некоректен домоуправител

  • 3 317
  • 18
Здравейте, домоуправителя в нашия блок е наш съсед. От половин година настоявам да предсави отчет и да преизчисли таксите, защото смятам че може би са грешни. Аз живея сама и не използвам асансьор на втори етаж, а сметката ми е почти равна с хора жевеещи на горни етажи ползващи такъв и тричленни например семейства. Аз и още едно семейство спряхме да плащаме, защото не се прави отчет и няма яснота. Двама от членовете на УС искаха да направят ревизия, а той на някняколко пъти отказва да даде книгата. Лошото е че има доверието на бабите в блока и са мнозинство. По младите не идват на събранието и той си прави каквото си реши. Сега взеха решение за нов професионален домоуправител. Дойде само един представител т.е от една фирма.от 26 апартамента присъствахме само 11 чомека и два апартамента бяха представлявани от двама от тези единайсет, но нямаха пълномощни. . Сега въпросите са ми два основни - Легитимно ли е взето решението за назначаване на проф.домоуправител ? а другия- Нужно ли е писменно искане, за да се направи ревизия, при условие, че членовете на УС са искали да правят ревизия? Също така ако съм пропуснала някой момент да ми помогнете с компетентно мнение! Благодаря ви!
Виж целия пост
# 1
 Масова практика,нищо ново! Според мен е нелегитимно,но намерете Закона за етажната собственост,там трябва да е регламентирано! newsm78
Виж целия пост
# 2
В закона до колкото разбрах пише, че консумативните разходи се делят на броя на живеещите, а проф.домоуправител казва че с гласуване се решава на апартаменти или на брой живеещи да се дели разхода. Дори и таксите за фирмата има възможност да се гласува на броя на живущите или на апартамент да се плаща.
Виж целия пост
# 3
Другото което е, аз живея сама, а мнозинството не и винаги се гласува да се плаща на апартамент. Редно ли е да се гласува и за консумативните разходи
Виж целия пост
# 4
Разпределението на общите разходи във вход се решава на ОС на ЕС.
Виж целия пост
# 5
Милена Хаджийска_538581 защо не зададеш тези въпроси на професионалния домоуправител , те нали трябва да ви запознават изчерпателно и с тези работи, като сте решили да се спрете на тях?
Виж целия пост
# 6
Милена Хаджийска_538581, не ми стана ясно дали имате или не нов домоуправител. Ако нямате, подайте оплакване от името на Общото събрание срещу съседа домоуправител, дето не ви дава отчет. Ако имате нов, още повече професионален, той би трябвало да си се заеме да изчисти нещата. Нали това им е работата?
Виж целия пост
# 7
Както и другите са казали- няма общо правило за разходите. Всеки вход решава това на ОС. Както решава и за плащането за асансьора. Макар че е препоръчително живеещите до 2-рия етаж да не плащат асансьор, не винаги се получава така. В предишния ми апартамент живях 20 години на 1ви надпартерен етаж и сигурно съм ползвала 3 пъти асансьора. Въпреки това чинно си плащах наравно с другито и то такса на апартамент, а не на живущ. Чак преди 4 години се преборих разходите за асансьор да се разделят между вивущите от 2рия етаж нагоре, но така или иначе плащахме на апартамент, независимо колко човека живеят в него. Сега в новия ми апартамент се плаща на живущ.
Виж целия пост
# 8
И при нас ОС решава тези неща за консумативите във входа.
Виж целия пост
# 9
При всички случай, гледай да поговориш първо със съседи съмишленици, които ще те подкрепят и после се организирайте да предприемете действия.
Виж целия пост
# 10
boto
Точно. Всеки блок си изготвя бюджет, според това какво харчи, какви ремонти са му нужни, ако има доходи се преизчислява и се събира по-малко от всички съседи, не само някои и така.. По закон живущите спазват вътрешния правилник.
Виж целия пост
# 11
Имаше в закона при какви условия, въпреки малкото присъствие събранието е легитимно, доста е подробно.
Режийните разходи се разпределят на човек, а ремонтите според идеални части според закона.
Каквото и да си говорим, някой, ако не спазва закона, няма кой да го санкционира, а да тръгнеш да се съдиш за съседски неразбории, едва ли някой го прави, съденето е скъпо мероприятие и като опре до изваждане на пари и всичко си остава.
На практика няма кой да санкционира един недобросъвестен домоуправител и затова са толкова тегави тия отношения.
Както те  посъветваха намери съмишленици и образно казано вземете властта в ръцете, или ще почнете от нулата или той ако се съгласи да ви даде книжата и пари, ако има , оттам докъдето е стигнал.

Като цяло за разходите, въпреки че е ясно указано в закона , всеки дърпа как на него му изнася, дали на апартамент или на човек и хич не ги интересува какво пише в закона- при наште събрания и така , предполагам и при другите не е различно
Виж целия пост
# 12
zari65 а тази легитимност на Общото събрание при нисък кворум, важи ли и за избора на нов домоуправител?

Виж целия пост
# 13
Важи, ние така го сменихме, виж стъпките в закона, първо се свиква, ако няма кворум после след 10 дена, на новия ден ако пак няма се изчаква 1 час и се провежда и решенията важат- по памет ги казвам стъпките, разписани са в закона провери как точно е
Виж целия пост
# 14
Не разбирам как може да има хора, които не искат да направят малко усилие и  да си организират грижата за мястото, където живеят. Какво толкова им коства да присъстват на едно ОС?!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия