ТУЕС - 8 тема

  • 117 048
  • 744
# 645
Винаги може да се намерят оправдания, но звучи странно най-технологичното училище да е без електронен дневник.
СМГ или НПМГ, също не са зле в това отношение и нямат проблем да имат електронен дневник?

FBID10213035118978480, с коя гимназия сравнявате ?
Не съм сигурна дали е коректно да я посоча директно. Но тя е единствената без електронен дневник и с неактуална електронна страница от гимназиите в топ 3 на София.
Виж целия пост
# 646
Ясно, но топ 3 звучи много широко за нея. Родителите откровено пишат за проблемите там, по-бих приела липсата ел. дневник.

Можете да се замислите и по-първият ми въпрос.
Виж целия пост
# 647
Когато бях в 7 клас майка ми настойчиво ме мотивираше да избера една гимназия (всъщност тази, в която се акцентираше върху предметите, с които кандидатствах), но аз като бунтар предпочетох друга, та затова сега оставих на децата сами да изберат училищата си, без моя намеса, затова не съм се вълнувала какъв е сградният фонд, какви са преподавателите, какви са позитивните и негативните мнения за тези училища, просто вписах във формата за кандидатстване под #1 желаното от всяко дете училище. Сега съм силно разочарована от езиковата гимназия като сравнявам с ТУЕС. Това не значи, че последното си няма негативи и не е основание да изискваме повече, включително и въвеждането на електронен дневник.
Виж целия пост
# 648
Благодаря за мнението.
За мен е важно какъв е преподавателския състав, какво и как се учи, независимо дали е училище, което има ранно профилиране или не. Сградата не ми е приоритет, но ще предпочета училище в другия край на града пред посредственото до блока. Затова ми е важно какви са минусите на едно училище. Биха ми помогнали при изборът, т.е. да помогна за този на детето (другото ми дете избра ранното профилиране пред ЕГ, от нас получи максимално минуси срещу това, но изборът бе негов)
ТУЕС може би ще представлява интерес и искам да знам какво може да даде или не. За мен това е област с много хляб, но е голяма масата (не конкретно от това училище), която отива с голяма кошница изисквания при работодателя, а срещу това може да предложи два реда код. Важно, ако детето ми пожелае това, да го запалят, да му дадат основата, която да надгражда.
Виж целия пост
# 649
Много училища въведоха ел. дневник, притеснявайки се, че ще има много опити за манипулация. При това училища, в които учениците не са с “елементарни програмни познания”, а напротив.
Но само ТУЕС няма ел. дневник. А електронният дневник е голямо удобство.
Виж целия пост
# 650
Удобство е за родителите. За учителите не е. Освен в бележниците и хартиения дневник, трябва да нанасят оценки и онлайн. Отделно някой трябва да поддържа въпросния дневник чисто технически.
Виж целия пост
# 651
Дневниците и ученическите книжки могат да се водят в хартиен и/или в електронен вид, т. е. не е задължително да има дублиране. Значителен обем от информация за всеки ученик се въвежда в НЕИСПУО  и наличието на електронен дневник, който по наредба трябва да е съвместим с нея, улеснява този процес.
Виж целия пост
# 652
Всъщност, електронен дневник ще има възможно най-скоро (надявам се да успеят още тази учебна година). Наистина се разработва от самото училище, следователно няма как да бъде въведен заедно с училищата, които са го закупили наготово. Вярвам на разработчиците и ще стискам палци да тръгне гладко и без засечки. Wink

Пак ще кажа, за тези които им е най-важен електронния дневник, а не какво ще научат учениците в дадено училище, спокойно могат да се насочат към училище което удовлетворява това им условие за хубаво училище. Simple Smile В училището има смисъл да учат деца, които искат да научат нещата, които предлага училището.
Виж целия пост
# 653
Vyara D, множко е 2 години да разработват ел.дневник, ако бяха от първите ок, но...
Училището като насоченост представлява интерес за мен, но очакванията ми са да е водещо в технологично отношение в областта на софт решения/технологии.
И да липсата на ел.дневник е минус, няма защо да се противопоставя на наученото в училище, което няма нищо общо с това дали го има или няма ел.дневника. Може и двете!

И двете ми деца в училища с ел.дневник, (в гимназията от 2,5 г. и родителите не пестиха критиките, че няма) и двете са такива, в които се учи, т.е. може и двете - ученето и ел.дневник.
Преди 5-6 г. ми бяха смешни оправданията на едно училище, как щели да ги хакнат, затова не въвеждали ел.дневник. Днес е такова оправдание от ТУЕС, не е смешно Sad
Ел.дневник е не просто удобен и важен, но и полезен, че и нещо нормално, заради:
- оценки, оценка на отношението на ученика към ученият процес (похвали/забележки).
- информация за събития, контролни и др.
- присъствия - още в началото на часа можеш да разбереш къде е детето.
- получава се информация, касаеща цялото училище или класа, или детето.
- можеш да се комуникира с всички в училището - учители, родители, ученици.
..има и други "екстри" които се предлагат, но къде полезни, къде не, всеки си решава
Има подръжка - отговарят, помагат при проблеми, приемат критики, т.е. бъгове, поправят.
Всичко това струва пари, време. Дали цената за разработката на нов, е оправдана? Едва ли е безплатно, бих се притеснила, ако е така, ако се разработва безплатно от заинтересована страна.

Както каза Дидева, те така или иначе въвеждат НЕИСПУО и това е отдавна.
Виж целия пост
# 654
Desem, не виждам причина да нападаме училището на тема колко години са нужни за разработки на един ел. дневник. Информация нямам кога е започнало разработването му. Нямам и официална позиция на училището защо още не е въвело такъв дневник - дали въобще се е оправдавало пред трети лица, че се притеснява дневника му да не бъде хакнат. Ако се разработва обаче, това няма как да не е приоритет - сигурността на програмата без възможност да бъде хакната (лично мои разсъждения по темата). Голямо чудо че има училища с дневник от 2,5 г. (Кога пък успяха родителите чак и критики да имат относно отсъствието на ел. дневник и вече да го ползвате толкова много време! Чак и да се учудваш на оправдания за хакването на такъв още преди 5 - 6 г. В една и съща държава ли живеем, аз ли летя из облаците?) За мен това е иновация. Имам дете с ел. дневник и съм запозната с това какво е удобството от такъв. За сведение въведе се мин. учебна година, без натиск и критики от страна на родителите. Не бих нападала училище за това че няма въведен такъв. Имам търпение да чакам и не ми е проблем че се е забавило с въвеждането му. Децата ни са в такава възраст (8 - 12 клас ), че можем да им имаме доверие и за мен повечето от предимствата не са ми приоритет (изключвам оценките и отсъствията, но това може да не го разбереш веднага, все пак зависи кога даден учител ще го въведе). Това че софтуера се разработва от училището съвсем не значи че задължително се прави от ученици учащи там (нямам информация кой точно го разработва). И... Моето уважение, но интерес към училището трябва да има детето ти, а не ти.
Виж целия пост
# 655
Vyara, не съм съвсем лаик и имам някаква представа от разработване на софтуер.
Защо да няма родител интерес към това къде ще учи детето му?!
Опитът ми/ни позволява да оценя/им по-добре от детето възможностите
Скрит текст:
(няма да изберем училище, 'щото е някой казал, че е "яко" или го иска едикойси приятел), които му се предлагат, както и неговия потенциал - да посочим плюсове и минуси и  да избере училището не защото е модерно/желано или да го отхвърли по някаква неясна причина. Детето иска да учи профил, в който желан предмет е обвързан с такъв който не желае/няма интерес или профилът включва предмет, който му е тотал щета, или изборът би ограничил възможности в бъдеще, защото не се учи нещо или защото се учи посредствено.
Това че се посочват минуси училище, не означава, че е нападение.
(Не ми е важно колко е прекрасно, а какви са недостатъците, за да преценя заслужава ли си.)
Някой дреболии може да светнат лампата на човек, за да погледне по-внимателно.
Ел.дневник е бил иновативен преди 7-8 г., а днес липсата на такъв в ТУЕС е като обувките на обущаря. Всъщност други проблеми, който се коментират в темата, ме притесняват. Въпросът с ел.дневника е просто лоша реклама.
Скрит текст:
Когато в едно квартално (вярно добро) ОУ има работещ ел.дневник (сигурно от 5 г., а 2ра са само с електронен) и виждаш удобството му, няма да мълча и чакам години елитната гимназия (не говоря за ТУЕС), за да се организира.
В момента единици са в учителите, които въвеждат по-късно информация, която могат да направя още в час. Ако има грешка, може да се реагира на момента - и ученикът, и родителят.
Това не се промени и сега повреме на ДО.
Не спестих на едното детето си минусите на това което искаше да учи, въпреки че съдействах на максимум за самоподготовката. Направи информиран изборът.
Правя това и за второто.

Децата са големи, но и в (елитните) гимназиите проблеми има (като учители, т.нар. къси клечки) и много от тях не могат даде решат без помощ от родителите, (че и бързо не става). Така че да, има нужда от родителите и в гимназиите.
Виж целия пост
# 656
За съжаление образованието на всички нива е в пълен колапс. Въпрос на късмет е да се попадне на добри учители, а т.нар. "къси клечки" са все повече.  Преподавателите са много променлива величина.  Затова логичен избор може да се окаже голяма грешка, дори и той да е бил взет при внимателна преценка и с пълното съдействие на родителите. Съответно е вярно и обратното. Изобщо електронният дневник ни е най-малкият проблем и не бива да е показател при избора на училище.
Виж целия пост
# 657
Desem, публикациите ти тук в темата ме карат да се чудя дали си родител, който проучва добрите училища в София или не си хейтър от конкурентна гимназия, или доставчик на система за електронен дневник. Второто и третото предположение ми хрумнаха, защото настояваш че училището трябва веднага и на секундата да има такъв, макар че тук беше вече обяснено че ще бъде пуснат такъв. Не знам и каква реакция очакваш... Може би тук вписващите да се свържем с училището и да го натиснем да изостави разработката си и да си купи такава система, защото изостава с това спрямо другите училища Simple Smile

Ако все пак си родител ще ти разкажа при нас как премина изборът. И аз като много родители проучих училището през интернет, веднага щом синът ми (още в 5 клас) заяви че иска да учи в ТУЕС. Не бях доволна от това което се пишеше - оставане до късно на изпити и родителски срещи, както и че по моя преценка изглежда щеше да учи в училище, а ще е все едно в университета. Исках да си мине училищните години подред, без да се гмурка рязко в дълбокото.

Какво се случи в последствие... Синът ми ме убеди, че всичко ще е наред (трудно и с обещания, но успя) и когато дойдоха класирванията не искаше и да чуе за другите училища. Каза ми че ако трябва на четвърто класиране (директорското) да го запиша но там ще учи. За мое щастие, след редица безсънни нощи от безпокойство, го приеха още на първо класиране в желаната специалност (КМ, сам прецени че иска тази специалност да учи).

В последствие се оказахме прави и двамата. Аз с факта, че отношението към тях е все едно са в университета, с изкл. на директора - тя е много строга към възпитаниците на училището и държи на дисциплината. Той с всичко останало. Това е неговата среда. Чувства се в свои води. Има предмети, където нещата са по-скоро децата сами да се доподготвят, но е важно че по специалните предмети наистина се опитват да ги научат на нещата които ще са им нужни (разбира се не на 100 %, но човек винаги иска повече и повече). По-важното е, че от училището им организирват допълнителни курсове (безплатни), които да ги развиват допълнително или ги насочват чрез информация към външни такива. Всяко дете може да прецени възможностите си и ако иска допълнително да се занимава може да го направи (разбира се във външните курсове могат да участват и други деца, даже в единия курс в който се беше записал повечето  обучаващи се бяха студенти от СУ и ТУ).

И най-важното - училището наистина е трудно и е предизвикателство за някои ученици. Точно за това в предните си постове подчертавах, че детето трябва да си го избере само. Ако родител му го наложи, може да премине през трудности, които да го обезкуражат и да не се стигне до желания резултат от обучението му там.

Иначе в момента сградата му е в ремонт, който изглежда ще продължи и следващата учебна година. За сметка на това сега учебния процес протича (когато не са в ДО) в няколко близко разположени един до друг блока на ТУ-София.

По натам мога да пусна линкове към предстоящите събития, които се организират всяка уч. година от учениците - "ТУЕС фест" (ден на отворените врати) и "Хак ТУЕС" (състезание между отбори, спонсорирано от фирми, занимаващи се със софтуерни разработки). Стискам палци на организаторите ентусиасти и техните ментори, всичко да мине леко и безпроблемно. А на предните организатори им свалям шапка за страхотната организация, тъй като събитията се състояха в момент на пандемия и социална изолация.
Виж целия пост
# 658
Вяра, Десем не е хейтърка. Наистина търси най-доброто за детето си. Аз също. Много ще се радвам ако тук се публикуват инициативите на децата и училището. Живея в Младост и малкото ми дете прояви интерес към училището, не аз и не към ел. дневника. Прояви интерес след като няколко пъти попада на разработки на деца от ТУЕС на различни инициативи.
Разбира се на този етап най-важното е да приемат детето (защото не е лесно), но ако все пак детето има бал, идва избор на специалност. После ще е важно дали детето ще се впише и ехе на един много по-следващ етап ще е дневника.

Но тук стана дума за дневника и затова го зачекнахме. Няма нищо лошо училището да си направи само дневник, напротив. Както и няма пречка да използва друг дневник, докато разработи своя или да не използва ако има логична причина. Но всички сме попадали на директори, които се държат така сякаш са над закона и за тях никакви правила (наредби и закони) не важат. Мисля е нормално ако и тук видим някакви такива индикации да изострим сетивата. Проблем не е дневникът - всички сме се изучили без такъв и всеки родител ще го приеме.
Виж целия пост
# 659
Ех, Валя*... Директорът не си го даваме, колкото и на разни хора да им се искаше да посегнат както на нея, така и на училището ни. За щастие успяхме да устоим с помощта на всички, които са завършили училището, работодатели от ИТ сектора, и дори на родители и деца, които учат или даже не учат в училището.

И честно, незнам за какъв проблем си писала. Електронните дневници не са задължителни Дидева ясно го е написала.
Дневниците и ученическите книжки могат да се водят в хартиен и/или в електронен вид, т. е. не е задължително да има дублиране.
А и невиждам как би могъл да е задължителен за всяко училище - представям си училище в провинцията с малко ученици как си закупува система. Simple Smile

Впрочем явно много е наближил момента за ел. дневник, защото пуснаха анкети на децата, като данните от него ще се впишат в него. Явно го гласят или за края на този срок или за началото на следващия. Ще поживеем и ще видим. Wink
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия