Образование за децата със специални потребности/Проблем с индивидуалното обу...

  • 201 471
  • 818
# 705
С помощ от учител нещата по се получават.Както и аз като помагам вкъщи.Иска аз да му чета условията на задачите.Той все още не може да чете гладко.
Виж целия пост
# 706
С помощ от учител нещата по се получават.Както и аз като помагам вкъщи.Иска аз да му чета условията на задачите.Той все още не може да чете гладко.
Нормално е тогава в час да не може да се справи. Ако не чете гладко не разбира прочетеното, съответно не може да разбере какво трябва да прави.
Всъщност моята дъщеря чете свободно и гладко от лятото след първи клас, но пак не винаги се ориентира какво точно се пита или иска да направи.
Относно четенето тренирайте с бебешки книжки или комикси и детски енциклопедии - кратки текстове, защото четенето в началото изисква много усилия за концентрация и разчитане на текста и не остават сили да се разбере прочетеното. Отделяйте 15-20 минути на нещо и след това сменете дейността. Ако проблемът е в концентрацията, защо не пробвате да сложите детето на нестабилна основа, например възглавница под дупето, висок стол или въртящ се такъв, дори топка от онези големите гимнастическите или по корем и да му кажете да си клати краката. Едни такива движения може да подпомагат концентрацията. Логопедката, която работеше в началото с дъщеря ми (3,9 г до 6-гозишна възраст) така успяваше да я събере и да работят по 60 минути.
Виж целия пост
# 707
Диагнозите на вашето дете какъв специалист ги постави?Детски невролог, психиатър, клиничен психолог или логопед?
Виж целия пост
# 708
Екип от детски психиатър, психолог и логопед обследваха детето в клиниката по детска психиатрия Св. Никола към Александровска болница.
Виж целия пост
# 709
Каква терапия ви назначиха с цел подобряване на състоянието на детето?
Виж целия пост
# 710
Никаква
Виж целия пост
# 711
Как се справяте с нежеланието на детето да учи? Сега е втори клас.Няма мотивация за учене, не осъзнава за дължение и отговорност.Голяма мъка е да го накарам да си пише домашните.Инато и своенравно дете е.Моля мамите за съвет.

Съвет не мога да дам. Мога да споделя само, че и при сина ми е същото. Въпреки че вече е пети клас, все още не сяда да пише домашни и да учи у дома сам. Ако аз не го подсетя няколко хиляди пъти, че е време за домашните и ако не го заплаша с наказание, не се получава. Докато учи, аз трябва да седя до него. Пазари се за всяко изречение, което трябва да напише, и всеки ред, който трябва да прочете.

Оценките му в училище са отлични. Няма абсолютно никакви затруднения с нищо. За домашно, което му отнема 10 минути, ние се пазарим и обясняваме половин час. Всичко, свързано с училище, се прави с много голям натиск от моя страна. Чудя се дали някога ще приключи това, но поне засега няма такива изгледи.
Виж целия пост
# 712
Малката ми дъщеря все още (3-ти клас) не чете гладко. Борбата за създаване на навици за изпълнение на задачите - училищни и домашни, в началото бе епохална. Отне време и много търпение, но към днешна дата мога да твърдя, че сама учи, а това, което я затруднява - отбелязва и ме чака. Трудно създадохме ритъм, две летни ваканции отне. Но не е невъзможно. Всъщност, най - трудната част беше детето да ме възприеме като човек, който иска и може да помогне.
Виж целия пост
# 713
Огромни благодарности на Mama Ru, Nedinka и Lina_n_n за споделената информация.
Виж целия пост
# 714
Ще попитам и тук, ако някой е наясно.
Моето дете е дневна /присъствена форма на обучение, но е със СОП (смесено специфично разстройство на психологическото развитие). Изцяло на количествени оценки, по учебния план за класа е. Мислех, след седми клас да я насоча към професионална гимназия, но днес чух, че децата със СОП имали право само на първа квалификационна степен и завършвали в десети клас. А аз мислех да учи специалност с трета квалификационна степен и да си завърши наравно в 12 клас. И сега съм в размисъл - вярно ли е това и какви права има дете със СОП. Има ли право на средно образование или трябва да се откаже от СОП? Ако се откаже от СОП, то на ДЗИ няма да има право на допълнително време и консултант ли?
Виж целия пост
# 715
Не съм наясно с това, което питате, но моето дете току - що влезе в осми клас и се оказа, че не му е било необходимо допълнителното време. Успя да влезе където искаше и сега вече няма да е СОП точно защото не исках да се води така до края, а и се оказа, че допълнителна помощ нито  му е жизнено необходима нито се работи кой знае колко.
Виж целия пост
# 716
При.моето дете има някои дефицити и СОП е плюс. По-сериозни са проблемите с математиката и географията за сега много куца. Това, че е със СОП облекчава положението и среща подкрепа от страна на учителите - например, когато има възможност контролните по БЕЛ и математика ги прави при ресурсната и така има спокойствието да даде най-доброто от себе си. Ако нещо не й е ясно има кой да помогне и подкрепи.
Виж целия пост
# 717
И моята е така, но предпочетох сред последните в класа със собствени сили вместо по средата с ресурсен
Виж целия пост
# 718
Страх ме е до не попадне на някой амбициозен или нетолерантен учител и да я влачи по поправителни изпити и да я мачка, че не се справя. А тя ще го закъса сериозно като стигне висшата математика. И без това в началния курс достатъчно й смачкаха самочувствието, което никога не е било голямо.
Виж целия пост
# 719
Моето дете сега е 8 клас, със СОП. Засега има отпуснат екип за подкрепа до 10 клас - правихме реоценка в началото на 5 клас, защото първоначално имаше отпуснат екип само за начален етап на образование. При реоценката ѝ отпуснаха екип до завършване на първи гимназиален етап (10 клас). На НВО 7клас си използва допълнителното време, били са 4 деца със СОП в отделна стая, със собствен "график", различен от останалите стаи.
В новото училище занесох веднага документите, с които ѝ е отпуснат екипа за подкрепа. Засега ресурсната и логопедката са се "свързали с нея", ще работи с ресурсната, защото логопедката била много натоварена. Трудностите при нея са математика и точните науки, но така или иначе тези неща ги доучваме в къщи. Моята основна идея да работи с ресурсната е най-вече учителите да са наясно, че тя има затруднения и работи за преодоляването им, а не че просто я мързи или не учи достатъчно. Защото зад едно "несправяне" с математиката, примерно, може да стои мързел (нерешаване на достатъчно задачи), пропуски от минали години, но в случая е липса на абстрактно логическо мислене, въпреки канския труд.
Не знам дали в 10 клас ще искам реоценка и отпускане на екип до 12 клас, съответно удължено време на ДЗИ (дори не знам дали за там е възможно). На НВО-10 би трябвало да ѝ се полага удължено време, но то и без това е без стойност това НВО. Ако детето е на количествени оценки може да учи във всяко училище, да завърши 12 клас и да продължи образование, ако и където реши. Екипът за подкрепа е точно това - подкрепа. За децата, които не покриват минималните държавни образователни стандарти и минават на качествени оценки е по-различно. За тях има ограничения къде, какво и докога могат да учат, след 7 клас се насочват към конкретни училища според дефицитите им. Но това не е общо за всички със СОП. Основната разлика е вида на оценките, така че най-важно е детето да не преминава на качествени оценки, а не да се отказва от СОП. Но все пак...обсъдете с училищния екип дали и те са наясно с това положение, винаги е по-добре да се говори с тях и да се обсъждат очакванията на двете заинтересовани страни Simple Smile
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия