Пият ли децата вода в градината?

  • 9 440
  • 119
# 105
Касита,

Ти все едно си учителка на едно наше приятелче, което е първа група. С това "като пиленце" и пр. направо го видях нашето познато детенце. Понеже съм наблюдавала такова дете с родителите му, направо ще ти кажа - не се надявай на промени. Просто нищо не му дават да направи само - съкън да не се полее, изцапа, удари и не знам си какво. Съответно, то няма как да се научи. Като писне "не мога", и веднага се свършва всичко вместо него. Съответно, отказва си при първия опит и най-малкото усилие. Няма насърчение да се опита пак, няма дори просто "оставяне на мира". Настолната фраза е: "Дай тати да го направи, ти не можеш." Ми какво да очакваш после? Наистина не е лесно да го гледаш  едно дете как "се пипка", но трябва. Аз съм си седяла на ръцете при такива случаи. Че иначе инстинктивно се протягам "да помогна".  Mr. Green

За съжаление, нашето приятелче е като бебе и е повече от очевидно, че му е направена мечешка услуга, именно по отношение на развитието на мозъка, за което в бебешко-детска възраст условията са оптимални и пропусне ли се... търчи го гони. Самостоятелното хранене е  важно, защото детето след това с по-добро самочувствие, независимост и чувство за контрол се вписва с социалната среда (на градината), но и най-вече защото му е направена огромна услуга във връзка с ранното качествено развитие на мозъка. Това, което се прави с ръцете, изпраща някакви директни импулси за развитие на мозъка (детайли не мога да обясня), а пък самия процес на самостоятелно хранене усилва много тези импулси. С две думи, захранване, водено от бебето (ЗВБ), ако някой има и ще има бебе.  Mr. Green

Но пак казвам, проблемът с искането на вода е от по-друго естество за мен. Детето трябва да може да иска - ок, може. Но и трябва да се сеща на съответни интервали. Е, детето нито има часовник, нито много добра представа за времето, камо ли да се вслушва в себе си за симптоми на жажда (които и трябва да предварди). Също така, заиграло се е. Вие, възрастни, ако не си навивате алармата, и въобще ако нямате часовник, ще се сещате ли да си пиете лекарствата на определения интервал?

Виж целия пост
# 106
Сеса, аз и на детето, чиито родители не искат да пие вода в градината, му давам по мой метод, но това е отделен въпрос.
Разберете ме правилно- аз може да съм с най-добри намерение към вашите деца и да се стремя да ги направя най-изрядните, възпитани и можещи, но процесът е двустранен. Когато при наличието на 30 деца (буквално, не образно) съм водила сина ти над 15 пъти до тоалетна, за да привикне без памперс, защото съм преценила, че може, достатъчно голям е- преваля третата си година, бързо ще научи, така е по-добре за него, готов е, ти да дойдеш в 17 часа и да му сложиш памперс, защото отивате на гости/на кино/в мола/на площадката, а на сутринта да ми го доведеш с памперс, видимо същия от вчера, е пълна загуба на моето време, труд, усилия и добри намерения. За поругаване, отново буквално, на усилията на детето няма да отварям дума.

Защото аз като възпитател ли, като даскал ли, като лелка ли, като какичка ли съм най-заинтересована децата да нямат памперси, да могат да се обслужват сами- хранят, събличат, обличат, ходят до тоалетната, мият ръце, пият вода от чаша и пр., да говорят, за да се разбирам с тях.
Не зная как точно си го представяте технологично воденето до тоалетна на 30 деца, смяната на пелената, събличането им за следобеден сън, обличането на пижамата и после по обратния ред. Засечете днес на вас за собственото ви дете колко време ви отнема и после го умножете по 22 (толкова в моята група са децата с пелена) и времето разделете на три- толкова души персонал сме на смяна. И макар да не ми влиза в длъжностната характеристика да сменям памперси и да мия наакати дупета, го правя и ушите ми пукат. Гледам и на работа да отида по рано, за да съм в помощ на колегите, защото ситуацията понякога е плачевна- отново буквално, плачат 20-на деца, плачат и една учителка и две "лели".  Joy Но срещам явен родителски отпор, когато искам децата да се приучват към самостоятелност. Това е интересен феномен, който все още анализирам. Имам си своите изводи вече, но ще се въздържа да ги споделя.

Много добре казано-Децата правят това, на което родителите ги учат !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Виж целия пост
# 107
Аз още не мога да се ориентирам какво е положението с водата при нас.  newsm78 Миналата година сина ни явно не пиеше, защото като го вземах от градина, понякога изпиваше по 1/2 шише с вода (но той по принцип забравя да пие). Малката вкъщи си знае къде й е шишето, взима си го сама и си пие редовно, но в яслата доколкото разбрах, пият чешмяна вода в пластмасови чашки (помолиха ме първия ден да донеса един пакет). Дано да се сеща да си иска.
Виж целия пост
# 108
Касита,много си права.Аз също имам позната,която казва,че детето не може и не разбира и не го оставя за нищо само.
При нас вода им дават по всяко време,когато си поискат.
Виж целия пост
# 109
Касита, ще ми много интересно да чуя изводите, които си направила относно това защо някои родители преднамерено, макар и вероятно неосъзнато, отглеждат несамостоятелни деца.
Моля те, когато/ако си готова да споделиш, не ме забравяй, иска ми се да съпоставим изводите си   bouquet

Благодаря!
Виж целия пост
# 110
Касита, ще ми много интересно да чуя изводите, които си направила относно това защо някои родители преднамерено, макар и вероятно неосъзнато, отглеждат несамостоятелни деца.
Моля те, когато/ако си готова да споделиш, не ме забравяй, иска ми се да съпоставим изводите си   bouquet

Благодаря!

Най-общо казано мога да ги разделя на няколко типа:

а/ свръхобгрижващи от бързане- нямат време, поради това не дават на детето възможност да се научи да прави каквото и да било. "Закъснявам за работа! Дай аз да те съблека/облека/събуя/обуя/нахраня/заведа до тоалетната ..."
б/ свръхобгрижващи от страх ( страх: да не се нарани, страх, че бебето пораства и вече не зависи така пряко от мама и тати, страх детето да не се провали, страх детето да не успее повече от тях самите или по-голямо дете /да, да/)
в/ самоуверените- "Не се справяш добре! Дай аз! Гледай какъв си?! Не се справи добре!".
г/ неосъзнатите- кога е времето детето да научи, усвои дадено умение
Виж целия пост
# 111
Има и друг вариант, когато детето не иска да прави нищо само, моето е такова и държи всичко да правя аз. На 3г. е без памперс, но държи да го водя до тоалетната, ако не го нахраня, не яде,може да яде с лъжица, но само сладолед, друго просто не иска сам. Мрази да се цапа, след всяка хапка се бърше или мучи докато не го избърша, като го храня аз.яде половин час, ако се храни той не ми се мисли.Може да си събуе чорапи, пантофи и гащи.Не може да се облече, нито да се обуе. Може да пие от всико сам, от шише, от сламка, от всякакъв вид чаши, никога не е пил от шише с биберон. За всичко което може да прави инициативата е моя, той няма желание да прави нищо. Може да говори добре включително р в някои думи, и все пак предпочита да реве,а не да каже какво иска. Казва че е бебе и е доволен и щастлив. Мисля, че в ДГ , гледайки децата ще се научи бързо.
Виж целия пост
# 112
Благодаря, Касита, интересни изводи Hug Заслужава си човек да помисли дали няма да се разпознае в някоя подточка...
Виж целия пост
# 113
Повечето родители, които познавам и обгрижват напълно децата си се страхуват от порастването им и от това, че в един момент могат да се окажат не толкова нужни. Затова и физическата зависимост, която съзнателно възпитават в децата си, им помага да се чувстват нужни и значими. Ето, че и Касита е видяла такива родители.
Виж целия пост
# 114
Няма непораснало дете без умения да яде и да пие само, стига да няма здравословен проблем. Дали на 2, на 5,ще се научи да яде и да пие само зависи колкото от родителя , толкова и от детето. И не това е важното, а спокойствието на семейството и увереността, че се справят и при нужда имат къде да потърсят помощ, насоки и подкрепа. В момента в който се внесе смут и неспокойство в родителите, това се отразява на детето. В тоя ред на мисли никой не е длъжен и не е необходимо да се разпознава и да се чувства кофти, щото видиш ли си гледа детето по един или друг начин  и е загрижен , нищо по хубаво от това ooooh!
Виж целия пост
# 115
Звезден Прах, тези умения пряко се отразяват на умственото развитие на детето. А иначе спокойствието на семейството също не е важно. Познавам дете на 3, което едва от това лято казва мама, тати, но родителите са спокойни и казват, че всичко му е наред. Тяхно право е да са спокойни, но не е зле да се обръща внимание на някои сигнали. Както казваш ти, не е нужно някой от пишещите да се разпознава.
Виж целия пост
# 116
Kasita, интересни изводи, наистина.

Моето дете не се храни самО, въпреки че има физическите умения да държи вилица, лъжица (макар и неправилно), шишето си и тн. Оставям я рядко да се храни сама, въпреки че ми се иска да е по-самостоятелна, но на 2-3то бодване с вилицата или ровене с лъжицата в купата, нещата биват изхвърлени на пода и дотам, а ако аз продължа да я храня яде.
Същото и със шишето с водата - ако аз и давам пие, но ако я оставя сама да пие - шишето лети към пода...

Как да променя този модел? Много е важно това да се случи, защото в яслата не пие и не яде (а може би и поради тази причина, освен стреса).

Може би като ми е 1во дете не съм я оставила да бъде достатъчно самостоятелна навреме??? newsm78
Виж целия пост
# 117
Звезден Прах, тези умения пряко се отразяват на умственото развитие на детето. А иначе спокойствието на семейството също не е важно. Познавам дете на 3, което едва от това лято казва мама, тати, но родителите са спокойни и казват, че всичко му е наред. Тяхно право е да са спокойни, но не е зле да се обръща внимание на някои сигнали. Както казваш ти, не е нужно някой от пишещите да се разпознава.

И кое да не му е наред?  Wink Wink Щом родителите казват , че е наред, значи- е.  Wink Не може всички да са вундеркиндчета, не е нормално това, както не може всички да са висшисти или с докторски степени.....И аз познавам хора , които са проговорили след 3, в момента с това си изкарват хляба, та така погледнато от страни е направо смешно да се вадят заключения за дадено умение или не умение и родителският капацитет и грижи или възможностите и потенциала на детето.  Tired


Джнгъл на колко е детето. Обикновено хвърлят и мажат като не са гладни. Препоръчвам ти ето този сайт , моето дете е захранено по този метод и е напълно самостоятелно от самото начало......не се храни много чисто, но дреме ми.....пия повече вино и си свиркам  Joy Wink

https://zabliznacite.wordpress.com/baby-led-weaning/
Виж целия пост
# 118
Моето дете не се храни самО, въпреки че има физическите умения да държи вилица, лъжица (макар и неправилно), шишето си и тн. Оставям я рядко да се храни сама, въпреки че ми се иска да е по-самостоятелна, но на 2-3то бодване с вилицата или ровене с лъжицата в купата, нещата биват изхвърлени на пода и дотам, а ако аз продължа да я храня яде.

Проблемът ти е не в детето, а в подчертаното в червено... Виж и сайта, който Звезден прах е дала - това е гениален метод, и безкрайно полезен и за развитието на мозъка, в добавка. Както вече съм споменала и аз по-горе.
Виж целия пост
# 119
И в нашата ясла не им дават никаква вода! В 140 ОДЗ в Долни Богров лелите изобщо не поглеждат децата, по цял ден ядат и клюкарстват! 4 жени обслужват 15 деца, и положението е повече от трагично! И моето дете като се прибере, пишка чак след 3-4 часа, когато вече е пил някаква вода вкъщи, и урината му е жълта! Устните му пресъхнали... казвам им да му предлагат вода, защото той сам няма да си поиска нито вода нито храна, принципно си е такъв - но резултат никакъв!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия