Школа по математика или частен учител?

  • 16 860
  • 32
Школа по математика или частен учител?Пред тази дилема се оказахме със съпругата ми,решавайки къде да запишем детето.То ще кандидатства след 4-ти клас.И така:нейните доводи са,че всичките `и колежки записват децата си на школа.По-важното е,че успяват да влязат,където са решили.Факт...Основният мотив за успеха им,според жена ми,е че в школите са "в час" с последните тенденции при различните изпити/вкл. и по математика/.Освен това доста често подобни центрове се държат именно от...същите тези частни учители,за които аз така разпалено настоявам.Моите доводи са,че нищо не може да се сравни с личната ангажираност на учителя.Според мен,друго си е някой лично "да си сложи главата в торбата" за твоето дете.В школите ми се струва доста по-размита отговорността...Дано не са ми консервативни възгледите.Поне така беше преди 20-тина години... Rolling EyesИ така-помогнете със съвет,моля.Още по-добре пък ще е,надявам се за всички,ако споделите къде по математика /при кой частен учител или школа/за предпочитане източни райони/ е ходило детето ви.Къде е кандидаствало и т.н.Предварително благодаря!
Виж целия пост
# 1
С две ръце съм за за частните уроци! Един учител- едно дете. Много по- голяма е възможността да се отработят грешките на детето, тъй като не е цяла група. А относно школите- там са 5-10-15 деца, също както и в у-ще, а и има допълнителни часове, така наречените консултации.
Виж целия пост
# 2
Благодаря за бързия отговор.А вие за след 4-ти клас ли се подготвяхте?При кого?Доволни ли сте?
Виж целия пост
# 3
Нашият син (сега е 10 клас) кандидатства след 4-ти клас в математическата в 125-то. По стечение на обстоятелствата познавам математиците, които водят въпросната паралелка и до сега. Консултирах се с единия какво е необходимо като подготовка за изпита - 3-ти и 4-ти клас да посещава школата в училището, която те водят. Започна от 2-ия срок на 3-ти клас. Приеха го. Част от децата бяха приети и в СМГ.
Според мен е добре уроците да са при учител, който е вътре в нещата, т.е. има отношение към съответното училище и приемния изпит. Без значение школа или индивидуални занимания. Това гарантира ученето точно на задачи, които се дават на тези изпити. Много са специфични и не се изучават въобще в общообразователната подготовка по математика. Самите училища не дават и твърде много информация за изпитите.
В момента освен изпита май има и някакво влияние явяването на разните математически състезания през годината. За тях подготвят именно в школите, в училищата с математическа паралелка след 4 кл. Те организират и самото посещение на състезанията. Не съм наясно, ако детето е с индивидуални уроци, дали ще може да се включи във всички състезания.
Виж целия пост
# 4
Въпросът с учител,който има отношение към съответното училище е доста сложен,мисля.От етична гл.точка не съм наясно дали преподавател от определено у-ще би водил частни уроци за изпит в същото училище.Иначе да-задачите са специфични и трябва да си е в час.
Виж целия пост
# 5
Доколкото детето все още не е ученик във въпросното училище или пък е, но учителят не му преподава, не мисля, че има чак такава морална дилема.
Струва ми се, че след успешен прием има определено отношение към децата, които са посещавали школата към училището и които не са. Също така в 5 клас децата продължават да посещават школата (в 125-то си беше задължително) и работата там продължава от там където е приключила в 4 клас.
Виж целия пост
# 6
Ние сме в същата ситуация - дъщеря ми ще кандидатства след 4-ти клас, сега е 3-ти. Записах я на курс, т.к. смятам, че там учителите са най-добре информирани относно типовете задачи и начините за решаването им. Доволна съм от учителката, обяснява добре, работи се бързо и стегнато ОБАЧЕ..... няма индивидуален подход, децата просто слушат и преписват решенията. Който разбрал, разбрал. Те не решават на курса, а учителката не следи кой как и дали си е написал домашното. Едно дете спокойно може да проспи целия курс без никой да забележи. Затова се замислям за учител.
Виж целия пост
# 7
1.  За къде се гласите да кандидатствате? Разбирам, че сте от София, а в София трудно кандидатстване след 4 клас има само за едно училище - СМГ.
2. В СМГ няма приемен изпит. В СМГ се влиза след явяване на няколко състезания, като последното много прилича на приемен изпит, но не е баш такъв. Обаче не трябва да изпускате и другите състезания.
3. Зависи колко е в час детето ви. Ако е добър математик ходенето на школа в СМГ (или още едно-две места вече има) е много добро решение. Но ако не е на висота, ако е разсеяно или немотивирано школата не върши много работа. От друга страна един добър частен учител може да "напомпа" и не много добро дете до степен да успее да влезе в СМГ. Първенец и шампион няма да го направи, но може би ще го вкара, ако все пак има някакви средни математически заложби. Та това е главният въпрос - на какво ниво е детето.
4. Вие изобщо до сега на състезания пращали ли сте го? Ако сега сте в 4 клас спешно трябва да почнете, а може би вече да сте изпуснали някое от балообразуващите състезания, не ги знам кои са и кога са.

Но някакво огромно разнообразие от школи за прием в СМГ след 4 клас, че и даже на удобно за вас място май няма. Класиката е школата на СМГ.  Има и известен брой учители, които са много добри, но не знам как ще се вредите и дали всички те дават индивидуални уроци.
Виж целия пост
# 8
 Черна станция, не си права по т.1 Най-трудно настина се влиза в СМГ, но в 107,125 и 119 също не се влиза лесно. Регламентите са сходни. Конкретно мен ме интересува 107 и от преки впечатления както и на близки, познати и съфорумци (има си тема за училището) борбата за местенце там е сериозна. И именно защото е трудно и има много кандидати се нароиха много курсове, някои от които не отстъпват на тези в СМГ - НПМГ, ПЧМГ, Милениум.
Виж целия пост
# 9
Да,за СМГ или матем.паралелка в 125-то иде реч.Детето не го коментирам/ще е субективно/.Само се нахъсва,в смисъл не го юркаме ние да ходи по олимпиади.То само...Втори клас е.Досега има един медал и две грамоти.Но и летвата в СМГ е мноооого висока....
Виж целия пост
# 10
Да,за СМГ или матем.паралелка в 125-то иде реч.Детето не го коментирам/ще е субективно/.Само се нахъсва,в смисъл не го юркаме ние да ходи по олимпиади.То само...Втори клас е.Досега има един медал и две грамоти.Но и летвата в СМГ е мноооого висока....
Значи имате време. Подготовката 5-7 клас в 125-то по мат. е много добра. Това мога да го кажа, ако паралелката се води от Данков/Димитров. Доколкото знам някои випуски са при други преподаватели, които не познавам и не мога да кажа нищо за тях. Ходят по всякакви състезания. На софийските ходят всички деца. На националните - сформира се отбор след провеждане на нещо като контролно. Избират се най-добрите. Ходят и на международни състезания в 6 и 7 клас. Там също отбора е след подобен подбор. Гледат да не си мешат шапките със СМГ - ходят в различни държави.
Появява се обаче проблем след 7 клас. Алтернативата тогава е само СМГ (евентуално НПМГ), но те вече от прогимназията си имат сформиран отбор за важните състезания. Съученик на сина ми беше много разочарован, защото след 125-то отиде в СМГ (всъщност там е половината им паралелка) и му беше отказано да участва в отбора, независимо от способностите му. Даже искаше да се мести в друго училище, толкова беше разочарован.
В този ред на мисли, ако детето ви обича състезанията, по-добрият избор е СМГ още от 4 клас.
Виж целия пост
# 11
Алтернативата тогава е само СМГ (евентуално НПМГ), но те вече от прогимназията си имат сформиран отбор за важните състезания. Съученик на сина ми беше много разочарован, защото след 125-то отиде в СМГ (всъщност там е половината им паралелка) и му беше отказано да участва в отбора, независимо от способностите му. Даже искаше да се мести в друго училище, толкова беше разочарован.

Извинявам се, ама това изобщо не е вярно и е чисто и просто разпространение на зловредни слухове Naughty

В СМГ няма "дежурни" отбори. За ВСЯКО състезание се провеждат вътрешни квалификации и отиват тези, които изкарат най-много точки. При равни точки има репешажи и затова понякога тези квалификации са и по 2, че и 3 кръга. Но такова нещо, да откажат на някого да влезе в отбора, е меко казано невярно твърдение. В отборите на СМГ са участвали не само деца, дошли от други софийски училища, но и даже деца дошли от провинцията - щом могат да се класират, участват. И ако въпросното дете не е било допускано значи чисто и просто, че не са му били достатъчни способностите. Ако е било толкова добро и са го спъвали нарочно защо не им е натрил носа на олимпиадата? Там всеки може да отиде. 

Цитат
.Детето не го коментирам/ще е субективно/.Само се нахъсва,в смисъл не го юркаме ние да ходи по олимпиади.То само...Втори клас е.Досега има един медал и две грамоти.Но и летвата в СМГ е мноооого висока....


Щом е втори клас и се представя добре школата е достатъчна. Евентуално в 4 клас, ако видите, че е на кантар, може да помислите за частен учител. Отсега няма смисъл. А летвата не е толкова висока чак, ако се отнася за децата с талант за математика. Да влезеш в първата десятка или в отборите е висока летва, но просто да влезеш в СМГ не е чак толкова непосилно. Не се предавайте предварително.
Виж целия пост
# 12
Написах просто това, което сподели с мен майката на въпросното дете. Все пак това е дете, което участваше в отбора за състезанието в Хонг Конг в 6-ти, а мисля и в 7 клас. Отиде в СМГ именно заради състезанията и да иска в края на първи срок на 8 клас да се мести в друго училище newsm78 Съмнявам се да е било просто защото не се представил добре на предварителния подбор. Нали има и други състезания. За олимпиадата не знам как се е представил. Отказаха им преместването и си остана в СМГ.
Но това се случи преди 3 г. Сега може и да има промяна към по-добро.
Виж целия пост
# 13
Написах просто това, което сподели с мен майката на въпросното дете. Все пак това е дете, което участваше в отбора за състезанието в Хонг Конг в 6-ти, а мисля и в 7 клас. Отиде в СМГ именно заради състезанията и да иска в края на първи срок на 8 клас да се мести в друго училище newsm78 Съмнявам се да е било просто защото не се представил добре на предварителния подбор. Нали има и други състезания. За олимпиадата не знам как се е представил. Отказаха им преместването и си остана в СМГ.
Но това се случи преди 3 г. Сега може и да има промяна към по-добро.

Аз не споделям какво са ми казвали, а споделям личен опит. И не от сега, а вече 8 годишен личен опит. И през всичките тези 8 години не е имало състезание, за което отборът да се определя непрозрачно и по симпатии. Винаги се е знаел регламентът за влизане в отборите на СМГ.

Иначе нормално е новодошлото дете да не се класира за отбора на СМГ. Практиката е показала, че е рядкост деца, дошли след 7 клас в СМГ, да успеят да се включат в отборите. И ако детето се е почувствало разочаровано е нормално да иска да се върне в старото си училище, където ще е най-добрият математик. И пак е нормално вкъщи да дава "своя интерпретация" защо не е в отбора Wink Пък и не веднъж, а цели три години вече все да го спират злонамерено от отбора е малко множко Mr. Green
Виж целия пост
# 14
В интерес на истината не знам как са се развили нещата след осми клас. Напълно възможно е и да е успял да се включи в отбора по някое време. А местенето не беше към старото училище, а в друго, в което беше приет пак с изпит по математика, но с отделна класация от общата.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия