Американски колеж - шеста тема

  • 121 120
  • 749
# 120
Старата схема няма изгледи да се върне поради простата причина, че вече няма осигурени напред пари като едно време, които да гарантират 5-годишни стипендии.
При наличните условия, и да се отчетат по-лоши показатели при този тип стипендии, АК няма много опции за промяна на финансирането.
Според моята логика, промяната на стипендиите няма нищо общо с това, че новите носят по-добри резултати за АК, а е по принуда според обстоятелствата.
Времето ще покаже ще има ли бъдещи Кубрати, Кремове, Кузмановци и Ричардовци в АК. Силно се надявам бъдещето да ме опровергае и да продължат изявите на високо,  надучилищно ниво на възпитаници на АК.
Росс, какво общо има приятното или неприятното с практиките за едногодишни стипендии в АК?
Още преди година казах, че единствената опция това училище да влезе в полезрението ни е дългосрочен ангажимент от негова страна, което при наличните опции се ограничаваше само с покана за изпит за пълна стипендия.
Виж целия пост
# 121
Последните 3-ма са по новата схема Simple Smile
А и в завършилия випуск пък има Карчев  Laughing
А в предния има 2-ма , които не са се изявявали по националните състезания по науки, но тепърва ще се чува за тях.
Виж целия пост
# 122
Супер, аз наистина вярвам, че това са хората, даващи облик на училището. А не първото място на матури. Дано продължават да никнат таланти и разбира се, АК да им позволи развитие на таланта, което неминуемо е свързано с неглижиране на нещо друго.
Виж целия пост
# 123
Още преди година казах, че единствената опция това училище да влезе в полезрението ни е дългосрочен ангажимент от негова страна, което при наличните опции се ограничаваше само с покана за изпит за пълна стипендия.

Е да, само че има определени изисквания за пълна стипендия и това дали ти харесват няма никакво значение. Не виждам как при този резултат на есето биха ви поканили да се състезавате за пълно финансиране.  И на мен ми се искаше да ни одобрят, но не се случи. Нищо, че всички момчета преди сина ми бяха с по-ниски резултати на есето. На какво точно си разчитал?


Виж целия пост
# 124
Е да, само че има определени изисквания за пълна стипендия и това дали ти харесват няма никакво значение. Не виждам как при този резултат на есето биха ви поканили да се състезавате за пълно финансиране.  И на мен ми се искаше да ни одобрят, но не се случи. Нищо, че всички момчета преди сина ми бяха с по-ниски резултати на есето. На какво точно си разчитал?

Разчитал е силно казано. По-скоро бих го формулирал, че не би ме изненадало.
Иначе на какво:
На профилиран подбор? На най-висок резултат от теста?

Хич не съм наясно със същината на приемния изпит в АК, но просто не мога да повярвам, че есето е замислено от американска страна - седи ми като добавена кръпка от българи без абсолютно никаква стойност - както се видя, приемът не е проблем и с -12 точки на есе...
Без да се съобразяваме с написаното по-горе, приемаме, че есето е важен и необходим критерий. И тук идва ред на логичния профилиран подбор - АК си държи на есето - ок, каниш 3-те най-високи резултата на есето, трите най-високи резултата на теста и трите най-високи общи резултата на изпит за стипендиите. Ти имаш ли по-добро предложение за подбор? (изключвам финансовия параметър, обсъждам подбора по резултати)

Писането по изисквания маниер се заучава, точно по начина по който се заучава матурата по БЕЛ...
Но, честността е от полза и за двете страни - насилственото обучение за есе ще доведе само до вреди - за нас интерес представлява друго и търсим отлично обучение в насоката, която интересува детето, а не всестранно...
Така че, една изкуствена подготовка, само и конкретно за приемен изпит за мен води до заблуда какво точно очакваш и какво точно предлагаш.
Виж целия пост
# 125
Не знам кой къде се е готвил за АК, но аз лично съм много причтно изненадана как Г-жа Барух обучава децата в писането на есе - като гледам моя малкия син. За мен, нормалното българско училище НЕ УЧИ на аргументирано писане, а резултатът от това може да се види както в телевизионните псевдо-дебати, така и в какво и най-вече как се пише по форумите и в социалните мрежи.
Виж целия пост
# 126
Моят син всъщност беше 3-то момче поканено за пълните стипендии.Той в общата класация е  на 23-то място!Според мен класираха ни по финансови причини  (3 деца в семейство) и по многото завоювани медали и купи от състезания по математика и шахмат.
Явихме се на есе и на интервю.На интервюто са го разпитвали за семейството,за начина му на живот,за мотивите и целите му!В крайна сметка не спечелихме безплатна стипендия,но ни предложиха висок процент намаление на таксата.Синът ми реши,че ще учи в друго училище и ще се развива в друга посока и така се отказахме от АК.
Смятам,че водещото правило за пълните стипендии е не само финансовата нужда,на и  това на кое място е класирано детето на приемния изпит в АК!
Виж целия пост
# 127
Смятам,че водещото правило за пълните стипендии е не само финансовата нужда,на и  това на кое място е класирано детето на приемния изпит в АК!

Да, но след отсяване по финансов признак. Иначе щяха да поканят първите 4 момчета и 4 момичета или първите по признаците, посочени от kodbg.

А кой е по-добрият вариант за отпускане на финансова помощ е трудно да се каже.
При отсяване по финансов признак остава неприятното усещане за несправедливост заради т.н "балкански синдром", както каза StefanB.

При отсяване по резултат от изпита - честно казано, предвид масовата подготовка по курсове и школи или дори училища, трудно може да се каже кое дете наистина е най-заслужило.

Да де, ама тези други имат ли потенциала да са първи и не само на не особено конкурентния изпит на АК, а на маса състезания, олимпиади и т.н., каквото е конкретното дете...

А дали точно това се търси? И кой може да каже със сигурност кое дете е с най-висок потенциал - това, което години наред се е готвило целенасочено за изпита и оглавява класацията или това, което два-три месеца преди изпита решава,че иска да продължи образованието си в колежа и се класира малко по-назад? Въпросът е какво се търси - топ подготовка на входа или висок потенциал за развитие? И тук отново стигаме до типичното побългаряване, аналогично на подготовката за математическите гимназии. Оказва се, че децата се вкарват в матрицата едва ли не от предучилищната....


Виж целия пост
# 128
Всъщност, справедливо е децата на крайно нуждаещите се да получават пълните стипендии. Иначе не биха имали възможност да учат в колежа.
Виж целия пост
# 129
Справедливо е най-силните деца да ги получават. Ако са крайно нуждаещи се, да станат силни в ученето и така да ги извоюват.
Виж целия пост
# 130
Казвам това от позицията на опита ми от едно друго много спрягано училище с такива лидери, но това по никакъв начин не подобрява възможностите за изява и качеството на образованието на масата ученици.

Разискванията са си точно за тази тема и са свързани с начините на раздаване на стипендии. Даденият пример беше необходим за да покаже накъде се насочва повече потребителския интерес - към училища с равномерни, много високи оценки или към такива с по-цветни, в които обаче има възможности за знания и успехи, далеч надхвърлящи изискванията на МОН.
Ако на някой не му допадат - да поиска да бъдат изтрити от модератор, вместо да мърмори на всеослушание.
Коментари от #112 до #114 категорично не са по темата и очевидно не мърморя, а моля за спазване по темата.
Виж целия пост
# 131
Темата се превърна в дискусия на личния прoблем на kodbg, пригласяна от доста странното изказване на Мецан, който доколкото разбирам има дете в детската градина. Няколко потребителя вече написаха, че един изпит не може да бъде мярка за реалния потенциал на детето. Ето и пример - една седмица преди изпита в АК учителят по математика на сина ми (г-н Симеонов) ми каза, че той има знания и умения да бъде в първите 10 по резултат, но се притеснява доста и може да не покаже целия си потенциал. Е, човекът беше прав, младежът се е спекъл жестоко и дори не е в първите 30.
От всичко написано от kodbg излиза, че ако на първите 3ма и 4ма по резултат не се даде пълна стипендия, в училището няма да има "лидери", а само посредствени ученици. Абсолютно не съм съгласна, че синът ми е посредствен или което и друго дете записано в АК. "Лидерските" качества не са само математически талант, а съвкупност от знания + характер, които децата ни тепърва ще проявят в следващите 5 години.
Виж целия пост
# 132
При цялото ми уважение към г-н Симеонов, той не е подготвял всички 400 кандидатствали, за да може да е сигурен за знанията на Вашето дете спрямо останалите.Wink
Виж целия пост
# 133
Всъщност, справедливо е децата на крайно нуждаещите се да получават пълните стипендии. Иначе не биха имали възможност да учат в колежа.

Че какво му е справедливото?
Да предположим, че Х е приет на 98-то място, а родителите му едвам връзват два края. Отпускат му стипендия.
В същото време У е 8-ми в класацията. Родителите имат частен бизнес, печелят добре. Да, но поради някакви си техни разбирания за живота, смятат че  няма значение къде учи отрочето им до 12-ти клас и инвестицията в средното образование не си струва.. Съответно отказват да плащат таксата. От колежа обаче също отказват финансиране...И У остава out, нищо че има потенциал...

Справедливостта е отвлечено и субективно понятие. Всеки го пречупва през собственото си разбиране за живота. Справедливото за един е несправедливо за друг.


Затова са и правилата. Като подходът към тях пак е субективен:
1. Харесват ти, или не, ги спазваш /на принципа "Dura leх, sed lex"/;
2. Излизаш от играта, защото не те удовлетворяват;
3. Променяш ги /ако можеш, разбира се/
Виж целия пост
# 134
За тези, които се интересуват относно резервите.

"БРОЙ НА НЕЗАЕТИТЕ МЕСТА ОТ УЧЕНИЦИ, КАНДИДАТСТВАЛИ ЗА НАМАЛЯВАНЕ НА УЧЕБНАТА ТАКСА

Уважаеми кандидати,

След приключване на записването на приетите ученици, кандидатствали за намаляване на учебната такса, остават 6 (шест) места.   

От 26.06.2015 г. Американският колеж кани за записване кандидатите с резултат от 53.00% до 51.93%.

Родителите трябва да получат пълния комплект от документи за записване преди да започнат процедурата. Всички срокове за етапите на записване са изброени в Календара за записване на новоприети ученици, публикуван на уебсайта на колежа.

При наличие на оставащи свободни места, на 30.06.2015 г. в 16:30 ще бъде публикувана ДОПЪЛНИТЕЛНА информация."
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия