За или против частните детски градини

  • 7 062
  • 139
# 120
Параход, преди и сега човек е ставал, лягал и ял под час от малък. Кой ще чака детето да се наспи като трябва да се ходи на нивата или да се чака да се надивее като трябва да се ляга, че утре ще се става рано?
Естествено, че не се е въртяло около децата - просто са ги оставяли да правят каквото си искат.

Историографските източници не показват деца под 6-7 години да са имали задължения, освен да си играят.
Обикновено са започвали някаква работа на 9-10 (пастирчета, да гледат по-малките деца и т.н.), и то ако са напълно неграмотни. Обичайното е било обучение до 4-то отделение и след това истинска работа (занаят, на нивата). Като под обучение до 4-ти съвсем не разбирай тръгване на 7 г. - можело е да тръгнат и на 8, 9 или 10 и да завършат на 14-15.
Както виждаш, не само не е под час, ами и дори в една и съща година не е. Не казвам, че бих се върнала в онова време, просто посочвам факти.
Виж целия пост
# 121
Чакай сега, откога това да не си пратиш детето още от 2-3 в детско заведение се води "домашно обучение"...едно време просто са му викали "гледане".
Нали каза, че чак в предучилищна ще пращаш дъщеря си в ДЗ, а до тогава ще е на домашно обучение?


Така се нарича на думи. Нали ще се съгласиш, че щом не е на ясла, то аз не съм homeschooling mom, а просто я гледам.

И кой е казал, че детето от кооператива не може да се облече само? Каза, че се е сърдела, че не я обличат- тоест може, но предпочита друг подход.
Виж целия пост
# 122
Те и сега децата на 6-7 имат домашни задължения, така че не ми се вярва само да са играели, ами са и помагали.
Сега не ви харесва джунглата, ами тогава какво е било? Докато големите са били по работа, малките са се гледали сами. А при група деца винаги действат правилата на джунглата.
Говоря си за лягане, ставане и ядене под час, не за ходене на училище.
А пък и тогава да си грамотен е било голяма работа. Сега се изискват и други способности.
Все едно вие сте били волни птички и професията ви е дошла свише.
Малцина извън матрицата успяват да постигнат нещо, останалите извънматрични индивиди завършват не-добре. Crazy
Иначе, ако някой иска има едно модерно училище и ДГ в София, но като гледам и там ги учат на нещо. Доста разчупени са като преподаване и мислене, но не са оставили децата на саморазвиване.

Сирен, яслата за едно дете е по принуда. Друго имаше предвид ти, поне така прозвуча, не дей сега да се извиваш кат лъзгава змия.
Щом онова дете е можело, а се е сърдило, значи е малка глезла. И това не говори добре за кооператива. Има глезене и глезене. Crazy
Виж целия пост
# 123
Малцина извън матрицата успяват да постигнат нещо, останалите извънматрични индивиди завършват не-добре. Crazy
Може би не си обърнала внимание, че не дискутирам изобщо домашно обучение и пропускането на матрицата изцяло - занимава ме (от дълги години) въпросът как да излезеш от нея с минимум щети. Дето е казал Марк Твен във времена, когато да си грамотен е било  голямата работа Simple Smile Иначе няма спор, че и тя носи ценен опит.

Между другото права си - сега се търсят други неща - затова и грамотните са кът и ще стават все по-нужни (справка - темата за неграмотните студенти и преподаватели).
Виж целия пост
# 124
Просто се чудех, Цеца. Местната е 6400 лева, платими предварително за цялата година и не знаех доколко е нормална цената. Явно е от ниските.
Ами не е ниска цената. Нормална е зя градина с хубава база, малко деца в група и добра храна.
И не мога да разбера защо така се връзвате на Мамасита!  Grinning
Виж целия пост
# 125
За работата и играенето не е баш така с историографите. Децата никога не са били оставяни да играят или пък без надзор и задаци. В минали и така да го нарека, други култури, може да се каже, че децата дори не играят - те направо са си служели със съвсем нормални оръдия на труда, само че тези оръдия на труда са били с по-малки размери. Обаче ножът си е бил нож, стрелата си е била стрела, нищо че не е имала метален връх, и децата в сегашна предучилищна възраст не са пасяли крави и друг едър добитък, а кози. момичетата пък, направо са се включвали в домашните дейности. Дори рядко са намирани кукли, а така наречената "игра наужким" съвсем не е била позната, просто защото на децата не им е трябвало. За какво му е на дете да си играе с чашки-играчки и да сервира на куклите, като направо са го карали да сервира на масата? Или на момче да размята ножче-играчка, като директно са му връчвали малък нож и гледайки от възрастните е извършвало техни дейности? Това с представата за детската игра като такава, каквато я познаваме ние, идва от индустриално време, когато детството е започнало да се удължава, защото включването в стопанските дейности е изисквало по-дълго обучение и са се изисквали по-сложни знания, които се усвояват в по-късна възраст, защото вече машините са навлезли, а боравенето с тях изисква специфично знание.
В тази връзка и детските заведения, децата винаги са се учели от по-големите от тях, в рамките на семейството и едва на възраст за ограмотяване са били изпращани на училище. Не са събирани от ранна възраст в групи на връстници по цял ден, защото се получава така, че едни некомпетентни се учат от други некомпетентни, защото на айсет деца има само един компетентен възрастен, пък дори и двама да са, това пак не е достатъчно. Типичният пример е как оставени сами на себе си малките деца се научават едно от друго главно на магарии и рядко на нещо конструктивно, просто защото обичайно магариите не изискват особен самоконтрол и винаги се привлича вниманието на възрастните. Съжалявам, че ще го кажа, но дори в близкото минало децата са имали доста добро ниво на моториката, на усещане за тялото, извършване на сложни серии от движения, защото активно са участвали в бита. Сега все повече цъкат с едно пръстче по таблета или висят пред монитора на бейби айнщайн.
З

за битовите навици аз като родител съм го минала - много родители очакват учителките да научат децата да се обличат, събличат, да се хранят самостоятелно, да се научат да ползват тоалетната и пр. Когато моите деца бяха в градинска възраст изрично ни бяха предупредили, че в първа група децата трябва да са научени да ходят на тоалетна чиния - никакви памперси, никакви гърнета; също и трябваше да могат да се хранят самостоятелно с течна и твърда храна. Сега май е доста шарена картинката.
Виж целия пост
# 126
Днес, Андариел, е друго. Явно. Учител съм на първа градинска група. 70% от децата не могат нищо сами- събличане, обличане, събуване, обуване, хранене, ходене до тоалетна извън пелената- това са напълно непознати за тях дейности. Само преди десет години единици бяха такива в групите, сега са масовият случай.
Разсъждавайте върху това.
Виж целия пост
# 127
Днес, Андариел, е друго. Явно. Учител съм на първа градинска група. 70% от децата не могат нищо сами- събличане, обличане, събуване, обуване, хранене, ходене до тоалетна извън пелената- това са напълно непознати за тях дейности. Само преди десет години единици бяха такива в групите, сега са масовият случай.
Разсъждавайте върху това.
Касита, още ли не са ти казали, че си попаднала пак при неправилните деца. Форумните тези неща отдавна ги могат. А с компютрите как се оправят...!

Сега са наред да се множат тези, които растяха по време на прехода, в пълния батак. Леко са объркани, а някои започват и да се усещат. Чакай да ти дойде поколението на обгрижваните потребители, които тепърва се оформят. Не на теб заплата - ти трябва да им плащаш, че са си научили детето на нещо  Laughing
Виж целия пост
# 128
Учител съм на първа градинска група. 70% от децата не могат нищо сами- събличане, обличане, събуване, обуване, хранене, ходене до тоалетна извън пелената- това са напълно непознати за тях дейности.
E, аз пък имам едно расло в саксия (=дом + частна градина, без лиценз и със смесена група), което ги можеше чудесно всичките изброени на тази възраст. Не се фукам - не може да държи правилно молива. И други неща.

Просто не е разделянето по това сечение, за което се вдига най-много патърдия във форума Simple Smile
Виж целия пост
# 129
Не, Параход, не е това сечението. Сечението е в родителстването. То става все по-западно ориентирано от година на година- лежерно, небързащо, мързеливо (не съдя- констатирам). Както подчертах вече в темата, имам кракът педагогически стаж, но родителски достатъчен, за да съм наясно, че днешното две-тригодишно дете в чисто битовите дейности, които изброих в предходния си пост, изостава със средно половин до една година от едно дете на същата възраст, расло преди десетина-петнадесет години.
Дали, защото еднократните пелени някак се водеха още екстра по него време, дали защото тогавашните родители бяха деца на поколението гледано с тензухена и бархетна пелена, дари защото тези същите родители все още имаха съветите от педиатри, своите родители и близко обкръжение да приучват детето към самостоятелност от възможно най-ранна възраст, не зная, но въпросът е, че тези неща се случваха.
Днес не се. Изводите ми станаха ясни, предполагам. Лошото е, че едното пряко кореспондира с другото- мозъчното.

Днес треньорът по футбол ми върна Пешко, защото Пешко се наакал в памперса, а мис Джуни върна Ани и Гоги по същата причина. Преди десет години децата не ходеха на две и половина на английски, ако и повечето да нямаха спомени от пелената.


Парадоксът е, че в основата на изпълнението на частно и държавно предучилищното и началното училищно образование стоят индивиди, за които Мамасита е права- в голямата си част са тези, дето друго не са били приети, и това в един от големите си възрастови диапазони ( изключая времето на Института за детски учители и Института за начални учители. После настава ерата на нежеланието да се учи педагогика във времето на бурния преход и все по-намаляващия престиж и доходоностност на професията).
Частното образование, начално и предучилищно, не гарантира нищо, ама абсолютно нищо, освен спокойствието на родителя, че плащайки си си купува.
Виж целия пост
# 130
за които Мамасита е права-

Права е я, ама я изядоха с парцалите. Сефте.
Виж целия пост
# 131
Абе благодарна съм, че има държавни детски градини, както и държавно училище, където ми търпят детето, моето и чуждите. Щото ако трябваше да си го обучавам вкъщи до 18 г., да съм се самоубила още на петата година.
Претенции към учителката нямам, пишем заедно домашното сигурна съм какъв е отговорът, тя го задраскала. какво да се прави сигурно и тя толкова си може.
Виж целия пост
# 132
"Днес треньорът по футбол ми върна Пешко, защото Пешко се наакал в памперса, а мис Джуни върна Ани и Гоги по същата причина. Преди десет години децата не ходеха на две и половина на английски, ако и повечето да нямаха спомени от пелената."

Сладури. Дано имената са сменени, иначе детска учителка да коментира наакани деца...да не стане скандал, като с лекарите, дето коментират кофти пациенти.

Между другото от частна градина очаквах повече внимание и конфиденциалност, малко прекалено ми дойде, като видях колко снимки качват в абс. публичен Фейсбук.
Виж целия пост
# 133
Като пришиете криле на частното образование, падането после ви се вижда доста болезнено.

А децата си вършат естествените нужди- дали при мен или при тренера- все тая. Който се е наел да работи с деца, от тях трябва да очаква всичко.
Виж целия пост
# 134
Е, те сами си пришиха доста шарени криле с рекламата, дето си направиха.

Вече си научих урока, на частни болници и институции не възлагам огромно доверие, защото зад лъскавата фасада екстрите всъщност са много малко.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия