Частни училища - информативна тема 9

  • 60 558
  • 739
# 45
Нямам представа какво и до колко учат по математика в 7 клас, но понеже много се оплакваха колко трудни са задачите на матурата тази година, ги гледах... видяха ми се , хайде да не кажа елементарни, но съвсем по силите на среден ученик.
Виж целия пост
# 46
Може би само изглеждат лесни - говоря само за втори модул; но колко бяха пълните шестици по математика? Има ли изобщо такива за София?


-----------

ред. Сега намерих статистиката - пълните шестици (първи плюс втори модул) за София по математика са само 6 (шест) броя. А седмокласниците в София бяха над 9 хиляди. Което навежда на мисълта, че задачите съвсем не са по силите на среден ученик. Дори и да е в СМГ.

Благодарности на Данибон, че събира и систематизира резултатите!
http://www.danybon.com/wp-content/uploads/2015/06/statistika_mat … ss-sofia-2015.pdf
http://www.danybon.com/obrazovanie/rezultati-ot-maturi-2015/
т.е. задачите само изглеждат лесни - последната се оказа препъникамък.
Виж целия пост
# 47
Задачите ня бяха по-трудни от други години,  съвсем нормални си бяха, просто излязоха малко от калъпа като формулировка и народът окапа. Peace И точно тук е проблемът, неучени задачи  на изпита няма, но има такива, които макар да се решават  с придобити до 7 клас включително  знания и умения, не присъстват  в нито един учебник.  И един отличник, гонещ оценка, близка до максималната, точно за това ползва школите - да надгради наученото + да ошлайфа онова, което в училище или въобще не е разгледано като типова задача, или е само споменато ей така за протокола и отбиване на номера.. И, Химикал, несериозно е според мен  да смяташ, че всички родители са в състояние да помагат на децата си-седмокласници.  Как? Нима не виждаш  дори във форума колко родители, с претенции да са образовани и  грамотни, пишат с множество граматични, лексикални и други грешки на родния си език?  Как да помогнат на отрочето си да редактира текста с 12-те грешки? Наистина ли считаш, че всеки иначе заинтересован за случващото се с детето му родител може да разлага  с лекота (дори и след опресняване на ученото някога) полиноми,  да моделира уравнения за  по-завъртяните задачи за сплави, път и работа или да анализира какво се случва с корените на едно уравнение при разни стойности на параметъра? И въобще не съм съгласна, че няма  спорни (забележи не казвам неучени) неща на изпита. Имаш ли идея в колко училища с претенции да се елитни не са чували децата за приложение на основни  геометерични задачи с цел по-бързо справяне с 1 модул,  не са решавали нито една задача с кръгова диаграма или хистограма заради отсъствието на такива в учебника, не знаят що е то допълнително построение... Кого да попитат при затруднения, ако в учебника изброеното го няма като обяснения, ако мама и тате не могат да помогнат, а учителката очевидно минава по допирателната с предаването и упражняването на материала?

Черна  станция го е казала, на уроци за прием в места с  голяма конкуренция винаги се е ходело. Кога по-малко, кога повече, но това винаги го е имало.
Виж целия пост
# 48
Намерих разговора в седмокласната тема.

Ето какво казват ganis (преподавател по математика в елитна гимназия): "Освен това, докато ги има тези НВО за след 7 клас и този формат с два модула (а в учебниците няма задачи от 2 модул или поне са единични) и няма достатъчен брой часове и колегите не успяват да си предадат материала, камо ли да правят упражнения, ситуацията няма да се промени." http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=850844.msg30978075#msg30978075

И Русалка:
"Кръгови диаграми примерно няма, геометрични  задачи с допълнителни построения също, отделянето на  точен квадрат и определянето на НМС като в тазгодишната 24 задача  я го има под формата на 1-2 задачи, я не.. Който не е се е блъскал с такива задачи в помагала и сборници, без значение дали в МГ,  дали на курс, уроци или вкъщи с помагаща мама/татко, няма особен  шанс да се справи....Не са трудни, но просто за много деца са непонятни, защото не са разглеждани." http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=850844.msg30978175#msg30978175

"Познавам деца, за които урокът по мат в училище  минава с предаването на теоремите и формулите и максимум с решаването на 1-2 задачи след урока. Сборниците са химера... Сега ще раздразня вероятно някого с дете в 107-мо... Обстоятелствата ме срещнаха с  ученик от седми клас там, математическа паралелка. Ами извинявай, но детето не знаеше за съществуването на ОЗ, още по-малко какво гласят." http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=850844.msg30978283#msg30978283

и т.н.
Виж целия пост
# 49
Задачите ня бяха по-трудни от други години,  съвсем нормални си бяха, просто излязоха малко от калъпа като формулировка и народът окапа. Peace И точно тук е проблемът, неучени задачи  на изпита няма, но има такива, които макар да се решават  с придобити до 7 клас включително  знания и умения, не присъстват  в нито един учебник.  

... и очевидно на нито един урок, ако цитираното от ЛУСИ за успеваемостта е вярно Simple Smile Нали затова се ходи на уроци - за да ти дадат това, което уж го няма в учебника. А то какво излиза - хем на уроци, хем изненада. Ти сама казваш, Русалке - обучават ги по калъп. А защо не ги обучават не по калъп, а както трябва?
Виж целия пост
# 50
А , моля те, не придавай на думите ми смисъл, който не съм им дала аз самата.... да, излязоха от калъпа МОН, поразчупиха малко задачите като формулировка, в резултат на което оценките паднаха, въпреки че задачите не бяха по-сложни. Но онези деца, които са имали базисните знания и са ги надградили било в математически гимназии,  било в ЧУ с по-голям  хорариум часове по мат,  било  на школи , на уроци или вкъщи с мама и татко, изкраха резултати, подобни на тези от минали години. Рязката разлика започна малко над средата, мина през  средата и стигна  надолу към слабите оценки, тоест при учениците, които или по принцип са си скарани с мат и в школа/на уроци трудно могат нещо да надградят с едно занимание в седмицата, тъй като имат основни пропуски през годините, или са разчитали само и единствено на училищната подготовка, без каквато и да е външна намеса и съответно различната от училищната типова формулировка  ги е спънала. Аз и затова написах, че отличниците са тези,  които успяват да  надграждат, не съм обобщавала за всички. И когато имаш базата и  навън получиш и необходимата добавка тренинг, рутина, запознаване с по-разучепени формулировки и форми на поднасяне на задачите, нещата ти се получават. Това е истината към днешна дата за  преобладаващата част от отличните оценки. И съм убедена, че  децата примерно  в СМГ,  в математическите паралелки на 125-то , в Света София, в ПЧМГ, посещавалите групи по школите, в които е имало на входа препитване с цел разпределяне по ниво и попаднали в тези за напреднали с усвояването на материала, са се справили не по-малко успешно от децата с отлични оценки в други години. Но на по-долните нива картинката беше много различна... А учебните програми следва все пак  да обслужват като съдържание интересите на всички ученици поне на ниво справяне с  1 модул. Видно е, че с включването на повече практически задачи тази година, незастъпени в учебниците дори като примери, и това не става. Едни са се справили, защото са запълнили тези липси навън, други са увиснали.. Не знам защо обобщаваш, че навън обучението е било непременно  също по калъп... Срещна ли оплаквания в тазгодишната тема от майки на справилите се много добре и отлично деца след допълнителна работа под каквато и да е била форма, че за отрочетата им зададените нетрадиционно  условия са били непонятни. Не, нали? Те просто са си се справили. Какво биха отговорили обаче , ако ги питаме каква е била подготовката им? Всички знаем масовия отговор. Оплакванията бяха  на следващи нива...
Виж целия пост
# 51
... и очевидно на нито един урок, ако цитираното от ЛУСИ за успеваемостта е вярно Simple Smile Нали затова се ходи на уроци - за да ти дадат това, което уж го няма в учебника. А то какво излиза - хем на уроци, хем изненада. Ти сама казваш, Русалке - обучават ги по калъп. А защо не ги обучават не по калъп, а както трябва?

A защо не напълниш водата от един бидон в една кофа? Ясно защо - кофата няма капацитет да поеме толкова вода. И с уроците е така - повечето деца имат големи пропуски още от по-долните класове и заради това не могат или пък не искат да мислят разчупено, а и нямат мотивация. За такива деца трябва всяка една възможна задача да бъде сдъвкана и демонстрирана, ама де време за това? Даже ако приемем, че могат да запомнят всичко. И особено ако първо трябва да се запълват пропуски? В същото време и съставителите също си мъчат главите да измислят някаква по-нестандартна формулировка, за да не е съвсем папагалско.


Не знам защо никой не иска да схване, че шестицата не е за всеки. Това е състезание, а не проверка на знанията и ако всички си решат всичко ще бъде катастрофа. Нормално е съвсем малко деца да имат отлични оценки, в края на краищата това е целта на упражнението. Каквато и подготовка да се даде на децата това само ще вдигне трудността на изпита за да има класиране.


Виж целия пост
# 52
... и очевидно на нито един урок, ако цитираното от ЛУСИ за успеваемостта е вярно Simple Smile Нали затова се ходи на уроци - за да ти дадат това, което уж го няма в учебника. А то какво излиза - хем на уроци, хем изненада. Ти сама казваш, Русалке - обучават ги по калъп. А защо не ги обучават не по калъп, а както трябва?

A защо не напълниш водата от един бидон в една кофа? Ясно защо - кофата няма капацитет да поеме толкова вода. И с уроците е така - повечето деца имат големи пропуски още от по-долните класове и заради това не могат или пък не искат да мислят разчупено, а и нямат мотивация. За такива деца трябва всяка една възможна задача да бъде сдъвкана и демонстрирана, ама де време за това? Даже ако приемем, че могат да запомнят всичко. И особено ако първо трябва да се запълват пропуски? В същото време и съставителите също си мъчат главите да измислят някаква по-нестандартна формулировка, за да не е съвсем папагалско.

Аз горе-долу това се опитвам да кажа. Че при натрупани пропуски уроците няма да ти помогнат, затова родителите, които сега имат малки деца, да си знаят. И то точно по тази причина - няма никакво време за нищо. Дори от това нищожно време се отделя такова за осведомяване на самите учители - входни, пробни, изходни изпити. Темпото в школата не следва това в училище - в повечето случаи се избързва или се повтаря вече преподадено в училище и в главата на детето настъпва хаос. Много е материалът, няма време да се разгледа в детайли дори на школата. Детето може много да си помогне, като не допуска пропуски още в началното училище. Ако ги натрупа, просто няма да се справи така или иначе.

Русалке, извинявай, ако не съм те разбрала.
Виж целия пост
# 53
Текущата дискусия е съвсем вярна и по моите наблюдения, но какво общо има тя с частните училища?

Виж целия пост
# 54
Текущата дискусия е съвсем вярна и по моите наблюдения, но какво общо има тя с частните училища?

На мен например ми е интересно как "звучи" дискусията в контекста на частните училища. Дали те са панацея,за да се избегне тази ситуация? По нещата които обсъждате за матурите по математика, съдя, че моето ниво по математика е спряло да се развива 5-6 клас /въпреки че кандидатствах в 7ми клас и учих в една от езиковите гимназии,за които е борбата в София/,а мислех,че съм спряла в 9ти клас Sad
И освен това ми е интересно как се провежда приемът в гимназии като Златарски, Веда, Увекинд, Иван Апостолов. И родителите на по-големи деца смятат ли,че честното образование е конкурентно на елитните държавни гимназии, заради които децата ходят на уроци от 5-6 клас?
Виж целия пост
# 55
В Златарски в момента осмокласниците учат латински, което много приятно ме изненада. Ще разпитам за приемния изпит, оказа се, че имаме приятелски деца, приети там.

Виж целия пост
# 56
За Веда мога да отговоря: на НВО след 7 клас са на добри места в класациите, но гимназията мин. година я завършиха само 6 ученика.
Виж целия пост
# 57
Приемът за Златарски, доколкото помня, защото го разглеждах като един от резервните варианти, беше - над 5 обща оценка по предметите за първи срок + техен вътрешен изпит по математика и български, който се провежда преди матурите. Наше познато дете отиде там, защото изкара много нисък бал.
Виж целия пост
# 58
Не е зле,че напливът явно не е голям,но ме е страх,че когато дойде нашето време,приемът в тези училища ще е като приемът за ПУК и първи клас сега. Иначе деца,които познавам и са завършили Златарски учат в страхотни университети в Англия.
Виж целия пост
# 59
Не е зле,че напливът явно не е голям,но ме е страх,че когато дойде нашето време,приемът в тези училища ще е като приемът за ПУК и първи клас сега. Иначе деца,които познавам и са завършили Златарски учат в страхотни университети в Англия.

Да, това с големите набори няма как да не се отрази. А моето мнение на този етап е, че освен ако детето твърдо не поиска друго, аз бих предпочела ЧУ и за гимназия. Но все пак имаме още много време да го мислим Simple Smile За пропуски ще следя заради самото дете, а не само заради кандидатстването. Не мисля, че едно дете може да се чувства добре, ако му се преподават непонятни неща, които няма как да разбере поради пропуски.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия