размисли външно оценяване

  • 11 891
  • 128
Искам да споделя, какво чух тази вечер в тролей 4 към 21:10 часа посока дружба 2. Едно момиче, в компанията на няколко момчета, им заяви,че знаела отговорите на матурата по Бел, за малко не я хванали, но тя се е оправила. Отдавна се знае, чв матурите за 4 клас са компроментирани. От миналата година се показа,че и тези в 7 клас са на същото дережде. Г-жа министър и съответно предишния министър ни обясниха, че матурите са честни за 12 клас. Подминават се матурите за 7 клас, няма никакви изявления за тях.  Колкото са важни са матурите за 12 клас, толкова и за 7 клас. За всички матури, родителите записват децата си на курсове, защото нямат доверие в подготовката от училището. Май наистина трябва реформа в образованието, и то не мимикрия ,а истинска!
Виж целия пост
# 1
Реформата как ще премахне проблема с МЕГА КОРУПЦИЯТА?

Само и единствено срещу пари някой е продал конфиденциална информация. За да бъдат в градината децата ни даваме пари под масата. За да влязат в добро училище пак се дават пари за отговори на матурите/изпитите. За работа, за конкурси, за лечение, за съдебни дела - всичко се оправя с пари. Баби хвърлят пари през прозорците, защото смятат, че е нормално да дадат пари на лекари и прокурори за да спасят децата си ...  ooooh!

Нужна е съдебна, а не образователна реформа. Ако има сериозно наказание за подобно престъпление ще се замислят дали си струва да вземеш някой лев.
Виж целия пост
# 2
Ако една форма на оценяване в образованието се е корумпирала, това значи, че трябва да се смени. А не всяка година да ни обясняват, че изтичането на отговорите не е от хора на министерството и то е чистичко, и не може нищо друго да се направи. Да, мегакорупция е в България, така е! И тя все повече се задълбочава. Може ли един експерт от МОн да бъде преподавател в училище? Може! Затова е виновен този, който е дал това право. Какви са отношенията между директора и експерта. Кой на кой е подчинен?
Виж целия пост
# 3
И какво му пречи на експерта да работи в училище?
Виж целия пост
# 4
Питам, кой на кой е подчинен?  На никой нищо не му пречи! Особено в нашата държава! Ако сте запозната, моля обяснете ми! За мен има конфликт на интереси, но сигурно аз бъркам. Може би директорите на държавните училища са подчинени на министерството на енергетиката.
Виж целия пост
# 5
В училище учителят е подчинен на директора. В инспектората експертът е подчинен на началника. Директорът е подчинен на същия началник.
Сега ти ще ми отговориш ли къде е конфликтът? Защо според теб експертът няма право да преподава в училище?
Виж целия пост
# 6
От вашият отговор разбирам, че експерта и директора са подчинени на един и същ началник, така ли е? Значи каквото и да нареди въпросният началник, то се отнася и за експерта, и за директора. А тогава защо има такава длъжност в МОН, в РИО и в СКОКО, става въпрос за експерт?


Виж целия пост
# 7
Експертът има други функции, различни от тези на директора. Ще получа ли отговор - къде точно е конфликтът на интереси и защо не трябва да се позволява експертът да работи като учител или няма.
Виж целия пост
# 8
Експертът имали достъп до темите от външното оценяване? Ако е експерт по БЕЛ, знае ли какви ще бьдат изпитните материали по БЕЛ?  Защо НВО се компроментира? Защото техниката била много напреднала, така ли?
Виж целия пост
# 9
На НВО няма теми, а преразказ. Вариантът с теста и преразказа не се знае от всеки експерт. Те се получават в деня на изпита.

И стига с това "компроментира", няма такава дума. Думата идва от компромат - компрометира.
Виж целия пост
# 10
Извинявам се за грешката.
Първата информация за изнесени теми по БЕЛ на ДЗИ 12 клас, беше преди няколко години. Тогава човекът, който го беше направил, беше от финансовия или одиторския отдел на МОН. Обясни, че е казал на дъщеря си, а тя на съученици и приятели и така. Това беше официалната информация, която се изнесе в пресата и медиите.
Съгласна съм, че в училищата, в които се провежда НВО се получава в деня на изпита.
Вариантите не съм убедена, че не се знаят от всеки експерт, но хайде приемам го. Но се знаят от тези, които са експерти по съответния предмет.

















Виж целия пост
# 11
Ако зависеше от мен, щях да задължа всеки експерт, независимо дали на ниво РИО, или МОН, да работи като учител в училище, подбрано на случаен принцип. На 3 години  експертстване – една година учителстване.  Mr. Green
Не за друго, ами да изпитат на собствен гръб идиотиите, които създават. Пък кой знае, по този (само) начин може би ще тръгне на оправяне и нашето образование...
Виж целия пост
# 12
Моето дете изпита на гърба си експертското преподаване, цяло лято ще наваксваме. Не ви го пожелавам!
Тук става въпрос, защо всяка година изтича информацията за НВО. И всяка година е някой друг виновен - ту квесторите, ту учениците.
Виж целия пост
# 13
Вие сте чули, че едно момиче се хвали в тролея, че е знаело отговорите и това са единствените доказателства, които имате, че изтича информация за НВО ли?
Виж целия пост
# 14
Тук става въпрос, защо всяка година изтича информацията за НВО.
Аз нямам спомен за подобно нещо. Но пък е твърде възможно да съм пропуснала нещо. Може ли по-конкретно? През коя година, по кой предмет?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия