НУКК /Италианския лицей/ в Горна баня - мнения, подготовка, изпити

  • 174 573
  • 810
# 120
Nia, последната задача на първата книжка сигурно е преброяването на срички, защото него не си споменала.
Виж целия пост
# 121
А  всъщност си, но за втората книжка. Ами май са само тези задачи - 9. Simple Smile
И броенето на срички е било в първата част според моя син.
Виж целия пост
# 122
Успех на всички деца!
Търся книжката 'За бъдещите първокласници', но нямсм възможност да отида до лицея. Ако някой има излишно копие или пък ще ходи до там, моля да ми пише  Hug

Ще ти пратя линк за изтегляне на книжката на съобщение, само трябва да я принтираш

Ние сме в 18-та група. Успех на всички  Peace
Браво на вашата група, излязоха първи, те са отличници  Mr. Green

Ние не можем да си спомним коя е била 4-та задача, прегледахме книжката, но няма такава задача вътре според моята дъщеря. Тя повечето задачи не ги помнеше.
Може би само тези, които са я затруднили ги помнеше най-добре.
На първата задача не й е стигнало времето да преброи последния вид кръгчета - черните. Били общо 12 различни фигури за броене.
Огледалното прерисуване в ромб - само втората фигура не е направила, тя я е затруднила.
Ограждането на всички кръгчета - не й е стригнало времето да мине през всички кръгчета на цялата страница.  Rolling Eyes
Като цяло задачите са лесни, явно "времето за решаване" ще е големия "касапин", а не трудността.
Виж целия пост
# 123
Надявам се всички да са се справили чудесно  Hug
Кога най-рано да очакваме резултатите и само на място ли можем да ги видим?
Те обявиха накрая по микрофона тази информация, след като влязоха всички деца на изпита, но поне половината родители вече бяха излезли от двора. Онлайн също ще качът класирането, но само по входящи номера, без имена. На място в Лицея ще има класирането с имената на децата.
Виж целия пост
# 124
Честит Празник на всички bouquet

Ние се записахме около 20-ти и бяхме 301 номер.

Моят син е на 5г. и трудно успя да пресъздаде задачите. Събрахме ги общо 7. Подготвяме го от 1 година и вкъщи се справя блестящо с цялата книжка от-до, благодарение на многото тренировки разбира се. Вчера излезе усмихнат, но малко недоволен, каза че много бързо е трябвало да попълва всичко, не е очаквал, че ще е толкова кратко времето и доста се е притеснил да не драска или сбърка, а и самото събитие си е напрягащо за толкова малки деца. Задачите са доста усложнени и са съвсем умишлено различни тази година, в смисъл принципът на решаване и типовете задачи/дяловете/ се запазват, но има и много промени, които според мен умишлено объркващи за да се отсеят децата, които не са посещавали "правилните" подготвителни уроци.

Успех на всички, нека по-добре подготвените дечица влязат!
Виж целия пост
# 125
С какво мислите, че са по различни тази година? Гледайки наличните задачи от по-предни години, тазгодишните ми се струват много по-лесни от предните години. Аз дори се очудих, че са толкова лесни и съответно затова, вероятно, са намалили времето за решаване.
Но определено не са го разпеделили оптимално, детето ми каза че всички си решили лабиринта толкова бързо, че им оставало още две минути до края на задачата, а на други няколко задачи не им е стигнало времето.
Виж целия пост
# 126
Точно това имам предвид! Имам и допълнителна информация.

Ще дам подобен пример. Колко деца на 5-6 години, че и 7 дори, които все още няма как да знаят да пишат перфектно (макар и да го могат от части) и познават съответната дума само със слуха си и като картинка, могат да схванат и определят, че нпр. в думите възглавница или дърво, съответно З-то или Р-то са третите букви. За малките деца буквата В - съдържа ВЪ, както се и чува, те познават думите основно звуково, т.е. само слухово и е нормално да смятат, че В и Ъ са една буква. Уж прости думи, лесни, но доста объркващи.

Ако децата знаеха да изписват подобни думи, което е различно от това да ги изговарят, то щеше на теста да има и писмени условия на задачите, нали така? Заради това, че е прието, че те не знаят да пишат за това им ги четат квесторите. Това не е ли парадоксално? Децата трябва да бъдат специално подготвени предварително, че ще има този "подводен камък" за да се усетят и да решат правилно задачата.

И в такъв случай, питам аз, ако им ги изпращаме в първи клас грамотно пишещи и четящи, то тези учителки до 4-ти клас каква работа ще вършат?

И други примери мога да дам, но не ми се задълбава, че ме хваща яд как всички си мълчим.
Виж целия пост
# 127
А кои са всъщност думите от задачата с третите звукове? Дъщеря ми помни чук, кокошка, пингвин, прозорец..., други някой да каже? Simple Smile Тя каза, че не е имало възглавница и дърво в тази задача, или просто давате пример за трудност при такива задачи? Възглавницата е била от думите за брой срички.
Виж целия пост
# 128
От думите с брой срички детето ми каза, че били 4 на брой и са възглавница, краставица, костенурка и сандвич. Моя е объркал сандвич, но се е сетил на следващата страница. А по какво се различава дали е било сандвич или хамбургер не знам Simple Smile
Виж целия пост
# 129
От думите с брой срички детето ми каза, че били 4 на брой и са възглавница, краставица, костенурка и сандвич. Моя е объркал сандвич, но се е сетил на следващата страница. А по какво се различава дали е било сандвич или хамбургер не знам Simple Smile
Учителката им била казала думичките от картинките, както за сричките, така и за третите звукове. Което е супер и им прави чест, че не са очаквали децата сами да отгатнат думата.
Виж целия пост
# 130
aleina ,този изпит не е подходящ за 5 годишни деца. Може вкъщи да е решавало задачите, но там няма фактора стрес и бързината на протичане на мисълта на дете на 5,6 или 7 години е съвсем различна. Ако тази година не ви приемат догодина живот и здраве, детето  ще е много по-подготвено възрастово.
Виж целия пост
# 131
aleina ,този изпит не е подходящ за 5 годишни деца. Може вкъщи да е решавало задачите, но там няма фактора стрес и бързината на протичане на мисълта на дете на 5,6 или 7 години е съвсем различна. Ако тази година не ви приемат догодина живот и здраве, детето  ще е много по-подготвено възрастово.
Съгласна съм.Почнах с тестовете от азбуката миналата година,когато дъщеря ми беше на 6 и доста се затрудняваше с тях.Като видях,че са й трудни спрях да й ги давам до тази зима,когато беше почти на седем и започна да ги решава с лекота и удоволствие.Така че смятам,че половин или една година са много голям период за развитието им.Честно казано са доста трудни за 6 годишни деца
Виж целия пост
# 132
Точно това имам предвид! Имам и допълнителна информация.

Ще дам подобен пример. Колко деца на 5-6 години, че и 7 дори, които все още няма как да знаят да пишат перфектно (макар и да го могат от части) и познават съответната дума само със слуха си и като картинка, могат да схванат и определят, че нпр. в думите възглавница или дърво, съответно З-то или Р-то са третите букви. За малките деца буквата В - съдържа ВЪ, както се и чува, те познават думите основно звуково, т.е. само слухово и е нормално да смятат, че В и Ъ са една буква. Уж прости думи, лесни, но доста объркващи.

Ако децата знаеха да изписват подобни думи, което е различно от това да ги изговарят, то щеше на теста да има и писмени условия на задачите, нали така? Заради това, че е прието, че те не знаят да пишат за това им ги четат квесторите. Това не е ли парадоксално? Децата трябва да бъдат специално подготвени предварително, че ще има този "подводен камък" за да се усетят и да решат правилно задачата.

И в такъв случай, питам аз, ако им ги изпращаме в първи клас грамотно пишещи и четящи, то тези учителки до 4-ти клас каква работа ще вършат?

И други примери мога да дам, но не ми се задълбава, че ме хваща яд как всички си мълчим.

Може да са малко на брой справящите се на възраст м/у 5 и 7, но все пак ги има. А нали целта е да се отсеят едни деца с по-ранно развитие от останалите, ако щеш?
aleina, теб те помня от отчетната тема на Юнчетата. Децата ни са наборчета.  Simple Smile
Моето на всички задачи, свързани с математика и звуков анализ се справя блестящо. Откакто може да чете, и за 5-6-7-ми звук от дума да го питаш, си го пресмята на ум. Нарочно сега го попитах за 'възглавница' и 'дърво' - ами не ги сбърка. Simple Smile Но на изпита е имал грешки на огледалните образи, а там, където е имало броене (чадърите и прасетата и пилетата) - малко не му стигнало времето.

П.п. Други думички за определяне на 3-тия звук били 'котва',' чаша' и 'октопод' (децата решили, че е медуза, но учителят казал - октопод!).
Виж целия пост
# 133
Не става въпрос за справяне с условието на задачата. Има много будни деца, има деца на 5,6 години надраснали интелектуално 7-годишни. Става въпрос, че по-малкото дете няма бързината на ума на по-голямото, моториката също е различна. Има деца справящи се и на 6, но все пак е изключение от правилото. Дете, което не е навършило дори 6, е прекалено малко за този изпит. Лично мнение.
Виж целия пост
# 134
Е то изискването е да са деца навърлващи 7 в годината на кандидатстването, така или иначе дори и Декември да е родено детето ще се яви на 6годишна възраст. А думите с трети звук не е ли трябвало да се свържат по двойки? Само две двойки от изброените от вас откривам с еднакъв трети звук.
И последен въпрос огледалното пречертаване 2модела ли са били или три. Детето ми твърди, че са били два ?!?!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия