Къде да отседнем в Родопите и какво трябва да се види непременно - 5

p4elichkata В Борово сме спали в хотел Варненци. Хареса ни, чисто, а гледката от терасата беше невероятна. Вечерта видяхме и млечния път. За Ягодина - спали сме в Хотел Ягодина - също ни хареса, а закускатааа .... страхотни мекици.
За х.Персенк - работи , но по информация на човека с който разговарях не е обновявана от преди години -според него състоянието не е добро.Също каза ,че пътя е станал още по зле, преди ако не си жалиш колата с риск да спука картер се качваха до горе, сега само джип можел да мине. Надявам се това да е полезно.Като се върнат може да споделиш информация дали има подобрения. По мои спомени към хижата имаше и бунгала които бяха по добрия вариант за спане но не знам дали още функционират.
Благодаря,предадох нататък  bouquet

И в Ягодина и във Варненци всичко е резервирано за тези дати  Close. Продължавам с търсенето.
Как е пътят от Бачково до Борово?

За Варненица изобщо не се ядосвай.Освен панорама нищо друго не ни хареса.Най лошата кухня която сме опитвали в Родопите.
Как е пътят от Бачково до Борово?
До разклона за Югово си е пътя за Смолян. След разклона пътя става завои и се движи покрай р.Юговска - асфалт но тесен и тук таме с дупки . Нормален път за Родопите.  Ако планирате да се качвате на Кръстов ден движението тогава е винаги колони от коли и автобуси които се разминават бавно.
Как е пътят от Бачково до Борово?
До разклона за Югово си е пътя за Смолян. След разклона пътя става завои и се движи покрай р.Юговска - асфалт но тесен и тук таме с дупки . Нормален път за Родопите.  Ако планирате да се качвате на Кръстов ден движението тогава е винаги колони от коли и автобуси които се разминават бавно.
Благодаря!
Приятно прекарване утре!

Утре съм на Момчилова крепост и каньона на водопадите.
О,как ти звиждам !Кефете се на макс,и времето го дават хубаво и лятно!
Момчиловата крепост не сме я разглеждали,но съм виждала табела към нея  Thinking

Аз мога да ти предложа хотел Попини лъки

Утре съм на Момчилова крепост и каньона на водопадите.
О,как ти звиждам !Кефете се на макс,и времето го дават хубаво и лятно!
Всъщност това което на табелите са кръстили Момчилова крепост е крепост Подвиз споменавана в историческите източници. От крепостта няма много запазено но и не е извършвано сериозно археологическо проучване на обекта, вероятно при средства за разкопки би изникнал интересен културен пласт, още повече че най ранния пласт е античен. От това което е консервирано в момента се добива представа за големината и непревземаемостта на крепостта. За мен лично изгледа от нея съперничи на Орлово око и кулата Снежанка. Определено си струва да се посети още повече ,че от селото има черен път който е добър до под самата крепост.
Здравейте!
Ние се завърнахме от станалата ни традиционна разходка из Родопите. Ще споделя впечатления, може да са от полза на някого.
Първите две нощи спахме в Момчиловци, семеен хотел Шипката. Хареса ни. Чистичко беше, апартамент за 45лв. Има механа , беше напълно празно, храната не е разнообразна, но е вкусна. Не ми допадна това, че няма никакъв двор. Буквално една площадка 2 на 2 метра имаше с масичка и стол. То и релефът там е такъв, че е все надолу по дворовете и наистина е неудобно да се направи някакво подобие на площадка с трева примерно. Дворът всъщност е огромен, но е изцяло зеленчукова градина.
Момчиловци има туристически център, където ни дадоха информация какво е важно да видим.
Първият следобяд след пристигането отидохме до Аязмото над селото. Кратка и приятна разходка, около час в едната посока. Много е приятно горе.
На другият ден направихме доста дълга разходка и изминахме около 14км. Посетихме Кръста над селото, Кърджалийски камък и множество прекрасни параклиси. Прекрасна природа и много лесен терен за разходка, изкачването не е много, но все пак си е планина. Целият ден изкарахме в горите.
На другата сутрин отпътувахме за любимата ни Сърница. Бяхме наели бунгало във ваканционно селище Ива. Семейно бунгало с две стаи и кухненски бокс. Очаровани сме. Аз си представях...мизерия. Не знам защо с такава нагласа отидох, вероятно защото никога не сме почивали на бунгало. Беше чисто, реновирано, почти до язовира, на около 100м от брега на язовира. Прохладно. Има ресторантче, което не работи в понеделник и вторник да отбележа. Няма разнообразно меню, но е вкусно и прясно приготвено. Много, много сме доволни. Бяхме резервирали две нощувки, но си платихме още една.
На другия ден направихме доста дълга разходка, пак цял ден, по римския път между Доспат и Сърница. Напълнихме си очите сх гледки, а стомасите- с къпини. Laughing
Бунгалата не съм сигурна дали всеки би ги харесал, но наистина беше чисто и приятно. Личи си, че са стари, но определено са се постарали собствениците. Дограмата е сменена, има комарници, банята е с плочки, голямата стая и бокса също, малката стая-ламинат. Отвън тераската е доста голяма, има хубава дървена маса и две пейки, изглеждат ми съвсем нови.
Ако някой желае снимки- ще пратя на мейл.
Дано съм била полезна!
Много си полезна, чудесен разказ. А снимки, мисля че всички ще се радваме да публикуваш и тук! Hug
Благодаря за кулинарната информация, ще се отчета!  bouquet

Отчет! Grinning Ходихме до Пампорово. Изкарахме си супер, но до  пататник не стигнахме, защото си направихме и разходка до Широка лъка.  Не бях ходила там от ученически години, много е хубаво и доста е променено от тогава. На Орфеевите скали седяхме като омагьосани от красотата! Не ни се тръгваше ..... На прибиране към колата намерихме боровинки и ЗА ПРЪВ ПЪТ  през моя живот видях боровинки на храст. Ами те тези храсти са много различни от онези в представите ми  Embarassed Laughing Поизгоряхме от силното слънце, защото от много прехласване забравихме, че на планина слънцето "хапе" повече, но това да ни е проблем! Много доволни се прибрахме и вече правим планове за някой друг ден да повторим, но с малко променен маршрут. Мислим да изкараме един ден на поляните край Проглед, че и там ни е любимо.
Еко пътека каньона на водопадите ужасно разочарование. Имах очакване ,че сега като е еко пътека нещата ще са организирани ,за съжаление впечатлението ми е ,че са по зле от преди.
1.Пътя не само не оправен а е станал в пъти по зле от преди няколко години.Сега да се стигне до новия информационен център с кола е рисково за автомобила.А това е най неприятната част от пътя. При тръгване от заведението на завоя , се налага човек да се движи по изровен път където слънцето напича и миризмата от свинарниците край него допълва красотата....
Ако пътя се оправи ще се даде възможност на повече хора да стигнат до водопадите.За съжаление тези които не са в добра физическа форма окапват още в тази част преди да са стигнали до началото на пътеката за водопадите.
2.Мостчетата са укрепени, но не и стълбите навсякъде.Имаше паднали парапети.Не е чистена гората около пътеката на места край пътеката и по самата река и във водопадите има паднали големи дървета които пречат и на предвижването и на  гледката, а при по проливен дъжд може да се смъкнат по пътеката.
3.Липсват места за изхвърляне на отпадъци и това явно дава основание на някои хора да оставят своите навсякъде по пътеката и в реката.
4.Липсват тоалетни
Мястото е приказно но страда от лоша организация и инфраструктура.Така както е в момента ако пристигне автобус с туристи той дори няма къде да спре.

Момчиловата крепост - много приятна изненада. За момента се превръща в моя фаворит на обекти в област Смолян
Пътя до с.Градът е тесен и с дупки. Но за моя изненада са асфалтирали малкото пътче до крепостта което беше черно.Тясно е и разминаването по него е трудно но си е път.Има паркинг.
Информационния център вече работи.
Има входна такса . 4лв. възрастни , 2лв. деца и пенсионери, за организирани групи 3 лв. в това имате и кратка беседа от служителката в центъра с която запознава посетителите с крепостта и прожекция на кратък филм за нея. Има и безплатни информационни материали на български и английски.
Пътеката още от долу е обновена сложени са стабилни метални парапети навсякъде по стълбите и горе на крепостта. Всичко е обновено има нови беседки и пейки за почивка. Горе на крепостта е направен амфитеатър в който вечер се прожектира филм за нея и може да се наблюдава светлинното шоу.
Панорамата от горе е спираща дъха.Виждата се Енихан, обсерваторията на Рожен, кулата Снежанка, връх Алада, крепостта Кечи кая и Калето над Смолян.
Алпийската пътека  е удължена и сега по стълби от крепостта може да се слезе и обиколи цялата недостъпна част там също има места за сядане и почивка.
Определено за две години е направено много и парите вложени в обекта са изразходвани разумно.
За мен + е и това ,че не е правена безсмислена възстановка а само разумна консервация и влагане в инфраструктура и достъпност.
https://photos.google.com/auto/story/AF1QipPNIWcMX0JX3EAbRifRv45 … dHpq__FmbXp-I7TkQ
Много,много работа имат в Родопите-пътищата им са кошмар,табели за ориентация липсват,укрепване на терена и достъп до забележителностите...При положение,че има европейски програми,които могат да ползват-Калето,Момчилова крепост са примери за това;-е просто срамота,че не го правят.
Ако се надяват,че като се настаним по хотелите няма да излезем повече,много грешат.
Имаше няколко ужасни години на презастрояването на планината,когато туризмът през лятото изцяло секна.После хората започнаха лека-полека да се връщат,започнаха да се мяркат автобуси с чужди туристи-германци,израелци,руснаци...Но няма да стане,докато ни пробутват селски номера.Имат много работа,ако искат да печелят.
А връх Студенец,който си спомням като слънчево и многолюдно място през 90-те,а най-големият резил с тези недостроени хотели,отвратително безредно нахвърляни по едновремешните полянки,с  красноречивите транспаранти "Продава се".
Да правят хотели могат,да си пооправят пътищата-не.После реват,че нямало туризъм...