Проблеми с ученето, или какво знаем за дислексията! - 5

  • 103 937
  • 757
# 585
kalona, вчера се сетих за моя брат, който според мен беше с дислексия. Много трудно завърши до 8 клас, майка ми доста се притесняваше, учеше с него, говореше с учителите. И след 8 клас го приеха в техникум от не много престижните. Е, някак разцъфна там - учението му беше съвсем нормално, около много добър без зор и най-вече емоционално израсна, просто стана човек...Защото до 8 клас с постоянните коментари, че не може да се справи, беше свит. То не се знае кое е най-добре.

Да ви кажа за електроните учебници - те работят с тази система - https://www.mozaweb.com/bg/index.php . Има много хубави видеа и 3Д модели. Може да се регистрира човек и да гледа до 10 безплатни на седмица. А когато си си купил учебници, можеш да гледаш всички, не виждам да имам ограничение, с акаунта от електроните учебници. А в инструменти има много хубави игри, там имам ограничение до 10 на седмица, вчера разгледах от математиката.
Виж целия пост
# 586
Сред най-големите проекти, заявени от просветното министерство, ще бъде осигуряването на допълнително обучение по предмети от задължителната подготовка за деца с образователни дефицити, като тук са предвидени общо 140 млн. лв. финансиране. Това са много високи нива на финансиране на допълнителна подготовка на фона на отпусканите по линия на държавния бюджет. Така например за преодоляване на обучителни трудности за учебната 2016-2017 г. са предвидени едва 2.2 млн. лв.

Read more: http://education.actualno.com/serioznata-rabota-sreshtu-rannoto- … tml#ixzz45L0Pw582

Виж целия пост
# 587
Бих искала да отворя и една дискусия.
Въпросът ми е-
В какво училище  трябва или е добре да учат децата с обучителни трудности след 7 клас ?
- в по престижно или в по-лесно и непрестижно- по повод поста на Таня,  а и понеже самата аз си задавам този въпрос. Може би ще излязат аргументи за които не съм се сетила в едната или другата посока.
Виж целия пост
# 588
Мисля, че няма как да има еднозначен отговор. Много зависи от вида и степента на трудност, която има детето.
Лично за мен било със, било без СОП, едно дете трябва да учи това, което му е интересно. И ако среда не му допада, измъчва го, кара го да се чувства зле, то трябва да има шансът да я смени и да потърси своя среда, в която ще се чувства на място.
Не бих тикала дете нито в престижно училище, респективно специалност, нито просто в такова, което лесно се изкарва. Това не ми е бивало критерий и се надявам да не ми бъде. Радвам се, че новият закон дава право на по- голям избор що се касае за формата на обучение и не се чувствам вързана за задължителното училище.
Виж целия пост
# 589
Моят дори не го пуснах за 7 класните изпити. Направо го записах в не профилирана паралелка.


Надявам се, че не се сърдите, че не цитирам всички които пускат интересни линкове, които добавям в първия пост.
Виж целия пост
# 590

Надявам се, че не се сърдите, че не цитирам всички които пускат интересни линкове, които добавям в първия пост.

Моля не, важно е просто да има събрана информация, за да може да се ползва.  Peace
Виж целия пост
# 591
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=920279.new#new
Виж целия пост
# 592
Здравейте и Христос Воскресе.
Да пази всички живи и здрави и най-вече дечицата.

Имам следния въпрос. Получих протокол от Александровска болница за сина ми, че препоръчват да се определи като дете със СОП. Това, което ме интересува е дали е достатъчен, за да има право на повече време при тестовете и помощ от квестор. За сега не искаме ресурсен учител и се питах, трябва ли все пак да има някаква валидация от РИО или в училището могат да го решат сами.
Някой да е запознат с процедурите?
Виж целия пост
# 593
Во истину воскресе.


Трябва да се пита в самото училище и това се планира за изпитите, отделно се прави комисия. Не помня тази година ли сте 7 клас. Имаше срок за това, но все пак в РИО София на пл Възраждане могат да кажат най-добре.

При нас от самото училище дойде предложението за РУ. То ресурсния е да защитава правата на детето и да съветва учителите как да подхождат към него.
Виж целия пост
# 594
ОК, благодаря.
Точно питах преди да говоря с директора, за да знам какво да ѝ говоря.
Иначе е четвърти клас и ще имат малко НВО. За седми клас не ми се мисли, че там ще е интересното.
За РУ ще помисля за догодина, защото тогава започва с многото преподаватели, а единственият човек, който до сега се е справял с него - класната, поема поредните си първокласници.
Виж целия пост
# 595
Четвърти клас, тези "матури" са просто статистика, нищо не зависи от тях. Само плашат децата
Виж целия пост
# 596
Искам да ви пожелая успех и спокойствие покрай "матурите"  Hug
Моето юначе много се беше стреснало миналата седмица, че ако не се справил щял да повтаря 4 клас. Аз пък да ви кажа, преди 3-4 дни научих, че имало изпит и по английски. Там положението му е нулево. Може ли да не се яви само на този изпит?
Виж целия пост
# 597
Искам да ви пожелая успех и спокойствие покрай "матурите"  Hug
Моето юначе много се беше стреснало миналата седмица, че ако не се справил щял да повтаря 4 клас. Аз пък да ви кажа, преди 3-4 дни научих, че имало изпит и по английски. Там положението му е нулево. Може ли да не се яви само на този изпит?
В 4 клас няма НВО по английски. Детето може да не се яви на нито един предмет от "матурите" за 4 клас, ако мапример е болно. Оценките от тези "матури" са текущи и нямат абсолютно никакво значение.
Виж целия пост
# 598
Моят миналата година за матурите беше болен, та не е ходил. Другите деца му завиждаха.
Виж целия пост
# 599
От изпитите в 4-ти клас изобщо, ама изобщо не се притеснявайте.
Борис явно не е с чак толкова силни дислектични прояви, сравнено с някои от вашите описания, но как борим английския.
В 4-ти клас идваше учител. Една страхотно търпелива дама, която пребори ревовете и тръшкането му, спелуваха, мъчеха се, ефект нямаше кой знае какъв. В пети клас, по ред причини не можаха да продължат, но ефекта, който не се виждаше преди, се появи. Много неща беше запомнил и знаеше, разбира се доста под училищното ниво. В началото на 6-ти клас исках да го запиша на курсове - рев тръшкане, не искаше. В началото на втория срок, някак си, покрай брат му го убедих да отиде да го "преслуша" учителката на малкия. Жената води курсове за деца в ИЧС (сега се нарича Департамент за езиково обучение) и групите са 4-5 деца. Разгеле съгласи се младежа, намери му група с по-малки деца, но много добре се вписа и го бутаме. 1-2 нива под училищния материал, повтарят му се нещата, но определено се чувства по-уверен.

Разказвателните предмети ги пое сайта "уча се"  Laughing
По БЕЛ е много зле. Но и преподаването в училище точно по този предмет е под всякаква критика и аз нямам нерви и сили да се боря.
Математиката я схваща на базисно ниво и го докарва до 4-5 на контролни.
Между другото по тестовете точките за тройка са около 30-35%, което е страшно ниско. Това за нашите деца е добре.
Аз лично и тройка трудно бих му писала.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия