Образование за децата със специални потребности/Проблем с индивидуалното обу...

  • 200 705
  • 798
# 780
Имате право, да.
Попълвате заявление, което се входира в дирекцията на училището.

Аз седя с дъщеря ми в часовете от 1 клас. Детето е аутист, в 4 клас. Важно е дали в ТЕЛК решението ви пише, че е с чужда помощ или не
В този случай, директора не може да ви откаже.



[/i]quote author=Вицито-АлМен link=topic=91330.msg46980583#msg46980583 date=1695498496]
Здравейте
Имам ли право да седя със Синът ми в часовете, той е на 11 год. С диагноза F84.0 в момента е в нова сграда, с нови учители които не познава.
И ако имам право , какви документи трябва да дам и от къде да ги извадя. Защото не ми позволяват, а той е доста стресиран защото му е още ново.
Благодаря предварително
Извинявам се за дългия пост
[/quote]
Виж целия пост
# 781
Първокласник - хиперактивен с дефицит на внимание. От училището искат ресурсно подмогане. Ако се съглася и детето ми стане със СОП, в учлището ми казаха, че във всеки един момент мога да се откажа, но чета в Наредбата: Чл. 123. Ресурсното подпомагане може да бъде преустановено с решение на екипа за подкрепа за личностно развитие след преглед на напредъка в развитието на детето или ученика и/или постигане на целите в плана за подкрепа, и след подадено заявление от родителя.
Последното изречение и след подадено заявление от родителя, тоест по всяко време мога да се откажа? Дори, ако му дадат 3 години примерно.
Още един въпрос, това, че е бил СОП 1-2 класа, остава ли му в "досието"?
Доволни ли сте за Вашите дечица? Реално какво представлява - 3-4 часа в седмицата ресурсен учител, логопед, психилог и се взема от "леките" часове или влиза в клас?
Страх ме и не знам накъде да тръгна...
Виж целия пост
# 782
Как стана ясно че е ХАДВ. Имате диагноза? Кой и как реши че сте с ХАДВ че и имате нужда от подпомагане?
Виж целия пост
# 783
Няма смисъл според мен. Детето ще се чувства различно от другите. Вместо да играе по физическо например, ще ходи при ресурсния. Неминуемо децата и учителите ще го възприемат като различно, неспособно да се справи само, и няма и да полагат усилия да го обучават както трябва. Трудно се излиза от СОП, трябва да покрива ДОИ. Етикетът остава. По-добре да работи с външни специалисти - специален педагог, логопед, психолог. Препоръката ми е такава, ако дефицитите на детето не са големи и има вероятност да влезе в норма. Ако обаче се касае за голямо изоставане и сериозни поведенчески проблеми, минете на ресурсно. Което не отменя работата с външни специалисти и вкъщи. В училище за два-три часа седмично нищо не може да се постигне.
Виж целия пост
# 784
Здравейте! Как става преминаването от количествени на качествени оценки? Свиква се комисия или? Моля да ме насочите къде да прочета. Детето не е на ресурсно подпомагане, вероятно ще мине на такова. Изкарва предимно слаби оценки. Работи се от класната допълнително с него след часовете, като обща подкрепа, но няма напредък.
Виж целия пост
# 785
Обмислете добре - аз не бих се съгласила. Това означава да няма и диплома накрая и да не може да работи. Като се съгласите веднъж няма измъкване. Трябва да се яви на изпити по всичко и да покрие критериите за да мине отново на количествени оценки. Това дете със затруднения не може  да го направи. По - добре да го избутват с 3-ки, но с нормална диплома. Аз бих обмислила и смяна на училището. Може пък в новото да попадне на по - внимателни учители и да започне да се справя. Освен ако няма тежка диагноза, която и без това не му дава шанс за развитие и работа.
Виж целия пост
# 786
Подкрепям последното мнение. Не знам какъв е проблемът на детето, нито клас, но влезете ли във филма с качествените оценки програмата ще обхваща някакъв разтегнат минимум. След седми клас ще го насочат от ресурсен център към паралелка с първа квалификационна степен до десети клас.
След четвърти клас НВО не е задължително, а може да се яви и с удължено време и ресурсен.
След седми клас решавате дали да ходи на НВО, но пак е такъв вариантът - удължено време и ресурсен за консултант. Иначе и в гимназията ще е на качествени оценки по предметите, по които е било и до седми клас, дайте му шанс, особено ако става въпрос за дете 1-2 клас. С времето ще дръпне.
Виж целия пост
# 787
Моето дете е с подпомагащ екип и нормални количествени оценки! Никакъв филм няма!
Взимат го от някои от леките часове и то не винаги.
Вчера подписах за още 20 часа допълнителни.
Виж целия пост
# 788
Да, де, ако е с количествени оценки е добре, филмът започва, ако е на ресурсно с качествени оценки, т.е напишат, че детето не покрива ДОИ. А много деца ги бутват на качествени оценки, въпреки че им трябва само малко още помощ, разбиране и време, за да покрият ДОИ или са много близо до тях.
Виж целия пост
# 789
И не "дават три години". Това звучи като присъда!
Всеки срок имате среща, разговор и подписвате документи. Съответно всеки срок можете да се съгласите или да не се съгласите.
Виж целия пост
# 790
Никой не е писал за три години, макар, че при моето дете оценката е за етап - до края на четвърти клас, до края на седми клас. Но изричното ми условие беше да е на количествени оценки, въпреки че дълго време се движеше по ръба на ДОИ по единия от основните предмети. И да, всяка година се подновява от родител заявлението за ресурсно, но минават с една оценка , не свикват комисията всеки път.
Виж целия пост
# 791
И не е вярно, че родителят решава, защото съм описвала тук как не ми разрешаваха да се откажа, твърдяха, че детето е за качествени оценки и ако искам да мине на количествени трябва да държи изпити по всичко! Един път съгласиш ли се попадаш в техните ръце и измъкване няма. Принудих се да преместя детето си в друг град за 3 месеца, за да го измъкна и сега същото това дете си влезе след 7 клас по първо желание и има успех 4.90 - 5 като се справя само. Повярвайте, че теорията няма нищо общо с практиката. При това ми унищожиха детето от 1 до 4 клас, като не се занимаваха с него и го изтласкваха от час да го обучават ресурсните. А то имаше нужда от малко внимание и подкрепа, но прехвалената му учителка нямаше време за такива неща.
Виж целия пост
# 792
Аз също говоря от практиката.
Виж целия пост
# 793
Здравейте! Как става преминаването от количествени на качествени оценки? Свиква се комисия или? Моля да ме насочите къде да прочета. Детето не е на ресурсно подпомагане, вероятно ще мине на такова. Изкарва предимно слаби оценки. Работи се от класната допълнително с него след часовете, като обща подкрепа, но няма напредък.

всичко което ви интересува е описано в Наредба за приобщаващото образование от 2017 г. И тя е свободно достъпна в интернет.
 От написаното разбирам  детето ви може би има някакви специфични нарушения в ученето, не сте уточнили кой клас е какви са учебните проблеми, какво виждате като родител, защо класната и помощта й не са ефективни.  Дори и да преминете на ресурсно като част от допълнителна подкрепя - няма как да очаквате грандиозен напредък при явни проблеми - с един два часа допълнителни занимания седмично с ресурсен ( тази помощ трудно би могла да бъде наречена висококачествена) . Това може д абъде  само някаква малка част от помощта, останалото ще трябва да осигурите допълнително. Ако наистина са специфични нарушения в ученето ще трябва да наемете частен учител. Ако нарушенията са други, но до сега на тях не е обръщано внимание, там пътищата са други.

Не знам кой какво ви казал за количествените и качествените оценки, но преди да се премине към качествени ( справил се -  несправил се, а не 3,4,5,6) трябва да знаете че дори един предмет на детето да е с качествени бележки то никога няма да получи диплома за завършено образование. Това е  наистина много сериозна стъпка и се предприема когато детето не е в състояние се справи с учебния материал  и той изисква редукция. Това съпътства диагнози от сорта на - интелектуални дефицити, разстройство от аутистичния спектър с интелектуални задръжки и подобни все свързани с интелектуални затруднения.
Много често тези неща не се казват на родителите. А им се казва някаква приятна завоалирана история, нещо , което всъщност няма нищо общо с истината и  как сега детето ще премине на качествени бележки а от другата година ще се върне на количествени. Това няма как да стане.  Такова връщане от качествени към количествени бележки е възможно само, ако детето вземе изпит с материала по предмета за годината, в която по същия този предмет е било на качествена бележка. Веднага е видимо че това е абсурд. Ако детето можеше да  се справи с материала нямаше да бъде на качествено оценяване.
Въобще мили родители много внимавайте какво ви се казва от учители и въобще училищна администрация. За съжаление те много често мислят за себе си , а не за вас или за доброто на детето. Верно е , че има случаи, в които качествените бележки не могат да бъдат избегнати, но  много често деца с възможност да покрият ДОС биват избутвани на индивидуално обучение защото така на всички в училище им е добре. На всички,  но не на детето.
Много внимавайте как  слушате и какво подписвате. Имах случай, в който така щяха да подхлъзнат една майка с дете високофункциониращ спектрален и с която се чувахме ден и нощ, докато ми повярва че това, което се опитват да направятс дете покриващо ДОС но с леки поведенчески девиации на сензорна основа е да го оставят без диплома.
Виж целия пост
# 794
Точно така е. Когато аз подписвах за моето дете да мине на ресурсно се опитаха да ме убедят, че няма значение на качествени оценки, защото до четвърти клас всички са на качествени и, че за седми клас не е проблем да приравни и мине на количествени. Не можаха обаче да ми отговорят как дете, което е на ресурсно защото не покрива ДОИ и не е учило една камара материал от 4 до 6 клас, в седми ще положи приравнителни изпити, върху този материал. Че то, ако може само да изучи всичко за четири години няма да е на ресурсно.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия