ШЕСТИ за СЕДМИ и НВО по МАТЕМАТИКА

  • 23 968
  • 316
# 15
   Това, че аз решавам задачите за 15 минути, не означава нищо. Постоянно следя седмокласната тема и отбелязах високите резултати на форумските деца. Обаче общото положение далеч не е такова. В Русе, където няма практика да се посещават допълнителни курсове с цел подготовка за НВО, резултатите са красноречиви над 30 порцента двойки .  Занимавам се с математика и работя с детето си, което няма такова мислене и определено много се затруднява с този предмет. Постига високи оценки общо взето, но на практика не разбира голяма част от понятията, въпреки че използвам най-различни методи за онагледяване и осмисляне. Знам мантрата - трябва да се решават много задачи. Това е ключът към автоматизиране, но не и към формиране на самостоятелно мислене. Тазгодишните задачи точно провокираха известна доза прилагане на осмислени правилата, нещо към което не е била ориентирана системата от самото начало и затова и масовите резултати са с такъв характер.
Виж целия пост
# 16
 Тазгодишните задачи точно провокираха известна доза прилагане на осмислени правилата, нещо към което не е била ориентирана системата от самото начало и затова и масовите резултати са с такъв характер.

Точно затова правлиният подход е да се набляга на мисленето, а не да се профанизират изпитите с типови задачи.
Виж целия пост
# 17
Тазгодишните задачи точно провокираха известна доза прилагане на осмислени правилата, нещо към което не е била ориентирана системата от самото начало и затова и масовите резултати са с такъв характер.

Точно затова правлиният подход е да се набляга на мисленето, а не да се профанизират изпитите с типови задачи.

+1 Peace

Аз пък не разбирам довода на автора за понятията. Наподобява ми позицията му вчерашното изказване на професор Гроздев за 1 зад, че децата били свикнали като видят х, да мислят за уравнение и така зададеното условие ги подвеждало. Та първа задача е по силите и на петокласник.. Едно добре подготвено дете не се подвежда толкова лесно. Би подходило еднакво, ако му кажат: Разложете многочлена или разложете полинома. Или:  За коя стойност на параметъра p са еквивалентни/равносилни уравненията?  Или: Решете уравнението/ намерете корените на уравнението. Взаимозаменяемите понятия ги има в учебниците/помагалата.
Виж целия пост
# 18
  Правилният подход не се свежда до изпита, а до формирането на това мислене в обучението. При положение, че над 30% от децата не могат да изкарат и 3 без допълнително обучение в къщи или чрез курсове, нещо сериозно куца в системата.
Виж целия пост
# 19
За мен не е проблем дали пише тъждествено равен или израз или уравнение, за мен е проблем, че децата не се учат да мислят, а само да решават типови задачи и само ако малко се мръдне от формулировката и край. Като погледнах 17 задача с обясненията разкрийте скобите и т.н. щях да получа инфаркт. То бива всичко смляно и изплюто, ама това вече е подигравка.
За мен е проблем, че не се мисли в посока научаване на децата (трябва повече часове с упражнения), а винаги в посока, промяна на формата и треперя с какво ще ни изненадат догодина.
Аз съм завършила преди повече от 20 години и реших теста без проблем. Защо ли? Ами сигурно, не защото съм по-умна от сегашните деца, а защото съм разбрала принципа на решаване и това е за цял живот.
Моето дете е 6 клас и реши теста без проблем, като пропусна задачите с еднаквост.
202uu

Не знам защо, ние родителите, а още по-зле и вие учителите, трябва да поощряваме мързела на някои деца. Ами нека си поразмърдат мозъците и започнат да учат. ЧЕТЕНЕ, МИСЛЕНЕ И РЕШАВАНЕ .... това си трябва! Няма нужда от постоянно сваляне на летвата!
Как хората, решавали задачи преди 20 години, се справят без проблем, а видиш ли днешните не могат?
Ееее, ами замислете се, не е проблема в задачите...
Виж целия пост
# 20
Ей, накарахте и мен да решавам задачи  Grinning
Аз съм много зле с математиката, последно съм учила в 10 клас. Но ще вържа тройката. Реших за 15 минути задачите до 13. По-късно ще пробвам и останалите от първи модул.
Сега сериозно - темата задава много сложни въпроси и много за размисъл. И е нужно да се говори, защото 16 000 двойки не е нормален резултат. Трябва нещо да се промени в програмата, методите на учене, часовете, броя на учениците в класовете...
Моето дете изкара отлична оценка на НВО, но с цената на огромен труд. От една страна, действително влезе в математиката, но от друга - дали е нормално да се решават толкова много задачи и едно дете да се отделя от интересите си, защото примерно не му е останало време да прочете една книга?
На мен не ми харесва ограниченото време на тези тестове - това е стрес и препиране - неща, на които педагогическата теория не гледа с добро око.
И нещо да кажа за професора по математика - защо той не наблегна на очевидната грешка в теста - липсата на осмата хипотенуза на чертежа и каза, че МОН са си свършили прекрасно работата? Нали този център за контрол на училищното образование е към МОН, нали и човек от МОН следва да провери задачите? И откъде имаше вчера резултатите на децата от 125-то?
Виж целия пост
# 21
За мен не е проблем дали пише тъждествено равен или израз или уравнение, за мен е проблем, че децата не се учат да мислят, а само да решават типови задачи и само ако малко се мръдне от формулировката и край. Като погледнах 17 задача с обясненията разкрийте скобите и т.н. щях да получа инфаркт. То бива всичко смляно и изплюто, ама това вече е подигравка.
За мен е проблем, че не се мисли в посока научаване на децата (трябва повече часове с упражнения), а винаги в посока, промяна на формата и треперя с какво ще ни изненадат догодина.
Аз съм завършила преди повече от 20 години и реших теста без проблем. Защо ли? Ами сигурно, не защото съм по-умна от сегашните деца, а защото съм разбрала принципа на решаване и това е за цял живот.
Моето дете е 6 клас и реши теста без проблем, като пропусна задачите с еднаквост.
Явно не сте ме разбрали правилно. Никъде не съм казал, че задачите са трудни! Напротив, стават все по-лесни като математика и все по-увъртяни като условия. Мисленето трябва да позволява да се решават трудни задачи, а не да се използва за разбиране на глупави условия. Това е! Просто се боря за коректни условия на задачите!
Виж целия пост
# 22
Увъртяни като условия?

Коренът на уравнението е...
Решенията на неравенството са....
Дължините в сантиметри на страните на триъгълник могат да са...
Нормалният вид на (х-0,2)2 е многочленът...
Изразът х+ 1/4 е тъждествено равен на....
Пресметнете стойността на всеки от изразите......... и сравнете получените числа.
Мога да продължа, но няма смисъл.
Миналата година имаше даже задача, подходяща за четвърти клас.

Задача 1: Намерете лицето на правоъгълник, ако дължината му е 27 см, а широчината е три
пъти по-къса от дължината.

Задача 2: Едната страна на правоъгълник е 18 cm, а другата му страна е три пъти по-къса от нея. Обиколката на правоъгълника е....

Едната задача от НВО 2015 за четвърти клас, а другата от НВО 2015 за седми клас.
Виж целия пост
# 23
Тазгодишните задачи точно провокираха известна доза прилагане на осмислени правилата, нещо към което не е била ориентирана системата от самото начало и затова и масовите резултати са с такъв характер.

Точно затова правлиният подход е да се набляга на мисленето, а не да се профанизират изпитите с типови задачи.
Ето една готина геометрична задача, която се решава с мислене и фантазия:

Кои триъгълници се разделят от някоя своя височина на два равнобедрени триъгълника?
Виж целия пост
# 24
Ще споделя впечатления от миналата година.
На матурата се е паднала задача за трапец, масово в училищата не е стигнало време да се преподаде за тази фигура.
Ако детето не ходи на уроци е много вероятно после да се издъни, заради такива пропуски.
Виж целия пост
# 25
Запис, за да мога да следя темата.
Виж целия пост
# 26
Аз реших още няколко задачи. На трите поредни геометрични задачи с единия чертеж и аз тръгнах да използвам данните от първата задача, за да реша втората. И стана мазало  Embarassed. На задачата със симетралите пък не знаех правилото за медианата и правоъгълния триъгълник (обясниха ми я  Simple Smile) и не успях да я реша, но пък това седмокласниците си го учат.
Задачата с хипотенузите ми се стори много лесна. С туриста - също. Вярно, много бързо слизане от върха е направил, но да кажем, че е бил спортен тип. Снегорините - също ми се видя лесна. Задачата с оценките - също. Алгебричните задачи след 13 ги пропуснах. Май вързах четворката.
Съгласна съм, че ученето е процес и е нужно време, за да се случат нещата и да се натрупа опит. На нас ни е много по-лесно, отколкото на седмокласниците, защото имаме много по-голям опит от тях.
Виж целия пост
# 27
Господин Иванов,
ако искате подкрепа трябва да ни обясните по-добре тезата си. Ние не сме математици и педагози, поне не всички. Трябва да ни обясните по-добре, какво не е наред с тестовете. Че има проблем всички усещаме.
Виж целия пост
# 28
     Мнение на нематематик.
     1. Основен проблем в нашето образование е, че липсват (или са рядкост) Личностите, хората, отдадени на преподавателската професия.
     2. Когато се появи някой отдаден, без да има личен интерес за борбата, която е повел, се намират хиляди противници, и - се налива вода в мелницата на...МОНстъра.
     Всички виждат, че такъв кош двойки е ненормален, че такъв вагон школи и частни уроци, за да влезеш в гимназия, също е ненормално...
     Хайде да бъдем градивни, не да нападаме този, който е развял байряка, па макар и с черешово топче!
Виж целия пост
# 29
Проблем има с нивото на масата, с подготовката в някои училища, с незаинтересоваността на някои учители/родители/деца, с процъфтяването на школи за паралелно образование, едва ли някой го е отрекъл това. Но не виждам поблемът да се изразява в това, което казва господинът. Дидева е цитирала достататъчно задачи от изпитите, които са си най-нормално  формулирани и разбираеми като условие. Бих помолила за обяснение как следва да са формулирани същите тези задачи, така че да бъдат разбрани от горките, подведени  от супер завъртяните формулировки седмокласници.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия