Разсеяност и невнимание в час

  • 2 219
  • 2
Здравейте, отново!
Ще си позволя пак да поискам съвет от вас за проблем, който си мисля, че имат и други родители - разсеяност и невнимание в час. Синът ми е във втори клас и госпожата постоянно ми казва, че в час не внимава, никога не е разбрал като го пита нещо, казва, че блуждае някъде, дори не защото говори с други деца, просто не е там  Rolling Eyes Също и не взима участие, а тя очаква от тях да са активни и да вдигат ръка. Той по принцип си е такава натура - и вкъщи като се вглъби може да му говоря и той даже да не разбере за какво става въпрос. Но госпожата това не я интересува - в клас са много деца и няма как на всеки да отдели специално внимание, а аз не знам как да променя тази негова особеност. Не знам дали трябва да търся помощ от психолог или от друг специалист? Иначе е умно дете, но тази разсеяност му пречи - например все не е разбрал някое условие на задача, а това му носи и по-ниски оценки или забележки, след което ние пък започваме още повече да го притискаме да пише, учи, чете, с което не знам дали не му вредим повече. Като се замисля няма никакво време за игра, защото като се върнем от училище сядаме да пишем домашни, защото сутрин съм на работа и не мога да проверя какво е направил, сутрин пък му оставяме задачи за допълнително, като цяло и домашните са много, та се налага и в събота и неделя да си помагаме. Просто не зная системата ли е такава или ние излишно драматизираме и стресираме детето.
Само да вметна, че има сестра близначка, която работи при същите условия и се справя чудесно и госпожата е много доволна от нея, но ние не смеем да я похвалим, за да не се чувства брат й пренебрегнат, а не знам това дали е полезно и за двамата  Confused

Ще съм благодарна да видя вашето мнение по въпроса!
Поздрави!
Виж целия пост
# 1
Здравейте,
Невниманието и липсата на концентрация са често срещани особено сред учениците от начален курс. Опитайте се да разберете дали детето ви има проблем в класа, или има нещо които го притеснява вкъщи.  Понякога ако детето не се чувства добре прието в класа си, ако е самотно или изолирано може да му е много трудно да се концентрира. Възможно е тази разсеяност и невнимание да идват и от това, че му е трудно да се справя с някои предмети. В моята практика съм имала детенце, което поради това, че не се справяше с английския език създаваше впечатление, че изобщо не слуша учителката си. После спря да пише в часовете по английски. Малко индивидуални занимания и работа с мен по посока на увереността бързо дадоха резултат и детето стана активно в часовете, защото искаше да покаже, че вече се справя.
Разговаряйте с детето си за начина по който се чувства в училище и вижте дали става въпрос за увереността му или за нещо друго. Ако е така трябва да направите всичко възможно то да разбере, че независимо от това, че не е най- добрият по някой предмети вие пак го обичате толкова колкото и сестра му. Освен това нека да знае, че той може да не е отличник по математика, но пък да е най- добрият в нещо друго. Важно е да се намерят силните страни на детето и да се заложи на тях, за да има то самочувствие и да се усеща справящо се.
Милена Ташкова /психотерапевт/
Виж целия пост
# 2
Много ви благодаря за отговора   bouquet
В училище не мисля, че има проблеми с децата или с госпожата, харесва му.
Просто за мен той си е такъв тип характер - разсеян. Не знам дали се казва темперамент, но при него е точно това - не може да се съсредоточи върху нещо или трябва неколкократно да му кажа нещо, докато вникне в това, което искам от него. Имам чувството, че понякога изобщо не ме чува. Слуша ме, но не чува. Трябва да му привлека вниманието и да му говоря в очите, че да разбере какво се случва. А в училище госпожата говори и когато го попита той не е слушал и не знае какво го питат, а не че не знае, но там няма кой да му обяснява.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия