Математически турнири - 38

  • 160 254
  • 754
# 510
Не мисля, че в това състезание езикът е сериозен фактор. Може би евентуално в групата 3-4 клас, макар че и за там силно се съмнявам.
За трети-четвърти, че и пети е фактор и още как.  Можеш да пробваш с ученик, който не ходи на курсове по езика. Simple Smile
Освен това има хора, които по-трудно възприемат информация на чужд език, а и вреемто притиска от начало до край.

ПП Това с разплакването е грешка в подготовката според мен. Догодина ще знаят, че е възможно и няма да се впечатлят. Ако не им попречи някой де.
Виж целия пост
# 511
За трети-четвърти, че и пети е фактор и още как.  Можеш да пробваш с ученик, който не ходи на курсове по езика. Simple Smile
Пробвала съм. Затова го написах.
Останалото е въпрос на преценка. Ако знаеш, че имаш затруднения от подобен характер, като възприемането на информация на чужд език, а трябва да се справиш за кратко време, или ще си поемеш риска или просто няма да участваш.
Виж целия пост
# 512
Тествала моето дете след 4 и 5 клас с по един тест вкъщи и английския й беше сериозна пречка. Толкова сериозна, че 1/3 задачи въобще не успяваше да ги прочете за времето. Но децата са различни, някои се справят от малки с езиците на прилично ниво, или пък са ходили на курсове, школи, други имат усет и без да разбират всяка дума от задачата я решават.
Иначе да, и след бг състезания има разплакани дечица  Confused

Виж целия пост
# 513
... други имат усет и без да разбират всяка дума от задачата я решават.
В това е ключът според мен. Вероятно има деца, които се опитват да преведат дословно цялото условие, а често това не е необходимо.
Виж целия пост
# 514
И аз не пиша наизуст, Моите наблюдения са за пряка връзка между владеенето на езика и резултата.
За малките докъм 5-ти клас. В 6-ти седми вече езикът им е комфортен и не отнема енергия.
Виж целия пост
# 515
Синът ми се е справил донякъде прилично Simple Smile (4 клас)
Първите 15 задачки няма грешка.. оттам 16-25та горе-долу (някои не е разбрал условията), аз самата се замислих доста на 2-3..
А за 26-30 не му е стигнало времето да ги прочете, камо ли да мисли по тях  Crazy

60 минути за 30 задачи малко ми се виждат  newsm78
Виж целия пост
# 516
Да не би да са раздавали условията на задачите? Моето няма такива листи.
Виж целия пост
# 517
Да не би да са раздавали условията на задачите? Моето няма такива листи.
Да, донесе си ги в оригинал - цветна книжка А4 Simple Smile
това за Пловдив
Виж целия пост
# 518
Моят син се явява за първи път. Не учи допълнително английски и очакнанията към него не са големи. За подготовка изреши 20-тина теми от минали години. Споделяше, че му е много забавно да намира смисъла без да превежда всичко и че вече думите се повтарят.
Ще видим резултата.
Виж целия пост
# 519
... други имат усет и без да разбират всяка дума от задачата я решават.
В това е ключът според мен. Вероятно има деца, които се опитват да преведат дословно цялото условие, а често това не е необходимо.
Тази година второкласници се измъчиха на мат.състезания на бг и заради неразбирането на текстове. Причната:задачи са пускани миналата година на 3 клас, а по-миналата-на четвърти. Изведнъж, освен повишената трудност на задачите, се оказа че има думи, които втори клас просто още не са чували. Забелязах, че след няколко състезания,някои деца просто се научиха да решават задачи, без да разбират всяка дума в тях, осланяйки се на опит от предишни подобни задачи. Явно ценно умение и при междунар.състезания.
Виж целия пост
# 520
" Свалянето" на задачи от по-горните класове в по-малките не е нов проблем.
Що се отнася до неразбирането на отделни думи - на АМС децата поне имат възможност да използват речник, макар това да им краде от времето. Сещам се за едно състезание, в което условията на задачите са на български, но тъй като известна част от тях са преведени от друг език, неведнъж е имало проблеми с това, какво е искал да каже авторът.  Simple Smile
Виж целия пост
# 521
Това ме подсеща за състезанието "30 задачи на 30 езика" от Математически боеве в Созопол. Отборът на сина ми бяха решили голяма част от задачите на какви ли не езици, но пък бяха сбъркали българската.  Laughing
Виж целия пост
# 522
Това с речника на кенгуруто е... мъка. Самата идея винаги ми е била непонятна.
По-добре да мериш езика за начало, но детето да дерзае с някаква забава, отколкото да търси думи и времето да изгърми /почти/ сигурно и с отварянето на речника да знае, че е изтекло. Или поне аз не мога да го възприема иначе. Simple Smile
Виж целия пост
# 523
Ирина е дала чудесен пример за решаване на задачи на непознати езици за кратко време.
Освен това, правилната преценка на възможностите на състезателя е много важна.
Речникът го споменах не като препоръка, а като основна разлика между това да не знаеш как се превежда дадена дума и това - какво означава. На АМС имаш възможност да използваш английско-български речник, но едва ли някой второкласник си носи тълковен по състезания.
Виж целия пост
# 524
Ние имахме речник от пет страници на математически термини, които използваше до 6 клас. На сина ми му се е случвало да прибегне до речник на някои задачи с по-дълги условия и по-"литературно" написани, но наистина в четвърти и пети клас му беше доста по-трудно с английския, задачите се прочитат по-бавно, по-бавно се преосмислят нещата
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия