Наемане и отдаване на имоти под наем - какво се случва реално?

  • 104 008
  • 1 417
# 1 065
Новите бойлери са значително по- леки от тези от едно време.  Поне последния, който купихме -(80 литров) беше значително по- лек от стария, който сменихме. И- ММ го монтира абсолютно сам. Когато се закача- бойлера не е пълен с вода .Е, и стария го свали сам, но него сам трудно щеше да го качи.
Относно помощтта- ако не си искала- нямало е да окажеш помощ на майстора. В такъв случай- казваш на майстора да звъни на хазяите и да се оправя. Заявяваш му, че имаш лабилен кръст и не трябва да вдигаш тежко и толкоз. Подмяната е ангажимент на хазяите, така, че ти спокойно можеш да скръстиш ръце и да чакаш. В случая-ти не си искала да чакаш и в твой интерес е било да имаш топла вода - затова си помогнала макар и с нежелание. Но не виждам в такъв случай защо се оплакваш.
Виж целия пост
# 1 066
Нека да внеса малко информация, не за да звучи като оправдание, а да обясня ситуацията и да ви попитам за вашата реакция, ако бяхте на мое място Simple Smile Върнахме се от морето, минахме през банята и точно след това (слава Богу  Mr. Green ) бойлера протече. Спряхме веднага бушона с тока и водата и позвънихме на първите намерени в интернет - беше около 19.30, разбрахме се за сутринта на другия ден. Дойдоха 2 момчета, погледнаха го и казаха, че трябва да се смени - пробил се е водосъдържателя, което не се ремонтира, ами директно се заменя с нов. Казаха, че на склад имат бойлери, ако ме съгласни добър клас ще ни излезе около 300лв и монтаж 90лв. Позвъних на собственичката, обясних всичко, тя каза, че се консултира с мъжа си и ще ми звънне. Момчетата си тръгнаха, платих си огледа и идването (20лв) - не ги търся тези пари Simple Smile Обади се собственичката и каза, че цената, която са ми дали е завишена и "техен човек" ще дойде на следващия ден да го смени. Изрично питах 1 човек ли ще дойде, тъй като според мен няма да се справи. Казах също, че няма проблем - 1 ден не е проблем. Дойде на следващия ден техния "майстор", който беше според мен обикновен квартален майстор по всичко (ВиК, ел. и т.н.) и беше сам, т.е. трябваше някой да му помага да свалят стария, да слагат новия. После държача трябваше да се оправя нещо и т.н. и така от 8 сутринта до 2 следобяд. Идеята ми беше, че ми ангажира целия ден и някой да му помага, а уговорката беше друга. Не искам да си развалям отношенията със собствениците, те са точни по принцип, и преглътнах, но ми беше крайно неприятна цялата история.
Монтаж 90лв. е много, аз сменях бойлер на квартиранти, уговорих се със сервиз към фирмата произвеждаща бойлери във Варна с уговорката, че ако не става за ремонт да носи бойлер за подмяна - човека беше сам, също каза, че е пробит и е за смяна, източи стария, свали го и го подмени с нов за 30 лева. Незная защо се е получило при вас и мъжът ви да участва в ремонта, но пък никога няма гаранция, че няма да се проточи по-дълго един ремонт.

Ако вие сменяхте бойлер в собствено жилище и за своя сметка какво бихте предпочели? Разликата може да не е огромна, но защо пък трябва да се дава?
Виж целия пост
# 1 067
Малко встрани от темата, но тъй като имам пребогат опит с бойлери (няколко аристона, немски щибел елтрон за колосална сума, който се проби по-рано и от аристоните, няколко теси с перфектен сервиз и 5-г гаранция) и тяхното протичане точно, ама точно 2 месеца след гаранцията, никога не бих дала над 200 лв. за бойлер. А монтаж за 90 лв. е грабеж.
Факт е, че за бърз и лесен демонтаж и монтаж са нужни 2 души.
На въпроса, щом майсторът е смотан и се бави, гониш го и гаджето ти сам монтира бойлера. Толкова е елементарна процедурата, че малко не разбирам цялото това обсъждане тук.
Виж целия пост
# 1 068
Скоро мои съседи си купиха бойлер, заради временно спиране на ТЕЦ. Взели са го от техно/полис или маркет/ не съм сигурна. От магазина са им предложили да го монтира определен от магазина   техник срещу 30 лв. По този начин гаранцията се удължавала с още 2 год.
Извън темата е, но може да е полезно за някого.
Виж целия пост
# 1 069
После държача трябваше да се оправя нещо и т.н.
Преправянето на  фабрично изработен държач от квартален  явно пишман майстор мен лично би ме притеснило.
Няма отношения и чувства. Просто всеки си гледа задълженията и толкоз. В бизнеса няма емоции има договорки и коректност.
Вашите са да плащате в определен срок сметки и наем и да не рушите повереното ви имущество, а ако нещо се случи веднага да уведомите.
Наемодателя е задължен да подсигури ремонт или подмяна на повреденото и носи  отговорност, ако застраши живота ви или  ви причини травма .
По тази причина в имотите ,които отдавам спазвам стриктно строителните норми и изисквания и предпочитам да ползвам сервиз, а не квартален майстор. Документа издаден от легален сервиз  ме освобождава от отговорност, а и е част от договора със застрахователя за изплащането на съответната щета.
По тази причина не поставям например пералня в помещението определено за баня, макар да е по лесно и удобно  за НС и много хора да го правят. Съобразявам се с коефициента за хлъзгане на поставените настилки с това за какво е предназначено помещението и ред други ''смешни'' нелепости, които биха могли да съсипят не само моя живот, а и вярвам че така е редно.
 За бойлерите ползвам ''теси''. Евтини са и  изкарват 5 г след което просто купуваш нов. И да не е протекъл е пълен с ръжда, но обикновено протича. Разни скъпи модели не са ми икономически оправдани за имоти под наем. Също поставям един за цялото жилище ,а не два отделни за кухня и баня. Не бих се спряла на проточен поради съображения за безопасност.

 
Виж целия пост
# 1 070
Че не е шега работата монтирането на бойлер- не е и повече от препоръчително това да се извърши от компетентни лица.
Скоро правихме ремонт в банята и преместихме бойлера извън нея. За целта монтирахме шпилки през цялата стена, като от другата страна на бойлера има планки. Няма мърдане. Направихме го, след като на един колега един пишман-майстор така му закрепил бойлера, че след два дни му звънят комшиите отдолу, тъй като протекло при тях вода. Като отишъл- какво да види- бойлера паднал на пода а гъвкавата връзка-скъсана и шурти на поразия.

Виж целия пост
# 1 071
да и аз не разбирам логиката на наемодатели, които искат някой бишман майстор да им върши работа - изгода не виждам. Не само,че в 90% от случаит излиза по-скъпо, второ не е котректно спрямо немателя.
Със сервиз всичко е черно на бяло и за двете страни. Аз ,  когат сменях моя спукан бойлер, звъннах на хазяйката при сввършен факт - исках само да я питам дали иска същия бойлер като стария - тя казза да - и готово. /слава богу моите хазяи не бяха софиянци така че и на тях им беше по-удобно аз да поема грижите/. Но дори да бяха поискали да ползвам някой си техен майстор-познат щях да откажа директно. При мен се случи през февруари 2013 - адски студ - не ми се чакаше и минута повече от необходимото да стоя без вода
Виж целия пост
# 1 072
и така от 8 сутринта до 2 следобяд. Идеята ми беше, че ми ангажира целия ден и някой да му помага, а уговорката беше друга. Не искам да си развалям отношенията със собствениците, те са точни по принцип, и преглътнах, но ми беше крайно неприятна цялата история.
Добре де неприятно ти било. Ако живееш в собствено жилище ще си платиш 300 лева за бойлер и 90 лв за монтаж, което си е твой избор. Хората които са под наем се примиряват с някои дребни неудобства.
Сама казваш, че хазаите ти са точни, ами прояви и ти малко точност и им влез в положението, че не им се харчат 390лв щом могат да минат и с по малко. Аз лично, ако моята наемателка ми заяви, че трябва да дам 300 лв за нов бойлер и 90 лв за монтажа му, също бих потърсила по изгоден вариант.
Виж целия пост
# 1 073
+1
90 лв за монтаж си е пладнешки обир. Всеки нормален хазяин ще потъси алтернативен вариант.
Виж целия пост
# 1 074
другият вариант е сама да поемеш монтирането за сметка за бързината на изпълнение
Виж целия пост
# 1 075
 newsm78 Аз пък се замислих какъв ще да е този бойлер за 300 лв.
Последно сменях пролетта на 2014 бойлер  80 л 178лв+монтаж 50 лв по документи всичко 228лв.Та не смеех да се обаждам че реших кой знае колко са се повишили цените, но пусто любопитство. ooooh!
Разрових в нета  за актуални цени, но няма да давам линкове да че нещо са ме пропуснали с комисионната  Laughing
Стандартен 80 л бойлер върви около 200 лв +поогледах за актуални цени на фирми за монтаж 40-60 лв. Всичко 250-260 лв Колко  по-малко ще вземе квартален майстор за цял ден шушкане  ?30 лв икономия на фона на всички рискове ,загубено време и нерви заслужава ли си?
Сигурна съм ,че пропуснатия работен ден ви е струвал повече. Нервите  и неудобствата отделно.
Виж целия пост
# 1 076
Документа издаден от легален сервиз  ме освобождава от отговорност[/u
Това, за съжаление, не е точно така. Носиш пълна отговорност за причинените на наемателя вреди по правилата на непозволеното увреждане. Евентуално можеш да предявиш регрес към този, който го е монтирал. За целта не е нужно да бъде оторизиран, официален или някакъв друг. Може да е и бай Спиро кварталния, стига да докажеш, че е бил той.
Дано не стигаш до подобна ситуация, но няма вариант да се "освободиш" от отговорност, като възразиш, че си ползвала услугите на сервиз. Не е лошо някой юрист на цената на монтаж на бойлер да ти го разясни.
Виж целия пост
# 1 077
Точно на въпроса с доказването се позовавах, а по-горе под освобождава ме от отговорност имах в предвид: ми дава възможност да прехвърля  изцяло отговорността на сервиза. Не може да я прехвърля на бай ...,защото половината от вината е моя за дето съм се обърнала към не специалист . Wink
В този случай ,АКО изобщо докажа че той е объркал нула и фаза си делим и отговорността и щетите. Както се казва  сме отговорни солидарно пред закона.
Ако представя документ от сервиз, всичко отива към тях .
Има още един не толкова тънък момент при застрахователя, че ако не ползваш сервиз не ти признават щети нито на теб нито на трети лица(което задължително се включва в договора).
Т.е. ако в резултат на събитие съседа предяви иск за щети....да речем наводнение или наемателя (не дай боже) за злополука...Застрахователя няма да ги покрие и тогава си отговаряш ти.
 Каквото и да е , до там не се стига като се обърнеш към сервиз.
Виж целия пост
# 1 078
mamamari, ти живееш в света на диска и на майсторския апокапсис  Laughing

може ли инфо или линк в чий застрахователни общи условия се подписва оторизирания сервиз  Praynig
Виж целия пост
# 1 079
 newsm78 Aз ли се изразих неясно или ти ме прочете много бързо. Laughing
Така в застрахователната полица преди да се стигне до  точката с нещата от моя имот, които застраховам в своя полза има  точка в която абсолютно задължително застраховам трети лица за причинени от моя имот щети. Тази полица я подписвам аз при сключване на застраховката.
А по принцип и от моята практика при застрахователно събитие, преди да изплати съответното обезщетение застрахователя изисква от мен някои документи, сред които документ за покупка и документ показващ че уреда е монтиран от правоспособен техник(протокол от монтаж и фактура). В някои случаи ако прецени застрахователя изпраща свой служител, който прави оглед и издава протокол, който също се прилага.
Така написано изглежда сложно и голяма бумащина, но след градушката не бих го нарекла безполезно.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия