С колко пари живеете на месец

  • 82 045
  • 953
# 885

Добре де, защо от Смолян ще търсиш работа в Хасково? Пловдив не ти ли е по-близо? А и там заплатите и изборът на работни места са по-високи.

Смятам, че не е по-близо до Пловдив, отколкото до Хасково от Смолян, до Кърджали, коетоо е мноого по-близо, отколкото Пловдив, се пътува 2 часа и половина с автобус. Не мисля, че на практика е възможно да се живее в Смолян и да се пътува ежедневно до работа в Пловдив. Всъщност, ако случайно съм изпуснала някой голям град с търсене на работна ръка, достатъчно близо до Смолян, може да ме поправиш.
На твое място бих предпочела да пътувам до Пловдив, отколкото до Хасково по причини, които и преди това споменах - по-близо (спестява се повече от час в двете посоки), а и има повече възможности за работа.
Виж целия пост
# 886
По мое мнение Пловдив е много по-приятен град от София. Ако можех да се преместя там, бих го сторила без да се замисля много дълго...
 За съжаление желание и възможности са две различни неща.
Виж целия пост
# 887

На твое място бих предпочела да пътувам до Пловдив, отколкото до Хасково по причини, които и преди това споменах - по-близо (спестява се повече от час в двете посоки), а и има повече възможности за работа.

Дълбоко се съмнявам, че на моето или на чието и да било друго място, ако живееше в Смолян (нека да е това населено място), би пътувала всеки ден до работа до Пловдив и би се връщала да спиш в Смолян. Би се преместила в Пловдив, може и да е в някой от по-крайните пловдивски квартали или в село близо до Пловдив, но не би живяла в Смолян.
Виж целия пост
# 888
Далечко ти е било селото.

Селото не е далече- пътят беше кошмарен доскоро. Уж първокласен път, свързващ двете страни на Стара планина, а до миналата година беше яма до яма. Като пътувах по северната тангента, която и тази зима на места е дупка до дупка, а има места, където, ако не познаваш пътя, директно късаш гума.
Виж целия пост
# 889

На твое място бих предпочела да пътувам до Пловдив, отколкото до Хасково по причини, които и преди това споменах - по-близо (спестява се повече от час в двете посоки), а и има повече възможности за работа.

Дълбоко се съмнявам, че на моето или на чието и да било друго място, ако живееше в Смолян (нека да е това населено място), би пътувала всеки ден до работа до Пловдив и би се връщала да спиш в Смолян. Би се преместила в Пловдив, може и да е в някой от по-крайните пловдивски квартали или в село близо до Пловдив, но не би живяла в Смолян.
Извинявай, грешно съм те разбрала.
Останах с впечатлението, че пътуването от родното място до местоработата е единствената възможност.
Аз бих се преместила в Пловдив без изобщо да се замислям.
Виж целия пост
# 890
Софи, тук не са много хората, които имат плаващо работно време. Ето, аз съм от 9 до 6, с час обедна. Сутрин мога да отида към 9:30, както повечето колеги. На обяд също никой не си гледа часовника - обядваме на групи по 4-5 човека, че е по-весело, и се водя по тях, нали съм нова  Wink Почти всеки се връща на работа около 15-20-тина минути след края на почивката, проблеми няма (за разлика от предишната ми работа в НПО-то  Tired )

И все пак, въпреки тези толеранси, съм много далеч от плаващото работно време и се съобразявам.

Ами при нас това е недопустимо, в смисъл, въпрос на самодисциплина и чувство за отговорност. Ако отида в девет си изработвам времето; просто си тръгвам по-късно. Същото и с обяда - не че няма изключения, но не е практика да се закъснява.

Е, то и при нас. И всеки си изработва времето. Аз затова го и описах, мога да отида в 6 сутринта, но няма как да ми се случи, когато имам да оставям едно дете в 7 пред училище. Мога да отида и в 10 сутринта, и да излизам не за половин час, а за два часа-необходимо време да прибера до селото едното дете и да се върна обратно на работа. Но не ми трябват синдикати дори, аз самата знам, прочела и подписала съм си договора, и той е за 8 часов работен ден. Мога да мина на половин работен ден, т.е. на 4 часа. Тогава пак няма да мога да си тръгна от града за към село, защото чакам другото дете да свърши училище. Схеми всякакви, както казах.

Е, ако си самотен родител или ако съпругът ти отсъства често е трудно. При мен схемата работи перфектно. Единият води, другият прибира. Все пак, детето е и на двама ни.

Таис, за какво не ми стигат ли? Ами зависи. Не ми стигат да отида до Хаваите в момента. А много искам! За сметка на това ще отидем на друго място за една седмица. Просто ресурсите ми не са неограничени, а откакто имам дете приоритетите ми се промениха. Но има неща за които винаги ще отделя пари. Сигурно за някого е безсмислено, но имам абонамент за Бродуей мюзикъли за мен и детето на хубави места. Мъжът ми не понася мюзикъли.  Grinning Малко съм на принципа "all or nothing". Имам билети за всички концерти на любими композитори. Отново, на хубави места. Ей такива неща...
Виж целия пост
# 891
Изобщо не сме свикнали да пътуваме за работа, а и общественият транспорт е отвратителен между населените места, ако имаше читави железници като в Европа, предполагам доста повече хора щяха да пътуват.
Аз щях да съм от първите изнесли се от града.   Simple Smile

Скрит текст:
Дотук имаме 40 за газ срещу 59 за карти за ГТ, но не виждам включена амортизация, данък и Гражданска отговорност.
Данъкът ми е 27 лв. годишно, т.е. малко над 2лв. месечно, ГО, разпределена по месеци е 11 лв. Амортизацията по месеци ми е трудно да изчисля, но за да бъдат съвсем коректни изчисленията, трябва да включа и другите материални ползи, които ми носи колата. Като прибавим качеството на градския транспорт срещу това на колата в гаража ми, цената на градския транспорт е, меко казано, неоправдана.
Цената на карта за ГТ във ВАрна е 45 лв за 1 линия на месец, а за 2 линии 84 лв. Това е само за мен, отделно ако трябва да се вземе за учащ 21 лв за 1 линия и 42 лв за 2линии, забележете.
Ето това мисля е абсурдно. Ако трябва да взема карта за мен и детето за 2линии(а често се налага да ползваш линия извън тях) 84лв + 42 = 126 лв. Еми доста по-евтино ми излиза с колата към момента със все му данъци и амортизации!
126 лв за 2 кирливи линии
Отделно не всички линии в града са на ГТ, има и частни линии, които не се покриват от ГТ, като "Транстриумф" и т.н, а се налага да се ползват

Извинявам се, че връщам нещо отдавна обсъждано!
[/spoiler]
Това страшно ме изненада, не съм предполагала, че ГТ във Варна е в пъти по-скъп от софийския. А за цялата градска мрежа колко е цената?  newsm78


Виж целия пост
# 892

Извинявай, грешно съм те разбрала.
Останах с впечатлението, че пътуването от родното място до местоработата е единствената възможност.
Аз бих се преместила в Пловдив без изобщо да се замислям.

Имах предвид, че при някои населени места дори няма такава опция да пътуваш всеки ден до работа до някой близък голям град. Просто няма такива големи градове, които са достатъчно близко. Пловдив-Смолян пътят е 2ч44мин до 3 часа с автобус. С кола пак не е по-малко от 2 часа. Пътувала съм достатъчно в този район, в Хасковско и Кърджалийско. Има примерно села на 30-40 км от градове като Момчилград и Крумовград, които са си западнали градчета. От селото, ако можеш да си намериш работа в тези градчета, добре, но е рядкост. Следващият по-близък (до Момчилград и Крумовград, не до въпросните селца) сравнително по-голям град е Кърджали, но не е чак толкова близо. И там не е кой знае какъв просперитет, пък вече е далеч да пътуваш от въпросните селца до там ежедневно. И въобще, като разстоянията са такива, че няма как да пътуваш до работа в друг град и като знаеш, че трябва на квартира да живееш, няма да се ограничиш до Пловдив, който е на 3 часа от Смолян, ами може да видиш и в София, който е на 5 часа път, ако се окаже, че заплатата минус квартирата и другите задължителни разходи в София ти е повече, отколкото заплата минус квартирата и разходите в Пловдив.

Не е като да живееш в Нови Искър и да ходиш да работиш в София.
Виж целия пост
# 893
Нови Искър е София.
Виж целия пост
# 894

Може да е към Столична община, но е град, различен от град София.
Виж целия пост
# 895
И транспортът е тип междуселски автобус, предполагам. Преди време се движеше само в делнични дни, вече може и да са го променили.
Виж целия пост
# 896
Градски автобусИ до различни места, две маршрутни линии до центъра и после по кварталите, плюс тези от Своге, който отиват до метростанция Хан Кубрат. Забравих и влакът.
Виж целия пост
# 897
Да, така е - обезпечен е откъм транспорт до София Нови Искър, но не е София. Дадох го за пример, че е съвсем възможно да живееш там и да работиш в София. Дори някои части на самата София са по-далеч от други нейни части сигурно, отколкото е до Нови Искър. А има двустайни апартаменти в Нови Искър, които се продават за 30 хиляди лева.
Виж целия пост
# 898
Няма такива цени. Свери си часовника.
Отделно си е част от Столична община, дори за ДГ се кандидатства през ИСОДЗ.
Виж целия пост
# 899
Няма такива цени. Свери си часовника.
Отделно си е част от Столична община, дори за ДГ се кандидатства през ИСОДЗ.

Аз не твърдя, че не е част от Столична община - ти твърдиш, че е София. Град София не е еквивалентно на Столична община.

Имам познати, които за 30К закупиха жилище там. Да, имаше определени обстоятелства, поради което беше толкова изгодно, но дори и в момента намирам жилища, които при добър късмет няма да излязат повече от 40-45К.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия