Вече сме в ЧЕТВЪРТИ клас

  • 52 844
  • 755
# 645
Марулетка, незнам за каква възраст на децата точно питаш, защото с възрастта и голяма част от въпросите се променят. Но най – общо  и за двамата мой – момче на 5 и момиче на 10. Уточнявам, че до момента дъщеря ми е изключително разбрано дете, което споделя и не създава никакви проблеми, както с учебен материал, така и с отношения с възрастни и връстници. Сина ми е по болнав, съответно по разглезен и капризен.
Във връзка с училището и отношенията там
-Всичко изброено от Деси и Тити и още
-Детето, което познавам ли е и в училищна среда./Тук имам предвид, че десетки пъти съм била свидетел на това как родители не познават децата си, как заявяват че техното дете НИКОГА не би постъпило по определен начин, не би казало определени думи и т.н., а факт е, че то си ги казва, карат се с учители, че едва ли не те са виновни за това че детето им е невъзпитано.
   -Наранява ли другите, и оставя ли се да бъде наранено.  Малкия в групата като че се обичат, радват се един на друг, съчувстват си като някои е болен, помагат си, носят си пантофки, якета и т.н. При дъщеря ми  с навлизането в пубертета започва да се разваля добрата  досега атмосфера в класа. Капризи, съвсем съзнателно изречени думи, с цел да наранят, завист, днес съм ти най-добра приятелка, утре вече не.. Е да ама на това състезание не си първа... . Абе тя се впечатлява от такива неща..
   -Осъзнава ли колко е важно да имаш знания – Знания а не 6- ци. Е това си мисля, че не можах да я науча, за нея си е важна оценката.
   -Иска ли да е лидер и на каква цена!
   Много пъти ми се е искало, да можех да наблюдавам децата си в училищна среда, мисля че бих си направила много поллезни изводи.
   По отношение на пубертета, секса, влюбванията
   -Ще има ли притеснения да зададе на мен въпросите, които я вълнуват. Досега свободно сме комуникирали по тези въпроси, но кои знае.. Досега е било само хипотетично, така да се каже, а не се е случвало реално в живота и
   По отношения на наркотици
   -Достатъчно убедителна ли съм била в обясненията си по този въпрос.
   По отношение на отношенията в семейството
-   Ревнува ли от брат си, т.е рвност знам че има, но дали е в здравословните рамки.
-   Може ли за всичко да говори с нас, какво я притеснява, какво би я спряло да ми сподели нещо.
-   Наистина ли разбира, понякога различното отношение към  децата в семейството. Това притеснява ли я..
По отношение на живота извън, училище и семейството
-   Достатъчно ли спортува
-   Достатъчно ли играе – знам че не със сигурност
-   Достатъчен ли е един чужд език – на този етап
-   Аз ли и внушавам, че иска да ходи по състезания, тя амбициозна ли е или го прави за да ми угоди
-   Достатъчно ли приятели има

И най –големия ми въпрос
Добър родител ли съм?
 newsm78

Виж целия пост
# 646
Аз се вълнувам как се държи в училище с другите деца като цяло. Знам, че детето ми не е лидер (нищо, че било модерно  Mr. Green) и не се налага над другите. Но се притеснявам, че се учи да не изказва изцяло мнението си и да премълчава, което може да я направи лицемерна. Това е по повод случка, когато казала директно нещо в лицето на едно дете, а после майката на това дете се саморазправи на територията на училището с моето дете. Аз научих в последствие.
И като следствие на това ме вълнува споделянето с мен. Осъзнавам, че е не е необходимо да знам всичко, но поне да бъда информирана, когато се случи нещо по-фрапиращо в клас. А не се правям с предразполагането към споделяне.

А по темата, като чета някои коментари, осъзнавам на какъв справедлив учител и човек съм поверила детето си.
Виж целия пост
# 647
   Благодаря ви!
   Точно във всички насоки очаквам да ми отговорите,не само въпросите,свързани с училище.
   Снощи на РС-ще организираме бал,моля ви се!Ще има тържество в актовата зала,а после да помислим къде да ги черпим.Попитах,ще се правят ли някакви подаръчета на децата,като така или иначе ще им правим бал,като предложих някоя хитова детска книга,или комплект химикал и перомолив в кутия.Часто то родителките ме обявиха за сдухана и недобре,никое дете нямало да се радва на книга.По-добре воден пистолет и водни бомби.На което пък аз съм категорично ПРОТИВ!
   Мисля,че някоя популярна детска книга ще зарадва голяма чат от децата.Миналата година,по Коледа луднаха по едно от изданията на ДРъндьо.
   Моят син по точки би трябвало да е класиран за финалният кръг на Математика без граници,но някой от училище не е подал коректно и навреме точките и списъка.Поставих снощи и този въпрос,класната не можа да ми каже ,ще проверяла,те окончателните списъци за финалистите за вече готови,таксите са внесени,тя сега ще провери.
    Просто...нямам думи.
Виж целия пост
# 648
vihrogonche, браво за шестичката по АЕ и с още хубави оценки да се похвали детето!  Simple Smile

Марулета, нямам какво да добавя към написаното от съфорумките, писали преди мен.

Що се отнася до тържествата, доколкото знам целият випуск 2004 в нашето у-ще, ще им раздават свидетелствата официално в някаква зала /още не се знае къде или поне аз не знам/. За тържество после никой не се наема, а някои дори няма и да присъстват. Г-жата казала, че не иска дрънкулки, а по-добре една екскурзия до Солун за да си отпочинела.  Shocked Аз лично искам да й уредя една екскурзия до ... РИО, ама не де Жанейро, а до онова другото.  Mr. Green В тази връзка, днес основно прегледах тетрадките и помагалата по четирите основни предмета по които ще има НВО. Въобще не съм изненадана, че имат още уроци и съответно непопълнени тетрадки.  ooooh! По ЧП има още 2 урока, което не е драма, но по български език и литература имат още по десетина урока от преговорната част. По математика също няма да са приключили с материала до НВО. Кога ще преговарят не знам. То учебната година свърши. Е, няма как да намеря общ език с тази т.нар. "педагожка". Тези празници вместо да отпочиваме като нормални хора, ще играя отново ролята на педагог любител.  Tired Подаръци ли? Без мен. Но учителя по АЕ няма да пропусна. Отлична работа свърши с децата, мнение на голяма част от родителите.
При вас как е?
Виж целия пост
# 649
Здравей,
ако позволиш да вметна идеи, според мен една от насоките,  която е хем модерна, хем според мен грешна е тезата аз познавам моето дете най-добре и съответно знам най-добре какво му трябва.
Разсъждавайки по темата си мисля,  че не сме прави ние родителите,  и може би трябва да се работи в тази насока, не че очаквам някой да вземе решения вместо мен или че институциите познават детето ми по-добре, а че трябва да приемем, да осъзнаем,  че има риск да не сме прави, трябва някак да се премери този риск от грешките ни и някак да го управляваме.
Другото нещо,  което може да погледнете и ще е адски полезно е как да се овладее проблемното дете, лесно е като учи и те слуша , а ако не те слуша или не учи.
Как определя средата израстването, можеш ли и доколко да влияеш върху избора му на приятели(ако на 10 решаваш ти, то на 14 решава то, но надявам се върху изградена от семейството основа).
Децата със здравословни проблеми или специфични потребности , там е най голяма болка според мен и най-голяма липса на разбиране и възприемане от страна на обществото.
 
Виж целия пост
# 650
...Децата със здравословни проблеми или специфични потребности , там е най голяма болка според мен и най-голяма липса на разбиране и възприемане от страна на обществото...
.....въпреки цялата програма за интеграция на тези деца и цялата гилдия от специални педагози, тези деца си остават грижа основно на родителите си, на които изцяло е прехвърлена отговорността и работата с децата.

...Другото нещо,  което може да погледнете и ще е адски полезно е как да се овладее проблемното дете, лесно е като учи и те слуша , а ако не те слуша или не учи....
Мда, лесно е с лесни деца, ама с онези трудните е много трудно. Да не говорим и че когато се дават полезни съвети всичко е строго индивидуално - дете, семейна среда, приятели, съученици и т.н. и т.н.
Виж целия пост
# 651
Марулета, интересна инициатива сте замислили, успех!
Мен биха ме интересували индивидуалния подход към детето, мотивация, предпазване от наркотици и други зависимости, агресия и вътрешна агресия, как най-лесно да открием конфликтите у детето, които могат и да отразяват нашите собствени.
Виж целия пост
# 652
Тонита, нашите приключиха материала. Включително изписаха тестовете+изпитните  от помагалата по 4те основни предмета, на Просвета.
Ние ще завършваме в НИМ, подготвили са разходки, битки, ще търсят предмети по залите. После отвън класната ще им връчи свидетелствата и отиваме да се черпим, без куверти, просто не искаме да се разделяме...
А как ми се иска класната да ги води до 7ми клас... толкова съм й благодарна. Страхотен екип с възпитателката, шапка им свалям.
Виж целия пост
# 653
  БЛагодаря ви за идеите!Всичко ми е супер полезно,дори и негативните мнения към инициативата ни.Все пак е мнение и отношение.
   Винаги силно ме е вълнувало отношението към и с децата ми,знаете,че имам и по-голяма дъщеря.С тази моя приятелка,с която сме започнали проучването,сме на една и съща вълна.Татковците,обратното,смятат,че пренасяме част от нашите амбиции върху децата.Ние сме били отличнички,много старателни,примерни,те не толкова.Сега в момента,в моето с-во съпругът ми е двигателят на семейният бизнес,аз съм му подчинена.Пътят ,който извървях с дъщеря ми,от будно дете,през тоталната незаинтересованост,безграничен мързел и неориентираност,до 17 годишна млада красива,умна,абмициозна и учеща госпожица,ме карат да се замислям,да си поставям безброй въпроси,и въобще смятам,че ИЧ НЕ Е ЛЕСНО да си родител.И родителството не се ограничава в това да създадеш дом,да е наготвено, да са изпрани,да купиш модерните джаджи,да ги заведеш на почивка.
   Та говорейки си всекидневно по тези теми с моята дружка,офисите ни са в съседство и приятелството ни тръгна от служебни отношения,и аз давайки съвети за нейната щерка,тя на мен относно ученето на моята,ни се роди тази идея в главите.Освен всичко друго,много ми се иска да се занимавам и с нещо доброволческо,в което да въвлека и децата,да ги запаля по идеята.
   

Виж целия пост
# 654
   Сега да се върна на четвъртокласната тема-моят син все пак реши,че ще се пробва на последното състезание за нашето ПМГ.Баща му смята,че не е за там,защото повече му вървят езиците.Но той гледа как се учи в софийското СМГ,племенникът е 6ти клас,и мисли,че и тук е така.Моята цел и идея е,да смени средата и учителите.Участва и в изпитните състезания за прием след 4ти клас в ГПЧЕ,чакаме резултат и за там.
    Не знам дали ще успеят да минат материала по ЧП и ЧО,защото имат в понеделник,а тази учебна година имаше доста неучебни понеделници.По БЕЛ и М-ка са вече на преговор.
   На РС чух от трима родители-ами аз просто съм се отказала от него,вдигнала съм ръце.Това по повод неписането на домашни и оплакванията на учителката.Такова отношение и абдикация от родтелско отношение не приемам и ме изумява.
Виж целия пост
# 655
Разсъждавайки по темата си мисля,  че не сме прави ние родителите,  и може би трябва да се работи в тази насока, не че очаквам някой да вземе решения вместо мен или че институциите познават детето ми по-добре, а че трябва да приемем, да осъзнаем,  че има риск да не сме прави, трябва някак да се премери този риск от грешките ни и някак да го управляваме.

Е ,тя тук е истината де! Peace Всеки родител си мисли,че познава идеално детето си и не допуска,че то може да е друго извън дома ! Все неговото е най-невинно ,най-добро ,другите са му виновни за дисциплината ,за неученето ,за отношението към съученици и учители.
И всъщност не децата са виновни ,а възрастните около тях.

Аз съм леко в другата крайност пък,което също не е добре може би за децата ми и се мъча да се завръщам в златната среда. Винаги подлагам на съмнение думите им и разказаното от тях у дома и винаги търся мнението на "свидетели" така да се каже. Слава Богу ,с изключение на веднъж ,попадам на качествени учители ,които ми дават достоверна информация за случващото се с тях ! Peace
И когато то не съвпадне с моите родителски ,перфекционистки очаквания към златните ми отрочета ,не се настройвам срещу учителите ,не абдикирам ,а гледаме да говорим и да вземем мерки ...и разбира се да потърсим грешките  в нас като родители (все пак идеални хора няма  Laughing)

П.П.Един далечен пример. Промънква Калоянчо ,че еди кой си го тормозел ,поудрял ,драскал го .Един ден ,втори ден ,трети ден .На 4я вдигам телефона и казвам на класната му и първият ми въпрос беше дали е забелязала Калоян да предизвиква другото дете по някакъв начин ,да го обижда,да му се подиграва за нещо  .Защото все пак винаги в една случка има 2ма участници . Wink


марулета ,успех на Крисо в класиранията и да успеете да смените у-щето на детето ,щом не ви устройва!  Hug

При нас се прие идеята за екскурзията.Ще вземем ваучер с отворена дестинация и дата и класната ще си реши къде да отиде. Далеч съм малко от училищните организации и нямам идея още къде ще им се раздават свидетелствата .
Виж целия пост
# 656
  Десита, Hug  bouquetотдавна те "наблюдавам" и неведнъж си ми била полезна.
   Честно,много ви завиждам за качествените учители!!!Щерката попадна на няколко такива,но вече в гимназията,единият е по музика.Ври и кипи тоя човек в това,което прави.Запали такива огньове в сърцата на пуберките и такава любов към народната музика,че не спирам да му се възхищавам!А за каква дисциплина иде реч  при него,шапка му свалям!Ето,днес имат конкурс,сами ще си направят репетицията,защото той има организационни задачи и изобщо не им дойде на ум да мрънкат,че им се спи,че е почивен ден или нещо такова.
   Другата такава ,е учителката по немски.Двете с нея,с общи усилия успяме да изчегъртаме щеркинса от
 леглото в 9ти клас,да я накараме да размърда сивото вещество и да повярва в себе си.Така я мотивира тази жена,че чак на моменти се чудя моето ли е или е.За такива учители си мечтая и за Криси,поне двама!
   
Виж целия пост
# 657
Е ,тя тук е истината де! Peace Всеки родител си мисли,че познава идеално детето си и не допуска,че то може да е друго извън дома ! Все неговото е най-невинно ,най-добро ,другите са му виновни за дисциплината ,за неученето ,за отношението към съученици и учители....
По-голямата част от родителите са такива. Моето гардже е най- най-, а ако има проблем, то другите са виновни.

Разсъждавайки по темата си мисля,  че не сме прави ние родителите,  и може би трябва да се работи в тази насока, не че очаквам някой да вземе решения вместо мен или че институциите познават детето ми по-добре, а че трябва да приемем, да осъзнаем,  че има риск да не сме прави, трябва някак да се премери този риск от грешките ни и някак да го управляваме.

Е ,тя тук е истината де! Peace Всеки родител си мисли,че познава идеално детето си и не допуска,че то може да е друго извън дома ! Все неговото е най-невинно ,най-добро ,другите са му виновни за дисциплината ,за неученето ,за отношението към съученици и учители.
И всъщност не децата са виновни ,а възрастните около тях.

Аз съм леко в другата крайност пък, което също не е добре може би за децата ми и се мъча да се завръщам в златната среда. Винаги подлагам на съмнение думите им и разказаното от тях у дома и винаги търся мнението на "свидетели" така да се каже. Слава Богу, с изключение на веднъж, попадам на качествени учители, които ми дават достоверна информация за случващото се с тях ! Peace
И когато то не съвпадне с моите родителски, перфекционистки очаквания към златните ми отрочета ,не се настройвам срещу учителите, не абдикирам, а гледаме да говорим и да вземем мерки ...и разбира се да потърсим грешките  в нас като родители (все пак идеални хора няма  Laughing)
Когато има конфликт, ако искаме да бъдем точни арбитри, то трябва да се чуе версията и на другата страна. Перфектни деца няма, както и перфектни родители. Аз също съм на мнение, че трябва да има добра комуникация между учители и родители, защото това е в интерес на децата. Но, тук има едно но, стига тези учители наистина да бъдат коректни, безпристрастни и добронамерени. Аз много се доверявах на класната на сина ми, докато благодарение на други деца и родители, разбрах, че й имам по-голямо доверие, отколкото трябва. Може би, това е защото аз съм възпитавана да уважавам учителите. Когато, обаче, накажеш детето си за нещо, несправедливо, без вина, доверявайки се сляпо на казаното от учителката, то единственото което може да постигнеш е да загубиш доверието на детето. Наистина, най-трудната професия е тази на родителя.  Tired Доста често се питам, дали съм права, дали това е правилната посока за моето дете, дали някое мое решение би нанесло вместо полза, вреда, как да му дам свобода и в същото време да поставя граници, които не трябва да се преминават, дали безрезервно да му вярвам или постоянно да се съмнявам в думите му...., дали......, дали.....  Confused
Виж целия пост
# 658
Здравейте,как е настроението преди матурите?Дъщеря ми го раздава спокойно,аз съм по-притеснена.Това донякъде е добре,че не се стресира.Матеряла го взеха и след ваканцията правят почти само тестове.Госпожата им е доволна от резултатите.Надявам се,че няма да има проблеми и ще се справят децата.
Виж целия пост
# 659

Момичета, къде да потърся изходни тестове по английски език за 4 кл? Попадам на доста стари, а ми се искаше от последните 3-4 години да видя. Моля, ако някой знае, да помогне.  bouquet
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия