Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Какви документи са необходими за продажба на апартамент

  • 2 190
  • 7
Здравейте, извинявам се ако има такава тема и се повтарям. Предстои покупко-продажба на панелен апартамент и ме интересува какви документи са необходими за сделката от страна на продавача, кои се вадят по постоянен адрес и кои по адрес на имота и колко време горе долу отнема процедурата. Собственика е вдовец и апартамента е придобит след смъртта на жена му. При положение, че е панелен апартамент трябва ли да се вади скица ( в договора за покупко-продажба не се споменава ид. ч. земя ). Това което аз намерих, че трябва е:

Нотариален акт (той има договор за покупко-продажба от ОбНС? )
Данъчна оценка ( 7-14 дни за изваждане)
Удостоверение за тежести ( предполагам се вади от агенцията по вписвания, където е адреса на имота)
Удостоверение за семейно положение от ЕСГРАОН ( това е по постоянен адрес на лицето, нали?)
Виж целия пост
# 1
Скица на апартамента трябва, ако в района има влязла в сила кадастрална карта.  А ако първичният документ, с който е придобит имота, е договор за покупка от община, трябва да се снабдите с Удостоверение, издадено от отдел общински имоти на съответния район на общината, от което да е видно, че договорът фигурира в регистрите на общинската администрация, че преписката се съхранява в районната администрация, че лицето, което е подписало договора, има тези  правомощия към датата на подписването на договора, че имотът понастоящем няма държавен и/или общински характер и че няма реституционни претенции към имота от трети лица.
Виж целия пост
# 2
Благодаря аtallaya   bouquet
Виж целия пост
# 3
Имай предвид, че у-нието за тежест е добре да се извади преди изповядането при нотариус на сделката.
Виж целия пост
# 4
И пак е с дата няколко дни назад...

Polaana, Нотариусът ще ти каже какво ти е необходимо, просто иди при него.
Виж целия пост
# 5
И пак е с дата няколко дни назад...

Polaana, Нотариусът ще ти каже какво ти е необходимо, просто иди при него.
Да, мисля, че с 5 или 7 дни назад. Брокера, ако е "качествен" и защитава интересите на клиента си би трябвало да направи всичко като по учебник. Нотариусите  знаят правилата и затова след "вписването в регистъра" има още тънкости за които той трябва да обясни на купувачите. Затова е добре, ако няма "брокер" да се направи консултация с нотариус при когото ще се прави сделката.
Виж целия пост
# 6
Благодаря ви за отговорите! Не съм страна по сделката, сключва се м/у стари комшии, но хората са възрастни, а децата им са в чужбина и ме помолиха да попитам  Simple Smile
Виж целия пост
# 7
Здравейте,ще помоля някой  който е минал по този ред да сподели.
Наследихме един апартамент ,който искаме да продадем.
Какви документи са нужни за да се усъществи сделка.Блатодаря.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия