Наскоро бях съкратена и съгласно КТ,работодателят ми дължеше второ брутна заплата/чл.222,ал.1/.По тяхно желание парите ми се дадоха "на ръка".За моя изненада от сумата във фиша липсваха около 160лв.,за които на хвърчащо листче беше записано като липса от незасечена каса.
По принцип в работата ми се включваше и задължението да отчитам фактури в брой,а също така да давам на сервизните техници пари за части.Тъй като когато бях назначена нямаше титуляр и приех формално от колежка в магазина без съответните документи.В последствие ми направи впечатление,че парите не се засичат,а и в интерес на истината цареше хаос по отношение на документацията.След като смениха мениджъра и със заповед занулиха липсите в склада с части,аз многократно обяснявах на новия и на счетоводството,че има проблем и в касата.Убеждаваха ме,че ще се реши,тъй като се въвежда оптимизация на работата....
На 30.12.ми връчиха заповед за съкращение/една седмица преди това подписах анекса за преминаване на постоянен договор/ и ми платиха една брутна заплата в брой.Нито издавах каса,нито подписвах предавателен протокол.Дори имах в себе си около 500лв. и ги отчетох на менижъра,които въобще не беше в час с програмата и се наложи аз да му ги прехвърля документално.
Сега, на въпроса на базата на какъв документ ми удържат парите,главният счетоводител твърди,че му губя време и затваря телефона.
Моля за съвет как мога да си потърся правата,има ли въобще институция към която да се обърна?
Предварително благодаря за търпението да изчетете поста ми.