За и Против училища/класове по пол

  • 12 191
  • 159
# 75
Но детето ми да ходи като прошляк, не съм съгласна. Да не говорим, че униформите не са никак евтини. Скъп и излишен масраф.

Много точно описание. Племенницата ми е в училище с униформи, това хубаво момиченце с изписано личице и очички като езера заприлича на дрипава слугиня в сивата си пола и червения си елек, който изглежда като купен от някоя трета употреба. Ама иначе струват, колкото да ги напаразуваш от скъп магазин.
Виж целия пост
# 76
И без да го търся знам, че момичетата се представят много по-добре. Особено пък в 6 клас. Ако "МАТ" е математика, дори по МАТ.

Александрия,
пробвах те далите интересува нещо освен твоите необосновани твърдения. Например дали искаш да прочетеш факти.
Скрит текст:
Знам, че в това изследване има някои изводи, които са изгодни за тебе и с тях спокойно можеше да ми натриеш носа.  hahaha

Потвърди своята теория по отношение на себе си - нямаш желание да си губиш времето с никакъв вид мислене (а дали го можеш мисленето, все още не знам).
да, МАТ е математика (щом не знаеш съкращението, всъщност имаш ли деца ученици? Ако искаш сподели на каква база са твоите твърдения)

За тези, които се интересуват какво говорят числата:

ИЗСЛЕДВАНЕ НА ЧЕТИВНАТА И МАТЕМАТИЧЕСКАТА ГРАМОТНОСТ НА УЧЕНИЦИТЕ В VІ КЛАС АНАЛИЗ НА РЕЗУЛТАТИТЕ

ЦЕНТЪР ЗА КОНТРОЛ И ОЦЕНКА НА КАЧЕСТВОТО НА УЧИЛИЩНОТО ОБРАЗОВАНИЕ и ФОНДАЦИЯ „ЗАЕДНО В ЧАС” http://www.ckoko.bg/upload/docs/2013-01/Analiz_CKOKUO_20.09.pdf

четивните умения
Стр. 24-25
Обикновено се смята, че момичетата като цяло имат по-високи постижения в областта на езиковите, а оттам и на четивните умения. Свидетелство за това са и резултатите от външното оценяване след VІІ клас, както и от измерването на четивната грамотност на 15-годишните ученици в изследването PISA 2009, където разликата между средния резултат на момичетата и момчетата е почти цяло познавателно равнище. Данните от настоящото изследването по четене обаче не потвърждават тази зависимост.

Оказва се, че в рамките на обособените нива на постижения делът на момичетата и момчетата във всяко от равнищата е почти еднакъв,
като разликите са в границите на грешката на измерване. Същото се отнася и за средните постижения от теста. При стандартна скала 500 средният резултат на момичетата е 500,66 т., а на момчетата – 500,39 т.
Как бихме могли да тълкуваме тези данни от извадката в настоящото изследване? Най-общо засега бихме могли да кажем единствено, че в рамките на масовото училище преди постъпването на учениците в профилирани и професионални гимназии след външното оценяване в VІІ клас липсва диференциация на постиженията им по четене според признака пол.

Стр. 49 Математика
В групата ученици, участвали в изследването, не са констатирани значими от статистическа гледна точка разлики. Средният бал на момичетата е 500,65, а на момчетата – 498, 85 точки. Това показва, че в тази възрастова група няма съществени разлики между двата пола по отношение на постиженията им по математиката. разкриват наличие на съществени разлики при постиженията на момичетата и момчетата в двете крайни поднива – с най-ниски и с най-високи резултати. Там преобладаващ дял имат момчетата.

Ето, в групата на математическите гении преобладават момчета. (но други момчета са най-зле, та средно се компенсира). По новините естествено говорят за успехите и да, там момчетата са повече. Затова лицата, които не задълбават във фактите и мисленето, си повтарят грешното клише - момчетата са по-добри по математика. Да, но са единици.
Виж целия пост
# 77
Силно "против" разделяне по пол.
Виж целия пост
# 78
Не съм чела цялата тема, след малко ще дочета.
Не мисля, че различията между момичетата и момчетата са причина да бъдат разделени по класове. Пак е в сила необходимостта от индивидуален подход, който може да се съобрази и с тези полови различия.

Не знам дали съм против разделянето - по-скоро да.
Не би трябвало ''смесената'' класна стая да се възприема като потенциално ''неуспешна'' среда за обучение на двата пола - има значение доколко качествен и динамичен е учебният процес, защото ако учениците са успешно въвлечени в него, няма защо да се притесняваме, че ще има разсейващи фактори, камо ли по полов признак.
Зависи и доколко сме запознати с тези различия, защото дори мненията на специалисти са разнопосочни. Което не пречи на родителя и учителя да се съобразят с информацията.



Виж целия пост
# 79
Аз съм за.
За началното няма да имам възможност, но за гимназията се надявам да мога да си позволя синът ми да учи в такова училище.
Виж целия пост
# 80
Не знам дали се дължи на смесените класове, по-скоро не мисля, че се дължи на това, но липсата на дисциплина е голям проблем. Липсата на елементарно наблюдение над децата - какво мислят, как живеят, какво четат, какво харесват. Учителите нямат представа с какъв "материал" работят, приемат лошата дисциплина за част от израстването, а не като пропуски във възпитанието. Не са виновни - правата им са сведени до минимум - и все пак... Мисля, че при строги санкции за лоша дисциплина, вкл. без домашни, ненаучени уроци и т.н., няма никакво значение дали класовете ще са смесени, или не. Безнаказаността върши лоша услуга на всички, не смесените класове.
Виж целия пост
# 81
Не знам за по-ранното образование, но синът ми завърши гимназия само за момчета и той и аз имаме много положителни впечатления. Девическото училище беше точно до тях и за някои класове ходеха там и обратното, девойките идваха "на гости". Организираха им танци и разни мероприятия заедно, така че не им липсваха контакти, да не говорим колко се прескачаше тази оградка между двете училища  Laughing Не мога да кажа, че му е липсвало нещо, напротив. И гадже завъди по едно време. А оттам има много близки и силни мъжки приятелства. Бяха като някакво тайно братство и до днес са много близки, макар че учат в различни градове. По-малко се разсейват и има много по-малко драма. Не знам при девойките как е, дъщеря ми категорично отказа да отиде в девическото училище, май брат й я наплаши с истории за монахините, ама той и бой яде от тях заради набезите през оградата  Mr. Green

Гледам, че и униформите обсъждате. Мога да кажа, че съм с 2 ръце "за" и учудващо, и девойката така мисли. Тя до 8-ми клас носеше униформа, сега в гимназията нямат и това й липсва. На тази възраст е от изключителна важност как си облечен и изобшо как изглеждаш, та тя става 2 часа преди да започне училище, за да може да се нагласи и гримира. Тя ми се оплака, че ако имаха униформи, сигурно щеше да спи по 1 час повече...
Виж целия пост
# 82
Точно това ме държи нащрек - възникването на това, което казваш - сякаш са тайно общество. И се среща по-често именно в такива групи.постът ти ми напомни за това.  Peace
Засега това, което се дава като позитиви, за мен са откровени нагативи. Именно от теаи неща гледам да се дистанцирам заучилище.
Виж целия пост
# 83
Ама това не е лошо, като мускетари са  Simple Smile
Виж целия пост
# 84
Хм, аз не се кефя на това, защото се иска твърде мого лоялност, индивидът трябва да отстъпва за много неща в името на групата. За мен това размива собствения компас.
Виж целия пост
# 85
Твърдо против. Училището е модел на обществото, в него децата не само се учат, те се учат да общуват, на социални умения и т.н., които понякога ще са им много по-потребни от знанията.

Идиотско е в някакъв момент да гледаш на другия пол като извънземни пришълци.

Що се отнася до дисциплината - в нашия клас има една групичка момичета /вкл отличнички/, които са цяло чудо! За съжаление и моята понякога се включва там.
Виж целия пост
# 86
Идиотско е в някакъв момент да гледаш на другия пол като извънземни пришълци.

Този извод пък от къде  Laughing

Колко от тези, които сте против, познавате хора, завършили мъжки/девически училища или имате наблюдения над деца, ходещи в такива?
Виж целия пост
# 87
Ами не знам, предполагам.
Но ако например, са преди гимназията, това прави 7 години по 9 месеца почти по цял ден да са с деца смо от своя пол. Естествено, че ще гледат на другия пол като извънземни в един момент.
Виж целия пост
# 88
И да чакаме да им организират сгледи веднъж на месеца?  Липсват само майките отстрани. Такива неща ми е разказвала баба ни като е била в девическата гимназия.
Виж целия пост
# 89
Не е така в наши дни. Децата си имат достъчно социални контакти извън училище.
Имам познати, завършили подобни училища, имам и в момента приятели, чиито деца ходят в мъжки/девически училища.
Ако не знаете, в какво училище ходят, по нищо няма да разберете, няма нищо липсващо в поведението им.
Дори бих казала, напротив. Социални и уверени деца са. При възрастните също не виждам някакви отклонения.
Допълвам, от мъжете, с най-широката обща култура и джентълмени, които познавам, са завършили мъжки училища.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия