Къде да отседнем в Родопите и какво трябва да се види непременно - 5

Аз пък се върнах разочарована от Перперикон.
Първо, благодарение на форума знаех, че идвайки от Хасково при село Черноочене трябва да се отделим от пътя към Перперикон. Гледах през цялата време за табели, къде е отклонението за Перперикон - нямаше. Минахме селото, мислех, че е сигурно малко след селото, но започнаха едни завои и така се озовахме в Кърджали. Та там питахме и ни упътиха местните хора, тоест пообиколихме си 20 км. за да стигнем до Перперикон. А можеше просто да има табели.
След това като се спре на паркинга се плаща паркинг, после се плаща мизерна тоалетна, после се плащат по 6 лв. на човек, за да се влезе, няма семеен билет. Освен това като се качваш няма никъде никакви табелки кое какво е, какво изобщо гледаш. Абе изобщо цялата работа направена да вземат парите на хората.
И аз изобщо не съм съгласна с davidorentol за Чудните мостове. Изключително красиво място е, а и сравнение с пещера не е съвсем точно да се прави. Заслужава си човек да види какви красиви мостове е образувало действието на реката. Пътят до там, мисля, след тази зима се влоши. Преди година, когато ходих там беше тесен, но не и с дупки. Няма кой да оправи сега нещата.... А тези, които карат с 80 км/ч по тесни пътища със завои далеч не са само там и всеки, който посещава красивите ни планини, може да го потвърди  Peace
Изкачването до Орлово око определено е вълнуващо и не се препоръчва на хора, за които ще бъде проблем яко 40 минутно друсане Grinning Но си заслужава, а с джиповете няма никакъв проблем, все пак са оф-роуд и изкачват пътя без проблеми.

vesssrusss, за съжаление в скъпата ни държава табели на много места липсват и туристите трудно се ориентират, така е. Единствено питане помага.
За самия Перперикон, когато ходих миналата година имаше опция за екскурзовод, ако искаш някой да ти обясни. Освен това се продаваха и карти пред самия обект, на които можеш да прочетеш абсолютно всичко и да се ориентираш кое какво е.
Офф,с тези табели е ужас...много сложно да се поставят!А после общините реват,че туристите намаляват и не харчат.Ми скъсайте нервите на туристите и ги чакайте да дойдат! #2gunfire
Перперикон не бих посетила през лятото в жегата.Напоследък започнахме да си плащаме на екскурзовод и опознаването на обекта е много по-пълноценно и запомнящо се.Иначе препускаш ,четеш няколко табелки,снимаш,ако дават и...след 5 мин.си в колата.Последно си поръчахме беседи в църквата в Добърско и вила Армира.Няма нищо общо с обикновеното разглеждане,препоръчвам този начин!
Здравейте, на всички в темата!

Включвам се в темата с молба за помощ от ваша страна!
Имаме желание през почивните дни 19-22 септември да посетим Родопите за две или три нощувки. Март месец бяхме в Пампорово, но само на ски по цял ден и не е имало време за разходки по близките забележителности. Във Велинград сме били няколко пъти, но главно на СПА почивка, без много обиколки. Никъде другаде не съм ходила в Родопите, което си е направо срам! Имам голямо желание да усетя от магията на Родопите, за която само съм слушала!
Ще ви кажа какво мисля, а вие ми дайте съвети!
Пътуваме от Бургас, засега сме аз и приятеля ми само... евентуално и приятели могат да се присъединят, но не е изобщо сигурно! Харесала съм едно малко семейно хотелче в Буйново - Спас и Мони!
Две нощувки там и през деня да разглеждаме наоколо забележителностите - Орлово око, Ягодинската пещера, Дяволското гърло, яздене на коне, разходки.
Единственото ми желание да посетя и Кръстова гора, но не знам как да я включва в плана? Може би третата нощувка да е района на Асеновград?
Какво мислите вие за избора на хотела, района, както и какво бихте ми препоръчали за посещение по пътя?

Благодаря ви предварително!

Прекрасен и слънчев ден!
 за p4elichkata -аз също съм от Бургас и много обичам  Родопите.Така, след като планът за Триград и околностите е готов -вариантите за Кръстова гора са два : на отиване - т.е трябва да минете през Асеновград , после малко след Бачково завивате наляво и след около час сте на манастирите . Предвид че пътя от Бургас до там е около 300 км и  ако няма да останете да нощувате за разглеждане ще ви са нужни поне 2 часа /ако само тях разглеждате- но аз бих ви препоръчала Караджов камък-пътя до него зависи от това как вървите е 40-90мин , да поснимате и връщане минимум 3-3,5часа/ прецени горе долу колко време ще ви е нужно.
Другият, по удачен вариант  е на връщане - тази година аз направих така - нощувка в Наречен и рано - към 8,00ч тръгнахме към Кръстова гора , Караджов камък, после Бачковски манастир , спиране за обяд  и към 19 часа си бяхме в Бургас. Ако решиш да нощуваш по близо до Кръстова гора -вариантите за мен / без да съм кой знае колко капризна към хотелите/ най удачно е Пампорово или Чепеларе-т.е да си на около 60-70км от Кръстова гора, но при огромен избор . В Наречен избора на хотели е минимален - аз бях в Медика - за нощувка става , но за СПА не - прецени си - ще си на около 35км от Кръстова гора. Най близко до манастира е с.Борово-но общо взето с изключение май само на 1 семеен хотел- освен че е в най далечния откъм манастира край на селото , на самия път, друго не мога да кажа , а останалото  е квартири -т.е компромисен вариант .За нощувка в Бачково/основно семейни хотели/и Асеновград-само съм минавала през града -  според мен не е удачно защото ще трябва да се връщате
Виж, аз знам,че в селото постоянните жители са хора  с мюсюлманско вероизповедание,  но това няма никакво значение и да се лепне в определителното изречение за Ягодина  е грозно. Няма как да го обясня, но тази дума е обидна за хората,живеещи там. А иначе, разбира се,че на всеки му харесват различни неща.
И аз не знам какъв % са мюсюлманите а и надали някой в тази тема го интересува.Очарована съм от усмихнатите хора и доброто отношение към туристите там. Peace

Благодаря за подробната информация и отделеното време. Може би наистина по-добрият вариант е на връщане да минем през Кръстова гора. Ще потърся нощувка в Борово. Искам да усетя автентичността на мястото, просто да е чисто и уютно само ми е важно. А това ли е хотела в Борово, за който спомена - Семеен хотел "Варненци"?

.Очарована съм от усмихнатите хора и доброто отношение към туристите там. Peace
А аз съм очарована от страхотната кухня в ресторант(мисля,че и хотел)Ягодина Embarassed.Като жител на голям град,съм свикнала със скъпата храна-полуфабрикат в нашите ресторанти,а в Ягодина ни нахраниха много вкусно и разнообразно.Не случайно мястото беше пълно,пристигат пълни бусове,коли,но ни обслужиха всички любезно и с внимание.След толкова разходки сред красотата наоколо и да похапнеш красиво...какво още му трябва на човек  Grinning

Молба от колежка,нерегистрирана във форума:работи ли х.Персенк и в какво състояние е?
Благодари ви предварително.
Благодари ви предварително.
Мисля ,че работи.Не съм се качвала скоро и не знам какво е състоянието, но и преди години не беше цветущо. Довечера ще попитам и ако човека има по прясна информация или координати ще пиша. Нека има в предвид ,че пътя до хижата от с.Орехово е черен и в лошо състояние.

В Борово сме отсядали тук, но през 2008-ма:

Беше много приятно и уютно и чисто, с невероятна панорама. Но беше на един ужасен баир и едвам се качихме с колата. Имаше и малка кухня, която може да се ползва.
Благодаря.Пиши,ако научиш нещо.
Ние щурмувахме хижата от с.Орехово,като много се колебахме дали да хванем пътя през мостчето или другия.Тръгнахме през мостчето,имаше няколко параклиса рекичка.Вървяхме над 3 часа бърз ход,но не стигнахме до хижата,а времето напредна и решихме да не рискуваме.Всъщност,на нас ни беше да си направим поход и евентуално да пием един чай на хижата,не сме разчитали да спим там.Спахме в Дафовска в Пампорово.
Друг ден пък се качихме до Чудните мостове,но спряхме с колата пред х.Скални мостове и видяхме,че има табели за най-различни хижи.Естествено,идва разклон,когато трябва да решиш накъде да тръгнеш,и там няма грам табела.Криво-ляво стигнахме до Глухите камъни,изкачихме се на билото,повървяхме по Римския път и максимално се изкефихме.Красота,приветливи ентусиазирани планинари,станахаме голяма компания.И по едно време-пак табела към пустата хижа  Simple SmileНо ние вече не вярвахме на табели,а и взе да става късно и поехме по пряката пътека към х.Скалните мостове.Пътеката се оказа много трудна и почти непроходима,тъй като буря беше повалила сума ти дървета върху нея.Бавно се провирахме надолу.Така че "Персенк" и "Изгрев" ги отлагаме за следващия път,живот и здраве.Но приятелката ми ще ходи с компания за септемврийските празници и искат да са в хижа.
Благодаря.Пиши,ако научиш нещо.
Пътя си е през моста, това по което сте вървели е и пътя за кола. Другия покрай реката съвсем след кратко става много лош / по спомен минава по скали направо/ после продължава нагоре , ползват го повече горското и накрая преминава в пътека. Преди години хижаря разправяше ,че минавал по него за по кратко с УАЗ но когато аз се качвах от там беше толкова обрасла пътеката ,че изобщо не можеше и да се помисли.Иначе от самата хижа могат да се разходят по римския път към гробищния проход.Там има беседка / или поне имаше/ за почивка. Могат да отидат до връх Модър и модърската пещера.Под върха в гората има запазени части от римски път които си струва да се видят / там пътя е застлан с огромни камъни/. Могат да слязат и до Чуреково или да хванат към митницата и Лилково.
За х.Персенк - работи , но по информация на човека с който разговарях не е обновявана от преди години -според него състоянието не е добро.Също каза ,че пътя е станал още по зле, преди ако не си жалиш колата с риск да спука картер се качваха до горе, сега само джип можел да мине. Надявам се това да е полезно.Като се върнат може да споделиш информация дали има подобрения. По мои спомени към хижата имаше и бунгала които бяха по добрия вариант за спане но не знам дали още функционират.

В Борово сме отсядали тук, но през 2008-ма:

Харесва ми хотелчето, но единствено пътя ме притеснява нагоре. Ще го обмислим или ще търсим друг вариант. А за 20 се оказа, че няма никакви места в Спас и Мони и варианта за нощувки на 19 и 20 там отпада. Разместване в програмата или друг хотел в района. В boоking видях, че има още места за хотел Ягодина. Мнения за него имате ли? Или за друг в района, може и в Триград?