Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Шеста тема на чакащите

  • 346 134
  • 3 209
# 3 000
Мама Ру, благодаря за подробните обяснения! Явно и тези, от които зависи решението са тъпички като мен след като не разбират тези очевидности Simple Smile Също така, вероятно смятат, че с такива трудности се сблъскват всички родители на деца и не виждат разликата в току що осиновените и тези, които отглеждат от новородени.
Виж целия пост
# 3 001
Всъщност има огромна разлика между това да отгледаш едно дете от бебе и да го вземеш на по-голяма възраст. И го твърдя не само от личен опит. Колкото по-голямо е детето, толкова по-голямо е и миналото му, което носи. Престоят по институции и приемни семейства плюс личната история създават доста предпоставки за проблеми. От осиновеното дете се очаква, че ще се адаптира и ще заприлича на биологично от първите дни като с вълшебна пръчка, да ама не. Правилото е, че на едно дете му трябва двойно на времето в институция, за да навакса. А наваксването е във всяко отношение, не само познавателно, но и емоционално, а поведенчески. Дори деца взети на 3-4 годинки си носят белезите и проблемите години след това.
Виж целия пост
# 3 002
Мама Ру, разбирам, че личният ти опит е огромен и неведнъж съм ти била много благодарна за всичко, което правиш в тази тема, а предполагам и в реалния живот в тази връзка.

Тук, обаче, говорим за една конкретна идея - родителите, осиновили деца над 5 години да имат право на високоплатено майчинство, както и другите осиновители. Това, което казвам, е че мотивите които се изтъкват звучат не достатъчно убедително. Набляга се на това как родителите трябва да се грижат за децата си, което безспорно е така, но това важи и за всички останали родители. Ако искаме подобно предложение да бъде прието, ще трябва мотивите да са такива, че да покажат как тази една година ще помогне на новите родители и техните дечица да създадат тази жизненоважна връзка, която е нужна за да бъдат щастливи, здрави, в безопасност и да бъдат посрещнати нуждите им / в голяма част и специфични поради историята им/.

Т.е. трябва да говорим не как децата имат нужда да ги вземем от училище и да ги заведем на логопед /да речем/, а да обясним, че осиновените деца имат нужда да знаят, че мама е там за тях и вече винаги ще бъде, а между другото ще ги вземе от училище и ще ги заведе на логопед.

Не знам дали се изразявам достатъчно ясно, но целта ми не е да се заяждам или да проявявам неуважение към хора, които не познавам, но безспорно уважавам, както заради личната им история, така и заради безкрайната подкрепа, оказана на всеки, който има нужда, включително и на мен, а за да обясня защо според мен предложението на този етап не минава.
Виж целия пост
# 3 003
Защото политиците ни, тези, от които зависи са много далеч от темата и проблемите. Затова и се работи на парче и среща съпротива. Изобщо не трябва да се подлага на съмнение тази нужда от време за адаптация. Тя не изчезва с това, че детето е вече ученик, нали? Но в обществото все още битува мнението, че осиновените ни деца от първите дни трябва да заприличат на биологично дете. А това няма как да се случи. Ако се замислят политиците ни дори за миг, ако се поинтересуват от темата то тогава ще разберат и ще вземат адекватно решение. За съжаление те дори не искат да си направят този труд да се замислят. Тези деца, които  чакат семейство продължават да не съществуват, да са невидими.
Когато карах курса през 2011 година останалите в групата заявиха, че искат дете до 12 , максимум 18 месеца, за да могат да ползват поне част от втората година платено майчинство. След промените в закона, дори още преди влизането им в сила започна раздвижване и осиновяване на деца до около 3-3,6 години. Ако искаме децата над 5 години също да намерят дом трябва да бъде позволено на майките им да ползват платен отпуск за адаптация. И трябва да подкрепим тази борба. Заради децата над 5 годинки, които също имат право на семейство. Заради майките им, които също са плащали и плащат осигуровки за майчинство и имат нужда от време да се опознаят и напаснат с малкия голям човек.
Виж целия пост
# 3 004
Категорично промяната на майчинството за осиновяване трябва да се промени и да бъде принцип за всички, които осиновяват независимо от възрастта на детето към момента на осиновяване. Като за децата в предучилищна и училищна възраст следва да се запишат допълнителни разпоредби, точки или там каквото е необходимо, за да се осигури необходимото на едно дете, което се осиновява без това да вреди на учебния му процес, да няма недоволни работодатели и социалната ни система не е прецакана. Писането и промяната на закони се извършва от работна група, в която участват различни специалисти и хора, които са засегнати от даден проблем. Този закон не би следвало да прави изключение и би могло да се включат специалисти от различни министерства, лекари, адвокати, психолози, родители и т.н., за да се измислят адекватни текстове. Наясно сме, че няма как децата ни да ходят цял ден на градина или училище, а ние да си седим в къщи. Именно това сме повдигали като тема по време на всичките ни срещи в МТСП, Омбудсман и други. Ние не сме законотворци, че да предлагаме готови текстове, за които да държим да бъдат приети.

Mama Ru, един от политиците ни, с които се срещахме в МТСП по времето, когато беше там, беше осиновила дете и въпреки това ни отговори по безумен начин, както в устна, така и в писмена форма. Писмото касаеше децата под 2 годишна възраст, преди промените през 2018 г.

Tanya111, понеже се хващаш за задължителната предучилищна, ще ти дам пример с недомислиците за най-малките преди промяната на КТ през 2018 г. Дете, чието решение влизаше в сила дори ден преди да навърши 2 години, родителя имаше право на платено майчинство само за този ден, след това както при биологичните, т.е. неплатено. Осиновяване малко преди годинката или след това пак се разглеждаше като при биологичните деца. Аз бях в майчинство със сина ни 1 година, защото беше важно за привързването ни, но получавах само 340 лв месечно, защото беше на годинка, въпреки че се осигурявам на сума в пъти повече от 340 лв.
Адаптацията и привързването при по-голямо дете безспорно е по-трудно и детето има повече натрупани травми и липси, но това не означава че при по-малките е лесно. И за това мога да дам много примери. За всичко се изисква време, много време и търпение. А времето за по-големите деца, би следвало да е още повече. Под каква форма и специфика е въпрос на обсъждане и комуникация.

Промяната, която постигнахме е огромен успех, в резултат на много време, усилия и нерви, но си струваше. Зная, че и за по-големите деца може да се постигне напредък, но се изискват хора, които да се борят за това, дори за самите тях да няма полза във финансово и времево измерение. Удовлетворението, обаче което ти носи резултата за хората след теб, е безценно.
Виж целия пост
# 3 005
Искам да попитам случайно има ли кандидат осиновители от област Стара Загора ,които са успяли да  приложат свои снимки към доклада си от РДСП Ст,Загора , към останалите области  или все още РДСП Ст.Загора не разполага с принтер , за да си свърши работата , както трябва  ?
Виж целия пост
# 3 006
От психологическа гледна точка осиновителите не са като всички
родители. Те имат отговорната задача да изградят привързаност с едно силно травмирано дете, което най-вероятно има нужда от един куп специалисти освен родителите си, за да се справи с травмите от миналото и да се адаптира към настоящето. Как ще стане това при пълен работен ден или ако майката е в неплатен отпуск и е притеснена финансово?

Колкото по-голямо е детето, толкова повече "разбира", но и толкова повече е "багажът" от миналото, над който да се работи - дали психологически, дали когнитивен, дали емоционален, дали здравословен, или по множко от всичко.
Виж целия пост
# 3 007
Здравейте 🙂
Някой с добри новини, че се чувствам депресирана.
Виж целия пост
# 3 008
Привет!
Тук ли е темата да се информирам какви са изискванията за осиновяване?
Виж целия пост
# 3 009
Привет!
Тук ли е темата да се информирам какви са изискванията за осиновяване?
Добре дошла!
Изискванията ще ти ги кажат социалните.  Тук съща можем да ти помогнем. Питай си въпросите без притеснения!
Виж целия пост
# 3 010
Мерси!
Не съм го решила на 100%...но ми мина мисъл и...
Преди време ММ беше споменал за осиновяване, а на мен хич не ми беше минало през ум.
Така и не успяхме за второ дете...дали щото остарявам, ама като гледам малки деца и такива на приятели и много ми се иска Simple Smile

Накратко само за условията и чакането...май това е най-тегавото, нали?
Виж целия пост
# 3 011
Чакането винаги е трудно и емоционално натоварено време. Подскачаш при всяко звънване на телефона и непознат номер...
Изискаванията:
1.Постоянна работа - искат и справка за брутен доход, мисля че 6 месеца назад;
2.Нотариален акт, или договор за наем - удостоверяваш, че имаш покрив над главата;
3.Документи за здравословно състояние - от Психодиспансер, Туб диспансер - че не се водиш на отчет, медицинско от Личен лекар, кръвни тестове за ХИВ/СПИН, Васерман и още нещо беше...
4.Документ от Национална следствена служба, че не си обект на съдебни производства.
5.Документ от ЕСГРАОН, че нямаш отнети родителски права.
6.Ако ще осиновявате двама души, като семейство - Задължително се подпишете в гражданското, че ако не го направите като нас, после бая разправия пада...
7.Копия от лични карти.
8.Препоръки, в свободен текст от ваши близки, и евентуално среща с тях и нещо като интервю.
И май това беше, общо взето.
Като отидете, евентуално, ще си поговорят с вас и ще ви обяснят какво, що. Най-вече, защото в страната мъничко се различават процедурите...
После ви пращат на обучителен курс за кандидат осиновители. Сега ги правят онлайн... И после, голе долу 3 месеца трае гореизброеното,  започва голямото чакане.
Преди това сте си задали критерии за пол, етнос, възраст, брой деца и т.н.
Виж целия пост
# 3 012
Мистик, първо трябва да си сигурна. Срещни се с читав психолог.
А после, ето подробно:
Чл. 24. (1) Лице с обичайно местопребиваване в Република България, което желае да осинови дете при условията на пълно осиновяване, подава писмено заявление по приложение № 6 за получаване на разрешение за вписване в регистъра на осиновяващи при условията на пълно осиновяване до дирекция "Социално подпомагане" по постоянния си адрес.
(2) В случай че желаещите да осиновят са съпрузи с различни постоянни адреси, заявлението се подава в дирекцията по постоянния адрес на единия от тях.
(3) Заявлението съдържа:
1. лични данни - имена, единен граждански номер (ЕГН), съответно личен номер на чужденец, дата и място на раждане, номер на документа за самоличност и органа, който го е издал, постоянен и настоящ адрес, гражданство;
2. кратка история на семейството на осиновяващия;
3. информация за икономическото и социалното положение на осиновяващия;
4. (изм. - ДВ, бр. 39 от 2019 г.) регистъра на осиновяващи, в който лицето желае да бъде вписано - по чл. 85 от Семейния кодекс или по чл. 113, ал. 1, т. 3 от Семейния кодекс; за вписване в регистъра по чл. 85 от Семейния кодекс се изброяват регионалните дирекции за социално подпомагане, в чиито регистри лицето желае да бъде вписано;
5. мотиви за осиновяването;
6. други обстоятелства от значение за осиновяването;
7. подпис на заявителя.
(4) В случаите на осиновяване от съпрузи заявлението съдържа информация и за двамата.


[Препратки от статии] [Препратки от практики] [Препратки от процедури] [Бележки]
Чл. 25. (1) Към заявлението по чл. 24 се прилагат следните документи:
1. документ, удостоверяващ, че лицето не е лишавано от родителски права, който се издава от общината по постоянния му адрес след проверка в другите общини, в които той е имал постоянен адрес;
2. удостоверение за психично здраве и медицинско удостоверение за физическо здраве, липса на тежки хронични заболявания и други застрашаващи живота на осиновяващия, сексуално предавани инфекции с приложени резултати от проведени изследвания за туберкулоза, сифилис, хепатит В, ХИВ/СПИН;
3. свидетелство за съдимост;
4. документ, удостоверяващ, че срещу лицето не е образувано наказателно производство за умишлено престъпление от общ характер;
5. документи за доходи и имотно състояние (декларация, удостоверение и др.);
6. препоръки за лицето, което желае да осинови, както и за лицата, които живеят с него.
(2) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 79 от 2017 г.) Към заявлението, подадено от съпрузи или един от тях, се прилагат документите по ал. 1 за всеки от съпрузите, като дирекция "Социално подпомагане" извършва проверка по служебен път на семейното положение на съпрузите.
(3) (Нова - ДВ, бр. 39 от 2019 г.) Обстоятелствата по ал. 1, т. 3 и 4 за българските граждани се установяват служебно от дирекция "Социално подпомагане".
(4) (Предишна ал. 3 - ДВ, бр. 39 от 2019 г.) В случаите, когато осиновяващият е чужд гражданин с обичайно местопребиваване в Република България, се прилагат и документи, удостоверяващи обстоятелствата по ал. 1, т. 1, 3 и 4 съгласно законодателството на държавата, чийто гражданин е лицето.
(5) (Предишна ал. 4 - ДВ, бр. 39 от 2019 г.) В случай на пропуски, фактически грешки или несъответствия в приложените документи директорът на дирекция "Социално подпомагане" определя срок и дава указания за отстраняването им, а при необходимост изисква уточняване на наличната и предоставяне на допълнителна информация.
(6) (Предишна ал. 5 - ДВ, бр. 39 от 2019 г.) Заедно с документите по ал. 1 лицето, което желае да осинови дете, подава и декларация за готовност за сътрудничество с дирекция "Социално подпомагане" при наблюдението на отглеждането на детето и спазването на неговите права и законни интереси, включително и за предоставяне на информация за развитието на детето на всеки шест месеца през първите две години от осиновяването съгласно приложение № 7.
(7) (Предишна ал. 6 - ДВ, бр. 39 от 2019 г.) Към заявлението се прилага и фотокопие на описаните документи.


[Препратки от статии] [Препратки от практики] [Препратки от процедури] [Бележки]
Чл. 26. (1) В срок до три месеца от подаване на заявлението дирекция "Социално подпомагане" извършва социално проучване на лицето относно годността му да осинови дете. Срокът може да бъде удължен еднократно с два месеца по обективни причини, касаещи кандидатите.
(2) В случаите, когато заявлението е подадено от един от съпрузите, дирекция "Социално подпомагане" осъществява социалното проучване и по отношение на другия съпруг.
(3) Социалното проучване се извършва от определен от директора на дирекция "Социално подпомагане" социален работник. При необходимост в извършването на социалното проучване директорът включва и други специалисти от дирекцията.
(4) Проучването включва:
1. най-малко три срещи с лицето, което желае да осинови;
2. най-малко едно посещение в дома на желаещия да осинови, в който ще бъде отглеждано детето и в който трябва да бъде гарантирана безопасна и сигурна среда за отглеждането му;
3. най-малко една среща с членовете на семейството на лицето, което желае да осинови, и с лицата, живеещи с него;
4. най-малко една среща с лицата, дали препоръки.
(5) В хода на социалното проучване дирекция "Социално подпомагане" извършва обучение или насочва за обучение осиновяващите към друг доставчик на социални услуги за деца и семейства по програма, утвърдена от министъра на труда и социалната политика по предложение на председателя на Държавната агенция за закрила на детето и изпълнителния директор на Агенцията за социално подпомагане.
(6) В случаите, когато има издадено направление за ползване на социални услуги, доставчикът на социални услуги изготвя доклад до дирекция "Социално подпомагане" за резултатите от предоставените услуги.


[Препратки от статии] [Препратки от практики] [Препратки от процедури] [Бележки]
Чл. 27. (1) За резултатите от социалното проучване социалният работник изготвя доклад относно годността на лицето да осинови дете при условията на пълно осиновяване, който задължително съдържа информацията по чл. 24 и 25, както и информация за:
1. възрастта, пола и здравословното състояние на детето, за което би бил подходящ осиновител;
2. възможността за осигуряване на условия за задоволяване на специални потребности на детето;
3. възможността за осигуряване на безопасна и сигурна среда за отглеждането на детето;
4. готовността за осигуряване на приемственост при отглеждането на детето, както и на етническите, религиозните, културните и езиковите особености на средата, от която то произхожда;
5. проведените срещи с лицето, което желае да осинови, с членовете на неговото семейство и с лицата, които живеят с него;
6. посещенията в дома на лицето, което желае да осинови;
7. проведените срещи с лицата, дали препоръки;
8. резултатите от проведеното обучение по чл. 26, ал. 5;
9. други обстоятелства от значение за преценката.
(2) В случаите, когато осиновяващият не е български гражданин, социалният работник по ал. 1 отразява в доклада и обстоятелството дали държавата, чийто гражданин е лицето, ще признае решението на българския съд за осиновяване.
(3) В доклада по ал. 1 социалният работник дава заключение относно годността на лицето, което желае да осинови, и прави мотивирано предложение до директора на дирекция "Социално подпомагане" за издаване или отказ за издаване на разрешение за вписване в регистъра на осиновяващи при условията на пълно осиновяване.


[Препратки от статии] [Препратки от практики] [Препратки от процедури] [Бележки]
Чл. 28. (1) (Изм. - ДВ, бр. 39 от 2019 г.) В 7-дневен срок от представянето на доклада по чл. 27 директорът на дирекция "Социално подпомагане" издава разрешение или мотивиран отказ за вписване в регистъра на осиновяващи при условията на пълно осиновяване. В разрешението задължително се посочва регистърът, в който да бъде вписано лицето съобразно заявеното от него желание. При вписване в регистъра по чл. 85 от Семейния кодекс се посочват и другите регионални дирекции за социално подпомагане, в чиито регистри да бъде вписано лицето.
(2) За издаване на разрешение за вписване в регистъра се вземат предвид възможностите за осигуряване на физическо, психическо и социално благополучие на детето, както и информацията за осиновяващия относно личностното и семейното му развитие, здравословното му състояние, неговата социална среда, мотивите му за осиновяване, способността му да осигури подходящи условия за специалните потребности на детето и други обстоятелства от значение за осиновяването.
(3) Отказът по ал. 1 подлежи на обжалване при условията и по реда на Административнопроцесуалния кодекс.


[Препратки от статии] [Препратки от практики] [Препратки от процедури] [Бележки]
Чл. 29. (1) (Изм. - ДВ, бр. 39 от 2019 г.) В 3-дневен срок от издаване на разрешението директорът на дирекция "Социално подпомагане" го изпраща заедно с доклада относно годността, заявлението по чл. 24 и всички документи по чл. 25 на директора на регионалната дирекция за социално подпомагане по постоянния адрес на осиновяващия за вписване в регистъра по чл. 85 от Семейния кодекс. Когато лицето желае да осинови дете с обичайно местопребиваване в чужбина, разрешението заедно с доклада относно годността и документите по чл. 25 се предоставят на лицето за извършване на превод и подаване в Министерството на правосъдието за вписване в регистъра на осиновяващи по чл. 113, ал. 1, т. 3 от Семейния кодекс.
(2) В дирекция "Социално подпомагане" се съхранява досие, съдържащо фотокопие от посочените в ал. 1 документи.

Виж целия пост
# 3 013
Момичета, благодаря!
По документи ще сме изрядни, сигурна съм...ама що в тая наша Родина трябва да е толкоз тромаво всичко Confused

Можеш ли да избираш наистина пол, възраст и етнос?
Виж целия пост
# 3 014
Момичета, благодаря!
По документи ще сме изрядни, сигурна съм...ама що в тая наша Родина трябва да е толкоз тромаво всичко Confused

Можеш ли да избираш наистина пол, възраст и етнос?

Кое е тромаво според Вас?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия