Проблеми с ученето, или какво знаем за дислексията! - 5

  • 103 807
  • 757
# 615
Моля да споделите, ако някъде могат да ми предложат практическа помощ за справяне с математиката н бъдещата седмокласничка.
Според мен трябва да потърсите педагог, който работи по системата на JUMP Math.
Виж целия пост
# 616
Здравейте,
Темата е за дислексията предимно, но никъде не можах да намеря достатъчно информация за дискалкулия.
Опитах се чрез интернет да открия учител по математика в София, който да обучава допълнително детето ми, но без успех. Повечето материали и съвети са за деца в ранна училищна възраст, а дъщеря ми завършва тази година 6-ти клас.
Досега се справяше горе-долу, благодарение на безкрайното си трудолюбие, но това вече не е достатъчно.
Моля да споделите, ако някъде могат да ми предложат практическа помощ за справяне с математиката н бъдещата седмокласничка.
благодаря на всички.

Може да намериш учител,  но всичко е индивидуално. Не знам колко ще успее да разбира детето, нейните обяснения. За да не се луташ, искам да ти споделя моят опит- най добре разбира задачите, когато му ги обеснявам аз. И друг път сме споделяли тук, че работата на майката никой не да може да свърши.
Виж целия пост
# 617
И ние още сме с помощ от мама за задачите по математика за моя петокласник. Но за догодина и за по-нагоре едва ли ще успявам да се справям. Някой пускал ли е детето си на матура с облекчените условия за нашите деца? Чух нещо много неприятно-миналата година в нашето училище една позната учителка е била квестор на сляпо дете-освен нея е имало още май двама пазещи! И то за детенце с такова увреждане-направо се отвъщавам, как ни третират децата на тези изпити. Заради една шепа нехранимайковци, страдат всички. Чудя се консултанта, който му се полага какво точно реално може да го консултира?. Да не говоря колко са се стресирали покрай мен и родители и деца, които са в норма.
Виж целия пост
# 618
Здравейте,
Темата е за дислексията предимно, но никъде не можах да намеря достатъчно информация за дискалкулия.
Опитах се чрез интернет да открия учител по математика в София, който да обучава допълнително детето ми, но без успех. Повечето материали и съвети са за деца в ранна училищна възраст, а дъщеря ми завършва тази година 6-ти клас.
Досега се справяше горе-долу, благодарение на безкрайното си трудолюбие, но това вече не е достатъчно.
Моля да споделите, ако някъде могат да ми предложат практическа помощ за справяне с математиката н бъдещата седмокласничка.
благодаря на всички.

Може да намериш учител,  но всичко е индивидуално. Не знам колко ще успее да разбира детето, нейните обяснения. За да не се луташ, искам да ти споделя моят опит- най добре разбира задачите, когато му ги обеснявам аз. И друг път сме споделяли тук, че работата на майката никой не да може да свърши.

Peace
При дислексичните проблеми, независимо точно от кой вид са те, най- важното е ежедневната работа с детето, а едва ли има човек, който би могъл да плаща за това. Учител може да "влезе" 1-2 пъти седмично, но той трябва да има специален подход и опит в работа с такива деца. В тази връзка защо не потърсите с обява такъв човек и не разпитате из логопедичните кабинети за препоръки?
Освен това учителят работи за пари на час, а родителят /поне аз/ - докато види, че на детето му "просветне".
Виж целия пост
# 619
Мариана, на консултант не може да се разчита.
Индивидуално с бележка, че е дете със СОП, аз не предпочетох, защото детето ще е отделено от другите деца и ще се потисне от този факт-т.е. няма да му подейства добре.
Виж целия пост
# 620
Моля да споделите, ако някъде могат да ми предложат практическа помощ за справяне с математиката н бъдещата седмокласничка.
Според мен трябва да потърсите педагог, който работи по системата на JUMP Math.
Всъщност се опитах да намеря точно такъв учител, но никъде в интернет не попаднах на конкретни имена или школи. Ще съм благодарна за нещо по-конкретно.
Що се отнася до това да й помагам аз, най-доброто нещо което мога да направя за нея е да й намеря подходящ учител. на мен задачите в 6- и 7-ми клас вече са ми трудни.
Виж целия пост
# 621
Резултатите на третокласника ми от изходните нива:
ЧП - 4.00
ЧО - 4=
Математика - 3.75
Български - 4.50

За справка - цяла година ходи на "занималня" при баба и дядо, където го обгрижват достатъчно, да не кажа предостатъчно.. За следващата година дори не знам дали да не си го взема при мен, макар че задачите примерно няма да мога да му ги обяснявам всичките, а и с работата трябва да видя как да си организирам часовете някак, че да съм свободна от 2 до 5 примерно..
Как се организирате вие?

Иначе - аз съм доволна как се е представило детето. Имаше няколко места по тестовете, където е вкарал логика, но ги е писал в обратен ред нещата и оттам  има 0 точки. Други - писал "пръст" вместо "почва" и пак е с 0.. Задачките ги е попретупал, но след като го разпитвах дали знае как да се попълни една табличка - аа да, ето това така, това иначе.. и разни други неща пак по този начин. Почти всичко знае, просто не е сметнал за нужно да се задълбочи изобщо.
Виж целия пост
# 622
Жени, моят съвет е да не се задълбочаваш в точките. Тези тестове са ужасен начин на оценяване сами по себе си. Изобщо не са направени с цел да се преценят реалните знания на детето.
Правилният подход е да провериш дали знае нещата.
За мен пръст и почва е едно ѝ също и бих отчела, че го знае "нещото".

Устата ме заболя да обяснявам защо се разписват задачите ред по ред, а не се праска някакъв отговор. Поне математичката отчита, ако е решена донякъде и накрая се е оплескал.

За организирането на времето - сложна работа. И аз го съчетавам с работа и си е изнервящо.
Виж целия пост
# 623
Веси да, мен не ме притесняват точките/оценките.. радвам се, че знае нещата. Просто не може да се съсредоточава толкова, а и другото де, че не вижда смисъл засега да ги прави. През годината има почти само 6-ци и тук-таме 5-ца, явно на устните все пак се представя по-добре.
Като цяло това с тестовете ме изумява за малки ученици.
Виж целия пост
# 624
Жени, права си, устното изпитване ги спасява.
Установила съм, че разбрал ли е нещо, го помни и знае. По желание прави втори път контролно върху пропорции, защото не ги беше разбрал.
Трябва да прави доклад по история - за някоя политическа партия. Обясни ли ви господина как се пише доклад? Не точно, било нещо като презентация, но без картинки  Laughing
Та тия дни ще се наложи да попрочета за някоя партия, да му го смеля в разбираем вид и да го оставя да пише. Това ни е схемата. Междувременно и да обясня как се структурира доклад, изложение, щото по БЕЛ нищо смислено не правят.
Виж целия пост
# 625
В момента по телевизия  ON AIR има предаване за деца със специални потребности
Виж целия пост
# 626
Здравейте!
Имате ли мнение за центъра по дислексия в Русе?
Ще бъда благодарна ако някой се сподели !
Виж целия пост
# 627
кой център -  в Русе доколкото знам има два.
Виж целия пост
# 628
Тази учебна година пак биваше. Детето завърши с пълна шестица и сега. Обаче продължаваме и през ваканцията да поработваме. Особено с писането, че при нас това е проблемът.
Давам задача за прочетен обем за през деня. Това е най- лесното - чете книжки. Давам и математика - и това е лесно, решава задачи. Той там проблеми никога не е имал. Давам писмени задачи по БЕЛ, които се правят също.
Зорът е с писането по английски. Писането на ръка. Снощи проверявах задачите и установих, че пак е много трудно читаемо дори за мен. Оставям по една страница допълнително за изписване на ... букви и думи...  Sad Пак има еднакво написани сходни графеми, летящи букви и малки букви в началото на изреченията. По български някак тези главни букви като че ги пооправи. Остава да "схване", че същото е и по английски. Пак работа ни чака.
Виж целия пост
# 629
Център по дислексия роботещ съвместно Българска асоциация по дислексия.
Натам ме насочиха„ не знаех че има и друг.....Приемам насоки ...всякакви
Благодаря!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия