Проблеми с ученето, или какво знаем за дислексията! - 5

  • 103 814
  • 757
# 30
Въпросът ми беше според вас има или няма връзка между обучителните затруднения и социалната изолация.

Личното ми мнение е, че социалната изолация зависи от доста фактори, като: темперамент на самото дете и навици, създадени основно в семейната среда, както и вида и степента на неговото персонално различие /независимо в какво отношение, въобще нямам предвид само обучителни затруднения, имам лично купища примери за деца- лоши ученици с пълноценен социален живот/.

"Те" защо точно "не я искат"? Конкретно причините чепкали ли сте ги и ако да- до какви изводи сте стигнали? Понеже и хора без подобни проблеми могат да "не ги искат" по разни причини.
Виж целия пост
# 31
Алфа-вълните са с честота 8-12 херца и се наблюдават, когато човек е буден, но напълно спокоен (отпуснат с отворени очи, или пък ако съзерцава нещо) и при затворени очи. Появяват се и при полусън, т.е. в междинната фаза непосредствено преди заспиване и след събуждане. В подобно състояние хората изпадат и когато гледат телевизия, кино, видеоигра или са пред компютъра.

Навизането в Алфа-състоянието представлява мост между съзнанието и подсъзнанието. Човек може да се научи да го използва, което от една страна е много полезно за здравето, като осигурява мигове на спокойствие и почивка на тялото и ума и спомага за премахване на стреса, а от друга – има благоприятаен ефект върху развиването на творческите способности. В алфа-ритъм човек има осъзнаване, но не се извършва активно преработване на информация.


Тия наште калпазани да не функционират в алфа-нивото?  ThinkingСпокойни откъм време, на "ти" с технологиите, с добра интуиция, творчески способности, осъзнати, но не преработват информация.... Ето ги на - те са... Затова се изтървам да и крещя на моята - да я върна в Бета - да се събуди демек...

Ауууу, Дара,

Същите сме, само не знам за творческите способности/ нашите явно още не са открити/.........

Преди известно време, бяхме на един поход в планината и там се запознахме с една дама.Тя си говореше, с моето дете и накрая заключи ,че има някаква по-особена интуиция за нещата в живота, едва ли не може да предвижда и предчувства мисли на другите.На което аз едва не се изсмях..., на устата ми беше да и разкажа за обучителните неволи, които ни съпътстват , но се въздържах. Rolling Eyes
Виж целия пост
# 32
Има нещо в тая работа с интуицията. Жалко, че не могат да я прилагат на тестове  Thinking. Дарена, с последните си постове ме хвърляш в размисъл...

"Задавам си един въпрос- цялото това състояние на нашите деца - дислексия, диспраксия, дисграфия и всичките дис-  +инфантилност според мен има някаква физиологична причина. Не може всичко в тоя организъм да работи добре, а да има такива затруднения. Това се дължи на нещо. Някой има ли диагноза? Правили ли сте някакви изследвания- ЕЕГ, ЯМР ? "

Алтернативна както винаги. И "търсач". Та хаотични мисли ми се въртят една през друга...:

"Защо Дейвис докато рисува няма симптоми на дислексия, дали не  изпада тогава в алфа-ниво? Защо децата докъм 6-7 години имат образно мислене, а след това го заместват със словесно? Защо дислектиците го запазват това образно мислене? Защо децата могат да бъдат обучавани само когато са в специално състояние за това? Защо сугестопедията на професор Лозанов включва колкото може повече изкуство в обучителния процес? Защо в алфа-нивото можем да моделираме съзнанието си и характера си по метода Силва? Или по метода „Ключ” на Хасай Алиев? Със сигурност има някакво по-особено състояние на съзнанието, в което се учи бързо и ефективно. Какво общо имат с това дислектиците?" -цял ден.
Като че ли от многото изчетени книжки /и аз "търсач" / съм се сдобила с частите на някакъв пъзел, но не мога да го наредя. И ако успея с този пъзел, ще спася дъщеря си на мига от ламята Дислексия. Има нещо...???
Виж целия пост
# 33
dream09, малката като беше на 3 г. много играеше с всякакви деца. На 4-5 започна да хвърля на учителката в детската градина флумастерите и блока, когато я карала да рисува - поне така ми разказа госпожата.
после пак си играеше, спомням си в 3 клас - имаше едни гаднярки и я караха тя да ги гони винаги в играта. тя един ден им казала - повече не искам да гоня, омръзна ми. тогава една 100 кг съученичка дето бяха пратили да я вика й казала Ще те намразим всички момичета и ще ти се разсърдим.
Иначе имаше една много добра приятелка от детската градина, но за съжаление тя миналата година замина в чужбина.
Сега също има едно много свястно момиче, стои до нея - говорят си, но не много.
На морето едно момиченце искаше да си играе с нея - игра 2 дни и на 3-ия й писна и отказа, защото вече й било скучно.
Иначе е много мила и кротка ако не я караш да си пише домашните или да спре телефона и лаптопа - тогава става звяр. А иначе в къщи не може да я накараш да млъкне и е много войнствено настроена. Ако й дойдат повече моите претенции, почва да ме заплашва, че ще си търси правата или ще ме даде на полицията, на съда, даже на кмета - на каквото дойде.
Виж целия пост
# 34

 "Въпросът ми беше според вас има или няма връзка между обучителните затруднения и социалната изолация."
Права е Judy, че от прекалено много фактори зависи, за да обвиняваме дислексията за това, и все пак тя има "принос" и той се нарича ниско самочувствие. За разлика от другите деца, при такива като нашите започва да се изгражда още от първите години в училище, че и в детската градина. Мисълта "аз не се справям" така здраво се набива от ранно детство, че като дойде пубертетът вече се е здраво загнездила в съзнанието. "Всички останали се справят, а аз не. "- извод:"Глупав/а съм." А в пубертета се гарнира с: "Грозна съм, непохватен съм, ниска съм, висок съм, имам пъпка, носът ми... - не съм достоен да общувам с еди-кои си, не съм им на нивото."
Всички статии за дислексята съветват - да не се допуска детето да придобие ниско самочувствие от ранно детство. И едно чудесно решение е спортът. Да усещаш, че тялото ти се движи хармонично, да чувстваш приятната умора след това и хормоните на щастието в кръвта си, радостта, че се справяш, бориш... и ставаш все по-добър и по-добър. И центриран. Нека нискочелата Тенка Станкина от 5-ти "б" да ти каже после колко си тъпа и грозна... -ГОЛЯМ ПРАЗ! А приятелите сами ще дойдат. Хората са силно привлечени от центрирани, стабилни себеподобни - като мушици от лампа. Друг страничен ефект е, че се научаваш да губиш и да печелиш, и да се държиш на ниво и в двата случая. А също, че винаги има и по-добри от теб. Спортът е коктейл от борбеност и смирение.

А ако вече си в пубертета и го има ниското самочувствие, Dream предлага страхотно решение -психотренинги. Там всички участват, общуват, говорят /без оглед на IQ, социално положение или формата на веждите/ и преградите падат, защото се чувстваш сред свои. А после разбираш, че хората отвън не са по-различни от тези на тренинга, а току-виж си проумял и че причината е в теб.
Ами различните кръжоци по интереси - те също могат да създадат приятелства. Сродните ти души са някъде там и имат нужда от теб. Само трябва да отлепиш носа от монитора, д-то от дивана и да излезеш да ги потърсиш. Дори не е задължително да са на твоята възраст, нито да са много /може да си самотен и сред много хора/. Както се пееше в оная песен: "Нямам нужда от много приятели, стигат ми двама, трима."
Виж целия пост
# 35
. Както се пееше в оная песен: "Нямам нужда от много приятели, стигат ми двама, трима."
голяма песен,  Hug

Според мен изолацията има връзка с обучителните затруднения, но има и решения в тази ситуация.

-когато детето беше малко и нямаше с кого да играе, защото се преместихме в нова махала, цяло лято всеки ден съм го водила в старата махала да играе и съм го прибирала вечерта.
Друго решение- винаги , когато отиваме на почивка или екскурзия или weekend  се стараех също да има детска компания.
Комплексите обаче за това, че има затруднения са си комплекси.
Виж целия пост
# 36
Опитвам се да си изясня поведението на момченцето, с което се занимавам, в аспекта, за който говорите. Дали има или няма приятели в училище не мога да кажа, но със сигурност не му липсва самочувствие заради обучителните затруднения. Даже, грях ми на душата, но намирам, че  има твърде нереалистична, излишно завишена, граничеща с нездравословност  преценка за себе си. Съвсем сериозно си говори, че след 7 клас ще учи в математическа гимназия (нещо, което по обективни причини няма как да стане). Винаги е в позиция за скок, за атака, за доказване на превъзходство  по какъвто и да е параграф - било за притежание на нещо, било за умения, било за знания. С две думи във всичко е най в собствените си очи. Не знам, може би все  пак е някаква дори неосъзната  защитна реакция срещу отхвърляне от околните някъде по трасето, най-вероятно именно в училище. Въпреки че лятото го виждах  редовно как играе в околните дворове с деца, които нямат идея за това, че  има известни затруднения в училище. Но дори и в играта с тях ясно прозираше желанието  му да бъде неизменен тартор и да води парада. Thinking Така че всичко е много индивидуално, вероятно и затрудненията  осуетяват  социализацията, но има и други фактори - характер, възпитание, темперамент и т.н. Сред децата без каквито и да  е обучителни проблеми също има  немалко такива, които трудно се социализират.
Извинявам се за отклонението и за размислите на глас.
Скрит текст:
Иначе по темата -  за събота и неделя имам домашно, задала съм си го сама hahaha. А дали ще го напиша - ще видим. Наумила съм  си как да онагледя на младежа формулите за повърхнина (околна и пълна) и за обем на паралелепипед и куб.  Ще направя  няколко готови триизмерни тела  (паралелепипед и куб) с различни размери от сравнително по-здрав картон, за да  оцелеят докато свършим работа Mr. Green  По самите ръбове ще има  залепени клечки (от китайски ресторант или просто за зъби)  оцветени в два цвята - един за основните ръбове и един за околните.Отделно съм си приготвила три цвята самозалепващо се фолио, което ще нарежа  съответно по двойки стени със съответните размери. И докато търсим околна повърхнина, младежът ще лепи " външна изолация" на околните стени. После ще поискам от него  да "облицова" тавана и пода  в гонене на пълната повърхнина. И ще съберем  финално лицата по двойки. Още не съм измъдрила обема как да се онагледи, ама ще го измислим..
Виж целия пост
# 37
Русалка, смятам, че вероятно това е начинът му да компенсира наличния проблем, породен от различието, който няма как да не долавя. Дали и колко го осмисля съзнателно е друг въпрос, но не може да не го усеща. Просто така е реагирало първосигнално и е приело, че така се чувства по- добре. Също най- вероятно не съвсем съзнателно.
Виж целия пост
# 38
Русалке подсказвам глина и пластелин за правене на обектите и дори му давай той да прави.


Синът ми си контактува с по-възрастни и с малки деца идеално, за хора на неговата възраст - скучен им е, ама не виждам проблем в това и те са деца.
Виж целия пост
# 39
Явно и ние имаме така нареченото "самочувствие", което естествено въобще не отговаря на възможностите му. НО САМО по математика в училище.Може би защото се занимавам с него ежедневно, решаваме и пререшаваме задачите от учебника, после от сборника на Архимед, след това давам няколко задачи, които е решавал и му засичам време.Определено има някаква полза , но тя е минимална.Средно това са 2 до 2.5 ч. занимания на ден.
Дори днес искаше да ходи на олимпиада по математика. Тръгна сутринта за 09.30ч, но като стигнал, се оказало,че тя отдавна е започнала, в 8.30 ч. била  newsm78.Та не го пуснаха и се прибра ядосан, защото забравил от колко часа се провежда. А оценките в училище се движат между 3.9-4, има и две петици/ вх. ниво и изпитване/. Повече от 4-ка на контролно никога не е имал.А вярвайте ми все се надявам , някога да случи.
По БЕЛ г-жата на частните уроци, миналата седмица сподели, че там проявил голямо самочувствие, ама без покритие според нея. И според мен де  Cry, ама по добре така, отколкото да е смачкан. По английски език пък се скарал с г-жа, в училище, защото на частния урок пишат 2- 3 урока напред в учебника . И тя е нормално да се дразни и му отвърнала, че няма да го оценява, защото всичко е написано от него преварително. В понеделник имат контролно по АЕ, и сега се опитва да решава теста , който уж очакваме да се падне. Знам, че това не е начина за справяне с проблемите, но иначе ще има една голяма пълна 2 Sick
Виж целия пост
# 40
Калона, а не става ли като знаете какъв е тестът като типове упражнения да правите и подобни? Хем ще е полезно поне донякъде, хем и детето няма да се чувства неловко пред себе си, че прави наизустен тест само заради едната оценка. Подчертавам, че не питам с лошо.  И аз имам за 5 клас  тестовете по английски "Test your English", от които учителката им дава контролни. Правим ги с детето, но задължително  в комбинация с подобни упражнения. Не че резултатите са  чак толкова впечатляващи като оценка, но все пак  остава и някаква полза освен цифровото измерение, различно от 2 заради наизустяване.
Виж целия пост
# 41
Здравейте момичета не съм писала отдавна по тази тема ,аз на почти 26 вече и имам дислексия ,гадно но факт на повечето хора и е  смешно че един вид съм неграмотна ,маржиме да помня не мога да смятам бързо и тн ,повечето неща ги знаете.Дори съпруга ми не свикнал с тази мисъл и не знам как да му го в карам в главата че не греша нарочно .Но това е др тема .Ходих като малка на логопед помагаше докато ходех но спрали  е се тая ,имам редактор който не редактира добре мн но върши работа до някъде.

ina26 ако имате пари за НБУ по добре прате малката в чужбина там са по солидарни тук в България са много тесногръди още на тази тема,ако не са запознати .Моята класна в основно беше по БЕЛ и нищо не разбра и на края с хубави оценки и единствена тройка по БЕЛ.Доко то учителя ми в средното бог да го прости той сам си разбра ,и ми помогна да избутам едвам едвам .Доко то не почина и не дойде нова патича току що завършела университет и нищо не разбираше и на там е ясно .Пожелавам късмет на всички .
И се моля само моята малка принцеса която очакваме в момента да няма  и тя,защото при мене се получи странно майка ми и тя има дислексия .
Виж целия пост
# 42
Дороти, моля те да напишеш точно как е наименованието на хомеопатичното Церебрум Композитум  и какво да кажа на моята позната от Германия - чула съм, че има 2 вида и ако не е проблем да кажеш колко струва.

Татяна 89, абсолютно съм съгласна, че голяма част от българските учители са абсолютни профани - досега съм попадала на 2-3, които влизат в положение и разбират, защото имат представа от дислексията. Останалите вдигат рамене и казват - ами никога не съм работила с такива деца.
А за университета е много рано да мислим, нека изкараме училище.
Виж целия пост
# 43
Цената зависи от кой град се взима.

http://www.patientslikeme.com/treatments/show/10642-cerebrum-com … efficacy#overview


http://www.apons.eu/ecms.php?xc__label=01674870&page=ecs_pro … ;ecs_campaign=cio

Виж целия пост
# 44
Дороти, моля те да напишеш точно как е наименованието на хомеопатичното Церебрум Композитум  и какво да кажа на моята позната от Германия - чула съм, че има 2 вида и ако не е проблем да кажеш колко струва.

Скрит текст:
Малко извън темата, но да се изкажа и аз. Това лекарство доколкото виждам не е монопрепарат.. а и един от основните принципи на хомеопатията е индивидуалният подход. Това, че един човек се повлиява добре с този набор от лекарства, не означава, че би било валидно за всички в дългосрочен план. Само информативно го вмъквам това.
Иначе сега звъннах до аптеката на Чаталджа 13 - ако има известни разрежданията на съставките, биха могли да го приготвят.
 
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия