Проблеми с ученето, или какво знаем за дислексията! - 5

  • 103 524
  • 757
Старата тема -
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=698550.0

На предишните теми четете първия пост, за да не се повтаряме с информации

Добре дошли отново борбени мами и татковци.



а ето какво намери Дарена това и се струва най-важно Разстройства на психичното развитие
 

Това са голяма група аномалии на раз. на детето, като общото между тях е, че възникват в ранно детска възраст (до 10 год.) в резултат на увреждане или задръжка в развитието на псих.функции. В по-голямата си част те са резултат от увреждане в структурите на ЦНС или от заболяване на тяхното съзряване. Присъщо им е хроничното и стационарно протичане. При по-голяма част от тях етиологията не е достатъчно изяснена. Не рядко обаче се установява фамилна обремененост. Успоредно с израстването на детето обикновено настъпва подобрение, поради неизменно протичащите процеси на спонтанно възстановяване,  в резултат на компенсаторна реорганизация на мозъчните функции. В преобладаващата част от случаите е необходима логопедична и психологична терапия.


ето цялата статия ,която поставя много питанки- какво е всъшност?
http://psychologist-timova.alle.bg/%D0%B7%D0%B0-%D0%B4%D0%B5%D1% … 1%82%D0%B8%D0%B8/




от съфорумката ни трънка сайт за мисловни карти - помощ до 7 клас включително http://www.pomnilesno.eu/


http://dyslexia-center.eu/file/BG_Book_Tips.pdf  по предложение на Джуди, книга със съвети към родителите

Още един образователен сайт на английски, който намирам за много полезен -  Тurtlediary.
http://www.turtlediary.com/
https://www.facebook.com/TurtleDiary/

Специално за проблемите с четенето тези видеа са много полезни: http://www.turtlediary.com/videos/preschool/language-arts.html

http://cie-bg.eu/userfiles/file/toolkit_for_teachers_compressed.pdf Сборник с дейности за преодоляване на обучителните трудности


Дарът на дислексията на Роналд Дейвис:

rcpleven.com/07knigi/Ronald_D_Deivis_Darbata_na_disleksiata.doc

В български превод е.
Директно отваря документа, като се копира на нова страница.

Как да улесним учениците с обучителни трудности (дислексия)
в процеса на учене на английски език
https://bnesbee.wikispaces.com/file/view/Tips+for+teachers_CIE.doc



Руски сайт подобно на brain gym просто исках да го споделя с вас :
 http://stf-smtu.ru/index.php?option=com_content&view=article … 99&Itemid=141
 Материала е на руски , но позволява превод директно в браузъра . В теорията има голяма доза истина , дано и самите упражнения се окажат толкова ефективни .







Виж целия пост
# 1
Вместо запис - ето статията за разтройства на психическото развитие-Дороти , линка не се отваря- ето точния линк.
http://psychologist-timova.alle.bg/%D0%B7%D0%B0-%D0%B4%D0%B5%D1% … 1%82%D0%B8%D0%B8/

Всъшност тези разтройства на психическото развитие според мен са свързани в предродовия  период и раждането. Поне при нас и при друго дете с много идентични проблеми оставането на мозъка без кислород- това виждам като причина. За жалост само не знам как това може да се компенсира и дали може въобще.

Да и е честита и полезна новата тема!   bouquet Hug  bouquet
Виж целия пост
# 2
Dorothy - сладурче, винаги си налице.
благодаря ти за темата - първата ... и до сега...
Виж целия пост
# 3
Да се запиша и аз.
Днес съм по дела, макар и болна. Голям вирус ми натика зорлем малкият, а той, пичът, отиде у дядо си да си взима днешния учебен материал. Вече почти оздравя, но да си изкара седмицата на топло и още два почивни дни, че да не ми почне отначало.
Обаче за тази седмица доста работа свършихме на спокойствие вкъщи, с домашното школо. И писането, и задачите и английския направихме. Че и по любимия му Околен свят поработихме /той обича тестове да решава там, интересни са му/.

Желая на темата и на нашите деца от нея много радостни дни, спокойствие и напредък.
Виж целия пост
# 4
Записвам се да следя и тази тема. При нас в момента с ученето най-много помага бабата, всеки ден се занимават с малката, трудно ми е да преценя какъв е ефекта. Тази седмица не беше на градина (лепна поредния вирус) и с баба си наблягат на математиката. Та според нея детето устойчиво е запаметило, разбрало числата от 1-5, разпознава ги, пише подрежда в правилен ред, може да определи липсващата цифра, прави стабилно количественото им изражение, определя по-голямо и по-малко. Фонологичния анализ (малко смешно ми звучи), т.е. свързването на буквата с звука, мястото и в думата сме го докарали добре до разпозвнаване на първата буква от думата, казва и самостоятелно думи, започващи със съответната буква (последното го правим под формата на игра и тя се забавлява много, особено когато аз "сгреша" някоя дума). Разделя добре думите на срички и може да ги преброи. Разпознава и пише устойчиво около 10 букви. Има напредък и с преразказването на случки. (Последното все още не е на желаното ниво, но все пак ..)
Дотук с позитивните неща. Трудно й е все още да разказва гладко по картинка (винаги става с подсещане) и също и да каже думата буква по буква и съответно да определи броя на буквите в думата, за което си мисля, че се обърква със сричките. Все още трудно се съгласява да седне да се занимава с тетрадките, в рисуването има напредък, но с все по-малко желание да го прави. (То и аз малко я тормозя за това)
Аз имах в началото на седмицата разговор с нашата госпожа, според нея всичко било в норма,  видях тетрадките на малката и в сравнение с миналата година и аз се съгласих, че има напредък.

А за анкетата, която предложи една потребителка:
Възраст: 5г и 2 месеца
Диагноза: Направено обследване в Св. Никола - ранни маркери за специфични обучителни затруднения от вида на дислекция и дисграфия.

Нещо което е помогнало: Ежедневна работа в къщи и работа с логопед (държавен)
Слаби страни: Към момента общото й психично развитие е в ниските норми за възрастта. Трудно се организира в ежедневието, разсеяна. Емоционално не отговаря на 5 годишна, по-скоро на около 4-4.5 г.
Лекарства: Само рибено масло по схема.
Силни страни: Всеобща любимка на всички (учители, познати, роднини, приятелчета) Контактна, емоционално топла. Обожава всякакви животни. Добре развита физически, координирана в движенията. И най-вече смела (да си призная доста повече от мен на нейната възраст)
Виж целия пост
# 5
  bouquet
Виж целия пост
# 6
Вчера след разговор с една наша майка ми хрумна да ви споделя, какви хитринки ползвам аз, понеже картите при нас не помагат. Явно е тип възприятие и мислене на всяко дете.
Ще го обесня с един пример. Сложно съставно и сложно съчинето изречение. Не може да различи двата термина-съставно и съчинено , защото са подобни. Казвам му следното:  Сложно състаВно, това в което има  "В" и изречението, което се свързва със "където", "когато" и "че". Всички останали съюзи образуват сложно съчинено изречение - съчинено, няма "

Задачите по математика  с отрицателните числа- не ги разбира с числовата редица. Знае
минус, минус =  събират се отговора е минус./ -3-5=-8/ 
 Hug Hug Hug

Виж целия пост
# 7
и аз да се включа

за 1, 2, и трето спрежение на глагола

вЕлИкАн

1- окончание Е

2-окончание И

3-окончание А и Я
Виж целия пост
# 8
Благодаря ви, момичета! Копнах си хитринките ви за като му дойде времето. Дали да не издадем книжка с тези хватки? Иначе нашите деца завършват и забравяме, а тези след нас се блъскат да ги измислят наново. Чета старите теми в момента. Същите въпроси, същите проблеми... А тази колекция от хитринки е наистина "Прости и лесни за следване съвети, при това в български условия".

Kalona, как мина твоята среща с учителката по български? Аз също ходих - да се видя с нашата по математика. Със свит стомах /както Маргели го описа/ и готови фрази, за да говоря бързо и да изпреваря досадата отсреща. Подходих както Darena съветва. Добър съвет, благодаря! Госпожата прояви разбиране за малкото време преди да влезе в час. Дала и да реши една задача, без да я притиска с време. Моята обаче пак се оплела. Учат лице на триъгълник. S=a.ha:2 , но госпожата и подсказала S=a.ha.0,5 и нашата дала на заето.... не и е писала оценка, но ми е много тъжно. За нея е поредния провал, а разбира задачите. Не може да го докаже обаче...


Виж целия пост
# 9
Благодаря ви, момичета! Копнах си хитринките ви за като му дойде времето. Дали да не издадем книжка с тези хватки? Иначе нашите деца завършват и забравяме, а тези след нас се блъскат да ги измислят наново. Чета старите теми в момента. Същите въпроси, същите проблеми... А тази колекция от хитринки е наистина "Прости и лесни за следване съвети, при това в български условия".

Kalona, как мина твоята среща с учителката по български? Аз също ходих - да се видя с нашата по математика. Със свит стомах /както Маргели го описа/ и готови фрази, за да говоря бързо и да изпреваря досадата отсреща. Подходих както Darena съветва. Добър съвет, благодаря! Госпожата прояви разбиране за малкото време преди да влезе в час. Дала и да реши една задача, без да я притиска с време. Моята обаче пак се оплела. Учат лице на триъгълник. S=a.ha:2 , но госпожата и подсказала S=a.ha.0,5 и нашата дала на заето.... не и е писала оценка, но ми е много тъжно. За нея е поредния провал, а разбира задачите. Не може да го докаже обаче...




ох Дара ,
срещата според мен мина възможно най-добре.Поговорихме около 10 мин. в часа за консултации, тя самата предложи да включим и ресурсна, но към момента ще изчакам.Поне до края на 6 клас , нали съм си вкъщи с бебето Simple Smile.

На всичките контролни по БЕЛ и то на елементарни неща има чиста двойка, без нито една вярна

задача.Не разбрал какво се иска от него, и съвсем друго посочвал  #Cussing out.Тя обеща да съдейства, доколкото е възможно и когато правят контролни, да му показва, какво се иска в условията на въпросите.И аз със свит стомах бях, притеснена и изглеждаща меко казано отчаяна.
С Дарена си даваме кураж, нали са шестокласници и са ни общи проблемите.

Вчера го дигнала да каже нещо елементарно, но пак се оплел и другите ученици вкупом се надпреварвали да отговарят, така пак все едно не е успял да се изяви Sad.Беше нещастен !

Днес сутринта отиде на урок по БЕЛ, да видим как ще е.
Вчера категорично ми заяви,че тази г-жа на частните уроци не е за него и той нищо не вдява от нейните обяснения-била според детето-за отличници #Crazy

Най-вероятно ще търся друга , да обяснява като за него просто и бавнооооо , много бавно.

И честит празник на всички празнуващи банкери /Маргели/, именници .
Здраве и любов, търпение и пак търпение , прегръщам Ви Hug
Виж целия пост
# 10
Току що се чух с детето. Урокът продължил 2 ч., и са били две деца-6 клас.
Мамо, каза ми той-имало и по тъпи от мен  #Crazy.
Даже г-жата искаше да го удари по едно време, представяте ли си? #Crazy.
Хем смешно, хем трагично  Crossing Arms
Виж целия пост
# 11
kalona - благодаря!

сигурно вече съм го казвала, но пак:

опитайте се да издействате от учителя да изпитва детето допълнително, като обяснява условието. Това не е някакво непостижимо предложение, защото точно това се случва на матурите - детето се явява само, като присъства учителя по предмета от матурата, който го консултира при затруднения в разбирането на задачата. И ще ви кажа как - в часовете за консултации, учителят може да дава на детето тестовете, които е дал на класа, като просто помага в разбирането на условието на задачата. По този начин ще успее да види и истинските знания на детето.
Някой от учителките на моята дъщеря са го правили, и те сами се сещаха да го направят. Но не всички, разбира се.
По един-два предмета да го направят, все ще е някаква помощ.
Виж целия пост
# 12
Маргели и аз благодаря за съвета! Hug

Точно това се опитах да обясня в петък на г-жата по БЕЛ.

Ама друго се питам? До кога все ще му се разясняват въпросите и дали ще дойде някога момент, в който той сам да се сети какво трябва да направи.Обикновено, на въпроси -посочете неверните твърдения, се обърква и колкото да повтарям,че е необходимо да внимава и чете няколко пъти въпросите, засега няма ефект.
Виж целия пост
# 13
Запис, тъй да се каже.
Виж целия пост
# 14
нашата госпожа по български е сухарка от едновремешните - дава по 8 стр. домашна и въпреки, че всеки път е написана и тя е наясно с дислексията и  твърдо отказва да пише повече от 2-3. тя пише мн. добре почти без грешки и слага дори повечето запетаи, веднъж и писа 5 на един преразказ - защото тя се беше впечатлила от разказа на оскар уайлд Живият принц или нщ подобно и го разказала прекрасно, но иначе с граматиката е трагедия - като й обясня принципа на обособените части да кажем - ги различава, но след като приключим домашната вече е излязло от главата й. за подчинени и съчинени изречения аз обяснявах, че в подчинените едното е главно и е шеф на другото затова може само без него.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия