Трудничка задача някого щом мъчи, решението нейно той тука ще получи :)

  • 67 950
  • 740
# 615
Моля за помощ за следната задача за 3-ти клас:



По специално става дума за подусловие Б) - има ли някакъв по-рационален начин за решаване newsm78

Задачата е за подробно описване от състезание "Знам и мога", провеждано в гр. Русе в края на май месец. Обикновено дават и решението на задачата, но този път само са посочили отговори, но не и как се стига до тях.

Предварително благодаря на тези, които ще се отзоват.
Виж целия пост
# 616
а/ х + 5х=126
6х=126
х=21
5х=105
б/ 1+2+3+4+5+6=21
Мико е взел последната риба и са взели съответно
Рико 5+20=25
Чико 10+25=35
Мико 15+30=45
Виж целия пост
# 617
Благодаря за включването, но според съставителите отговорите са:



Въпросът е как се стига до тях ?
Виж целия пост
# 618
Ами не знам.
Нали Рико взема 1
Чико -2
Мико -3
Рико - 4
Чико - 5
Мико - 6
Така си вземат първия път и си разделят 21 риби
Рибите са 5 Х 21
Значи
Рико 5.1 + 5.4= 25
Чико 5.2 + 5.5 = 35
Мико 5.3 + 5.6 = 45
Освен да бъркам някъде.
Виж целия пост
# 619
Благодаря за включването, но според съставителите отговорите са:



Въпросът е как се стига до тях ?
Има рационален начин, но не е точно за трети клас.
Да се използва Гаусова сума по следния начин.
(n+1).n/2=105
И да се получи, че последната група взети риби са 14.
Ако бях третокласник, щях да пробвам. И третокласниците знаят как да събират последователни числа.
И пак да се стигне до извода, че последната група е от 14 риби. После по бабешки:

  Р    Ч     М
  1      2      3
  4      5      6
  7      8      9
10     11    12
13     14


Събира се по колонки и е готово.
Виж целия пост
# 620
Дидева, къде бъркам?
Нещо ми убягва.
Всъщност, схванах, ама не съм убедена, че е еднозначно формулирано.
Това "и така, докато рибите свършили", аз го разбрах, че се повтарят 1-6, а не че продължава 7,8...
Виж целия пост
# 621
Дидева, къде бъркам?
Нещо ми убягва.
Не четеш условието внимателно.  Grinning Всеки следващ път броят на взетите риби нараства с една.
Виж целия пост
# 622
Дидева, къде бъркам?
Нещо ми убягва.
Не четеш условието внимателно.  Grinning Всеки следващ път броят на взетите риби нараства с една.
Дописах горе.
Внимателно чета аз, ама или не са се изразили достатъчно ясно, или не чета с разбиране.  Wink
Виж целия пост
# 623
Внимателно чета аз, ама или не са се изразили достатъчно ясно, или не чета с разбиране.  Wink
Всъщност може би четеш прекалено внимателно, а не като третокласник.  Grinning
Виж целия пост
# 624
Внимателно чета аз, ама или не са се изразили достатъчно ясно, или не чета с разбиране.  Wink
Всъщност може би четеш прекалено внимателно, а не като третокласник.  Grinning
Joy
Лошото е, че нямам точно третокласник под ръка, за да тествам как ще го "прочете". Но пък със сигурност ще питам първокласник и шестокласник утре как ще го разберат. Стана ми интересно.
Виж целия пост
# 625
mariposa de noche вероятно има третокласник ( третокласничка). Тя може да каже как детето е разбрало условието, защото в крайна сметка задачата е за трети клас.
Виж целия пост
# 626
Сещам се за вариант, който може би е подходящ за третокласник. Срещала съм задачи за трети клас  в които има сбор на числата от 1-9, т.е. който е решавал  такива задачи знае че сбора им е 45. Започва да прибавя + 10=55, +11=65 и т.н. от там стига до + 14=105. Подрежда под имената на децата в колонки и получава кое  дете взима 14 риби.  Не знам доколко е математическо, но ми може би е подходящо като обяснение за третокласник.
Благодаря за включването, но според съставителите отговорите са:



Въпросът е как се стига до тях ?
Виж целия пост
# 627
Сещам се за вариант, който може би е подходящ за третокласник. Срещала съм задачи за трети клас  в които има сбор на числата от 1-9, т.е. който е решавал  такива задачи знае че сбора им е 45. Започва да прибавя + 10=55, +11=65 и т.н. от там стига до + 14=105. Подрежда под имената на децата в колонки и получава кое  дете взима 14 риби.  Не знам доколко е математическо, но ми може би е подходящо като обяснение за третокласник.
Много си е добро обяснението.Точно същото решение съм предложила малко по-горе.
Виж целия пост
# 628
Извинявай ако съм дублирала нещо. Не съм дочела.....и после събират цифрите в колонката и получават броя на рибите за всяко дете. И мен ми стана интересно. Интересно дали третокласник ще я разбере така. newsm78
Виж целия пост
# 629
За разбиране я разбрахме, обаче много ми се щеше да се избегне хамалогията с изписването на всяко вземане.
Така както са подредени в колонки е много по-прегледно от моите редички, но всъщност, за да разберем, че свършват, трябва винаги да сумираме взетите риби. Сбор 45 на първите 9 вземания, естествено, малко улеснява смятането.

Тръгнахме и оттам, че ако дяловете бяха равни всеки би взел по 35 риби, обаче с това до под кривата круша - вече като се разпишат, става ясно, че първият е взел пет пъти, вторият всеки път с една повече, т.е. 5х1 + 35 = 40, и третият би трябвало да вземе 5х1+40=45, но при сумиране се оказва, че 15 риби не достигат, значи 45-15= 30 взел третият. Но всичко това на базата на вече изписаните вземания.

Обикновено задачата за разписване на това състезание е много достъпно и елементарно обяснена, затова ги ползвам за подготовка и съпоставка, този път само с едни отговори хич не ме радват.

Благодаря още веднъж и лека вечер на всички.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия