За заплатите, домашните помощници и персийските килими!

  • 78 022
  • 1 898
# 1 860
Да, и с това само е демонстрирал нивото си на познание относно житейския и артистичен път на конкретизираните ( реални, въображаеми и пр), както и относно ориентация в понятията.
А мерилото за ниво и успех е именно работата, или си на стълбата със санитар, или пък да вземат да се определят. Laughing
Виж целия пост
# 1 861
Всеки художник гледа да "се продаде" -незнам защо Мецан се прави, че не разбира. Даже Ван Гог се е опитвал да продава, но просто не е успял. Не знам да има художник в историята на човечеството, който е рисувал и не е излагал картините си за продан...
Моля посочете ми такъв.

Богатите художници, артисти или музиканти  са имали богати и просветени меценати.
Аутсайдери като Ван Гог не са можели да продават поради много причини и нито една от тях не е че хората не са харесвали картините му.
Виж целия пост
# 1 862
Богатите художници, артисти или музиканти  са имали богати и просветени меценати.
Нужно е дори за старт.
От курса на моя близка в НХА, все талантливи младежи, завършили преди десетина години един-единствен рисува и прави изложби, защото освен художник е и зъботехник и може да си самофинансира начинанията. Останалите - кой с по 1 родител, кой с 2-ма пенсионери и без странични доходи не могат и да си помислят, работят нещо съвсем различно, което най-често не им стига и да се издържат. Туй то.
Виж целия пост
# 1 863
Никак не съм съгласна, че много от художниците са живели в мизерия, защото са отказвали поръчки. Всъщност много от картините които виждаме са достигнали до нас, защото са били част от частните колекции на богати, дори кралски особи. Други картини пък са поръчки направени от църкви и манастири. Всъщност бих казала, че най-големите майстори са живеели доста добре, като някои от тях са били придворни художници (Ян ван Ейк, Рубенс, Веласкес, Мантеня, Гоя). При скулпторите принципа е подобен, едни от най-известните творби на Микеланджело и на Бернини са все поръчки, вторият даже е бил посветен в рицарство.
Впрочем, едно време е имало йерархия на жанровете, като на историческите и религиозните картини се е отдавало най-голямо значение, а най-ниско в йерархията са били натюрмортите. Историята показва, че художниците са се съобразявали с това.
Виж целия пост
# 1 864
Всеки художник гледа да "се продаде" -незнам защо Мецан се прави, че не разбира. Даже Ван Гог се е опитвал да продава, но просто не е успял. Не знам да има художник в историята на човечеството, който е рисувал и не е излагал картините си за продан...
Моля посочете ми такъв.

Богатите художници, артисти или музиканти  са имали богати и просветени меценати.
Аутсайдери като Ван Гог не са можели да продават поради много причини и нито една от тях не е че хората не са харесвали картините му.

Аз знам, че брат му на Винсент е купувал картините му, тайно от него, само и само да продаде на някой нещо. Мисля, че е имал някакви психически отклонения и затова и си отрязва ухото.
Виж целия пост
# 1 865
Всеки художник гледа да "се продаде" -незнам защо Мецан се прави, че не разбира. Даже Ван Гог се е опитвал да продава, но просто не е успял. Не знам да има художник в историята на човечеството, който е рисувал и не е излагал картините си за продан...
Моля посочете ми такъв.

Богатите художници, артисти или музиканти  са имали богати и просветени меценати.
Аутсайдери като Ван Гог не са можели да продават поради много причини и нито една от тях не е че хората не са харесвали картините му.

Аз знам, че брат му на Винсент е купувал картините му, тайно от него, само и само да продаде на някой нещо. Мисля, че е имал някакви психически отклонения и затова и си отрязва ухото.
Има много писано за живота на Ван Гог и филми има. И писмата му са публикувани.  Но в едни спомени на един търговец на картини (не помня заглавието на книгата) търговецът споделя, че просто Ван Гог и брат му Тео не са били част от френския художествен естаблишмънт и един вид търговците са го чакали да умре, за да се дигнат цените на картините му....нещо като спекула.
Братът на Ван Гог не е бил в силна позиция като меценат -бил е прост чиновник, ако и да е бил в този бранш,  и не е могъл да "пробута" Ван Гог сред "мафията" на Френския елит. Това е една от теориите
 За съжаление и при артистите е същото както навсякъде другаде-оценяват по връзки и пробивност, а таланта е само бонус. Ако го има-човекът остава в историята, ако не-картините му ще повисят, повисят по стените и после слизат да събират прах по мазетата.
Виж целия пост
# 1 866
Винсент е имал психически отклонения, които и до момента не е ясно дали се дължат на епилепсия, прекаляване с алкохол (абсент), сифилис или др. По онова време не е било ясно диагностицирането на случаите. Лежал е в психиатрична клиника, а по-късно точно заради тези проблеми е наблюдаван от Пол Гаше.
Брат му му е давал пари (не, че е купувал тайно картините), за да се издържа Винсент, като и двамата са считали това за инвестиция, защото и двамата са вярвали в това творчество.
Приживе е продал 1 картина само. А продажбите на картините му и популярността започват сравнително скоро след смъртта му.
Брата на Винсет също има проблеми със психиката и заболявания (май пак сифилис), лежи в същата психиатрична клиника и умера много скоро след Винсент.
Много ми беше любима историята на Винсент, а и картините му, когато бях на 15-20 г. и четох доста по въпроса. Струваше ми се ... романтично някак, всичко това. Сега ми се струва все повече тъжно и болезнено.
Виж целия пост
# 1 867
Картините на Ван Гог са били доста авангардни за онова време и имайки предвид, че отначало импресионизма не е бил добре приет, то какво остава за неговите картини.
Иначе самият той е познавал някои много добри художници. Прекарал е известно време рисувайки с Гоген,  но връзката им е била доста деструктивна. Мисля си, че е имал далеч по-лесен достъп до арт средите от колкото днешните художници, но е имал лош късмет и лоши маркетингови умения.
Виж целия пост
# 1 868
Миналата година четох биографията на Рембрандт, вече малко я позабравих, но това, което помня е, че все си търсеше работа и все му умираха децата.
Виж целия пост
# 1 869
Той е харчел доста свободно и даже е банкрутирал Grinning , но второто е по-скоро в следствие на икономическата криза по онова време.
Виж целия пост
# 1 870
Не съм убедена, че Ван Гог са го смятали за прекалено екстравагантен. По онези времена вече импресионистите са били хит във Франция , а сред тях има доста екстравагантни, но хората са ги приемали. Гоген също не е можел да продава и също е страдал от хронична липса на пари. То затова и двамата живеят заедно известно време в Арл-Гоген е бил тотално фалирал по онова време.

Виж целия пост
# 1 871
Рембранд банкрутира заради кредит, но и самият той е бил ценител и колекционер - откупувал е дори собствени творби.
Въпреки всичко е бил от заможно семейство, а с брака си става още по. Изключително богато ателие - реквизит, чираци, модели и пр.  
Вермер банкрутира заради  финансова криза и някои други условности, но не е бил беден и е бил изключителен артист - признат още докато е творял, един от любимите ми.
 Какво да кажем за Дж.Саржънт - невероятен и гениален художник.Това, че е бил неприлично богат, не го е спирало и да работи срещу неприлични цифри.
Можем да изброяваме до утре така, но осовното е, че изкуството е храна за душата и обикновено е след всичко останало - откакто свят светува. Няма артист, който да не се стреми да продаде. Няма такъв. Едни успяват, други не.
Занаятите са свързани с приложните изкуства( дърво, стъкло, керамика, текстил, метал ), което не ги слага по-долу. Артистите работещи в тази сфера не са по-малко артисти от изящните. Напротив. Всъщност това ме подразни изключително, в предходните постове.
Виж целия пост
# 1 872
Гоген също не е можел да продава и също е страдал от хронична липса на пари. То затова и двамата живеят заедно известно време в Арл-Гоген е бил тотално фалирал по онова време.
Най-скъпата картина в света е на Гоген и се продаде миналата седмица тук. Артистът обаче вече не е жив да види колко е ценен.
Виж целия пост
# 1 873
Много е интересен периода когато двамата Гоген и Ван Гог живеят заедно в Арл. Ван Гог е имал безумната идея да гради нещо като "художническа комуна". Живота им е бил съпроводен с постянни кавги. Това явно е било неизбежно, защото и двамата са били тежки и много несъвместими характери, но точно тогава Ван Гог рисува най-големите си шедьоври.
 Последвалата му лудост много изследователи я дължат и на "прегаряне" и тотално психическо изчерпване. Има версии за епилепсия, или за сифилис като се вземат предвид бордеите в Арл, които Ван Гог е посещавал-но тези болести не са категорично доказани. Бил е и пристрастен към абсента.
 Самият Гоген умира от сифилис на полинезийският остров, където се оттегля да рисува в края на живота си.
Тези двамата на мен лично са ми любимите художници и по мое скромно мнение след тях живопистта лека полека започва да навлиза в упадък.
Виж целия пост
# 1 874
Нека не изпадаме в субективни крайности.
По същия начин, мен не ме и никога не са ме докосвали творбите на нито един от двамата, но Сезан... еххх Сезан, дори съм си нарисувала репродукция Mr. Green.
А след тях са автори, които завинаги ще владеят сърцето ми, включително и български такива. Laughing
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия