Детето ми не говори на 2 години

  • 61 540
  • 125
# 105
Ние и при невролога се озовахме, по друг повод, така че не сме го пропуснали.
При нас - потвърдено, от логопеда, който направи оценка и работи с детето, помогна и работата с него вкъщи. Още на старта с логопедичната работа, имаше доста богата лексика, но - проблеми с изговора. При него много помага, че е контактен и му дай да си приказва с някой, така че "подхванат" правилно, постепенно се отказа да заменя Р с Л и Й, и започна да артикулира по-добре.

С Романол се знаем от една друга тема, така че децата ни пият разни неща...
За говора, специално на нас, не са ни изписвали нищо. Има пред вид, добавки.

Saule , на много места казват на родителя на двегодишното дете, че е "рано", поне за стандартна логопедична работа. Предполагам, че това е един от начините да се каже, че нямат квалификация да работят с деца на тази възраст. Правят оценка, дават някои указания на родителя, като основно констатират има ли изоставане, или не. Така схващат задачата си.
Моят опит с детските невролози е, че те също не са склонни да навлизат в пространни обяснения. Някои от упорните точки в лечението стават ясни при първи срещи, останалото се изяснява на родителя малко по малко. Четеш си сам, информираш се, наблюдаваш си детето...

И все пак, вече има достатъчно места, където човек може да заведе детето си и да чуе мнение, което е добре, нали така. Резултатите, на които се радваме, ме карат да мисля, че вървим в правилна насока.
Виж целия пост
# 106
Saule Незнам дали помниш, но бях споменавала в темата за говора, че малката е с епилепсия, та едното ни лекарство било по някакво нова формула и освен, че намалявало пристъпите стимулирало и говара. Действало като НООТРОПИЛА. Засега съм доволна имаме голям напредък от него, но все пак то си е предимно за другите проблеми и не става за широка употреба.  Peace
Виж целия пост
# 107
Saule Незнам дали помниш, но бях споменавала в темата за говора, че малката е с епилепсия, та едното ни лекарство било по някакво нова формула и освен, че намалявало пристъпите стимулирало и говара. Действало като НООТРОПИЛА. Засега съм доволна имаме голям напредък от него, но все пак то си е предимно за другите проблеми и не става за широка употреба.  Peace

Знам, ти даже беше качила видео, което показваше някаква епилептична дейност. На което аз най-вече видях какъв невероятен бонбон е дъщеря ти Simple Smile
 
А да питам, Л-Карнозин и Глицин пробвали ли сте?
Виж целия пост
# 108
Не никакви добавки не давам страх ме е. Особенно такива които влияят на мозъчната активност. Иначе миналата седмица дори пусках нива на вит. В12 и вит. Д. Всичко е в норма даже В12 ни е в горна граница.

Остават ми само вит.В6 да пусна и метабулитен скрининг и ще сме направили всички възможно изследвания покриващи нейната клинична картина.
Виж целия пост
# 109
Здравейте!

Едвам успях да изчета темата дотук и колкото повече четях, толкова повече въпроси се появиха. Ще се опитам да опиша ситуацията при нас и моля за съвет.

Дъщеря ми е на 2г. и 2 месеца. Като 7-месечна почна да казва ба-ба, ма-ма насрички, на 1г. и 1 м почна да казва ''айде'', а към 1г и 6м ''айда-да-да''. Понякога излизат разни звуци - ш,с, даже з, ж, от гласните - а, е. Не съм я чула да казва никога чисто и или о. Когато я попитам къде е еди кой си предмет в книжка например го посочва. Изпълнява прости команди от сорта на''дай ми топката'', но когато командата стане по-дълга, мисля, че се обърква или губи интерес към командата.

На 1г.  и 6 м нейният педиатър ми каза,че било рано да се притеснявам за говоренето, че логопедите не се занимават с толкова малки деца и че не поправят липсата на говор, а грешния говор, че била по-скоро за детски психолог. Доверих му се и още не съм я завела нито на логопед, нито на психолог, обаче имам усещането, че нещата не вървят. Комуникира с мен като показва или ъ-ка към нещото,което иска и понеже аз си я познавам и удовлетворявам общо взето желанията и нямаме огромен проблем, но същевременно се притеснявам, че изостава.

Не си играе с други деца, по-скоро седи настрана и сякаш се чувства по-добре,когато са по-малки от нея (някакъв вид превъзходство ли) или по-големи, които не и взимат просто играчките, а влагат някакво разбиране към нея. От дни ходи на ясла за 1ви път, там само реве, не яде, не пишка на гърне и не се заиграва. Вкъщи през деня е без памперс, но я изпишквам на гърнето по мое усмотрение, общо взето успешно, но през нощта и на следобедния сън е с памперс. Все още се буди през нощта и търси вода/кисело мляко с вода. Буди се понякога повече от 5 пъти, но тъй като си смуче палеца, предполагам, че ожаднява, а после пък и се допикава...

Досега съм я гледала 95% от времето аз, малко баба и, която е в друг град и баща и, който си е плътно на работа. Свикнала е много с мен, но понякога си мисля дали като и изпълнявам толкова желанията се демотивира да говори? Не знам дали е наследствено, но баща и е проговорил късно, с ходене по логодеди и тн. Сега всичко му е наред и затова все чувам от него "ами аз като съм проговорил късно да не би нещо да ми има'', но този отговор все по-малко ме задоволява.

Извинете за дългия пост, но се опитах да обрисувам най-добре ситуацията.

Въпросите са:
към кого да се обърна най-напред: към психолог ли, към психиатър ли, към логопед ли? Да и правя ли ЯМР и други такива процеди,колко са наложителни наистина?

Лично аз все си мисля, че развитието и е нормално като изключим говора. Само платено ли е в Св. Никола? Живеем в жк Слатина.

Благодаря предварително на всички, които споделят мнение!
Виж целия пост
# 110
ЯМР се назначава от невролог, обикновено при наличие на сериозна клинична картина. Едва ли ще ви го назначат. Между другото, при малки деца ЯМР се прави под пълна упойка. Не сте за там. От къде ти хрумна, за ЯМР?
Специалистите, с които се прави консултация, по повод съмнения с изоставане с говора, са невролог и логопед. Детски невролог, по-конкретно. За него можеш да вземеш направление от личния лекар на детето, да се поинтересуваш и да запишеш час. На базата на неговото становище, отивате при логопед.
Наистина, на този етап става дума за консултация, а не за диагностика,така че се настрой просто да чуеш мнение.
За посещението при психолог, евентуално, нещата стоят по същия начин. На мен ми се струва малко встрани от проблема, на този етап. Нали става въпрос за говорното развитие?


Виж целия пост
# 111
Здравейте момичета!
Да опиша проблема и при нас:
Синът ми е на 2г и 4 мес. и не говори. Роди се със много къса юздичка, която оправихме когато беше на 2 седмици. Като малък  беше много усмихнато и щастливо бебе. В момента казва няколко думи от две срички- мама, дада, тата, кака, баба. Тези са на български. На английски казва- car, Jake, кей(OK), pa (Paul), king and cake.
Разбира всичко и изпълнява команди и на двата езика. Когато беше на 2 педиатърът му ми препоръча да се свържа със специалисти ранно диагностициране и подпомагане на деца. След 2 часа сесия с логопед и някаква супервайзорка от програмата, решиха че синът ми има нужда от помощта на логопед, development specialist i occupational specialist. Последните две трябвало да го учат как да се храни сам(той още не може- играе с приборите, но се опитва да храни мен а не да ги сложи в неговата уста. За сега бавно започна да ми позволява да му хващам ръката и да я насочвам към него когато се храни) и да ми помогнат с махането на памперса. Не знам дали има някаква връзка, но така като чета, май има- той не може да отхапва, не предъвча храната хубаво като я върти из устата, а я държи по-дълго да омекне и я гълта, не може да духа свещичка. Сега много му харесва да играем със сапунени балони, но не му идва на акъла да духне, нищо че аз показвам по 300 пъти как се прави.
Когато иска нещо само ъка и посочва с ръка. През последната седмица започна много да говори на бебешки, нещо което до сега не е правил. Той по принцип е тихо дете. Обича да играе с други деца, но ако и те са спокойни. Ако крещят и викат, той започва да плаче и да ме търси...Иначе е много общителен. Сам ходи и си навира лицето и се усмихва на хората които си хареса...
Може ли ако има някоя мама, която живее в САЩ да сподели опит какво е изискала от педиатъра на детето си като изследвания и направления. нашият за сега нищо не предприема. На синът ми не е поставена някаква конкретна диагноза, но така като го гледам, май има нещо в устната моторика. Просто вече не знам- занимаваме се от 3 месеца - вярно има напредък. Преди да започнем, не казваше и дума и вечно беше с биба в устата. От бибата се отказа сам 2 дни преди да започнем с тази програма, която е 1 час в седмицата. През останалото време аз се занимавам с него след работа всеки ден. След 4 седмици ще ходи на занималня за 1.5 часа на седмица. Дано сред децата започне да говори и имитира повече. Все имам чувството, че не правя достатъчно...а всъщност не знам какво повече да направя за него....
Виж целия пост
# 112
Jingle_Gill, няма нищо лошо да я заведеш на детски психолог. Аз съм водила моето дете на подобна възраст. Също има логопеди, които се занимават с толкова малки деца. И не е вярно, че се занимават само с грешен говор. При моето дете работата им в началото беше точно такава. Започнахме преди да навърши 2год. Учеха я да извадят  звук, как казва котето, патето. И също е добре да се направи и консултация с детски невролог.
Виж целия пост
# 113
Здравейте момичета!
Да опиша проблема и при нас:

След като ви казаха, че има нужда от терапии не ви ли насочиха към центрове, където има такива специалисти? Личния доктор освен да даде направление за изследване и на слух друго едва ли ще направи. Те препращат към девелопментъл специалисти и те вече преценяват от какво има нужда детето. Не знам дали ще проработи да изискваш някакви изследвания от педиатъра, те тука малко не са като в БГ.

Ние минахме по същия път. Не слагаше две думи заедно на две години, пратиха ни на изследване на слуха и на евалюейшън (3часов). Сложиха нещо като диагноза (апраксия) и ни препратиха към център с логопеди. Те правиха техен евалуейшън и логопед започна да ни посещава веднъж седмично у дома. Не видях голям напредък за около 9 месеца. Увеличи си мааалко речника, но пак отделни думи, нямаше изречения. На почти три години тръгна на детска градина и сякаш се отприщи това дете. Тогава и памперса свалихме за кратко време. Сега е на 4 и не мога да му затворя устата, не че се и опитвам де, харесва ми да чурулика и да задава хиляди въпроси. Но говори само на английски. У дома говорим само на български, той разбира чудесно, но отговаря на английски. Мъчно ми е, но по-важно ми е, че се разбираме.
Виж целия пост
# 114
Благодаря на всички за включването!

Може би само съм се наплашила като четох темата за трудното проговаряне и затова питах и за ЯМР. Може би няма да стигнем дотам.

Ще заведа детето при детски психолог и логопед възможно най-бързо. Обаче в момента детето ми е болно след като изкара няколко дни в ясла и изобщо не знам как да процедирам. Хем ще трябва да свикне с яслата, ново мъкнене по доктори.

Да изчакам ли още заради яслата или да не отлагам? Пиша го, защото адаптацията и там е много зле - цял ден реве, не яде, не пие, не ходи по нужда, а гледам другите деца вече се заиграват...??? Как мислите?
Виж целия пост
# 115
А тя колко време е ходила на ясла, или става въпрос за първите дни?

Може и да се разминете с "мъкненето" по доктори, детето няма диагноза, нито е минало през оценка, че има проблеми, до колкото разбрах. Може просто да минете през консултация - или няколко такива, като първи етап. Не се настройвай предварително.
Виж целия пост
# 116
А тя колко време е ходила на ясла, или става въпрос за първите дни?

Може и да се разминете с "мъкненето" по доктори, детето няма диагноза, нито е минало през оценка, че има проблеми, до колкото разбрах. Може просто да минете през консултация - или няколко такива, като първи етап. Не се настройвай предварително.

Ходила е 6 пъти на ясла от 1ви септ., сега е болна... Много е зле откъм адаптация, а със сегашното боледуване съвсем не и останаха сили, два дни нищо,ама нищо не е яла... Sad Няма диагноза, няма нищо, то тепърва започват нещата за нас. Дано да проговори и без логопед, но вече ми се изчерпват надеждите.
Виж целия пост
# 117
6 пъти е много малко за да свикне в яслата. Изчакай да мине месец от тръгването и то редовно ходене. Още е под стрес, за нея е голяма промяна. Моята от една седмица ходи на ясла, значи 5 пъти и плаче сутрин, когато я оставяме, не яде, но тя по принцип не яде, така че това не е ново за нас, само в петък се беше заиграла с една играчка, която носеше от нас. с,ш,з,ж не казва, заменя ги с т. Но се надявам нещата да се оправят след месец - два в яслата.
Виж целия пост
# 118
6 пъти е много малко за да свикне в яслата. Изчакай да мине месец от тръгването и то редовно ходене. Още е под стрес, за нея е голяма промяна. Моята от една седмица ходи на ясла, значи 5 пъти и плаче сутрин, когато я оставяме, не яде, но тя по принцип не яде, така че това не е ново за нас, само в петък се беше заиграла с една играчка, която носеше от нас. с,ш,з,ж не казва, заменя ги с т. Но се надявам нещата да се оправят след месец - два в яслата.

Т.е да се забавя с искането на направление за детски психолог, невролог и логопед, така ли?
Знам, че е под стрес и ако я подложа и на всичко останало заедно с яслата едва ли ще резултатът ще е добър. То за мен е стрес, че почва на ясла, камо ли за нея. Дали един месец ще и стигне, за да свикне...? Дали не е още по-лошо да отлагам логопед? Ох, ако можеше да се върна назад във времето от бъдеща гледна точка и да знам правилния отговор... ама не може Sad Много ми е жал, че по цял ден реве там и няма никаква комуникация с нея.  Sad Sad Sad
Виж целия пост
# 119
Направления за психолог и логопед не знам да се издават, поне от личен лекар. По-скоро - не. Поне - не, директно за там. Който има повече впечатления, ако желае да коментира  Peace Аз не съм чувала за такава практика.
Но за детски невролог - да, могат да ти дадат талон.

На платена консултация можеш да отидеш винаги.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия