Проблеми с ученето, или какво знаем за дислексията! - 5

  • 103 939
  • 757
# 555
ra2, много съжалявам за коментарите. Аз съм от математическа гимназия и при нас имаше подобни неща към едно момче, но то не се отказа и завърши като добър към много добър ученик. Първата година е най-голям натиска, но ако детето свикне и учителите ще се нагласят към него.

Много полезни коментари за подредбата. Моето дете също отнася наказателни единици за лоша подредба по математика. По български даже има една похвала "Работиш много старателно", а на мен все ми се струва, че  не е съвсем добре. Но и всичко зависи от средата - техния клас е силен по математика и за това всеки пропуск се санкционира, а по български другите не са много силни и може би за това понякога я хвалят. За краснописа не знам дали при вашите деца ще може да мине - моята понеже е девойка и я надъхах, че момичетата трябва да пишат красиво, тя поиска тетрадки за първи клас за краснопис  и сега понякога си тренира. Май имаше известен ефект, не съм се сещала да й ги предложа скоро.
Виж целия пост
# 556
Най-много ни заболя и двамата от : "не си за това училище" Tired


Да не ти пука. Същото го имаше при голямото ми дете. Директорката му беше казала така. А той от малък без подготовки по състезания и все първите места по математика. Без проблем влезе с огромен успех в гимназията. Без да е ходил на курсове и уроци дори отиде на национална олимпиада по английски и без да е в езикова гимназия спечели 10 място за страната и това изказване години наред ме нерви като се сетя. То явно директорката или съответно учителките които обиждат така не са за тези училища.




КАКВОТО КАЖЕТЕ ЩЕ КАЧВАМ В ПЪРВИЯ ПОСТ - не се карам а само подсещам. Много благодаря, че са ни дали тази превилегия да редактирам.
Виж целия пост
# 557
Благодаря ви за добрите думи и разбирането.
 Hug
Спирам да се ядосвам, приемам каквото е, опити за подобрение- ако стане, ОК, ако не- пак ОК и никакво отказване от извоюваното!
Виж целия пост
# 558
Моето дете много добре разбира и запомня екранизирани по някакъв начин факти. Много обича да ходи с нас на театър. За възрастни. След това обсъждаме. Прави добри логически връзки. По- лесно, отколкото с текст. Понякога ме смайва дори. Затова наблягаме и на филми, посещения на театри, музеи, забележителности.
Снощи бяхме пак на един театър и той беше очарован. Много му помага да се отпусне такова едно посещение на постановка.
Виж целия пост
# 559
Здравейте, освен с краснописа, който коментирате моят син има проблем и с английския.  Sad
Положението там е трагично, нито пише нито чете, нито ни остава време за упражнения и тренировки.
Иначе уж посещава часове след училище два пъти в седмицата, които са напълно излишни.
Учителката не съм  я виждала от началото да учебната година. За положението съдя по оценките, в момента трудност освен по английски среща при различаване на прилагателни и глаголи. Детето е втори клас, таблицата я научи, но текстовите задачи го затрудняват доста.
Виж целия пост
# 560
master333,  Hug
повечето от нашите деца имат проблеми с английския. По принцип не е лесен език.
 Радвай се, че е научил таблицата.
 Текстовите задачи- пробвай да четете задачите и да подчертавате опорни думи.
За прилагателни и глаголи - същата ли е учителката, която е и на преразказите- помня с какво "разбиране" се отнасяше? Един ден ще ги разбаре. Не се отказвай.
Виж целия пост
# 561
Оооо, въобще не трябва да се притесняваш за английския. Толкова ли е важно да го знае и то във втори клас? Това, че знае таблицата е нещо голямо! Моят син в 4 клас не я знае. Смята събирайки и ако трябва да пресметне 7*8 пада голяма аритметика. Събира ако е преди 5 и изважда от 10 ако е по-голямо. Миналата година питах учителката по английски какво прави, как се справя и тя каза, че поне не и пречи. "Поне не и пречи"?! Че за какво тогава въобще ходи?! Говорих с класната дали няма да е по-добре да учи нещо друго вместо само да отбелязва присъствие някъде, но както според нея, така и според позната психоложка, това е важно за него, карайки го да се чувства част от колектива. Английския за мен въобще не е не само приоритет, а и част от програмата му. Бих предпочела да ходи на рисуване или готварство например. А за допълнително писане, четене и уроци като извънкласна дейност не съм си и помисляла.
Виж целия пост
# 562
Всички предмети от задължителната програма трябва да се покрият поне на минимума.
Специално за английския- изпитвам редовно детето на думи, карам го от втори клас да съставя устно изречения, като ги казвам първо на български, а то следва да ги преведе на английски, според учения в училище материал. Карам го да чете и да превежда редовно. След това с граматиката- правим редовно упражнения от два сборника, които намирам за добри. Бърка, но пък аз оправям и обяснявам. Когато едно упражнение се направи няколко пъти вкъщи се разбира. Но се искат редовни занимания. Час- два английски навън са безполезни, ако вкъщи няма занимания. Само си давате парите и си губите времето така.
Математика- още от първи клас почнах с текстови задачи. Примери достатъчно решават в клас и за домашно. За текстовите съм подбрала хубави сборници и решаваме почти всеки ден 5-10 задачи. Основният труд се хвърля през ваканциите и почивните дни. Имаме напредък не малък за близо три години.
Обобщено: не много обемни и трудни, но редовни и то домашни занимания в спокойна и тиха обстановка. Повтарящи се упражнения. Не изоставяйте английския и математиката. Поне училищното ниво трябва да се покрие доколкото ви е възможно. Упоритост и мяра!
Виж целия пост
# 563
Master333, в английския задължително тръгнете от другия край - интензивно слушане с разбиране в ситуации /кратките анимации вършат работа/, наизустяване на кратки стихчета, песни, после устни преводи на изречения от английски на български и обратно, кратки разказчета по картинка или клип. Писмената граматика, четенето и създаването на писмен текст трябва да останат между другото и да се набляга на тях, когато децата добият някакво самочувствие, че се справят.
Виж целия пост
# 564
Момичета, може би трябва да имате впредвид, че не всички деца тук в темата са с еднакви възможности.
Виж целия пост
# 565
Нямам сили и време да се занимавам с английския, догодина ще му отделя повече време.
Това, което повече ме притеснява е че още срича на по-дългите думи и струпаните съгласни. Ох нямам търпение да дойде лятната ваканция. А пък за него да не говорим. Всеки ден се броят дните до ваканцията. По-голяма част от учебния материал са го взели. Просто трябва да затвърдим глаголите и прилагателните. Не мога да асимилирам, защо като вади глаголите от текста пише, че са прилагателни и определя правилно числото, без род защото нямат род. И винаги като го изпитвам устно ми казва, че е първо прилагателно и след това сам се корегира, че е глагол.
Виж целия пост
# 566
Момичета, може би трябва да имате впредвид, че не всички деца тук в темата са с еднакви възможности.
Да, поради което изхождам оттам.
Но каквито и да са възможностите, редовните занимания са винаги полезни. Стига да са с мяра и да не водят до преумора и изтощаване. Ако с английски, да речем, детето се занимава само по 1-2 часа седмично, то часовете са безполезни, т.к. то не може да запомни и да овладее това, което му се предава. Затова е добре всеки ден да си припомня поне думичките, да чете и да превежда. Ако ще да е по 15 минути дневно. Но да е редовно.

Съгласна съм с Гаргамела, че е добре да се учи с гледане и слушане. Такива са уроците при нашата госпожа по английски, за която съм разказвала тук- на компютър с анимации и игри, в които детето минава, например, различни нива, когато подреди думички, изречения или реши правилно задачки за цвят, цифри, дрехи, части на тялото и т.н. Там няма писане на много думи по много пъти като при големите деца. Защото според нея дори за деца без дислексия на тази възраст не това е начинът.

Писането иде после. Затова ние, както споменах, правим изречения устно и устно отговаряме на въпроси. Работата ни с текст е основно четене, не писане. Според нашата госпожа в начална степен не е добре от деца, чийто роден език не е английският, да се карат да пишат на ръка текстове, измисляйки сами изречения. Първо езикът трябва да им стане звуково близък, за което е нужно точно слушане, гледане, говорене, четене и игри.
НО- полезно е да се правят преписи на текстове, които са учени от детето. Така ръката, очите и мозъкът му свързват графемите и това упражнение е полезно за времето, когато от пети клас нагоре ще е нужно детето да може вече и да пише свои текстове.
В училище, макар и рядко, учителката ни сега в трети клас също дава препис с превод на текст, който е учен.
...
За БЕЛ- можете всеки ден да тренирате с текст- детето го чете на глас /много е важно това/ пред възрастен, за да може той да коригира ако и когато е нужно, след което почва да отделя съществителни, които подчертава по определен начин /приетият- една права линия/, после- глаголи, които да подчертава с две прави линии. След тях- прилагателни, които подчертава с вълнообразна. Всеки ден по 5-6 изречения, не повече, но да са редовни упражненията. 
Ако искате- почнете първо устно- детето чете целият текст и след това- изречение по изречение започва да отделя основните части на речта, като просто ги назовава.
Виж целия пост
# 567
Сега като се заговорихме за английския и разните игри в нета по езика, бихте ли споделили линкове?
Иначе ние по английски не учим - просто не можем още, той не го схваща. Особено по учебника за 5 клас на Longman.До миналата година бяха на друга система- на Просвета Hello- с доста картинки, като за деца. Забелязах обаче, че въпреки неученето на език,той е овладял някои изрази от игрите и клиповете, които гледа в нета.
А за писането-при нас всичко е огромна мъка. Грозно, извън редовете, липсват препинателни знаци, изядени букви и срички. Обръща срички, тези днивидях, че и по английски при препис от дъската го е направил. И милион пъти да попитам преди начало на ново изречение каква буква пишем? И той естествено да ми отговори-Голяма, това никак не означава че две секунди по-късно няма да почне изречението с малка буква. Затова си мисля, че от упражнения файда няма, те просто не умеят да прилагат знанията, които може и да имат. По същия начин си обяснявам, че знае таблицата на изуст, но не може да го прилага в задачи....мъка. Поне другата седмица ще сме във ваканция и смятам да му дам заслужена почивка.
Виж целия пост
# 568
Писането по английски- за него и друг път съм споделяла в темата. Моят е с чиста дисграфия. Което ще рече, че вместо hour пише nour, сходните графеми бяха ужас при ръкописа. Това го хванах при шаха в първи клас- пише задачата и не можем да му разчетем буквите. Иначе при четенето не ги бърка, знае думата, значението.
Става, става, но се иска всеки ден упражнения с писане на букви, съчетания от букви и думи. По 5-10 минути, но трябва. И се получава. Стига да не се отлага във времето. Трябва да се върви още от началото и да се натиска, да свиква ръката да се движи, окото да гледа и мозъкът да възприема. Сега да не лъжа- грозничко е, но се чете. А то това стига.
Да, както писах многократно- на теория децата знаят- главна буква, точка, "й", но когато започнат да пишат дисграфиците си бъркат. Но при редовните тренировки грешките са минимални. Знам от къде сме тръгнали преди две години и къде сме сега. Но ваканциите са си работа по няколко часа всеки ден- четене на глас /няма как да се постигне гладкост и разбиране иначе при тези деца/, писане, задачи, английски.
"Уча се" е чудесен сайт и за английския, който се учи в училище. На нас много ни помага- има доста слушане и гледане и така се помни добре. Пък един урок като си го пуснеш няколко пъти /не за един ден разбира се, а примерно за една седмица, просто за припомняне, за научаване, за изглаждане/, като направиш няколко пъти упражненията- ами позапомнят се нещата. Пък и там в някои задачки се иска писане на думички на компа. Интересно е, че там детето бърка по- рядко. Защото не ръката му пише, а натиска клавиша. За дисграфиците това е характерно.
Ако децата се оставят още в началото, те няма кога да насмогнат след това. Затова препоръчвам ваканциите да се ползват пълноценно. Защото през учебната година няма кога и защото тогава детето само затвърждава, без да препуска през нов материал. По 2-3 часа на ден вероятно са достатъчни. Да не е много, но да има.
Виж целия пост
# 569
Самоцитирам се с някои линкове за английски, които постнах в друга тема.

http://www.starfall.com/n/level-a/learn-to-read/load.htm?f


*LUCY*, беше споменала, че момчето й учи английски по Kid's box на Cambridge  bouquet
Прегледах книгите и ми харесаха. Може да ги използваме вкъщи.
Ако някой се интересува може да ги свали от тук /третия и четвъртия пост/: https://vk.com/topic-77391349_30878972. Има учебниците, тетрадките и CD-тата за нива 1-6.


Намерих един блог с линкове към интересни игри с часовник. Рано ни е за тях, но ще го запазя за лятото.
http://englishdiazpardo.blogspot.bg/2015/03/what-time-is-it.html
Изображението на първата игра мисля да разпечатам и да направим часовник. Друго си е око да види, ръка да пипне. А догодина  може да го занесем в училище да го използват. Споделям редактираното изображение ако на някой му се занимава.
http://letsgo.snimka.bg/other/kr-stoslovici.841421.36705180.big
В блога има линк и към говорещ речник с изображения и тълкования, който ми се вижда много интересен: http://www.harcourtschool.com/glossary/esl/


Намерих много добър сайт с онлайн упражнения на английски Grinning http://www.englishexercises.org/
Може да се филтрира по нива и възраст.
За по-напреднали има тестове за четене с разбиране. Например:
http://www.englishexercises.org/makeagame/viewgame.asp?id=5390
http://www.englishexercises.org/makeagame/viewgame.asp?id=5375


От вчера играем на телефона уникална игра - Little alchemy https://littlealchemy.com/
Първоначално са дадени четирите основни елемента - въздух, земя, огън, вода. От комбинирането им се получават нови елементи, от тях други и т.н. Например: вода+вода=море, море+море=океан, въздух+огън=енергия, енергия+земя=земетресение, земетресение+океан=цунами  Grinning море+огън=сол. Или земя+вода=кал, кал+огън=тухла, тухла+тухла=стена, стена+стена=къща, къща+къща=село, село+село=град. Много е интересна. Елементите са на английски, което е голям плюс.
https://www.youtube.com/watch?v=3PtcNf49m5A
https://www.youtube.com/watch?v=AlbLCluEr_8
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия