Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Да се научим да работим с Excel - тема 3

  • 67 002
  • 634
# 585

Soul Free, страхотно, много ти благодаря, ще го изпробвам.
Виж целия пост
# 586
Essentials От обясненията оставам с впечатление, че става въпрос за нещо подобно:



Ако е така, то трябва да се оформи област, в която да има резултат (в случая цена) за всяка комбинация от опции. Ако опциите, от които се избира са само две, може да се направи с кръстосана таблица, но вариантът, който предлагам, е подходящ за повече от 2 опции. В клетка G4 резултатът може да се върне с функции SUMIFS или AVERAGEIFS, които би трябвало да връщат едни и същи стойности, ако има само един резултат за всяка комбинация от опции. Може с COUNTIFS да се направи проверка дали има няколко резултата.
Формулата в G4 е: =SUMIFS(C2:C10,A2:A10,G2,B2:B10,G3)
В G3 и G2 изборът на опция е с Data Validation.

Допълвам, защото видях решението на Soul Free. Ако става въпрос за резултат, при който всяка опция има цена, която не зависи от останалите опции и резултатът се получава като сума от стойностите при всяка опция, то решението е с VLOOKUP, както е дадено.
Виж целия пост
# 587
Ясмина, в момента всичко е направено по този начин, слагам в скрит текст изображенията.

Скрит текст:


Като при "Фурнир" имам избор от 5варианта с падащо меню (данните черпи от друг шийт, чрез опцията "проверка на данни", като там аз срещу всяка опция съм задала стойността в лева).
"Профил" - 2варианта
"Цвят" - 10варианта
"Панти" - 3варианта


Стойността в лева съм дала тук, откъдето черпи и инфото за падащите списъци.



Възможно ли е, и как, при избор на дадена опция от падащия списък, в друг шийт да ми дава стойността?

Виж целия пост
# 588
Ако цената се формира само от фурнир профил цвят панти, с index match се селектира цената а се сумира с прост sum.
Или се селектира с vlookup но ако се промени нещо по входните параметри ще се счупи.
Виж целия пост
# 589
Възможно ли е, и как, при избор на дадена опция от падащия списък, в друг шийт да ми дава стойността?
Да, просто пишеш там формулата.

Изглежда, че цената е сума от цените за съответните опции - фурнир, панти. Не е ясно дали цветът и профила влияят върху цената и как. Ако приемем, че не влияят, трябва да направиш още една таблица за цените на пантите (единична цена?) и в другия шийт с VLOOKUP извличаш цените на фурнира и на пантите и сумираш.
Виж целия пост
# 590
Много ви благодаря, сега ще ходя да чета как да го направя.
А дали някоя от вас има времето да ми погледне оригиналната таблица и просто да ми покаже в един ред как се случват нещата, защото в момента малко гледам като теле в железница.
За останалите аз ще си го направя идентично.
Виж целия пост
# 591
Имам нужда от помощ, че зациклих. Как най-елегантно мога от месечен календар (със смени по служители) да генерирам автоматично в друг лист списък, съдържащ име, дата, смяна по дефиниран критерий.
Виж целия пост
# 592
С Pivot table?
Виж целия пост
# 593
Имам нужда от помощ, че зациклих. Как най-елегантно мога от месечен календар (със смени по служители) да генерирам автоматично в друг лист списък, съдържащ име, дата, смяна по дефиниран критерий.
чрез формули може. Сигурно има  и по-елегантни начини, но информацията е малко.  Поствайте пример(снимка) от календара и опишете подробно какво трябва да има на другия лист. Ние не знаем 'дефинирания критерий'.
Виж целия пост
# 594
Безкрайно благодаря за бързото включване. Сега ще кача снимки



С Pivot не става.
Нещо със Small, Index, If, Match... ми се върти, ама... се омотах.
Виж целия пост
# 595
първата снимка не се чете добре
Виж целия пост
# 596
Такъв изход, като второто изображение, в точно този вид, може да бъде генериран единствено от макрос.
Виж целия пост
# 597
Такъв изход, като второто изображение, в точно този вид, може да бъде генериран единствено от макрос.
Имам VB код писан/преписван из другите листи, за да светне календара така, както ми трябва. Не ме притеснява писането, просто зациклих и имам нужда от помощ. Попаднах на подобни казуси из форумите, но още повече се обърках. А на първата снимка няма нико особено. В колоните са датите, вляво са служителите, в таблицата може да има Д/Н/О,цифри,други букви, според вида ден и настройката.
Ето тук има нещо подобно, само с формула:
https://www.get-digital-help.com/extract-dates-from-a-cell-block … chedule-in-excel/
Но още не ми светва как да го пригодя.
Виж целия пост
# 598
Леко и елегантно става с Power Query. Но първо оправете малко таблицата с календара - имената на колоните трябва да са на един ред.
За да получите таблицата с колони Име, Дата, Смяна от календара използвайте Query Editor (Data - From Table/Range -  Unpivot columns). Unpivot columns задавате за всички колони с дати. Ще получите таблица с второто изображение.
Виж целия пост
# 599
Леко и елегантно става с Power Query. Но първо оправете малко таблицата с календара - имената на колоните трябва да са на един ред.
За да получите таблицата с колони Име, Дата, Смяна от календара използвайте Query Editor (Data - From Table/Range -  Unpivot columns). Unpivot columns задавате за всички колони с дати. Ще получите таблица с второто изображение.
Сега ще пробвам.
На един ред са имената на колоните. Нагоре има още чаршаф. По образец е. Не мога много да импровизирам, но имената на самите колони са на един ред и са всъщност датите.
Ясмина, точно това ми трябва!
Стана! Musical Note
Безкрайно ти благодаря!
Благодаря и на всички, които се включиха!
Безценни сте! Честно! Три дена ходя като изоглавена и върша глупости. Но пък добре почетох. Дано и аз съм ви полезна някой път 🤗

PS: Дето стана, ами го записах и като макрос, взех му кода и го ковнах към едни други сметки, дето се случват с тези данни. По-елегантно не съм го и сънувала 🥂
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия