Проблеми с ученето, или какво знаем за дислексията! - 5

  • 103 612
  • 757
# 705
Логиката обикновено идва с натрупването на опит и то разнообразен. Преди това само единици излизат извън познатата матрица.
Мастер33, идеята ти е много добра!
Виж целия пост
# 706
При децата в "норма" кога идва логиката дали знаете и кога мисленето престава да е изцяло нагледно образно?
Логиката идва, когато детето разбере нещото. А нагледното изобразяване винаги помага.
Децата в "норма" просто по-бързо схващат какво им обясняваш и по-бързо съумяват да приложат схемата на решаване на дадена задача.
Именно времето е нещото, което притиска нашите деца. Големият се справя сравнително добре, но с много по-голям времеви ресурс.
И аз, и мъжа ми установихме, че малкия схваща по-бързо и съответно всичко свързано с обучението прави по-бързо.
Виж целия пост
# 707
Мили майки - Благодаря! Master33 - идеята ти наистина звучи добре. Трябва да я пробвам. Лошото е, че дори да го накарам да седне с мен да пише, е занимание, което отнема часове...
Виж целия пост
# 708
desili,
И моят бащински опит. На първо място не трябва преса. Представи си, че трябва да вдигнеш 100 кг. Няма да можеш и не защото те мързи, а един културист ги вдига с лекота.
Така, на тези деца просто им е по-трудно в тази матрица и това бързане и истерия с оценките не им помагат. На първо място аз съм отписал оценките. Колкото, токова - хич не ми пука. Далеч сме от повтаряне и тем подобни. После, не прекалявам с работата - събота и неделя са за почивка. Ако има трудности му помагам, ако държи нормално ниво - го оставям на мира. Може би не сме толкова тежък случай.
Но забелязах друго, не може да издържи 20 мин да решава задачи, но може два часа да си се занимава с нещо си и да прави някакви колажи, примерно, да си строи нещо и т.н. и го насърчавам. Дреме ми, че няма да знае кога е роден и кога е умрял Кан Крум. Има си Гугъл за това. Гледам да научи най-важното за епохата и неговите действия.
И още - уча.се - уникален сайт. Сяда и учи уроци по биология и химия за три класа напред, което не е система, разбира се, но е видно, че е любопитен и му се работи, просто разсъждава картинно и тези уроци са му много по-лесни и приятни. Като го насочиш в материала за неговия клас ще помогнат със сигурност.
Това, разбира се са лични преживявания, наблюдения и виждания и всеки си намира свой път. Аз също минах през натиск, обвинения и викове, но отдавна се успокоих. Любовта я има, търпение и разбиране, малко помощ от учителите в тази посока и ще се справите. Но, ако си нещастна и уморена, детето го разбира.
Първо аз се успокоих и веднага спокойствието дойде и при него. И като си помисля за хубавите и забавните му страни и целият кеф, че е неординарен - ми то си е дар, колкото и странно да прозвучи на някои измъчени от усилията родители.
Желая ви успех. Simple Smile
Виж целия пост
# 709
Задължително единия ден почивка, по-добре без занималня и с учител в къщи да помага за 2-3 часа за домашните.


Аз нали съм ви разказвала за математиката все ми е било силната страна, а и логиката също, но например сестра ми сподели, че задачите с единица и станали ясни, чак когато децата ѝ били на този материал, та не може всичко да знаем де и да разбираме. Иначе свикването им е важно за децата.

Аз така една година в чужбина изучавайки един материал, дето не разбирах нищо по математика иииии все слаби оценки и  веднъж гледайки и отново учителката ни обясняваше на слабите ученици и както казват хората и като зацепих и никой не успя да ме мине после. Та ни е важно за зацепваме.
Виж целия пост
# 710
desili,
............Може би не сме толкова тежък случай. .....

Децата , наистина са различни. И различна е дислексията, и тежестта й.
Уча се е наистина прекрасен сайт.
Ако събота и неделя се почива трябва някой да работи с детето през седмицата. Ако това е учител/ка, според мен намесата на майката е задължителна, и друг път сме го казвали това, така, че това може да стане в един от почивните дни. Въпрос на организация, но го споделям, защото когато човек е потопен в проблемите си мисли–" дали не се организирам добре?....." Въпросът с организацията е много важен. Когато се създаде ритъм на работа детето се уморява по-малко.

Ключовият момент според мен е да се намерят силните страни на детето и да се ползват максимално, дори нестандартно. Тези страни излизат наяве понякога по-късно- 5, 6 ,7 клас, а може и по-нагоре. Но е важно за изявата и самочувствието да се ползват силните страни !

Другият ключов момент е да се говори с учителите- предварително, а не когато лъсне проблема. Личният контакт при който една майка, споделя затрудненията на своето дете, и моли за съдействие- ако е направен по подходящ начин, рядко има отказ. Много рядко.

Текстовите задачи- по-лесните се рашават, по-трудните в 7 клас - просто прескочих раздела. И какво ако решава всички останали задачи, от другите раздели за 4 например, и не може текстовите?! И аз не ги мога. Не е болка за умиране.

Логиката- да! Но тяхната логика е друга! Техният мозък мисли по друг начин. Това съм го установила .

Проф Матанова, проф.Божинова, проф. Андреев и пр.- загубени пари и време. Извинявам се, но рядко някой е ходил повече от мен при кого ли не. Двама , трима са тия дето помагат наистина, но панацея няма.

Успех на всички! Hug


Виж целия пост
# 711
.......Та ни е важно за зацепваме.
Дороти, развесели ме рано сутринта  Joy Joy
Иначе е абсолютно вярно и бих добавила, че важи за всички.
Онзи ден с мъжа ми мъчиха едни задачи по физика и съответно превръщането от мили- в нормалната единица, кило- и мега– ватове, ампери и каквото се сетите. Нарисува мъжа ми една скала, стъпката за превръщане и бая зор видя, докато обясни защо когато "вдигаш" нагоре трябва да делиш (т.е. махаш), а като "слизаш" по скалата да умножаваш. Това му беше трудно да проумее "защо като качваш трябва да делиш, а не да умножаваш?"
Представяш си игра: за да качваш нивата даваш пари за оръжия и съответно ти намалява цифрата на парите, но силата ти се увеличава. Трябват ти пари и почваш да продаваш оръжията, слизаш в нивата, силата ти намалява, но цифрата на парите ти се увеличава. Чак аз го разбрах  Laughing
Пример 1000 вата = 1 киловат = 0,001 мегават или 100 ампера = 100 000 милиампера

Виж целия пост
# 712
В контекста на разговора ни да ви разкажа нещо от снощи.
Моят хубостник се затвори  в стаята си да си "работи" нещо и на сутринта ми цъфва с думите: "Виж ми картите". Картите представляваха леко криво изрязани картончета, от едната страна на които бяха изписани египетски богове, а от другата - на какво са богове. Последва: "Изпитай ме" и започнахме . Бога на това и това как се казва, после  обратно - този бог на какво е и така. Тук-таме бъркаше, но като цяло се справи добре. То и аз ги научих. Simple Smile Накрая завърши с : "Още не сме стигнали до там, ама да си се подготвя". Похвалих го за усилията и страхотната идея, никой не го е карал да го прави, сам си се е сетил - гледал го някъде преди време, и си извадих следните изводи:
1. Когато е игра, доброволна, претворяване на нещо видяно го прави с желание и дълго време.
2. Дори и да не е по програма в момента, но е свързано с училище и знания,  мисля, че е важно да се насърчава дори с риска да не е научил нещо сега, което му е скучно - не знам, така си мисля.
3. Тези картончета наистина работят и смятам да ги прилагаме във всеки удобен случай. И то точно така - сам да си ги прави, защото само докато ги прави, ги научава половината. Това лесно може да се обясни с подсъзнание, сугестология /  педия и т.н.
И така, сам ме води по пътя, трябва само да го "чета". И както често си мисля, не съм наясно кой кого повече ще научи в този живот. Simple SmileSimple SmileSimple Smile
Виж целия пост
# 713
Таня, идеята за ползване на диктофон е много добра,а учителите как реагират?

Учителката не знае - детето си пуска диктофона на телефона преди началото на часа и го слага в джоба. Тя си записва само по 1 предмет, защото по него не учат по учебника и програмата и ме е страх да няма две. Иначе прослушването отнема доста време, всъщност още 40 мин., които трябва да намеря от някъде. Но като идея за някой предмет може.
Виж целия пост
# 714


Проф Матанова, проф.Божинова, проф. Андреев и пр.- загубени пари и време. Извинявам се, но рядко някой е ходил повече от мен при кого ли не. Двама , трима са тия дето помагат наистина, но панацея няма.

Успех на всички! Hug





Напълно съгласна с теб, а ходенето по специалисти спокойно може да те конкурирам. По едно време, като си мислех че помагаха го водех при три различни логопеда точно преди да проговори.
Ако сега можеше да върна времето назад, вместо по кабинетите бих го водила в парка да събираме листа, бих го качвала по планините на лифтове. Просто щяхме да пътуваме. Сега като е ученик просто нямаме време, а като имахме такова аз си губих времето по "Специалисти", който правят всичко само и единствено за пари!
Виж целия пост
# 715
Здравейте отново.Записах час за консултация в институт за детско психично здраве и развитие на проф.Матанова само че не при нея,а при мъж.Ще видим какво ще кажат.

Рали, какво стана с прегледа ?
Виж целия пост
# 716
Отложихме го,защото се наложи да замина извън София.Ще се обаждам отново за час,но изчетох доста мнения за така наречените специалисти и малко се разколебах.Все още умувам къде да я заведа и дали изобщо да я водя някъде.Иначе с ученето продължаваме както досега-аз се превърнах почти в учителка.Говоря,рисувам уроци,гледаме от уча се и т.н.
Виж целия пост
# 717
Да споделя и аз развой и да потърся съвет. 9-ти клас, с дисграфия. Бях писала по-напред за проблема. на две поредни контролни по химия /профилиращ предмет, полагаме максимални усилия/ при напълно ясен и научен материал не може да оформи работата си както трябва и резултатите не съответстват на нивото на знанията. На първото контролно трябвало да се напишат определен брой оксиредукционни реакции, необходимият брой бил 8, той написал 11, верни, но! Трябвало да се покаже преходът на електрони по 2 различни начина- в общото уравнение със стрелки и в отделни, изнесени изрази- примерно
натрий - 1 електрон= натриев йон 1+. Направил е само първият вид изразяване на преходите на електрони, вторият - никъде. Други грешки няма. Резултат 4. Щяло да е и по-малко, ако не бил надхвърлил с 3 нужния брой реакции.
Второто контролно- решаване на стехиометрични задачи. Вярно решени, верни отговори. Лошо записани- не бил записал отгоре моларните маси като дадено или изчислено, не знам как точно са били дадени условията.  Резултатът 5,10.
Какво да направя, за да можем да достигнем до изискуемия начин на записване? Да записва, записва, записва до пълно механизиране? Друго? Не се сещам....
Предстои ново контролно в петъка. Учим, преговаряме, знае материала, знае как да реши задачите, т.е повече учене на материала няма да помогне... ако някой има идея, моля, нека сподели. Hug
Виж целия пост
# 718
ra2, не знам дали ще е от полза - моето дете също има проблеми с изписване на задачите по математика и понякога аз пиша много красиво и добре подредена задачата и давам да я препише точно или обяснявам детайл по детайл къде и какво се пише. Не знам дали и при вас ще помогне. Също дали има консултации, може да отиде при учителката да му обясни. Много сложни неща учите по химия... Simple Smile
Мами, как сте с по-големите деца?  Как се чувства децата?
Виж целия пост
# 719
На въпроса не TanyaMJ моят шестокласник сам за себе си и според него е перфектен. Няма нито желание, нито търпение да учи. Поне всяка сутрин напомням да се пише в тетрадките, та майка му следобед да се ориентира кой урок във ucha se да му пуска Mr. Green  Не знам до къде ще я изкараме така...сили не ми останаха вече. Като поведение- напоследък много "бръщолеви" разни врели не кипели, имам чувство че си е в някакъв негов си филм и си го прожектира постоянно. Пубертета май разбърква и унищожава всичко постигнато до тук...
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия