Проектозакон за предучилищното и училищното образование

  • 130 238
  • 2 346
# 30
Vache, "Сменят статута и си приемат от 5 клас без да се променя нищо."

Но нали точно като се смени статутът на  СМГ при прием след 4 клас, няма да имат право да провеждат СИП-овете по математика, може би и ЗИП-овете, школите по математика и всички онези допълнителни часове, които развиват математическите интереси и таланти на учениците 5-7 клас.
Не е само до смяна названието на учебното заведение....
Виж целия пост
# 31
Мен ме удовлетворява това, което е цитирала Дидева от проекта на закона за ЧУ и по-специално условието:
Цитат
(3) Когато частните детски градини и частните училища получават държавна
субсидия, те може да събират такси само за дейности, извършвани от тях, извън
финансираните от държавата
.
Хайде да видим колко ЧУ ще се навият при това положение да вземат пари от държавата.
Виж целия пост
# 32
Vache, "Сменят статута и си приемат от 5 клас без да се променя нищо."

Но нали точно като се смени статутът на  СМГ при прием след 4 клас, няма да имат право да провеждат СИП-овете по математика, може би и ЗИП-овете, школите по математика и всички онези допълнителни часове, които развиват математическите интереси и таланти на учениците 5-7 клас.
Не е само до смяна названието на учебното заведение....


Защо да нямат?  Rolling Eyes
Дъщеря ми има в друго училище 11 часа математика седмично... 4 часа мат. по програма, 3 часа ЗИП и 4 часа школа. Всичко си е както в СМГ доколкото съм запозната, с изкл. на това, че аз плащам школата. Но не виждам ако в СМГ не се плаща смяната на статута какво ще промени.

Аз пак да попитам, как СМГ издава Удостоверение за завършен 7 клас, след като статута им е ГИМНАЗИЯ? До този момент степента Основно образование завършва в 8 клас. Тогава се издава такова удостоверение, или аз бъркам? Седмокласниците от СМГ от кое училище получават легален документ? И ако това всичко сега е легално и уредено защо да не открият и начална степен на образование. Учителите по математика ще си изкарват цели випуски от 1 до 12 клас.  newsm78 Да кажат учителите в темата как е.
Виж целия пост
# 33
Защо да нямат право да провеждат СИП и ЗИП по математика, ако си променят статута да речем на СОУ с преподаване математика или нещо подобно.   newsm78 Като му е такъв профила на училището , едва ли ще има проблем.  Thinking
Моето не е в МГ, а е в СОУ с преподаване на  немски език от 1-ви клас . Имат си ЗИП НЕ, а от 5ти клас  и СИП АЕ.
Просто в училището със засилена математика профилиращите предмети ще са свързани с нея.  Hug
Виж целия пост
# 34
Аз пак да попитам, как СМГ издава Удостоверение за завършен 7 клас, след като статута им е ГИМНАЗИЯ? До този момент степента Основно образование завършва в 8 клас. Тогава се издава такова удостоверение, или аз бъркам? Седмокласниците от СМГ от кое училище получават легален документ?

Издава се за завършена степен. След 8-ми клас. Когато са гимназисти.
Имат право да обучават 5-7ми клас. Имат право и да издават документ за основно на деца учили другаде до 7-ми вкл.

ПП Бъркаш, че има други училища с добро качества освен тези гимназии. Има и други, които ги гонят. Пазарът ясно го показва.

ППП Като цяло по темата за ранния прием се различват ясно две гледни точки: 1) възпитаници и родители на деца на МГ/ЕГ/ИУ без значение кога се е случило това и 2) други - реални гимназии. На мен няма да ми е все тая дали университетът ми решат да го нарекат Колеж понеже има и някакви полувисши форми предлагани от него. Нищо че вече имам диплома.

Виж целия пост
# 35
СИП и ЗИП не зависят от статута на училището. Всяко училище е свободно само да си избере ЗИП-овете, а СИП-овете си ги избират децата, уж.
До седми клас всички останали предмети без ЗИП и СИП са навсякъде едни и същи като бройка. В гимназиите става профилирането, а това е след 7 клас. От пети до 7 клас е една илюзия, че детето учи нещо по-различно, ако е в гимназия. Учи същото, с повече упражнения във СИП и ЗИП.
Виж целия пост
# 36
От пети до 7 клас е една илюзия, че детето учи нещо по-различно, ако е в гимназия. Учи същото, с повече упражнения във СИП и ЗИП.
И за училищата по изкуства, и за МГ, това не е така. Учат други неща, които се изучват по-късно иначе.
Или даже никога. При изкуствата е най-явно. Балет на 8, 10 и 13, или никога балет...
Виж целия пост
# 37
...И ако това всичко сега е легално и уредено защо да не открият и начална степен на образование. Учителите по математика ще си изкарват цели випуски от 1 до 12 клас.  newsm78 Да кажат учителите в темата как е.
И по какъв критерий ще става подбора за 1. клас? По местоживеене ли? Mr. Green Или
по рейтинг от състезания по "математика" в детската градина? Stop
Виж целия пост
# 38
С училищата по изкуства не съм добре запозната и не мога да твърдя със сигурност, но за МГ, по ЗИП са задължени да надграждат, не да учат нещо различно. По СИП може, но колко часа са това седмично? И ако това МГ стане средищно училище или СОУ пак ще може да вкара същите СИП-ове.
Виж целия пост
# 39
ПП Бъркаш, че има други училища с добро качества освен тези гимназии. Има и други, които ги гонят. Пазарът ясно го показва.

О, айде стига по тази тема. Първо, не е вярно, че МГ, в частност СМГ са най-добрите училища. Второ - за какво става дума в тази тема ако се интересуваме от пазара, а не от образованието. Първите 5 в списъка може да е критерий за "добро" в състезанието по математика, Конкурса за рисунка и пр., но за добро училище - не може. Критерият е колко деца са успели да бъдат приети след 7 клас по първото си желание, защото съгласи се, не всички целят МГ след 7 клас, дори и някои добри математици могат да изберат НГДЕК например  Wink
Училищата са добри спрямо нуждите на всяко дете. Всичко останало са родителски истерии   Wink

...И ако това всичко сега е легално и уредено защо да не открият и начална степен на образование. Учителите по математика ще си изкарват цели випуски от 1 до 12 клас.  newsm78 Да кажат учителите в темата как е.
И по какъв критерий ще става подбора за 1. клас? По местоживеене ли? Mr. Green Или
по рейтинг от състезания по "математика" в детската градина? Stop
Е, предполагам, че се шегуваш и си разбрала какво съм искала да кажа. Crazy

Относно учебната програма нека кажат майките на деца в МГ. Какво повече учат техните деца от останалите? На мен също е интересно  Wink СМГ е предпочитано заради преподавателите ПО МАТЕМАТИКА (конкретни при това), заради средата (силно тематично профилирана) и друго, друго... нека пак майките на децата там. А на мен дори ми направи силно неприятно впечатление следното... Когато записвах детето си за състезанието им (дори нямат право да е изпит  Wink) ОМТ трябваше да избера чужд език. Изборът ми беше между два езика. Аз започнах да разпитвам по-подробно, а жената, която приемаше документите ми се тросна "Тук е математическа гимназия, какво ви вълнува езика, посочвайте там единия. Децата са дошли да учат тук математика, а не език" Е, всеки да си вади съответните изводи. Силно се надявам това да са били само думите на администратор, който приема документи, а деца да си учат езика на нивото на връсниците си.
Виж целия пост
# 40
С училищата по изкуства не съм добре запозната и не мога да твърдя със сигурност, но за МГ, по ЗИП са задължени да надграждат, не да учат нещо различно. По СИП може, но колко часа са това седмично? И ако това МГ стане средищно училище или СОУ пак ще може да вкара същите СИП-ове.
И с МГ запознаването не е много близко. Най-добронамерено констатирам.
По ЗИП и СИП не само може, но и е така разписано. Виждала съм го в регламент на олимпиада.
Иначе са достатъчно СИП часовете за да направят забележима разлика. И като брой, и като ефект.

ПП Тезата за СИП и ЗИП е различна от темата за преригистрация. Интересното е какво носи загубата на МГ като тип училище и какво - загубата на ранен прием, както и на кого са му важни потделно или заедно.

ППП Vache, игнорирайки тона ти /не може да се окачестви като добронамерен с "О, айде стига "Simple Smile/ - пазарът на училища: кое е търсено и защо е търсено. МГ са търсени в 5-ти клас заради свободата да влезеш после където искаш като кандидат гимназист /да средата и математиката имат значение, но черешката е свободата - качеството на обучението тези няколко предгимназиални класа/. А тези по-изкуствата - те даже нямат конкуренция. Няма друго място с пиано или виола в клас обикновено.
Виж целия пост
# 41
За ЗИП съм убедена, че по наредба и по закон програмата трябва да е надграждаща. А това с регламента за олимпиада не го разбрах.
Виж целия пост
# 42
ППП Vache, игнорирайки тона ти /не може да се окачестви като добронамерен с "О, айде стига "Simple Smile/ - пазарът на училища:

Тонът ми е съвсем разговорен и добронамерен, понеже не сме на чай при Кралицата все пак  Joy. Мисля да го уточним сега и да не е предмет на по-нататъшна дискусия.

Аз не схващам, защо се смята, че се губи МГ. Ей това не разбрах.  Rolling Eyes Промяната в закона премахва гимназиалния курс в математическите училища ли, що ли?
Дори прочетох в статия нелеп довод в математическите среди, че гимназия звучало по-престижно. Видиш ли, ако е обикновено математическо училище ще се загуби тежестта и престижа. Ами, смешно е... При условие, че за децата обучението, часовете, преподавателите няма да се променят, не виждам какво ви бърка регламентирането на статута така, както е за всички останали световно неизвестни училища. А между другото, законът регламентира и останалите, ама кой знае защо не се обръща чак такова внимание.

П.С. ЗИП си е надграждащ както и да го погледнеш, това му е смисълът.
Виж целия пост
# 43
Относно учебната програма нека кажат майките на деца в МГ. Какво повече учат техните деца от останалите? На мен също е интересно  Wink СМГ е предпочитано заради преподавателите ПО МАТЕМАТИКА (конкретни при това), заради средата (силно тематично профилирана) и друго, друго... нека пак майките на децата там. А на мен дори ми направи силно неприятно впечатление следното... Когато записвах детето си за състезанието им (дори нямат право да е изпит  Wink) ОМТ трябваше да избера чужд език. Изборът ми беше между два езика. Аз започнах да разпитвам по-подробно, а жената, която приемаше документите ми се тросна "Тук е математическа гимназия, какво ви вълнува езика, посочвайте там единия. Децата са дошли да учат тук математика, а не език" Е, всеки да си вади съответните изводи. Силно се надявам това да са били само думите на администратор, който приема документи, а деца да си учат езика на нивото на връсниците си.


Добре е СМГ да се избира заради "М"-то в името, за да няма после разочарования. Peace  СМГ сме го избрали само и единствено заради МАТЕМАТИКАТА и не сгрешихме. Няма друго, поне в нашия случай. Не заради средата, не заради определени преподаватели дори, защото преди години не познавах дори по име нито един преподавател Embarassed и записах детето в подготвителните курсове "на сляпо". Обучението по математика в СМГ е на светлинни години в сравнение с нематематическите училища и за нас това беше достатъчно, за да изберем това училище. В последствие видях и други предимства за деца с интерес към математиката и науките. Не знам друго училище, което да организира безплатно школи по математика, информатика, физика, химия, астрономия, математическа лингвистика... Да, СМГ си има кусури, но човек трябва добре да определи кои са приоритетите за неговото дете, защото идеално училище няма. Peace
Виж целия пост
# 44

Кадърните законотворци ще облекат добрата практика в закон, некадърните ще я забранят.

Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия