При нас - потвърдено, от логопеда, който направи оценка и работи с детето, помогна и работата с него вкъщи. Още на старта с логопедичната работа, имаше доста богата лексика, но - проблеми с изговора. При него много помага, че е контактен и му дай да си приказва с някой, така че "подхванат" правилно, постепенно се отказа да заменя Р с Л и Й, и започна да артикулира по-добре.
С Романол се знаем от една друга тема, така че децата ни пият разни неща...
За говора, специално на нас, не са ни изписвали нищо. Има пред вид, добавки.
Saule , на много места казват на родителя на двегодишното дете, че е "рано", поне за стандартна логопедична работа. Предполагам, че това е един от начините да се каже, че нямат квалификация да работят с деца на тази възраст. Правят оценка, дават някои указания на родителя, като основно констатират има ли изоставане, или не. Така схващат задачата си.
Моят опит с детските невролози е, че те също не са склонни да навлизат в пространни обяснения. Някои от упорните точки в лечението стават ясни при първи срещи, останалото се изяснява на родителя малко по малко. Четеш си сам, информираш се, наблюдаваш си детето...
И все пак, вече има достатъчно места, където човек може да заведе детето си и да чуе мнение, което е добре, нали така. Резултатите, на които се радваме, ме карат да мисля, че вървим в правилна насока.