За или против частните детски градини

  • 7 069
  • 139
# 105
Sunny29 Peace
The Siren of Titan , разбрах, че имаш библиотека и интернет.Но пок не разбрахме каква е професията ти. Друго-в детските градини няма "възпитатели", а Учители с бакалавърска, магистърска и т.н.т. степен.
"А дечицата не са на учителката, те са на родителите, а след време принадлежат на себе си. Не го забравяйте. Вие ги учите на неща, обаче да си образован значи да разградиш това, на което са те учили. Иначе си оставаш полуобразован."....
Не, ако един учител не се чувства близък до децата, той не става за учител. За това написах "моите" дечица, защото искам де ги науча на цифрите, ще им разкажа за света....но това не е всичко. Знание /в сухата му форма/ се наваксва, но комуникацията ако липсва, изостава развитието.И галя и гушкам децата и ги изслушвам и ги уча да бъдат приятели, да са добри, предизвиквам любопитството им към света и още много други неща, които няма как ей така да се изброяват. И когато едно дете не е расло сред връстници /в ДГ/ЧДГ....въпрос на избор/, когато се окаже в социална група без мама....то ще закъса. И пак те моля, ако не харесваш гилдията ни, просто спри да обиждаш. Да и в ЧДГ и в ДДГ има и добри и лоши учители, но къде ги няма. Избора е твой и е за цял живот.
Виж целия пост
# 106
Често се чудя какво толкова се отразило така пагубно на разсъдъка на Мамасита...
Виж целия пост
# 107
Права си,изпадат.Но по-рядко и в ограничен брой дейности /предимно на площадката/.
И за друго си права-най-вероятно няма да останат несоциализирани. Просто на по-късна възраст ще се сблъскат се неща, за които за съучениците вече ще са отминал опит и стресът ще е по-голям за самото дете-хем ще трябва да се адаптира към новите хора и среда, хем ще трябва да се изпада и в нови чисто житейски ситуации.
Виж целия пост
# 108
Обучението в градина/училище не пречи и на домашното обучение..
Все едно само Мамситка си учи децата на нещо вкъщи, щото детето й ходи в Хай-ДГ.
Другите блеем по паЮжините. Crazy
Виж целия пост
# 109
И когато едно дете не е расло сред връстници /в ДГ/ЧДГ....въпрос на избор/, когато се окаже в социална група без мама....то ще закъса.
Ще си позволя да не се съглася. Аз съм ходила на градина, детето ми също, но познавам много хора от различни поколения, които не са и помирисвали, и някой няма проблем с адаптацията. И обратно, тези, които са по-малко гъвкави и се адаптират по-бавно, никаква градина не им помага, а може и да ги накара да ги затворят в себе си.

По отношение на социализацията има една съществена разлика между държавните и частните институции, която някои отчитат като минус, а други - като плюс. Поради големия брой и липсата на персонално внимание и коректив (колкото и добра да е, учителката просто не може да "огрее" навсякъде), "държавните" дечица бързо свикват със закона на джунглата, в който оцелява по-силният. Стават по-обръгнали, по-дебелокожи, научават се да боравят "с лакти" от твърде ранна възраст, рядкост е да видиш финес в такава среда или някой да помага на по-слабия (ако го има, е изключение, придобито под силното влияние на семейството).
За мен това не е плюс.
Разбира се, и с другото - тип "отглеждане в саксия" не бива да се стига до крайности.
Разбира се, и в частното може да има парвенюшки дечица, които да налагат подобни стандарти. Но там поне учителите имат по-голям шанс за корекция.
Виж целия пост
# 110
Аз също съм учител със стаж на колкото години са повечето съфорумки и опит и в държавна и частна детска градина. Стоя твърдо зад правото на избор на всеки родител.
Само искам да попитам The Siren of Titan домашното обучение до каква възраст ще продължи?
Имах случай - в ПГ записаха момиченце, което идваше от родителски кооператив. За нея правилата в групата бяха "странни", сърдеше ни се, че не я обличаме, всяка сутрин плачеше. Много умна, знаеше много факти за света, но не можеше да държи молив, чудеше се, че всички хапват едно и също, а не това "което си е поръчала на майката за този ден".Първоначално децата я харесаха, но скоро не искаха да играят с нея. Положихме много усилия, но на момиченцето й бяха нужни около 9,10 месеца, за да се адаптира. Ако това се случи в първи клас, нещата ще бъдат още по-тежки за детето.
Виж целия пост
# 111
Престаравате се малко. Допреди 50 години като е нямало масови детски градини, как всички хора са си били чудесно социализирани? Има разлика между социализация и матрица.

Имах случай - в ПГ записаха момиченце, което идваше от родителски кооператив. За нея правилата в групата бяха "странни", сърдеше ни се, че не я обличаме, всяка сутрин плачеше. Много умна, знаеше много факти за света, но не можеше да държи молив, чудеше се, че всички хапват едно и също...
И в този казус не виждам нищо шокиращо. Похвално, че сте положили усилия за адаптацията й, така трябва да бъде. (Обратното не е нормално.) Неслучайно се казва "подготвителна група", а не нулев клас например или клас минус едно, както му казваше дъщеря ми Grinning
Виж целия пост
# 112
Престаравате се малко. Допреди 50 години като е нямало масови детски градини, как всички хора са си били чудесно социализирани? Има разлика между социализация и матрица.

Мда, хората толкова са свикнали, че даже не осъзнават следното:

Да вкараш голяма група деца и да изискваш еднакво поведение създава проблеми.

Да решаваш тези проблеми може да е висша наука, висш пилотаж на педагогиката, да иска много ресурси и енергия...но това не премахва факта, че проблем поначало има. И че е нормално човек наистина да се чуди защо трябва да яде еднаква храна и да прави еднакви неща. Може да се спори дали момиченцето от кооператива не е нормално, а всички други- изкривени. Това, че нещо е масово, не го прави правилно.

В случая с дъщеря ми- хубаво би било да се запознае със системата чак в предучилищна възраст.
Виж целия пост
# 113
Рядко съм съгласна с крайните тези на Мамасита, но тук напълно.
И за мен яденето, лягането и ставането под час напомня повече за казарма или схващането за човека като индустриална единица (от XIX век), отколкото нормално състояние на деца.

-----
А истината е, че учителите, които отказват да хванат ръката на дете в ПУГ или първи клас, за да го научат да държи молив, просто ги мързи.
Тъй като и аз, и мъжът ми, и дъщеря ми имаме грешна постановка на ръката при писане, съм правила сериозни лични анкети по въпроса - всички хора над 60 г. казват, че учителят индивидуално ги е държал за ръката и си спомнят ясно за това. Горе-долу с отпадането на предмета краснопис отпада и това умение.
Виж целия пост
# 114
The Siren of Titan, не съм те засичала в други теми,но ми се струва,че това да си различен от масата, се е превърнало във фикс-идея за теб. Лошо няма. Но тук говорим за способността за адаптация,не за кое се приема за нормално и кое не-това детето да разбира кое му харесва и кое не,но да може да се адаптира към конкретна обстановка,ако обстоятелствата го налагат.
И синът ми не винаги харесва храната в ДГ /а сега и в училище/,но е наясно,че там не е ресторант и че храната по избор е налична или вкъщи, или в ресторанта,а там където са общност, всички ядат от наличния избор.
Виж целия пост
# 115
За мен малко некоректно се преекспонира това с държането на молива. Видите ли- частничето е парче бавноразвиващо се, а "моите деца" ехей...Параход вече е коментирала нещо подобно.

Аз пък съм чувала коментари от учители начална група по отношение на децата от частната градина на сина ми. Там пък им ги водели прекалено отворени и подготвени...угодия няма.
Виж целия пост
# 116
То пък ще кажеш, че обличането и държането на молива са много сложни неща.
По-скоро не говори добре за родителите, чиито дете в норма не може да се облече само и да хване правилно молив на 5-6 години.
В този кооператив що не са работили върху самостоятелността на детето? Нали уж сега кооперативите са уаууу доброто за едно дете. Crazy

Мамасито, да не се окаже, че за дъщеря ти няма да е подходящо домашното обучение?
Към всяко дете трябва да се подхожда индивидуално.

Параход, преди и сега човек е ставал, лягал и ял под час от малък. Кой ще чака детето да се наспи като трябва да се ходи на нивата или да се чака да се надивее като трябва да се ляга, че утре ще се става рано? Или пък да се храни с нещо, различно от това, което майката е сготвила за семейството?
Съвсем се отнасяте понякога, сякаш едно време всичко се е въртяло около децата, а сега не. Crazy

Виж целия пост
# 117
Чакай сега, откога това да не си пратиш детето още от 2-3 в детско заведение се води "домашно обучение"...едно време просто са му викали "гледане".

Виж целия пост
# 118
Чакай сега, откога това да не си пратиш детето още от 2-3 в детско заведение се води "домашно обучение"...едно време просто са му викали "гледане".
Нали каза, че чак в предучилищна ще пращаш дъщеря си в ДЗ, а до тогава ще е на домашно обучение?
Виж целия пост
# 119
Параход, преди и сега човек е ставал, лягал и ял под час от малък. Кой ще чака детето да се наспи като трябва да се ходи на нивата или да се чака да се надивее като трябва да се ляга, че утре ще се става рано? Или пък да се храни с нещо, различно от това, което майката е сготвила за семейството?
Съвсем се отнасяте понякога, сякаш едно време всичко се е въртяло около детцата, а сега не. Crazy

+ 1
Изписах сума ти неща, отказах се да публикувам, да не кажат, че ги поучавам, а ти го закова в две изречения, мерси.

Много е модерно да се бяга от матрицата, всеки отглежда индивидуалистчета (т.е. принцове и принцеси), без да мисли как ще се оправят после в живота. А в него има правила и никой никого с перце не гали.
Ужасната, лоша детска градина, после гадното училище, където има изисквания и дициплина. Как ще ни трамвират дечицата значи... Mr. Green Joy
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия