СЕДМИ КЛАС - тема 60

  • 41 183
  • 754
# 30
Изненадана съм, че щерката на Жасмин не се е класирала.


А аз не. Още в деня на олимпиадата писах, че не очаквам да се класира, особено след като на 2 задача беше изследвала само възможния вариант, не другите два невъзможни. http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=825035.msg30062171#msg30062171
Но поне е стигнала до Национална комисия, т.е. била е предложена за допускане до финален кръг, но не е допусната от комисията.
За 3-та задача очаквах да има повече точки, защото е получила отговора. Но явно не я е описала/решила според изискванията.

Поздравления за класираните деца!   bouquet
Виж целия пост
# 31
Чакаме и биологията.
След Гергьовден си взимам отпуска и седя тука над главата и с чатала на врата и това ще е. За Великден съм вкъщи, че си го изработих на 03.03, и там няколко дни за активно занимаване.
Тази седмица всеки ден са имали контролно, в някои дни и х2 ooooh!
Виж целия пост
# 32
И аз се чудя кога да пускам отпуска.
Виж целия пост
# 33
За какво взимате отпуска? За да подготвяте допълнително децата или само за да ги наглеждате да не се моткат и да учат/решават в свободното време?
Виж целия пост
# 34
И аз се чудя защо трябва да си взимате отпуска? Това не е ли допълнителен стрес за децата?! И без това цяла учебна година им се продъниха ушите колко са важни тези матури -  в къщи, в училище , в школите или от частните учители...Аз ако бях на тяхно място, сигурно ще се побъркам накрая. #Crazy
Виж целия пост
# 35
Всъщност аз се чудех дали не е добра идея това и дали си заслужава. От една страна, ако му вися на главата на моя и му подготвям упражнения неминуемо ще му е от полза за кандидатстването. От друга страна не е ли опасно да попадне след това в среда на деца, които се справят по-добре от него без да имат нужда от натиск. По-скоро клоня към първото - по-добре натиска сега, отколкото после да съжалява, че не успял да влезе където иска и да ме обвинява, че не съм го "карала" да решава задачи.
Виж целия пост
# 36

За професионалните гимназии - при нас няма такава, която да е в топ15 по отношение на мин.бал за влизане. Не искам да мисля, какво би станало с дете, което има висок бал и отива там по каквато и да е причина. Thinking
Е, при условия, че само в трите  най-желани езикови гимназии паралелките са 24, освен тях МГ, ПМГ още 14 паралелки. Как да се класират професионалните гимназии в първите петнайсет. Но и търговската гимназия, в строителната и още някъде видях балове по 33. 900- 33. 400, което си е много висок бал, е от максимален е, но все пак...
Виж целия пост
# 37
И какво мислиш, че ще стане с дете в ПГ? Ако му харесва специалността, ще си се чувства супер.  Peace
Момието на една приятелка от тази година е в една от ПГ, толкова е щастлива и доволна, така не съм я виждала , а я знам от бебе Grinning
Ходи с желание на училище, учи с желание, какво по-хубаво от това. Peace



Това са най-лошите грешки, които се правят от бързина и недоглеждане. Децата трябва да се научат да не бързат, да оглеждат. Най-неприятното е, ако детето е решило вярно задачата с допусната техническа грешка. Под вярно имам предвид вярно логическо съждение. Хубавото е обаче, че на изпит такава грешка се наказва само един път. Тоест, ако детето е написало 5 вместо 6 и после е продължило с верни разсъждения до края на задачата, след тази грешка му се признават пълен брой точки.
Ганис нали ще получи грешен отговор, как така му се присъждат пълен брой точки?
Силно ме интересува въпроса, че нашия хубостник и той като детето на Кристал се случва да обърне някой знак от бързане.
Виж целия пост
# 38
Побъркана съм не от сега, а от началото на учебната година. Не знам защо да се стресира от това, че съм вкъщи с него и работим заедно. Със сигурност ще е от полза, ще се концентрирам само върху това. Да знам, че съм направила всичко възможно, всичко, което е зависело от мен, пък в крайна сметка каквото излезе, но да не се самообвинявам в бездействие и ненамеса.
Остават 2 месеца. Да идва, че да минава и да се маха.
Виж целия пост
# 39
Продънени са ушите на тези, които слушат. Ушите на моята са с избирателна пропускливост. Чува това, което й отърва. В зависимост от домашните за ваканцията ще реша дали да я тормозя целодневно или само вечерно.

Жасмин, резултатите на децата от Пловдив са променени. В смисъл, че в София са ги оценявали отново и дете с 16 т. се оказва с 10 и съответно не е допуснато на нац. кръг. 6 т. разлика ми се струва много. А и ако дъщеря ти беше само с 10 т. на областния, нямаше да я предложат за национален. Познай какво си говориха днес, след като видяха класирането? Ами това, че се лансират само деца от СМГ, чужди елементи трудно се допускат. Нищо ново под слънцето.  Peace

Виж целия пост
# 40
Жасмин, резултатите на децата от Пловдив са променени. В смисъл, че в София са ги оценявали отново и дете с 16 т. се оказва с 10 и съответно не е допуснато на нац. кръг. 6 т. разлика ми се струва много. А и ако дъщеря ти беше само с 10 т. на областния, нямаше да я предложат за национален. Познай какво си говориха днес, след като видяха класирането? Ами това, че се лансират само деца от СМГ, чужди елементи трудно се допускат. Нищо ново под слънцето.  Peace
Разсекретяването се извършва след арбитража от Националната комисия. В този смисъл, не се знае коя работа на кое дете и от кое училище е. Друг въпрос, че вероятно  начинът на описване може да послужи като известен ориентир. Но и това е твърде условно. Има деца, които не учат в математически гимназии, но се подготвят при специалисти, участващи в комисиите по съставянето на темите в известни състезания или в проверяващите комисии, както и при учители, доказали се с времето като успешни ръководители на отбори. Такива специалисти (учители) водят и часове в нематематически училища. Та, разделението е твърде условно.
Между другото и деца от ОМГ са с намалени точки.
Виж целия пост
# 41
Дон Домат, не съм Ганис, но ще ти обясня.  Peace Зависи за задача от кой модул става дума. Ако е от първи и задачата е със заграждане, сгрешеният знак ще рефлектира върху  крайния отговор и съответно ще бъде заграден грешният. Тогава точките са 0, тъй като никой не гледа черновата на детето от 1 модул и съответно няма значение дали до последния ред буквално логиката му е била вярна. Ако е задача със свободен отговор - важи същото. Щом крайният отговор, записан в бланката, не е верен, точките са 0. Но идват двете задачи от втори, които са за разписване, сложени под номер 23 и 24. Там се проследява цялото решение. И ако по пътя допуснеш изчислителна грешка и в следствие на нея не достигнеш до крайния отговор, ще бъдеш санкциониран само за изчислителната грешка. Но от там насетне заради правилните разсъждения до края ще ти бъдат присъдени точките. Както и тези преди допускането на грешката.
Представи си съвсем условно една задача за път, за която са дадени скорости на двама, едната примерно да ти е е 50 км, а тази на втория да е представена с някаква зависимост  от първата, в проценти, в части от цяло, с едиколко си по-голяма или по-малка. И детето взима, че прави глупава грешка в сметките и изкарва тази скорост грешна. Но после правилно продължава с изразяването на пътища, срещи, разминавания, догонвания и прочие и чисто логически съставя правилното уравнение и го решава. Задачата му ще бъде ПОЧТИ максимално оценена, ако всичко е обосновано, въпреки изчислителната грешка. За нея ще бъдат взети точка или две, в зависимост колко са отредени според разбивката на МОН, но надолу ще бъдат присъдени останалите. Peace Същото важи и за по-сериозни грешки. Например необосновано ползваш, че два триъгълника са еднакви. Такива са, но уви, не си го доказал. Режат те за това. Но нататък приемат следващите от еднаквостта съответно равни страни, ъгли и произлизащи  други зависимости. Като санкцията ще е по-голяма от горната, тъй като и пропускът е по-съществен от обикновена изчислителна грешка.
Виж целия пост
# 42
Жасмин, резултатите на децата от Пловдив са променени. В смисъл, че в София са ги оценявали отново и дете с 16 т. се оказва с 10 и съответно не е допуснато на нац. кръг. 6 т. разлика ми се струва много. А и ако дъщеря ти беше само с 10 т. на областния, нямаше да я предложат за национален.


Може би и моята е била с 16, не знам. Иначе щеше ли да бъде предложена за нац.кръг?
Както и да е, не е важно, в класираните деца има доста по-силни състезатели от нея и заслужават да са на финал. Мен ме учуди само това, че на 3-та задача са й дали само 1 точка, а я беше решила и получила отговора.
Виж целия пост
# 43
Дон Домат, не съм Ганис, но ще ти обясня.  Peace Зависи за задача от кой модул става дума. Ако е от първи и задачата е със заграждане, сгрешеният знак ще рефлектира върху  крайния отговор и съответно ще бъде заграден грешният. Тогава точките са 0, тъй като никой не гледа черновата на детето от 1 модул и съответно няма значение дали до последния ред буквално логиката му е била вярна. Ако е задача със свободен отговор - важи същото. Щом крайният отговор, записан в бланката, не е верен, точките са 0. Но идват двете задачи от втори, които са за разписване, сложени под номер 23 и 24. Там се проследява цялото решение. И ако по пътя допуснеш изчислителна грешка и в следствие на нея не достигнеш до крайния отговор, ще бъдеш санкциониран само за изчислителната грешка. Но от там насетне заради правилните разсъждения до края ще ти бъдат присъдени точките. Както и тези преди допускането на грешката.
Представи си съвсем условно една задача за път, за която са дадени скорости на двама, едната примерно да ти е е 50 км, а тази на втория да е представена с някаква зависимост  от първата, в проценти, в части от цяло, с едиколко си по-голяма или по-малка. И детето взима, че прави глупава грешка в сметките и изкарва тази скорост грешна. Но после правилно продължава с изразяването на пътища, срещи, разминавания, догонвания и прочие и чисто логически съставя правилното уравнение и го решава. Задачата му ще бъде ПОЧТИ максимално оценена, ако всичко е обосновано, въпреки изчислителната грешка. За нея ще бъдат взети точка или две, в зависимост колко са отредени според разбивката на МОН, но надолу ще бъдат присъдени останалите. Peace Същото важи и за по-сериозни грешки. Например необосновано ползваш, че два триъгълника са еднакви. Такива са, но уви, не си го доказал. Режат те за това. Но нататък приемат следващите от еднаквостта съответно равни страни, ъгли и произлизащи  други зависимости. Като санкцията ще е по-голяма от горната, тъй като и пропускът е по-съществен от обикновена изчислителна грешка.
Радвам се, че така оценяват децата. Аз така имам една петица на изпит по висша математика в университета. Мислех, че ще ме скъсат и вече се виждах как ме оставя за септември, че съм с нерешена задача (грешен отговор), макар и с вярна теория и когато ми поиска студентската книжка и ми написа петицата ми се видя като седмица. Явно съм изглеждала много учудена, защото ми обясни без да питам защо ми е писък петица - в общи линии обясненото от пенсионирана русалка.
Виж целия пост
# 44
Русалке благодаря!   bouquet
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия