Мами, да се включи ли този стих на Георги Господинов в учебната програма?

  • 9 668
  • 198
# 165
Ти пак търсиш еднозначни, лишени от нюанси, отговори и решения, но щом искаш, ще отговоря така:

"За" съм да се изучава Г. Господинов и други съвременни автори в подходящи класове (12. клас, защото тогава следва да се преподава съвременна българска литература, въпреки че не стига времето, защото приоритет е матурата и авторите, включени в нея) и с подходящи произведения. Тъй като Г. Господинов е разнообразен автор, нямам нищо против той да бъде представен с друг текст, подходящ за съответната възраст, а ако има фенове на творчеството му - тук много зависи от нивото на училището - дори и този текст може да бъде разгледан. Когато бях учителка, с много напреднали ученици ми се е случвало да обсъждам творчеството и на дьо Сад в контекста на Френското просвещение и вреда не е имало. Но е много важен контекстът: Г. Господинов и българският постмодернизъм; дьо Сад и Просвещението; Бодлер като предходник на символизма - тоест, не самоцелно да се представя нещо, а като част от някаква литературна традиция (или пък като излизане от литературната традиция).

Да се изучава Г. Господинов в специалност "Българска филология"? Твърдо "за"; и не само той, а и други съвременни автори: тези около "Литературен вестник", Милен Русков и т.н., и т.н.

Виж целия пост
# 166
Ти пак търсиш еднозначни, лишени от нюанси, отговори и решения, но щом искаш, ще отговоря така:

"За" съм да се изучава Г. Господинов и други съвременни автори в подходящи класове (12. клас, защото тогава следва да се преподава съвременна българска литература, въпреки че не стига времето, защото приоритет е матурата и авторите, включени в нея) и с подходящи произведения. Тъй като Г. Господинов е разнообразен автор, нямам нищо против той да бъде представен с друг текст, подходящ за съответната възраст, а ако има фенове на творчеството му - тук много зависи от нивото на училището - дори и този текст може да бъде разгледан. Когато бях учителка, с много напреднали ученици ми се е случвало да обсъждам творчеството и на дьо Сад в контекста на Френското просвещение и вреда не е имало. Но е много важен контекстът: Г. Господинов и българският постмодернизъм; дьо Сад и Просвещението; Бодлер като предходник на символизма - тоест, не самоцелно да се представя нещо, а като част от някаква литературна традиция (или пък като излизане от литературната традиция).

Да се изучава Г. Господинов в специалност "Българска филология"? Твърдо "за"; и не само той, а и други съвременни автори: тези около "Литературен вестник", Милен Русков и т.н., и т.н.




Чудесно! Разбрахме програмата на децата по часове, дати и приоритети. Ето нещо за учителите, майките и понеже татковците тук отново липсват, просто не ги споменаваме Simple Smile

Най-силно поразяващото биологическо оръжие

Задавали ли сте си въпроса, кое е най-силно поразяващото биологическо оръжие? Оръжието, което поразява тихомълком, без взрив, без облаци дим и падащи сгради. Оръжието, което променя живота на поколения хора. Оръжието, от което зависи вашето бъдеще и бъдещето на вашите деца? Това е -Учителят. Да, Учителят!!! Учителят( на всичките му нива) – предучилищен, гимназиален, в университета. Учителят, който срещаме в различните курсове по самоподготовка. Учителят, който ти преподава бойно изкуство, рисуване или модерният учител по йога и позитивна психология. Ето дами и господа, покривалото пада, на пиедестала се появява биологическата бомба с часовников механизъм – Учителят! Най- тежко поразяващото оръжие в България.
Ако всички други професии създават продукт около човека, тук се създава самият човек. Грешките на Учителя се плащат поколения наред. Създавайки един несигурен ученик с посредствени знания, липса на самочувствие, с комплекси, страх, притеснение, блокажи, без усмивка, без забавление, то тези му качества остават за цял живот. Те ще бъдат предадени и в неговите поколение и окръжаваща среда.
Но кой е създателя на нашият Учител? Кой е този, който му е разкрил всичките тайни на отговорността да създаваш човеци?
 Създавайки човеци, определяш начина им на мисленето. Обучавайки ги на всичко което можеш и знаеш е решаващ фактор за начина им на живот, светоусещане, любов, идеи, характер. Знам, че сте любопитни, затова ето пътя, ето финото сито, ето прецизното длето, извайващо ковачите на бъдещето.

Производствен процес на най-силното биологическо оръжие в България - „Конвейра на Учителя”!

Още от ранна детска възраст, още от детската градина, още от училище, НЕ изпитваш уважение към учителя. И това идва някак си естествено. И как да уважаваш един обречен човек на жалко съществуване с ниска заплата, сив, изнервен, неподготвен, изглеждащ отчайващо, с евтини дрехи и евтина закуска на бюрото. След това попадаш в университет. Запознаваш се с преподаватели с тежки титли, разполагащи с неактуални лабораторни знания имащи една единствена цел - Да разхождат главата си от катедрата до лавката или някой семинар, с важност и походка. И по-късно, когато видиш учител ти изплува асоциацията на човек, на който ти не искаш да приличаш.
 Разбира се, както във всяко едно производство, понякога и тук има и дефектни продукти. Дефектни учители, различаващи се от масата. Но въпреки това усещането си остава. Отивайки в университет, единственият шанс да направиш избор с педагогически профил е ако в никоя друга специалност не те приемат. Във всички университети специалностите с профил „Педагогика” са без наплив, влизат тези студенти с по-нисък успех. Ето това е второто селективно сито - учат за учители хора, които не искат да бъдат учители. Разкошно!!!

Трето сито. Студент завършил профил „Педагогика” работи по специалността, само ако не може да си намери друга работа. Великолепна селекция.
Без сложна концепция, без скъпи поточни линии, без агресивен маркетинг и дистрибуторска мрежа, с просто ноу хау, от конвейра вече са свалени новите ”Учители”, най- силното биологическо оръжие в България.
Огледайте децата си. На кой ви приличат? Но брадвата, която сече дървото ли е виновна или този, който държи брадвата? Защо ли в най-развитите и богати страни по света, заплащането на учители, професори, възпитатели са в най- високите нива на обществено заплатени професии? Прекланям се пред Учителя, които остана неподвластен на заобикалящата го реалност и раздаде себе си и остана призван. Това е последното и най - ситно сито!

 

P.s Само една справка. Средната заплата на месец на учител в предучилищно възпитание или учител в средно училище в Германия – 4193 ЕВРО !!!


Ето и едно клипче бонус ... Дами и Господа, сър Кен Робинсън! Приятно гледане, полезно е! Потърсете и останалите клипчета. Помагат!

http://vbox7.com/play:d112fb4c
Виж целия пост
# 167
Аман от тоя Кен Робинсън! ГледАли сме го! Поредният гуру във възрастова криза!

На те пък, как не ти омаляха ръцете от писане на такъв чаршаф! Дори не мога да го изчета.
Виж целия пост
# 168
Той си копипейства "творчеството" тука, пък ти да не се възхитиш, как можа?
А и да правиш забележки с твоя брой и обем коментари... Sunglasses
Виж целия пост
# 169
еее, на мен ми трябваха години да ги натрупам! То не е лесна работа! А той се опитва като по време на соца - петилетката за един месец!
Виж целия пост
# 170
Мда, количеството пречи на качеството.
Виж целия пост
# 171
Той си копипейства "творчеството" тука, пък ти да не се възхитиш, как можа?
А и да правиш забележки с твоя брой и обем коментари... Sunglasses
Благодаря, че ме четеш извън темите тук. Запозната си с творчеството ми, интересно ...
Виж целия пост
# 172
О, забрави, аз фермани не чета. Човек, който не може да се изразява ясно и стегнато в свързани изречения, ме губи скоропостижно.
Усъмних се от пльоснати ни в клин, ни в ръкав коментари и потърсих в гугъл, доста безидейно решение за пълнене на теми. Надявам се, скоро матрялът ще свърши. Sunglasses
Виж целия пост
# 173
На път е.
Този гювеч от празнословия все ще свърши.
Виж целия пост
# 174
Аз се чудя защо изведнъж логиката му се извъртя така, че за "биологически оръжия" започна да пише, а то какво било: решил да популяризира творчеството си човекът. Няма лошо, но несвързано, че и заядливо го прави.

Освен това - иска ясни становища, а аз така и не разбрах неговото - за какво е пльоснал този текст на Жоро Господинов не ми става ясно дори.

Обаче твърде много внимание му обърнахме - явно постигна целта си.
Виж целия пост
# 175
ааа, човекът дерзае - напускал е още теми!
Виж целия пост
# 176
Аз съвсем се обърках. Честно.
Но пък получих съвсем явна представа за това, което е станал. Жалко, баща му е свестен човек.
Виж целия пост
# 177
Дами, постоянно въртите около мен,задоволил съм Ви всички въпроси относно кой съм, какъв съм. Непрекъснато показвате осведоменост от сайтове и връзки в нета които съм Ви дал. Това всичко е добре. Четете ме, интересувате се. Най-интересното, че непрекъснато давате квалификации отново за мен и само 1/50 от Вас разсъждава по темата. Обичам вниманието, признавам си. Харесвам и че всяка моя тема става хитова. Благодаря Ви! Очаквайте следващата тема съвсем скоро.
Виж целия пост
# 178
Аз съвсем се обърках. Честно.
Но пък получих съвсем явна представа за това, което е станал. Жалко, баща му е свестен човек.
Виждам, че сте смела в изказванията относно личността ми. Ще ми интересно дали ще бъдете толкова смела, ако ми съобщите истинското си име, както направих аз. Ще чакам!
Виж целия пост
# 179
Аз съвсем се обърках. Честно.
Но пък получих съвсем явна представа за това, което е станал. Жалко, баща му е свестен човек.
Виждам, че сте смела в изказванията относно личността ми. Ще ми интересно дали ще бъдете толкова смела, ако ми съобщите истинското си име, както направих аз. Ще чакам!
Сигурна съм, че нищо няма да ти говори.
Как да го кажа....по-малка съм Wink

Твоето не е смелост, глупост е.  Wink
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия