Аз пък с удоволствие изгледах филма на Корееда но...
Централен герой този филм въобще няма , нито пък темата е едното семейство . Даже се чудя на актьорските награди и не споделям суперлативите по резюметата за тях. Защо? Защото фокуса не е върху отделните герои/актьори а съвсем прозаичен за киното казус но поднесен с една специфична атмосфера от японски майстор в случая- Корееда.
Писателската ми муза се провокира от разликата м/у видяното и прочетените суперлативи тук и там след като изгледах филма. Почва за някои от тях аз изобщо не видях.
Иначе филма си е един добър филм, жанр human drama, посветен на един желателно да е много рядък житейски казус- две семейства когато въпросните им деца момченца са на 6 години и им правят медицински изследвания във връзка със започване на първи клас установяват че са разменени в болницата. На всичко отгоре акта на размяната е напълно умишлен от една медиц. сестра. Та филма показва за 2 часа как замесените страни и хора стигнаха финално до едно от разумните и щадящи/полезни решение най-вече за тези конкретни деца, вкл. и другите 2 деца, тъй като едното семейство е с 3 дребосъка. Универсално решение така или иначе казуса няма, трябва да се процедира спрямо конкретните замесени.
Единия родител бе от по - праволинейните такива та му отне време а и бе принуден да се попромени или по-скоро да смъкне нещо от "социалната фасада с която си живееше добре" .
Актьорския състав чудесен и като такъв никой не мога да откроя, просто чудесно пресъздадоха нужната/търсената атмосфера за да пресъздадат на 100% чудесния текст.
с актьорите:
1. Двете майки играни от Machiko Ono и Yoko Maki ми бяха мнооого интересни в светлината на ролите им в Saikou no Rikon и разбира се не мога да не се сетя за епичното му гледане .
2. В първата четвърт на филма Lily Franky ме "измъчи" защото се "абе къде съм го гледала и то скоро този човек". еле просветна ми че това е знаменития Лили, който току разговаряше с Ямапи в "Път 66". Голяма скица .
3. Избора на Masaharu Fukuyama за конкретната роля ве ми хареса, не удачен каст.
4. Ветераните Jun Kunimura и Isao Natsuyagi макар и с кратки включвания винаги са удоволствие като игра.
5. Децата-актьори без грам забележки.
Написах се Редактирам за да има повече място за писане докато 2в1 е по- свободна.