Частни училища - информативна тема 9

  • 60 546
  • 739
# 30
Изрично беше казано, че децата трябва да знаят да правят звуков анализ не само за начало и край, но и по средата на дума. Картинката с пръстите на ръцете и части на тялото също я имаше. И страниците не ги броих, но бяха повече от 5-6 листа двустранно. Отделно още 10-тина задачки при "психоложката". И имай предвид, че изпитите са февруари-март, а децата се препитват на целия материал за 3-та група(който се взема до края на май) + допълнителни умения, които ги няма като оттрениране в одобреното от МОН. Преди години може да са влизали деца без допълнителна подготовка, но поне тази година няма как да стане ако оценяването разбира се в 100% от случаите е обективно.   Mr. Green И за Шилер има също логика наплива да е огромен.

Направо не знам как може да има такава форма на изпитване на толкова малки деца. Самият факт, че се предполага специална подготовка, вече прави начина на изпитване неприемлив. За мен много по-голяма тежест има един разговор с родител, както и това, дали детето е посещавало преди детска градина, евентуална характеристика от предишна учителка, кратък, неангажиращ разговор със самото дете, по възможност извън района на училището, за да може да бъде видяно то в естествената му среда. Но за целта се искат специалисти, докато измислените тестове може да ги проведе и чистачката. Пак всичко опира до икономия от най-важното. Естествено, за сметка на децата - както на неприетите, така и на приетите. Защото и приетите ще се обучават по същия модел.
Виж целия пост
# 31
Изрично беше казано, че децата трябва да знаят да правят звуков анализ не само за начало и край, но и по средата на дума. Картинката с пръстите на ръцете и части на тялото също я имаше. И страниците не ги броих, но бяха повече от 5-6 листа двустранно. Отделно още 10-тина задачки при "психоложката". И имай предвид, че изпитите са февруари-март, а децата се препитват на целия материал за 3-та група(който се взема до края на май) + допълнителни умения, които ги няма като оттрениране в одобреното от МОН. Преди години може да са влизали деца без допълнителна подготовка, но поне тази година няма как да стане ако оценяването разбира се в 100% от случаите е обективно.   Mr. Green И за Шилер има също логика наплива да е огромен.

Направо не знам как може да има такава форма на изпитване на толкова малки деца. Самият факт, че се предполага специална подготовка, вече прави начина на изпитване неприемлив. За мен много по-голяма тежест има един разговор с родител, както и това, дали детето е посещавало преди детска градина, евентуална характеристика от предишна учителка, кратък, неангажиращ разговор със самото дете, по възможност извън района на училището, за да може да бъде видяно то в естествената му среда. Но за целта се искат специалисти, докато измислените тестове може да ги проведе и чистачката. Пак всичко опира до икономия от най-важното. Естествено, за сметка на децата - както на неприетите, така и на приетите. Защото и приетите ще се обучават по същия модел.

Ами може. То има още доста какво да се каже по въпроса, но ще вземат още персони, счели се за засегнати от думите ми да излязат и да кажат, че водя джихад срещу тях, без дори да знам за съществуването им.  Mr. Green
Виж целия пост
# 32
Направо не знам как може да има такава форма на изпитване на толкова малки деца. Самият факт, че се предполага специална подготовка, вече прави начина на изпитване неприемлив. За мен много по-голяма тежест има един разговор с родител, както и това, дали детето е посещавало преди детска градина, евентуална характеристика от предишна учителка, кратък, неангажиращ разговор със самото дете, по възможност извън района на училището, за да може да бъде видяно то в естествената му среда. Но за целта се искат специалисти, докато измислените тестове може да ги проведе и чистачката. Пак всичко опира до икономия от най-важното. Естествено, за сметка на децата - както на неприетите, така и на приетите. Защото и приетите ще се обучават по същия модел.

Тъкмо затова не разбирам защо е това форумско вторачване в едно училище. Аз също не съм фен на входните изпити за предучилищна и преди да стигнем дотам не си представях как ще си подложа детето на такова нещо. Като дойде времето обаче Света София ми се видя най-подходящото училище (включително като локация) и затова я записах за пробен ден, но за изпити не сме говорили и не сме я подготвяли, за да не я стресирам излишно. Не бих правила драма ако не я приемат, а и за нея не беше драматично.

Химикал, не си представям при наплива от стотици деца, какъвто имат някои частни училища, екипи да обикалят децата на тяхна територия и да говорят с учителите им от детската градина. Подходът на Света София, доколкото знам, е комбинация от наблюдения на учител, разговор с психолог и тестове. В техен интерес пак казвам е да подберат деца, които ще им насмогват на темпото и го правят доколкото могат добре. Ако знаеха за по-успешен метод, със сигурност щяха да го приложат.  И нямаше да се занимават с изпити ако предварително знаеха, че ще вземат деца "с връзки". Поне така наивно си представям. Все пак са частно училище и не дължат обяснения.
Виж целия пост
# 33
За момента не знам за частно и държавно училище в София, което да не приема 'с връзки'.  За всяко едно от популярните имам преки примери. Не разбирам защо това е критерий да се напада едно или друго училище. Или попадате в лигата с най-добрите резултати (не казвам най-умните, защото един ден изпит не е мерило) или в групата на връзкарите (вкл. втори и т.н. деца в Шилер напримее). Мерете с друг аршин  Peace
Виж целия пост
# 34
Здравейте,да попитам само за София ли се коментират частните училища в тази тема?
Виж целия пост
# 35
Химикал, не си представям при наплива от стотици деца, какъвто имат някои частни училища, екипи да обикалят децата на тяхна територия и да говорят с учителите им от детската градина.
Чак стотици не са. Но е вярно, че в случая не клиентът избира изпълнителя, а обратното. Така че не ви остава нищо друго, освен да правите "необходимото". За съжаление, проблемът не е само в ЧУ, а вече се е разпрострял и в ДУ:
http://www.standartnews.com/balgariya-obrazovanie/6godishni_na_u … _klas-300490.html


Виж целия пост
# 36
Otimerk,
проблемът не е, че се намират връзкари, винаги ги е имало, нали? Нито, че училището си подбира децата/родителите, даже е плюс и горещо подкрепям, когато резултатът е в интерес на децата и учебния процес.

Проблемът е в това, че твърде често има случаи от една трета категория, когато изпадаш от лигата с най-добрите резултати не заради уменията си, а поради неясни причини и критерии или направо при откровена подмяна на резултата, както се е случило при Блис (точките). Напълно разбирам възмущението й.



Десито, доколкото виждам, само  за София се коментира тук. (Не знам какъв е оригиналният замисъл на темата, някой по-информиран да те насочи. Simple Smile )
Виж целия пост
# 37
http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2015/09/18/2 … /?sp=0#storystart
На места ми се струва преувеличено, но много общо виждам с неща, споделени ми от майки с по-големи деца Sad
Виж целия пост
# 38
Не е преувеличено. Детето ми до 7-миклас учеше в държавно училище. Повечето деца от 2-3-ти клас тръгнаха на курсове по чужд език. Част от съучениците й в 4-ти клас ходеха на курсове в СМГ. В 7-ми клас повечето ходеха на курсове или уроци за подготовка по БЕЛ и математика. И това е преди години, когато бяха малки випуските. А сега при засилената конкуренция знам, че за СМГ ходят от 3-ти клас, а за гимназиите от 6-ти.
Виж целия пост
# 39
Не е преувеличено. Детето ми до 7-миклас учеше в държавно училище. Повечето деца от 2-3-ти клас тръгнаха на курсове по чужд език. Част от съучениците й в 4-ти клас ходеха на курсове в СМГ. В 7-ми клас повечето ходеха на курсове или уроци за подготовка по БЕЛ и математика. И това е преди години, когато бяха малки випуските. А сега при засилената конкуренция знам, че за СМГ ходят от 3-ти клас, а за гимназиите от 6-ти.

На пръв поглед е така, ама има нюанси Wink

- на курсове по чужд език се ходи, защото и Господ бог да слезе и да стане учител не може да учи на високо ниво ВСИЧКИ деца в класа. Това е, защото от 30 деца 5 имат интерес и мотивация да учат наистина с ускорени темпове и да научат езика, 10 биха го научили, ако ги принудят (примерно с програма като в ЕГ или ЧУ), но иначе не са особено мотивирани и на на 15 не им пука изобщо, нито пък имат капацитет да научат нещо повече от елементарното ниво.
- на курсове по математика се ходи, защото... виж по-горе. На практика е същото.

Няма начин да събереш на едно място отличници, средняци и изоставащи и да изкараш на изхода еднакво образовани отличници. Има обаче начин да изкараш на изхода еднакво необразовани средняко-двойкаджии и това се опитва да направи системата. Иначе доста може да се направи за да се подобрят и програмата, и системата, но това е фина настройка. Фундаменталния проблем е, че отличниците (и родителите им) имат високи цели и не искат да ги бавят средняците и двойкаджиите, а пък последните не могат да се движат с темпото на първите. От там нататък учителите са в дилема кого да предпочетат/пренебрегнат и накрая го дават някакси по средата. В резултат отличниците ходят на уроци за да си надградят, а двойкаджиите ходят на уроци за да схванат материала, понеже и средняшкото ниво/темпо им е непосилно. А средняците пък ходят на уроци заради модата и заради амбицията на родителите им да ги набутат при отличниците.

Във всяка държава, в която има изпити за елитни училища, се ходи на уроци. Изключение би имало само ако всяка жаба си знае гьола и не всички се юрват към тези училища.
Виж целия пост
# 40
Аз да се включа с един въпрос различен от последното, което се коментира- каква е таксата в ПБ? Моята информация е различна от тази упомената на началната страница. Казаха ми, че за ПУК е 3200.
Виж целия пост
# 41
Дани, 3800 е ПУК. Май детската градина е 3200.
Виж целия пост
# 42
Честит празник!

По отношение на статията - и на мен ми се строи пресилена. Изхождам от позиция, че дъщеря ми до 5 клас включително беше в държавно училище.
Да, на уроци по англ. език ходеха, но не всички, но никой не ходеше на уроци по БЕЛ и математика. Математиката не беше на почит, имаха по 4 часа седмично по програма и не не ми е известно някой да е ходил на състезания, даже не съм сигурна, че такива се провеждаха в училище.
Може би статията е само за деца, които са се целили в СМГ, при нас такива нямаше.
За 7 клас - предвид задачите, които се дават на 2 модул по математика - уроците са задължителни, ако не си в добро ЧУ, или в СМГ. Тези задачи не се изучават в училище по програма.
Виж целия пост
# 43
За 7 клас - предвид задачите, които се дават на 2 модул по математика - уроците са задължителни, ако не си в добро ЧУ, или в СМГ. Тези задачи не се изучават в училище по програма.

Това е мит Simple Smile Изучават се точно толкова, колкото и останалите. Вярно, не им се отделя достатъчно време, но така е за всички задачи. В седми клас всичко е по много и няма време за по-задълбочено разглеждане. Ключът е в самостоятелната работа, и то още от началното училище. Сядаш и кротко си решаваш задачите от учебника, от сборника, поне веднъж седмично, след всяка взета тема. При затруднения - питаш. До седми клас материалът е такъв, че всеки родител или го помни, или лесно може да си го припомни, като го попрочете, както и с помощта на детето. Ходенето на уроци е само допълнително натоварване и занемаряване на другите предмети. При системно учене уроци не се налагат, колкото и да е калпав учителят по математика. По БЕЛ пък още по-малко.

Пиша това, за да родителите на по-малки деца да не приемат частните уроци като обреченост. Няма такова нещо. Малко повече труд, малко повече от свободното време на родителя, понякога пообтегнати отношения с наследника  Sunglasses , но накрая нещата се получават. Горе-долу като едно време, но малко по-трудно Simple Smile
Виж целия пост
# 44
В момента не мога да намеря момента от седмокласната тема, когато се коментираше това (пиша през телефона) - дори аз бях изненадана да го прочета, но повярвах, защото го коментираха хора, много по-навътре в нещата от мен. Аз нямам и идея какво са учили, голямата се справя сама, не съм запозната със съдържимото на учебниците й от години.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия