Пролетна Шестокласна

  • 47 017
  • 772
# 660
Сега прочетох текста... много е хубав  Sunglasses За разлика от миналогодишния

Бях петнайсетинагодишен хлапак и учех в стругарски техникум. По-точно – не учех. Бягах от часовете, бях натрупал неизвинени и една камара двойки. Викаха родителите ми в училище, пък аз не им казвах. Един ден директорът ме заплаши, че ако не дойда с баща си, ще ме изключи от училището.

Ходех по улицата и се чудех какво да направя. Родителите ми живееха в провинцията, трудно можеха да дойдат. И за какво да идват? За да чуят, че синът им е пред изключване...

Изведнъж, както вървях по тротоара, ми хрумна идея. Огледах се наоколо – случайни минувачи. Харесах си един – изглеждаше кротък човек, скромно облечен, на възраст колкото да ми е баща. Спрях го и накратко му описах положението си. Помолих го да дойде с мен при директора като мой родител.

Човекът се съгласи. Тръгна с мен към училището. Влязохме при директора и аз го представих – баща ми.

Директорът само това чакаше и като отвори една уста: синът ви бяга от час, пуши, има двойки...

– Георги е пред изключване! – завърши директорският монолог.

„Моят баща“ мълчеше и ме гледаше. Изведнъж се пресегна и ми изплющя страшен шамар.

– Ох! – викнах. Не от болка, а от изненада.

– Ох ли! – и върху главата ми се посипаха още удари. – Ти докога ще ни ядосваш, бе! – ядно ме шлевеше тоя, уж наглед кротък човек.

– Недейте, другарю! – намеси се директорът и почна да ме защитава. – Не го бийте! Той ще се поправи...

– Няма да го бия ли! – викна почервенял от яд човекът. – Аз вкъщи ще го пребия! А пък майка му как ще се ядоса!

Той ще ѝ разбие здравето!

И пак налетя върху ми с шамари.

Притеснен, директорът побърза да ни помири и да ни изпрати от кабинета си.

Щом излязохме извън училището, човекът се успокои, сякаш нищо не е било. Заведе ме в най-близката гостилница.

Поръча ми кебапчета и лимонада, а на себе си – ракия. И ми каза:

– Ей, взимай се в ръце! Че втори път няма да идвам в училището...

Така се разделихме. Научих само първото му име – Христо.

Минаха години. Завърших техникума, почнах работа, излизаха мои карикатури по вестниците, получавах добри пари. Една вечер в някакъв трамвай го видях – човекът, който бе изиграл ролята на мой баща. Обадих му се, той скочи да ме прегръща, като да съм негов син. Веднага ме покани на гости. Заведе ме в малък занемарен апартамент – „Софжилфонд“, където живееше под наем с жена си. Нямаха деца. Настаниха ме върху продънен стар диван, той наля ракия, жена му – болнава, отрудена, сложи нещо за ядене. Пихме и приказвахме, а аз през цялото време се въртях на мястото си. От неудобство, пък и една пружина от дивана ме бодеше отдолу. Христо и жена му не ме пускаха да си тръгна и ме разпитваха – като родители, които отдавна не са виждали сина си.

Тогава си помислих, че всичко в тоя живот се връща и сега е мой ред да върна жеста – навремето той, случайният човек, беше изиграл ролята на мой баща, сега аз трябваше да съм негов син. Къде да ходя – влязох си в ролята и родителската среща продължи до полунощ, макар пружината на дивана през цялото време да ми убиваше...

Като си тръгвах, запомних улицата и номера. На другата сутрин отидох в магазин „Явор“, най-известния мебелен магазин по онова време, и купих един диван – от изложените на витрината. Натоварихме го на камион и дадох на шофьора адреса на бай Христо.

– Кажете, че е от сина му – рекох. – Подарък за именния ден...

Защото на следващия ден беше Рождество.
Виж целия пост
# 661
Нямам никакво намерение да давам теста от матурата на Георги  Grinning
Виж целия пост
# 662
Наистина е хубав и съдържателен текста. Дано са се справили децата, макар че при лесен тест ,преразказът ще отсява най-добрите
Виж целия пост
# 663
  Чудесен разказ. Мисля че цялият тест е нито много лесен, нито пък много труден. Още нямам мнение за литературните въпроси.  Отговорите изискват добро вникване в съдържанието на текста, върху който са въпросите в началото, доста добро познаване на литературните произведенията, без излишна фактология. Определено ще отсеят мислещи и познаващи произведенията деца. Няма много граматика, което го намирам за добре.
Виж целия пост
# 664
  . Няма много граматика, което го намирам за добре.

Аз точно от тази гледна точка прецених, че теста не е труден  Mr. Green
Виж целия пост
# 665
Е, не... Текстът не е лесен, но е много съдържателен.
Виж целия пост
# 666
  Не вярвам да са много пълните шестици. Балансирани ще са нещата според мен. Но май курсове и уроци, тук не помагат особено. Повечето е до четене с разбиране.
Виж целия пост
# 667
Много хубав текст, но теста не ми хареса Sad има въпроси, на които според мен верните отговори могат да са повече от един.
Виж целия пост
# 668
За моят е по-добре да няма много граматика. Той е по-силен на писмените работи. Но каквото за останалите, такова и за него.  Peace
Имат да вземат още 3 урока по МАТ от раздела Цели изрази. Това означава, че класното ще е най-рано на 02,06. По ЧП имат още 4 невзети урока. Там изходното ниво сигурно ще е някъде на 9-10,06  newsm78
Да идва другия петък и поне да мине класното по БЕЛ.
gd3, какво сподели ли нещо твоята сладурана. Какво се е паднало , колко трудно е било? Пиши моля.  Praynig  
Виж целия пост
# 669
Няма грешки при граматиката и изучените произведения. 2-3 сбъркани въпроса върху текста. Мен също ме затрудняват. Дано си е направил така добре преразказа, както и на пробните изпити.
Виж целия пост
# 670

Браво на Косето. Успех!  Praynig  bouquet
Виж целия пост
# 671
Напрегна ме това НВО. 2 грешки за по 2 точки направи наборчето на първите 10 въпроса. По-натам  - още грешки. И то на неща, които няма как да се научат в училище или на школа.

Браво на Косето!
Виж целия пост
# 672
Аз ще се моля моят да хване 3-ка на класното по БЕЛ.  Praynig
Ще го натисна да преговаря през почивните дни.  Crossing Arms
Виж целия пост
# 673
Напрегна ме това НВО. 2 грешки за по 2 точки направи наборчето на първите 10 въпроса. По-натам  - още грешки. И то на неща, които няма как да се научат в училище или на школа.

Браво на Косето!

А според мен в школата трябва да ги учат точно на това.. на специфичния начин на мислене. При всички случаи и в теста по БЕЛ има модели. Колкото повече тестове решаваш, толкова повече модели попиваш. Така мисля аз и това очаквам от школата, в която записах Саша. Граматиката си е граматика. Но това да те карат да решаваш много тестове и да пишеш тези и преразкази си дава своето. Т.е. школата дава опредлен начин на мислене  Wink Това е и причината да я записвам. Иначе щеше а си учи в училище само. Има си прекрасна учителка по БЕЛ, но освен материала в учебника специално в София при огромната конкуренция си трябват и много други неща.
Виж целия пост
# 674
Vache, ха дано! Къде я записа Сашата?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия