За играта "Народна топка" в училище - моля за мнения

  • 23 339
  • 407
# 360
Е то пък може ли толкова едностранно развита личност да има  Shocked .
Виж целия пост
# 361
Не съм съвсем съгласна с горното и ще обясня защо.
Природо-математическите, логико-аналитичните, литературните и т.н. също са дадености, възможности, които са различни при различните хора.
Ето защо на един му върви математиката, на друг биологията, на трети - езиците.
Изкуствата също не правят изключение. Нито пък спортните постижения.
Аз съм "ЗА" да има оценки или по нищо, или по всичко.
Откъде-накъде един мозък, който е с предимно художествени таланти и дарби /пеене, рисуване, моделиране, танци и др./, да получава по всичко слаб 2, а никъде - отличен 6???

едно е "да ти върви", което е ученическо-мамешки израз, оправдаващ мързела, а друго е да имаш талант или физически дадености за някакъв спорт. хайде да не профанизираме толкова нещата. добре, че МОН все пак не се ръководи от доводите на бг-мамите.

ако си късокрако тапишонче, никога няма да надбягаш на 60 метра съученика си с дългите мотовилки. и ся кво, тройка ли да ти пишат, щото си се родил такъв? ако си лишен от музикален слух и да се съдереш, няма да пропееш като славей. колко да ти пишат? докато учебния курс по останалите предмети може да се научи от всекиго, стига да положи достатъчно усилия. да, един ще положи 2 единици труд за математиката, а друг ще е нужно да положи 20 единици труд - но ще научат и двамата.

обясняваме си тука елементарни неща....
Виж целия пост
# 362
Джам, нещата просто НЕ стоят така, както ти си ги описала, колкото и да ти се иска да бъдат. Някои хора просто не могат да мислят математически, независимо от усилията. Постиженията им си остават слаби. В същото време наистина могат да бъдат със силно изявени друг тип способности. Именно затова вече се говори за видове интелект, и то точно в научните среди. Не говоря като типична бг-мама, а като детски психолог. Учила съм и педагогика, и много други специални предмети. А колкото до личния ми опит в училище, аз бях и съм такова тапишонче. И да, по физическо винаги съм имала ниски оценки. И да, считам го за справедливо, в сравнение със съученичките ми тогава, които си покриваха норматива, а аз не успявах. Едно, че бях много ниска, друго че вече страдах от бронхиална астма, въобще спортът никога не ми е бил сила. В същото време пеех добре, рисувах прилично, физиката така и не я разбрах докрая на ученето като хората, математиката ми беше огромно предизвикателство, но се намирах между Много добър и Отличен през цялата гимназия, научих без проблем три чужди езика, литературата също ми беше силна страна. Пишеха ни оценки по всичко, без изключение, и точно това смятам за правилно. Независимо, че физическото ми сваляше общия успех. Това е положението. Не може всички да сме силни по всичко.
Виж целия пост
# 363
Вихрогонче, точно заради твоята теза е редно предмети, като физическо, рисуване и музика да са с оценка "зачита се", както бяха по едно време, през моята младост. Колкото и да се стараеш не можеш да пропееш, ако си музикален инвалид или пък да надкочиш физическите си дадености, ако ги нямаш. Всичко останало с труд и старание се научава, останалото е извинение.
Виж целия пост
# 364
Вихрогонче, точно заради твоята теза е редно предмети, като физическо, рисуване и музика да са с оценка "зачита се", както бяха по едно време, през моята младост. Колкото и да се стараеш не можеш да пропееш, ако си музикален инвалид или пък да надкочиш физическите си дадености, ако ги нямаш. Всичко останало с труд и старание се научава, останалото е извинение.

разбира се. и аз съм убедена, че в МОН смятат същото, просто някои учители се престарават или не им пука.

Виж целия пост
# 365
Някои хора просто не могат да мислят математически, независимо от усилията. Постиженията им си остават слаби.

алабала.

не е нужно "да мислиш математически", каквото и да означава това според теб. учебната програма по математика в средния курс е постижима от всеки, стига да бъде правилно научен и да се потруди. не знам какъв специалист си, аз изобщо не давам кредит на доверие на бг специализации от типа на "детски психолог", "начален педагог", защото са достатъчно компрометирани. твоята теза, че било справедливо да те оценят с ниска оценка за невъзможността ти да надскочиш физическите си ограничения въпреки старанието си е силно показателна....

колкото до математиката - ще ти препоръчам да потърсиш за системата за обучение по математика Jump Math, разработена от един канадец, която доказва, че ВСЕКИ може да научи математиката от училищния курс. у нас се внедрява все по-успешно в училищата и детските градини от Явор Джонев от Сирма Солюшънс, одобрена е от МОН като учебна система по математика.


Виж целия пост
# 366
Вихрогонче, точно заради твоята теза е редно предмети, като физическо, рисуване и музика да са с оценка "зачита се", както бяха по едно време, през моята младост. Колкото и да се стараеш не можеш да пропееш, ако си музикален инвалид или пък да надкочиш физическите си дадености, ако ги нямаш. Всичко останало с труд и старание се научава, останалото е извинение.

разбира се. и аз съм убедена, че в МОН смятат същото, просто някои учители се престарават или не им пука.

Продължавам да не се съгласявам с вас. Има деца, които, колкото и усърдие, старание, усилие да вложат, колкото време, колкото уроци и индивидуални занимания да има с тях, да не могат да изкарат повече от 3. Има такива хора и не виждам защо го отричате. Не е задължително всички да бъдат добри по математика. Много хора си остават на едно елементарно ниво по аритметика и пак оцеляват. Това, че аз не съм била такова дете, не означава, че такива деца няма. Има слаби ученици. И не всички те са мързеливи. Някои просто не могат повече. Това не означава, че учителите и родителите не трябва да продължат да се занимават с тях  Peace  Напротив, дълбоко съм убедена, че усилия трябва да се полагат. Въпреки всичко. Така е с живота. Някои неща се постигат с лекота, други - трудно.
Виж целия пост
# 367
Всеки човек без проблеми в развитието, ако малко се напъне, ще изкара поне 4. Общообразователният курс не е направен за гении. При положено старание - не пречене на дисциплината, присъствие, в повечето случаи се пише 3, с малко напън от страна на ученика, колкото и да не го влече предмета, все ще върже 4, че дори и 5. Останалото са оправдания. И пак казвам - става въпрос за липса на проблем с развитието.
Виж целия пост
# 368
Някои хора просто не могат да мислят математически, независимо от усилията. Постиженията им си остават слаби.

алабала.

не е нужно "да мислиш математически", каквото и да означава това според теб. учебната програма по математика в средния курс е постижима от всеки, стига да бъде правилно научен и да се потруди. не знам какъв специалист си, аз изобщо не давам кредит на доверие на бг специализации от типа на "детски психолог", "начален педагог", защото са достатъчно компрометирани. твоята теза, че било справедливо да те оценят с ниска оценка за невъзможността ти да надскочиш физическите си ограничения въпреки старанието си е силно показателна....

колкото до математиката - ще ти препоръчам да потърсиш за системата за обучение по математика Jump Math, разработена от един канадец, която доказва, че ВСЕКИ може да научи математиката от училищния курс. у нас се внедрява все по-успешно в училищата и детските градини от Явор Джонев от Сирма Солюшънс, одобрена е от МОН като учебна система по математика.

Джам, според мен не е ала-бала. Наблюденията ми сочат друго. Както и знанията ми. Аз ще видя какво ми посочи като програма по математика и благодаря за информацията, наистина  Peace  А ти ако искаш, виж ето тук - Тест за множествена интелигентност - в Научен свят  Peace

Колкото до мен лично, завърших с отличие специалност "Психология" в СУ "Св. Климент Охридски" през 2001 година. С две магистърски програми съм: "Социална психология" и "Психология на развитието, образованието и културата". Имам и педагогическа правоспособност. Дано успях да ти отговоря на питането  Peace
Виж целия пост
# 369
Истината е че има хора, които наистина не могат да се справят с учебните предмети, по една или друга причина. Което не означава, че е редно да приравняваме математиката с физическото. Ти, Вихрогонче, тройка ли имаше по физическо или 5? Защото по този предмет на посредствените се пише 5, а не 3, както по останалите предмети.
Виж целия пост
# 370
Имах основно четворки и петици. Колкото и да се напрягах, това беше. А когато трябваше да прескачам коза - беше направо трагично положението  Laughing  - доплакваше ми се само, като я видех. Ама така и не успях да я прескоча. Да, права си. Не ми пишеха двойка или тройка за срока, просто на учителя му беше жал в общия случай да пише слаба оценка на отличник или много добър ученик като мен. Това е истината. Права си.
Виж целия пост
# 371
И какво общо има образованието на Вихрогончето с Народната топка? Че чак и обяснения иска госпожата къде и какво завършила. Аз пък имам повече доверие на детски психолог, отколкото на човек отричащ играта Народна топка, щото видиш ли била опасна... Опасна е да. Опасна е за кекави деца и такива дето сакън да не се понапънат малко!
Виж целия пост
# 372
Извинявам се за спама по-горе.
Относно народната топка, не можех да играя, колкото и да се напъвам. Но я считам за игра като игра.
Моят син например я обожава  Heart Eyes  Дори днес е имало турнир точно по народна топка между двата пети класа в неговото училище. Той е капитан на неговия отбор. Но са паднали. Нищо - следващият път може и да бият.
Виж целия пост
# 373
Вихрогонче, даже и не знам защо и се връзваш.
А относно турнира: сега си длъжна да напишеш поне пет жалби. Какъв е тоя тормоз към децата? М?  Crossing Arms
Виж целия пост
# 374
 Laughing Laughing Laughing

Що бе?! Какъв тормоз?

Яко забавление е паднало! После са се и черпили в една сладкарничка.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия