Трудничка задача някого щом мъчи, решението нейно той тука ще получи :)

  • 67 961
  • 740
# 630
И от мен Simple Smile
Сбор от 1 до 9 = 45
105 - 45 = 60
10+11+12+13+14 = 60
числата от 1 до 14 (риби) са 14 пъти .
14 : 3 деца = 4 остатък 2
Значи вторият е взел последен - Чико.
Виж целия пост
# 631
Искам да помоля за помощ за следната задача, получавам невъзможни стойности за AC и AD, явно някъде греша...

Четириъгълникът ABCD със страни AB=5, BC=8 и диагонал AC=7 е основа на пирамида с равни околни ръбове. Височината на пирамидата е 4√3, а дължините на отсечките AC, CD и AD са последователни членове на аритметична прогресия. Намерете околните ръбове и обема на пирамидата.

Виж целия пост
# 632
Я да се пробвам на прима виста, че бързам...Почваме с триъгълника АВС. Написваме си една косинусова теоремка и имаме:

7^2=5^2+8^2-2.5.8.cos<B
49=25+64-80.cos<B
80cos<B=40
cos<B=1/2 <B e остър => <В=60 градуса
Пирамидата е с 4 равни околни ръба => Височината й се проектира в центъра на описаната около основата окръжност. А щом около четириъгълника може да се опише окръжност, то => <D=180-60=120 градуса.
Разглеждаме  триъгълника ACD. Страните му образуват аритеметична прогресия в реда AC,CD,AD.
AC=7 cm, CD=7+d, AD=7+2d
От неравенство на триъгълника  имаме, че 7+a+7+2a>7 <=> 14+3a>7, 3a>-7, a>-3/7
Значи прогресията е намаляваща и съответно АС е най-голямата стрaна в този триъгълник ( то това си е ясно и предвид ъгъла от 120 градуса, срещу който лежи). Прилагаме една косинусова теорема и за него.
7^2=(7+d)^2+(7+2d)^2-2.(7+d)(7+2d).cos<D
49=49+14d+d^2 +49+28d+4d^2-2(49+14d+7d+2d^2).(-1/2)
d^2+9d+14=0
d1=-7, не принадлежи на опредления по-горе интревал
d2=-2, тук всичко е ок
=>CD=7-2=5cm, AD=7-4=3 см.
Време е да намерим радиуса на окръжността.Същият е като този на  тъпоъгълния ACD.
Sna ACD=3.5.sin120/2=(3.5. корен от 3)/4
Sna ACD=abc/4R <=> S=3.5.7/4R
(3.5. корен от 3)/4=3.5.7/4R
R=7.корен от 3/3
И сега с наемерения R e нужна само една Питагорова теорема и се намира околният ръб. А обемът е лесен, имаме и лицето на основата(намираме го като сбор от лицата на двата триъгълника), и висичината.

Дано в нахвърлянето не съм сгрешила в сметките.
Виж целия пост
# 633
Оххх, много съм зле, намерих си грешката... Изпуснала съм един минус при пресмятането на корените на квадратното уравнение, а уж три глави ги гледахме сметките и решихме, че има грешка в логиката... Аз по подобен начин подходждам, но изразявам 2CD = AD+7
Много благодаря!  bouquet
Виж целия пост
# 634
Искам да помоля за помощ за следната задача, получавам невъзможни стойности за AC и AD, явно някъде греша...

Четириъгълникът ABCD със страни AB=5, BC=8 и диагонал AC=7 е основа на пирамида с равни околни ръбове. Височината на пирамидата е 4√3, а дължините на отсечките AC, CD и AD са последователни членове на аритметична прогресия. Намерете околните ръбове и обема на пирамидата.


хах, днешната олимпиада за 12 клас Simple Smile
Виж целия пост
# 635
Задача от тренировъчният изпит в СМГ за 3-ти клас
14 задача
Колко на брой са двуцифрените числа, в записа на които участват две последователни цифри?

Основният ми въпрос е дали един от отговорите на задачата е 23 само или може и 32 да се счита за верен отговор?
След като излязоха резултатите в СМГ да споделя, че верният отговор е когато се броят и двата варианта 10, 12,21, 23,32 и тн...
Виж целия пост
# 636
Задача от тренировъчният изпит в СМГ за 3-ти клас
14 задача
Колко на брой са двуцифрените числа, в записа на които участват две последователни цифри?

Основният ми въпрос е дали един от отговорите на задачата е 23 само или може и 32 да се счита за верен отговор?
След като излязоха резултатите в СМГ да споделя, че верният отговор е когато се броят и двата варианта 10, 12,21, 23,32 и тн...
Знаехме си.  Wink
Виж целия пост
# 637
Включвам се с въпрос за начина на оценяване. Ясно ми е че не е ок записана, но все пак да попитам дали има шанс проверителите да счетат за верен подобен запис на десета задача от КМТ днес за тети клас.

вместо
х + 2х+ 4 х = 336
е написала
х + 2х+ 4 х = 7 х
7х = 336
Виж целия пост
# 638
Включвам се с въпрос за начина на оценяване. Ясно ми е че не е ок записана, но все пак да попитам дали има шанс проверителите да счетат за верен подобен запис на десета задача от КМТ днес за тети клас.

вместо
х + 2х+ 4 х = 336
е написала
х + 2х+ 4 х = 7 х
7х = 336
На мен ми се вижда съвсем ОК.
Виж целия пост
# 639
Включвам се с въпрос за начина на оценяване. Ясно ми е че не е ок записана, но все пак да попитам дали има шанс проверителите да счетат за верен подобен запис на десета задача от КМТ днес за тети клас.

вместо
х + 2х+ 4 х = 336
е написала
х + 2х+ 4 х = 7 х
7х = 336
Би било нелепо да не го счетат за правилно. Предполагам, че критериите са само ориентировъчни. Моята пък е означила с "Д" обиколката на доматената градина, вместо с "х" Simple Smile. Важното е, че решението е подробно и вярно.
Виж целия пост
# 640
А моят третокласник  10-та задача от Коледното я решава чрез намиране на страните на градините.Така си улеснява сметките и всъщност дели двуцифрено с едноцифрено като в крайна сметка е получил отговора.
Виж целия пост
# 641
Моля за помощ. Задачата е за 9 клас -система] започнахме с полагане x+y=v    x*y=u,  но нещо не се получи

( x^2+1)(y^2+1)=10
(x+y)(xy-1)=3


Виж целия пост
# 642
Моля за помощ. Задачата е за 9 клас -система] започнахме с полагане x+y=v    x*y=u,  но нещо не се получи

( x^2+1)(y^2+1)=10
(x+y)(xy-1)=3




Разкривате горе скобите. Системата добива вида:

x^2.y^2+x^2+y^2 +1=10
(x+y)(xy-1)=3

(xy)^2 +x^2+2xy+y^2- 2xy=9
(x+y)(xy-1)=3

(xy)^2+(x+y)^2 -2xy=9
(x+y)(xy-1)=3

Полагате:
x+y=a; xy=b

b^2 +a ^2 - 2b=9
a(b-1)=3
Виж целия пост
# 643
Моля за помощ. Задачата е за 9 клас -система] започнахме с полагане x+y=v    x*y=u,  но нещо не се получи

( x^2+1)(y^2+1)=10
(x+y)(xy-1)=3




Разкривате горе скобите. Системата добива вида:

x^2.y^2+x^2+y^2 +1=10
(x+y)(xy-1)=3

(xy)^2 +x^2+2xy+y^2- 2xy=9
(x+y)(xy-1)=3

(xy)^2+(x+y)^2 -2xy=9
(x+y)(xy-1)=3

Полагате:
x+y=a; xy=b

b^2 +a ^2 - 2b=9
a(b-1)=3


 bouquet
точно до тук стигнахме и ние . Но след това ако изразя а като 3/b-1  първото уравнение става много сложно. пробвах и да ги изравня . 3*a*(b-1)= b^2+a^2-2b  но пак се оплитаме в сметки


сега ми хрумва, че второто уравнение може да умножим *2 и да съберем с първото  и тогава получаваме (a+b)^2-2(a+b)=15   и да положиме а+b=t

Виж целия пост
# 644
Ами тя системата с това полагане си е гадничка за смятане, ако не съм сгрешила, изкарвам цели пет наредени двойки реални корени и още две - комплексни. Те комплексните деветокласника не го касаят, значи остават първите 5 решения. Ама тук няма как да се наберат сметките...
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия