Школи в София за подготовка за НВО в 7 клас

  • 167 009
  • 744
# 195
И аз се подписвам под казаното от Белинда. Курсът е някакви 2 часа седмично по предмет - това нищо не гарантира, но е място, където може да зададеш всякакви въпроси, да си доизясниш всякакви проблеми, пък и чуваш още веднъж материала, поднесен вероятно по по-различен начин. Домашните са нещо като минимум - трябва да се правят толкова тестове, колкото е необходимо, за да станат без грешка (първите модули) и да се решат толкова втори модули, колкото е необходимо, за да станат на максимума на възможностите на детето (не всеки може да стигне до 35т по предмет, но първи модул е абсолютно, абсолютно възможно и необходимо да е на максимум). И е важно да няма никакви недоучени неща от шести клас, защото в 7 клас материалът е много и няма време да се попълват пропуски.
Относно школите - моят син в 6 клас беше в Междучасие, в 7 клас - в малка школа по БЕЛ - разликата е много по-личното отношение към всеки ученик, индивидуалните домашни, според това на кого какво му е трудно, обратната връзка, а и пробните се проверяваха в същия ден, не след 2-3 седмици, когато си забравил какво си писал. Случвало се е госпожата да пише в групата на курсистите, че са били разсеяни и часът е пропилян, да ми пише лично, че детето има проблем с едикакъв си материал и трябва да наблегне на него, вълнуваше се накрая с тях - какво са сбъркали на самото НВО, какви оценки са изкарали, как са подредили желанията и къде са приети.  Не казвам, че в Междучасие при Нела Димова можеше да минава между капките, но поне се опитваше, докато в другата школа (Маре) изобщо нямаше такава възможност.
Това, заради което се отказах от Междучасие е математиката - там му трябваха индивидуални уроци, защото проблемите му бяха предимно, че смята наум ненужно сложни сметки, че не разписва решения, че решава задачи без чертеж, че бърза, че недоглежда. Реших, че в курс такива проблеми не се оправя ефективно, трябва индивидуална работа. Накрая пак беше успял да не прочете правилно едно условие и да не види (!) една В-поддотчка, да си поправи вярна задача при проверката (решаваше 1 модул за 30 мин и после - сума грешки от недоглеждане - поне това го овладяхме и пораженията бяха 1 грешка на първи модул - задача, която решил вярно и проверявайки - какво прочел, поправил си я грешно...).
Съобразете се с детето, ако темпото, с което работи е по-бавно - индивидуални уроци. Ако е тип "скатавка" - малки групи или пак уроци. Важно е детето да осъзнае, че всичко зависи от индивидуалната работа, от тестовете, които ще решава само, в къщи и когато нещо му е трудно - точно това да се упражнява, а не да го подминава.
Виж целия пост
# 196
И от мен един глас за Маре по Бел.
Присъединявам се към предишните мнения, че всичко зависи и от самото дете. Ако то гледа по-лежерно на нещата и подхожда безотговорно или подценява двата изпита, не очаквайте чудеса, ако ще и боговете на математиката и литературата да му преподават. Като добавим към това и сложният рогат пуберски характер, който понякога не позволява какъвто и да е родителски съвет/контрол, нещата са леко сложнички. Но не и невъзможни.
Виж целия пост
# 197
Дъщеря ми беше в „Софроний” първия срок.Нямаше никакъв напредък и минахме на индивидуални уроци.На нас школата ни беше препоръчана, но мога да кажа, че зависи много от детето.Ако то е съвестно,мотивирано и учи старателно ще успее независимо от школата и преподавателите.Г-жа Андреевска безпорно е добър математик,но при нея учат само отличниците.Така че и да се запишете при избрани преподаватели в школата,може детето ви да бъде преместено в друга група,на по-слаби деца, дори без да ви уведомят.При нас така се получи.
Виж целия пост
# 198
И аз съм писал разочарованията си от тази школа. Добре, че бяхме 6 клас и не стана гаф в 7 клас
Виж целия пост
# 199
И аз съм писал разочарованията си от тази школа. Добре, че бяхме 6 клас и не стана гаф в 7 клас

Опитах се да намеря стари ваши публикации, но не успях. Бихте ли споделили пак моля? Може и на лични, ако не искате да се повтаряте пак тук. Благодаря.
Виж целия пост
# 200
Постът ми не е в пряка връзка с школите, но е провокиран от писано по- назад за сложността на пробните по мат в тях. През годините, ей така за кеф, съм решавала пробни на доста столични школи, че и на някои от Варна, Пловдив, Русе...И по скромното ми мнение най- лесните задачи са от Образователни технологии и Веди, следват тези в Милениум и Регалия, после задачите на Ж. Андреевска от Софроний  и тези на Бултест Стандарт, накрая, разбира се, тези в СМГ.
Белинда, чак сега се зачетох в темата, та затова и чак сега казвам"не те излъгах преди близо година, когато ти похвалих тандема Бонева/Гюлеметова". И все пак за мен номер 1 по БЕЛ си остава г-жа Н.Христемова.
Виж целия пост
# 201
Не е нужно пробните да са в пъти по-трудни. Достатъчно е да са една идея по-трудни. Каквито са на ОТ. Детето ми, посещавайки пробни изпити на цитираните горе школи, се е случвало да е просто опропастен ден и излишен труд с пробен с много по-трудни задачи. Те не са нужни за отлично представяне на НВО впоследствие.
Ако се гони висок резултат на НВО се гони автоматизиране на типа задачи от НВО. И за да не звучи в стил "кисело грозде", детето е с резултат над 98 точки по мат.
Виж целия пост
# 202
Сметанапалата, никъде не съм казала, че е нужно да се ходи на пробни, на които задачите са доста по-сложни от тези на реалния изпит, просто подредих (според собствената си преценка) трудността на задачите по школи. А специално  за Веди, а и за ОТ, не съм съгласна, че са дори и с идея по-трудни от истинското НВО. До него, с малко по-завъртяно поднасяне, се доближава най -много  сякаш Регалия.А и това кое дете колко има не е съвсем показателно, понеже зависи какви са задачите в отделните години. От типа на тазгодишната 24--та с допълнително построение никога не имало в пробните на Веди, ОТ, Регалия, Милениум, както и на изпит по новия формат от 2010 насам. Срещала съм такива само в пробни на Софроний, СМГ, ПЧМГ, та ето как в един момент ще се окаже все пак положително да идеш и на техен пробен, макар и по-сложен, дори само с цел да разбереш, че има и такива задачи, за да им обърнеш и на тях нужното внимание. Каквото и да си говорим, за тях в училище не остава време ( изключвам математическите гимназии и паралелки) , в болшинството школи също не се разглеждат въобще или за цвят се показва някоя единична задача..Дано след тазгодишния изпит нещата в това отношение да се променят, понеже и много добре подготвени деца се предават пред задачи, в които е нужно да знаеш "хватката". А 5-10 точки могат да се окажат решаващи в горния регистър за децата с апетити към най-високобаловите паралелки, особено в тези с утрояване на мат.
Виж целия пост
# 203
Ако се целиш в паралелки, където се утроява МАТ, е повече от ясно, че ще огледаш и повече типове задачи и ще огледаш и другите школи, най-вече на СМГ и ПЧМГ и няма да останеш на една ми ти гола Регалия например.
Ясно е иначе, че преценките са различни.
Виж целия пост
# 204
Ами хич не ясно, докато не стане като тази година.Само с разглежданото в  стандартните школи (не на СМГ и ПЧМГ) ежегодно влизат деца в СМГ с по 99-100  точки. Ама техните 100 не са като тазгодишните 100..
Виж целия пост
# 205
Кое точно хич не е ясно, не става ясно, ама здраве да е. Писала съм някога по тази тема, за мен е минало, и цял живот на база минали събития няма да давам мнения, изказала съм се, мнението ми и преценката ми са различни просто.
Виж целия пост
# 206
От написаното се разбира, няма нужда от заяждане, ама здраве да е. Съвсем ясно написах, че предишни години И деца, готвили се само в Софроний, Регалия, Веди, Милениум, ОТ  и др. са приемани в СМГ с резултати по мат, близки до максималните. Та хич не е толкова ясно, че заради апетита им към гимназията непременно е трябвало да се ориентират и към курсове в СМГ/ПЧМГ, а не само да разчитат на някоя си школа от изброените. Докато тази  година само с наученото в упоменатите школи може и да се разминали с исканото заради липсата на оттрениран подход към задачи, решими САМО с построение, а не от незнание и недостатъчна подготовка.
Виж целия пост
# 207
Отново съм на различно мнение. Тази година, с наученото в школите, се класираха за СМГ, просто с по-нисък бал от предходната година.
Виж целия пост
# 208
Отново съм на различно мнение. Тази година, с наученото в школите, се класираха за СМГ, просто с по-нисък бал от предходната година.
С този пост приключвам коментарите по темата. Горното включване противоречи на предходното ти, според което било ясно, че ориентиралите се към СМГ дори в предходните години с по-лесно достижими в сравнение с тази година  максимални резултати или близки до тях  е трябвало са разчитат на нещо повече от една гола Регалия...
Статистиката е пред всеки, нека сам си направи сметките.Едно отлично подготвено дете от упоменатите школи без никакви грешки до 24-та зад +вярно нейно първо подусловие и забиване в останалата й част заради непознаването й
като вид  и подход за решаване  с  резултат от 93-94 точки по мат и прекрасен примерен резултат по БЕЛ от 95 точки тази година е останало аут от немските паралелки на СМГ дори и на 2 класиране. Същото дете със стабилната си подготовка в минали години би имало около 100 точки и би било прието още на 1 класиране без никаква нужда от курсове в школи, в които се разглеждат И такива задачи.
Виж целия пост
# 209
Пенсионирана русалка, изобщо не си разбрала и внушаваш нещо, което не е така.
За немската паралелка на СМГ въобще не говоря, тя е "друга губерния". Говоря за СМГ, която не е само немската паралелка.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия