За и Против училища/класове по пол

  • 12 170
  • 159
# 45
Какво пречи всеки да бъде себе си в смесен клас? Не знам за нито един човек, който да е изгубил половата си идентичност заради това, че е учил в смесен клас. Иначе смятам, че не трябва момичетата да учат металообработване и дървообработване, както и да окопават дръвчетата по двора.
Виж целия пост
# 46
"мъжът трябва да е мъж, а жената - жена"- а не трябва ли да е така и защо намирате нещо лошо в това?
Защото като знам какво се влага най-често в тези думи - лесно води до преувеличени и изкуствени ограничения. Защото не ми е приятно, меко казано, някой да ми натрапва роли и да ми определя подходящите интереси и занимания, затова. Няма нужда определянето да е насила, достатъчно е да се схващат от масата околни като неподходящи за жена, за да е гадно.
Впрочем не виждам нищо лошо момичетата да учат метало- и дървообработване и да прекопават дръвчета. Нито е казано, че насила ще ги правим стругари, нито смятам прекопаването на дръвчета за тежък физически труд, нито подходящото за жена градинарство се ограничава само до цветчета.
Виж целия пост
# 47
Лошо е, много при това. Най-ужасните ми спомени са от тези часове и от часовете по електротехника, наистина не се справях, до ден днешен съм типично момиченце и ако няма мъж, който да ми помага, съм изгубена. Но пък в смесения клас винаги се намира някое мило момче, което да ти изшкури салфетника и да ти свърже крушките последователно.
Виж целия пост
# 48
Аз спирам с участието си в тази тема. Има много писано по въпроса от сериозни хора - педагози, психолози и прочие -ози, за да се превръща такъв съществен въпрос в дъвка за скучаещи домакини.
Който се вълнува от въпроса - може да си намери литература и да чете. Или да се огледа около себе си.
Но после нека майките на момиченца да не реват: "Ама защо момчетата влизат с по-нисък бал?". Ами влизат - малка компенсация за това, че ги обучават и изпитват по същия начин, както и момичетата, без да се вземат предвид специфичните особености на пола. И то главно от учители - жени.
Затова ще си повторя мнението - съм "За" да има всякакъв тип училища, всеки да може да си запише детето там, където пожелае, пък ако се окаже, че няма интерес или резултати от училища/класове от еднополови деца - ще отпаднат от само себе си.
А най-вече съм "За" да има повече мъже - учители, ако трябва и да се наложат чрез определена квота. (Много моля, не скачайте да ми обяснявате как няма никаква разлика дали учителят е жена, или мъж и бла-бла, и как това няма никакво значение за възпитанието, та дори и обучението на децата...  Stop)
Но пък за да се върнат мъжете в образованието, ще трябва да се коригират заплащането и репутацията на учителския труд и стана тя една... Небъдна работа.
Виж целия пост
# 49
Янечек, хората са различни в това отношение и разликите не са обусловени строго от пола, а доколкото са, е само в неголяма степен и само за групите като цяло, не за всички индивиди поотделно.
Аз нямах проблем с металообработването и електротехниката - не че съм от сръчните или че ми останаха кой знае какви електротехнически знания, но за тогава съществени проблеми нямах, най-много да похабя някой чук при изпиляването, - обаче от литература се изприщвах, а за нея никой няма да каже, че е мъжки предмет. Wink

П.П. Ако разликите произтичаха основно от пола, решението на проблема с електротехниката е очевидно - разделни училища и обучение по предмети или критерии за усвояване, "подходящи" за пола. Wink За да няма нужда от помощ от другия пол.
Виж целия пост
# 50
Против. Само негативи има половата сегрегация в училище, както и навсякъде другаде.

"мъжът трябва да е мъж, а жената - жена"- а не трябва ли да е така и защо намирате нещо лошо в това?

Нищо лошо няма в това, и точно присъствието на другия пол допринася за това, мъжът да мъж и жената жена.
Виж целия пост
# 51
... винаги се намира някое мило момче, което да ти изшкури салфетника ....
Joy
Това е лаф с възможна двойна употреба  Wink. Да се ползва предпазливо.

Говорим за право на избор на родителя, не за задължение към всички. Аз ще повторя, че не вярвам самото разделение по пол да даде някакви резултати само по себе си. Практиката ще покаже, де. Съмнявам се обаче, че извън София ще има достатъчно деца за оформяне на отделни училища. Отделни паралелки и сега на практика тук-там има.

Сетих се за една евентуална полза - много малцинства спират рано момичетата си от училище, защото намират за неприлично и направо опасно общуването с момчета от една възраст нататък. Не знам точно колко са, но допускам да са  няколко хиляди момиченца от набор. Наличието на девически паралелки може и да помогне на част от тези деца да имат все пак някакво образование, ако не за 21, то поне като за 20 век. Но пък като се има предвид, че те са главно в малките населени места - едва ли ще се получи.
Виж целия пост
# 52
Измъкваш се, Сийке! Написа един нелеп пост и като видя зора, и бягаш с клишето "който иска да си чете"! На мен не ми минават такива! Хайде, като има много изписано от психолози и психолози, разкажи нещо, "продай" ми идеята да си запиша децата в девически или мъжки класове. Искам да зная каква е разликата между мозъците, ученето и изобщо всичко, засягащо академичната подготовка на децата.

Според мен е много полезно и дървообработването за момичетата, и готварството за момчетата.
Виж целия пост
# 53
А най-вече съм "За" да има повече мъже - учители, ако трябва и да се наложат чрез определена квота. (Много моля, не скачайте да ми обяснявате как няма никаква разлика дали учителят е жена, или мъж и бла-бла, и как това няма никакво значение за възпитанието, та дори и обучението на децата...  Stop)
Но пък за да се върнат мъжете в образованието, ще трябва да се коригират заплащането и репутацията на учителския труд и стана тя една... Небъдна работа.
+1

А момчетата за да станат мъже им трябват доста повече неща от контактите с момиченцата от класа. Едва ли само това им е достатъчно за да станат "истински мъже"...
Виж целия пост
# 54
Предлагам да се върне казармата. нали казват, че там момчето става мъж, защото я няма майка му да му шие якичката и да му обува топли чорапи! Май наистина майките на момчета са по-хепи от идеята за полово разделение.  Wink
Виж целия пост
# 55
В хубавите училища си има и сега мъже учители, жените са повече, но мъже не липсват. Тази година в класа на сина ми поне 4 предмета ще бъдат водени от мъже - математика, история, английски и човек и природа, а не физическо и трудово. Класният ръководител също е мъж.
Виж целия пост
# 56
А най-вече съм "За" да има повече мъже - учители, ако трябва и да се наложат чрез определена квота. (Много моля, не скачайте да ми обяснявате как няма никаква разлика дали учителят е жена, или мъж и бла-бла, и как това няма никакво значение за възпитанието, та дори и обучението на децата...  Stop)

Ето, че и ти си "за" квотите, за да има все пак някакъв баланс. Аз съм "за" квотите при прием в училище, ако ще момчетата да влизат с бал 2,50, а момичетата с 5,50. Факт е, че момичетата са много по-големи зубрачки и самостоятелното мислене не им се удава особено, но това не значи, че трябва да учат отделно.
Виж целия пост
# 57

Сетих се за една евентуална полза - много малцинства спират рано момичетата си от училище, защото намират за неприлично и направо опасно общуването с момчета от една възраст нататък. Не знам точно колко са, но допускам да са  няколко хиляди момиченца от набор. Наличието на девически паралелки може и да помогне на част от тези деца да имат все пак някакво образование, ако не за 21, то поне като за 20 век. Но пък като се има предвид, че те са главно в малките населени места - едва ли ще се получи.
Ако под много малцинства имаш предвид циганите, не вярвам точно това да е мотивът. При тях и момчетата не изкарват кой знае колко повече в училище. Дори и за други малцинства - хард мюсюлмани, например - ми е по-лесно да си представя като водещ мотив убеждението, че на жена много наука не и трябва, отколкото страха от допир до момчета и развращаване. Wink Макар че би могло да има и от второто.
Виж целия пост
# 58
Децата от малцинствата напускат училище не от страх от контакти с противоположния пол, а защото вече са ги задомили.
Виж целия пост
# 59
И сега някои училища нямат квоти за прием. В резултат на това братовчед ми е единственото момче в класа си, защото момчета с неговия успех на изпитите сега учат във френската и английската гимназия, но идиотчето като си е написало като първо желание това училище, учи само с момичета. Но му е много добре, той е момче, което прекрасно общува с момичета, а с момчета не толкова. На мястото си падна.
Като че ли тази разлика идва между пети и седми клас, после на кандидатстудентските момчетата са по-добри и те биха изместили момичетата ако няма квоти.
В математическите паралелки с прием след четвърти клас има малко повече момчета, няма квоти.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия