Връщане на бебешка стока?!

  • 4 112
  • 21
Момичета,здравейте! Проблемът е,че вчера купих количка от хиполенд,но като сложих бебето вътре и ми стана непосилна за бутане.. Въпроса ми е според вас дали мога да я заменя за друга?
Виж целия пост
# 1
   Ако не си я купила онлайн, по закон нямаш право да я върнеш / замениш.

   Много магазини, обаче, имат customer-friendly политика и биха ти заменили продукта без проблем.

   Просто им звънни и ги попитай. Peace
Виж целия пост
# 2
  Ако не си я купила онлайн, по закон нямаш право да я върнеш / замениш.

   Много магазини, обаче, имат customer-friendly политика и биха ти заменили продукта без проблем.

   Просто им звънни и ги попитай. Peace

А, аз мислех, че в 7 дневен срок може да върнеш продукта с опаковката и неизползван след като си го купила. Независимо онлайн или не! Или греша ?
Виж целия пост
# 3
Такава голяма верига едва ли ще откаже да я смениш. Отиди на място и просто питай
Виж целия пост
# 4
И аз знам, че за всяка стока имаш право да я върнеш в 7-дневен срок. Не знам обаче дали не трябва да имаш основателна причина за това - примерно да е дефектна, развалена и т.н. Обади се в комисията за защита на потребителите и питай. Обикновено са много любезни и обясняват.
Виж целия пост
# 5
Ето тук са общите условия за връщане на стоки, но те са май за онлайн покупка. Най-добре се обадете в Хиполенд и обяснете, че искате да я върнете, въпреки че е използвана и е малко вероятно да я приемат, но все пак пробвайте.
Виж целия пост
# 6
В рамките на ЕС, всяка стока може да се върне в срок от 14 дни, без да си длъжен да упоменеш причините за това. Изключение правят хигиенни продукти, примерно самобръсначки, бельо и т.н. При тях, в общите условия на сайта трябва да го пише това, като на съответната страница на продукта, в условията на покупката, също трябва да има такъв текст. То е и логично, де, кой иска да ползва чужда самобръсначка?

Цитат от един от сайтовете на ЕС / ЕК:
Цитат
In the EU
 you have the right to return these purchases within 14 days for a full refund. You can do so for any reason – even if you simply changed your mind.
Източник: http://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarante … urns/index_en.htm
Виж целия пост
# 7
Опаковайте я отново
Обяснете им , че са ви подарили друга
Със сигурност , ако не ви върнат парите ще я замените за нещо друго
Виж целия пост
# 8
   Момичета, нищо лично, но недейте да подвеждате така. Както написах и по-горе, според българското законодателство, търговецът не е длъжен да приеме стоката обратно, нито да я замени с друга. Това зависи изцяло от неговата добра воля и благоразположение. Peace

   Всички положения, които сте описали, важат само за онлайн покупките.

   При физическа покупка, дори и продуктът да се окаже дефектен, непосредствено след направената сделка, отива на сервиз, но пак няма как да го върнеш и да ти възстановят парите.
Виж целия пост
# 9
Както написах и по-горе, според българското законодателство, търговецът не е длъжен да приеме стоката обратно, нито да я замени с друга. Това зависи изцяло от неговата добра воля и благоразположение. Peace
Сигурна ли си? Защото моето инфо за този закон е, че европейското право важи в целия ЕС. Но не съм адвокат.
Има други закони, при които националното законодателство е над европейското, но доколкото знам, този за защита на потребителите, конкретно в частта му с връщане на стоки, вече се уеднакви.
Друг е въпросът, че много клиенти не си знаят правата и не си ги търсят, а търговците се възползват от това. Знам такива случаи за закупени Епъл телефони от Глобул или Мтел,забравих точно. Момичето е адвокатка, разказа им какви права има като клиент и след известни разправии получи каквото искаше в случая. Позова се на европейските директиви в това отношение. Случката беше преди някъде година.

Та не си слагам главата в торбата, но има ли български закон, който да оборва написаното в европейския линк или да му противоречи / да го ограничава?
Виж целия пост
# 10
   Сигурна съм на 99.5%. Peace Естествено, оставям си една малка вратичка от 0.5%, в случай че законът е променен съвсем наскоро, но не ми се вярва.

   Това го казвам на база своя личен опит (преди време прибегнахме до "Комисията за защита на потребителите"), впечатления чрез познати и инфото, изписано дори в този форум. За съжаление, даже и при наличието на непосредствено забелязан дефект, повечето търговци не са склонни да приемат обратно неработещите стоки, а директно ги пращат на гаранционен сервиз. Това, примерно, важи за "Техномаркет" и "Технополис".
Виж целия пост
# 11
OK, аз личен опит в България с връщане на стоки нямам, затова само закона коментирах. Жалко, че е трябвало да стигаш до КЗП, а няма свестни търговци, при които да става всичко от само себе си.  Confused
Знам само, че веднъж баща ми купи от Билла пакетирана стока, която часове по-късно отворихме и установихме, че е развалена и му върнаха парите. Беше отдавна вече, та не помня точната стока.

Иначе, това връщане независимо в какво състояние, води до това, че хората тук си "купуват" най-скъпата бормашина, пробиват си дупките и после я връщат, .Специално с бормашини и винтоверти знам доста такива случаи.
Виж целия пост
# 12
OK, аз личен опит в България с връщане на стоки нямам, затова само закона коментирах. Жалко, че е трябвало да стигаш до КЗП, а няма свестни търговци, при които да става всичко от само себе си.  Confused
   Наистина беше преди няколко години и нямам точен спомен за конкретните детайли, но в общи линии, купихме компютър, втора употреба, от една уж реномирана фирма. Конфигурацията беше доста скъпа, особено като за ползван продукт – 1000+ лв. Когато се върнахте вкъщи и сглобихме всичко, се оказа, че компютърът изобщо не може да тръгне и със сигурност вината не беше в нашите технически умения, защото викнахме познат-специалист в областта, който също не успя да подкара машината... Ядосани, се обадихме на фирмата, че искаме да се откажем от покупката и да ни върнат парите, на което те категорично отказаха. #2gunfire Така стигнахме до Комисията, като с техни представители отидохме директно в офиса на въпросната фирма и всичко приключи благополучно в рамките на 10 мин. Peace Получихме си пълната сума. Но по спомен, нещата се развиха по този начин, именно защото имаше някаква условност за продуктите втора употреба, но какво точно беше..., вече не си спомням, за да споделя опит.

Знам само, че веднъж баща ми купи от Билла пакетирана стока, която часове по-късно отворихме и установихме, че е развалена и му върнаха парите. Беше отдавна вече, та не помня точната стока.
   Търговците предпочитат да връщат пари, при възникнал проблем, особено що се касае за по-евтини стоки. В крайна сметка, ако не проявят разбиране, рискуват да бъдат очернени по форумите и да застрашат репутацията си, губейки потенциални клиенти. И аз много пъти съм връщала продукти с изтекъл срок на годност в кварталния магазин и не е имало проблем.

   Но случаят на авторката е различен... Дано, все пак, служителите се окажат коректни и да ѝ подменят артикула за нещо, което ще ѝ върши работа. Peace
Виж целия пост
# 13
Според ЗЗП връщането на стоки без да е установен дефект или несъответствие с договореното не е задължение на търговеца-ако иска да приеме ползван продукт и смята,че може да го продаде на друг като за нов му е разрешено(с изключение на лекарства-там имаше друг закон),но в никакъв случай не е длъжен да прави подобно нещо.
Виж целия пост
# 14
Шоколадче, тук са длъжни да приемат стоки обратно в 2-седмичен срок (с някои изключения, де, писах по-нагоре). Това, което казваш, трябва да е ЗЗП в България, нали?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия