ШЕСТИ за СЕДМИ и НВО по МАТЕМАТИКА

  • 23 985
  • 316
# 30
За мен основата на проблема е в тоталната демотивация на масите. Демотивация още на ниво семейство, гарнирана с простотия и ниско ниво пак на семейно ниво. От там тръгва всичко според мен - липса на ценности и сбъркана ценностна система. Липсата на отдадени на професията си учители може да е причина да няма отлични оценки, но този огромен процент двойки са си следствие на лична незаинтересованост. Всеки, ако си седне на задника, може да се научи и сам да решава задачи като за тройка. Замислете се бре, хора, 15% верни отговори да стигат за тройка??? Къде по света има такова безумие. 15% всеки тъпанар, който си е прочел учебника и е порешавал малко задачи, трябва да може да изкара. Няма какво да говорим, докато образованието не стане масова ценност нещата няма да се оправят, а малкият процент заинтересовани ще се спасяват поединично - с уроци, с частни и елитни училища и със следване в чужбина. И до утре да си приказваме това няма да се промени.
Виж целия пост
# 31
За мен основата на проблема е в тоталната демотивация на масите. Демотивация още на ниво семейство, гарнирана с простотия и ниско ниво пак на семейно ниво. От там тръгва всичко според мен - липса на ценности и сбъркана ценностна система.

 newsm10   За съжаление тъжно и много вярно.
Виж целия пост
# 32
Не мисля, че идва от масите. Те са част от населението, а грижата за образованието и оставането на население /раждаемост, здравеопазване и образование/ не е тяхна. Частите от населението, които държат на образованието успяват да "спасят" децата си, но това не променя картината.

Когато за пръв път видях този пост, твърденията ми се видяха странни. На втори поглед обаче са манипулативни. Ако децата имат проблем с израз и тъждество, а нямат с полином... Колко пъти трябва да имат уроци за "тъждество" за да се промени това. А ако не води до резултат, теста ли трябва да се променя? Понеже нищо не знаят поне да не си личи?!?

Това е впечатлението от първия пост - има лошо образование, затова и теста да е на нивото му. Ако не ще има тройка за 14 догодина, май 20, 18, 16 е прагът през последните години. Важното е да има деца за гимназиите. До нулата има време, друг ще е в министерството...

В момента образованието е приоритет на семейството /ако се случи конкретното семейство да го цени/.
Държавата няма такива грижи. Има учебници /в общия случай/, все още има учители, сгради има /също все още, макар без физкултурни салони и условия/, децата са задължени да учат до 7-8ми клас та и деца има и готово - образованието е уредено. Накрая им "мерим" нивото, ама така, че да излезе положително. Ако трябва с 15% процента ще са издържали, ако трябва с по-малко. Колкото! И ако родителите възроптаят, че нивото е ниско, оценките ниски, децата неподготвени... тестът е виновен. Кой го прави? И по-важното за какво?

И да не забравя - всички задачи трябва да са решими от всеки, но ще е изпитен резултат - НВО ще е част от балът за прием в гимназия. Как да стане това? Въпросът е обидно елементарен. Но първият пост някак го пропуска.
Виж целия пост
# 33
За мен основата на проблема е в тоталната демотивация на масите. Демотивация още на ниво семейство, гарнирана с простотия и ниско ниво пак на семейно ниво. От там тръгва всичко според мен - липса на ценности и сбъркана ценностна система. Липсата на отдадени на професията си учители може да е причина да няма отлични оценки, но този огромен процент двойки са си следствие на лична незаинтересованост. Всеки, ако си седне на задника, може да се научи и сам да решава задачи като за тройка. Замислете се бре, хора, 15% верни отговори да стигат за тройка??? Къде по света има такова безумие. 15% всеки тъпанар, който си е прочел учебника и е порешавал малко задачи, трябва да може да изкара. Няма какво да говорим, докато образованието не стане масова ценност нещата няма да се оправят, а малкият процент заинтересовани ще се спасяват поединично - с уроци, с частни и елитни училища и със следване в чужбина. И до утре да си приказваме това няма да се промени.


Много вярно казано, за съжаление  Cry
Виж целия пост
# 34
Черна станция, принципно съм съгласна за родителската и личната незаинтересованост.
Но не "всеки, ако си седне на задника, може да се научи и сам да решава задачи като за тройка".
Има деца, за които математиката е "тъмна земя". И те не могат сами, нуждаят се от помощ.
Виж целия пост
# 35
Аз пък не вярвам в сядането на задника. Защото има деца, които могат, но ако говорим за повечето... на тях родителите им плащат за учител/курс, който дава още домашно за да са решили вся пак някакво. Понеже примерно в училище няма такова, а детето само /без дадено домашно буквално или на практика/ няма да отвори тетрадка.

Виж целия пост
# 36
Черна станция, принципно съм съгласна за родителската и личната незаинтересованост.
Но не "всеки, ако си седне на задника, може да се научи и сам да решава задачи като за тройка".
Има деца, за които математиката е "тъмна земя". И те не могат сами, нуждаят се от помощ.

ОК, нека приемем, че има и такива, ама те не са 30%, а са 3%. Останалите като си седнат на задника могат да научат за тройка. А ако не бяха безхаберни и също толкова неграмотни родителите даже и те биха могли да помогнат на децата си за тройка. Ми погледни само каква е трудността на първите задачи, то е смешно да не вържеш 5 верни отговора.

Цитат
Аз пък не вярвам в сядането на задника. Защото има деца, които могат, но ако говорим за повечето... на тях родителите им плащат за учител/курс, който дава още домашно за да са решили вся пак някакво. Понеже примерно в училище няма такова, а детето само /без дадено домашно буквално или на практика/ няма да отвори тетрадка.

Извинявай, ама с този цитат ти подкрепяш моята теза, че става дума за мързел и безхаберие newsm78 Понеже никой не им давал домашни децата не сядали сами да решават. Ми как му се вика на това, освен мързел и безхаберие? newsm78 Едно мотивирано и работливо дете ще си отвори и сборник, освен дето ще си реши задачите от урока и без да го карат.
Виж целия пост
# 37
Черна станция, така е. Особено за неграмотността. Работила съм в занималня и съм чувала неведнъж оплаквания на родители, че те самите не могат да решат задачите за втори! клас.
За процентите не зная, но мога да кажа, че във всеки клас в едно обикновено начално училище има поне две деца, за които смятането е огромно прездизвикателство. И нещата се случват много бавно и с много помощ. Текстовите задачи пък се опират на повече от половината деца.
Виж целия пост
# 38
  Не знам дали са 30 или 3 процента, но може би са някъде по средата. Когато заочнах да се занимавам с моето дете, открих че очевидните и приети понятия, изобщо не са му очевидни и приети.Когато използва математика в други дисциплини се справя по-добре. С геометрията - също малко по-лесно става. Но когато се стигне до изрази, въпреки че съм свела правилата до основните и ги отработвам с него вече няколко години, забелязвам, че знанията са нестабилни. Докато се занимавам с него, гледам как се справят и съучениците му. Ами не се справят никак добре.Училището е едно от най-търсените в града и е избор на родители, въпреки че децата им пътуват километри всеки ден. Учителите им са добри и имат успехи , особено миналогодишния е уважаван учител от доста години. Миналата година контролът им беше на всеки две седмици - контролно със задачи с умерена трудност. Тази година е малко по-слаб, но май пък ги извежда по интензивно да решават задачи в час.
Виж целия пост
# 39
Чакайте малко, нали говорим дали всеки може да изкара тройка, а не дали всеки може да изкара отличен? Ми тя първата задача изискваше да се познае, че 0,25 е равно на 1/4 (или нещо подобно). По-просто е само колко прави 2+2 Shocked
Виж целия пост
# 40
Не мисля, че идва от масите. Те са част от населението, а грижата за образованието и оставането на население /раждаемост, здравеопазване и образование/ не е тяхна. Частите от населението, които държат на образованието успяват да "спасят" децата си, но това не променя картината.

Когато за пръв път видях този пост, твърденията ми се видяха странни. На втори поглед обаче са манипулативни. Ако децата имат проблем с израз и тъждество, а нямат с полином... Колко пъти трябва да имат уроци за "тъждество" за да се промени това. А ако не води до резултат, теста ли трябва да се променя? Понеже нищо не знаят поне да не си личи?!?

Това е впечатлението от първия пост - има лошо образование, затова и теста да е на нивото му. Ако не ще има тройка за 14 догодина, май 20, 18, 16 е прагът през последните години. Важното е да има деца за гимназиите. До нулата има време, друг ще е в министерството...

В момента образованието е приоритет на семейството /ако се случи конкретното семейство да го цени/.
Държавата няма такива грижи. Има учебници /в общия случай/, все още има учители, сгради има /също все още, макар без физкултурни салони и условия/, децата са задължени да учат до 7-8ми клас та и деца има и готово - образованието е уредено. Накрая им "мерим" нивото, ама така, че да излезе положително. Ако трябва с 15% процента ще са издържали, ако трябва с по-малко. Колкото! И ако родителите възроптаят, че нивото е ниско, оценките ниски, децата неподготвени... тестът е виновен. Кой го прави? И по-важното за какво?

И да не забравя - всички задачи трябва да са решими от всеки, но ще е изпитен резултат - НВО ще е част от балът за прием в гимназия. Как да стане това? Въпросът е обидно елементарен. Но първият пост някак го пропуска.

Здравейте!
Последният абзац от Вашия пост наистина не го разбирам. Да, от години децата ги приемат в гимназиите с бал в който важна част са резултатите от НВО по БЕЛ и математика. Това е добре!
При това оценките от НВО не влизат в дипломата за 7 клас. По преценка на учителя могат да се приемат за оценка от контролно. Форматът на изпита е добър, въпреки, че се промени напоследък и задачите от 30 броя за двата модула / 25 + 5 / станаха 24 / 20 + 4 / . Според мен това не е добре, но не е толкова фатално.

Сега по въпросът за моята теза.
Аз считам, при това 3 от години особено ясно, че условията на задачите са САМОЦЕЛНО, СЪЗНАТЕЛНО И ПРЕДНАМЕРЕНО са Н Е К О Р Е К Т Н И - усложнени, подвеждащи, объркващи, прекалено дълги и обяснителни! Толкова!
Тези условия са ЧАСТ ОТ ПРИЧИНИТЕ за огромния брой двойки! При това математическата сложност на задачите е намалена, а броят двойки расте главоломно!
Привел съм примери - разгледайте изпитния тест от 2011 г. В него задачите са с коректни условия, разбираеми за децата. Да не би всички да имат шестици? Не, който си учи и се труди, той има висока оценка, който го мързи и не учи - лоша. Коректността на този тип тест води до това, че наистина който учи, той успява и който не учи се проваля!

ВНИМАНИЕ - задачите от всички учебници са в стила на НВО от 2011 г.! Те не биха могли да бъдат други, просто защото това са учебници, а не сборници и с тях се изучава нов учебен материал. Той трябва да се въвежда, упражнява и затвърдява. При това е много голям по обем, особено в 7 клас.

Разгледайте сега тестовете от последните няколко години, особено през 2015 и 2016. Не откривате ли цялостната разлика в стила? Като че ли, фокусът се премества от изпит по математика, към изпит по нещо по-друго. Пак има математика, при това е по-лесна, но някак са по-неразбираеми, по-непознати и въобще ги шашкат. Некоректността на тези тестове е, че и деца, които са сравнително подготвени по математика, често се провалят и особено на тест - ако се паникьосат, дават слаб резултат! Деца, които са средно подготвени и които по-трудно се справят, направо се отказват! Ако не са ходили на специални курсове за подготовка за такива задачи ФОРМАТ ПИЗА, за всички деца е много трудно.

Значи освен материала за 7 клас, децата трябва и СПЕЦИАЛНО ДА СЕ ПОДГОТВЯТ ЗА НВО-ЗАДАЧИ !!!
Вие считате ли, че това е нужно и е редно?


ТОВА СА ДЕЦА, НЕ СА РОБОТИ! И защо трябва да ги изпитваме по този начин в 7 клас? Матурата след 12 клас, както и приемните изпити по математика за университетите са си изцяло математически, не приложни или разни други "дрън, дрън" задачи!

КАКВО МАНИПУЛАТИВНО ВИЖДАТЕ В МОЕТО МНЕНИЕ?

В края на краищата, щом обществото приема това положение, щом родителите са съгласни техните деца да са жертва на експерименти, добре! Моите деца завършиха вече, тъй че не съм пряко засегнат. Но като гражданин и като учител по математика съм възмутен, защото намирам подобен подход за НЕПРАВИЛЕН! Всяко нещо, което мачка децата и им внушава, че не могат  и не биха успели е ПРЕСТЪПЛЕНИЕ! Именно така ми изглежда.

Миналата година не съм писал във форуми. Просто отидох и се срещнах очи в очи с г-жа Мадлен Христова и и споделих лично моето мнение, като колега. Надявах се, че ще има ефект, но уви! Дори и през ум не ми бе минала възможността за конфликт на интереси, нито разсъждавам по този начин. Но наистина, ако тя преподава в училище, това не е редно и е смущаващо.
Виж целия пост
# 41
Какви жертви, Ivo_Ivanov, след като едно дете с добра подготовка в училище и минимум занимания извън училището /само за сложните задачи тип 23 и 24/, с целенасочена подготовка в училище по тестове в последния месец преди изпита, може да изкара оценка над 5,50, значи и другите трябва да могат да вържат поне 3 на тези задачи. Обидно лесни са.
И да, проблем на нашите деца като цяло е четенето с разбиране. Не са научени да разбират, а да папагалстват. Даже някои не са научени да четат, но ги крепят и минават в по-горен клас заради делегирани бюджети и детски надбавки.
Ами не, не са експеримент тези тестове. Просто показват на какво трагично ниво ни е обучението по МАТ и не само то. Ако сме в нормална държава 3,00 ще трябва да се пише не за 16 т., а за 33 т. /за първи модул/. Трябва да се покрият 50%, това е. Обаче трябва да се процедира като в някои други държави - не покриваш минимума за годината по някой предмет, оставаш и повтаряш.
Били завъртяни условията, глупости на търкалета.
А не знаеш ли, че и в другите държави децата полагат изпити при завършване на даден етап от образованието си. Само ние си ги жалим нашите, сакън, да не им стане нещо. Ами нищо не им става, ама и от тях нищо няма да става, ако ги галим постоянно с перце.
Ние сме държавата на децата - царе. Деца, на които всичко им е позволено и от тях не се изисква нищо.
И все ще се намери някой да възроптае срещу малко по-високи изисквания към нищо незнаещите ни дечица.
Не казвам, че всичко в тези НВО-та и изпипано на 100%, ама чак пък да са експеримент...  
Виж целия пост
# 42
  Пробвали ли сте да дадете на близките си примерно 4 задача. Колко от хората, завършили средно образвание от различните генерации, се справят с действията с отрицателни числа. Като говорим за минимум.
Виж целия пост
# 43

Аз считам, при това 3 от години особено ясно, че условията на задачите са САМОЦЕЛНО, СЪЗНАТЕЛНО И ПРЕДНАМЕРЕНО Н Е К О Р Е К Т Н И - усложнени, подвеждащи, объркващи, прекалено дълги и обяснителни! Толкова!
Тези условия са ЧАСТ ОТ ПРИЧИНИТЕ за огромния брой двойки! При това математическата сложност на задачите е намалена, а броят двойки расте главоломно!
Цитирала съм в предходно мнение част от тазгодишните условия, както и две задачи от 2015 година. Едната е от НВО за седми клас, а другата от НВО за четвърти.

Скрит текст:
[

Коренът на уравнението е...
Решенията на неравенството са....
Дължините в сантиметри на страните на триъгълник могат да са...
Нормалният вид на (х-0,2)2 е многочленът...
Изразът х+ 1/4 е тъждествено равен на....
Пресметнете стойността на всеки от изразите......... и сравнете получените числа.
.......................
Задача 1: Намерете лицето на правоъгълник, ако дължината му е 27 см, а широчината е три
пъти по-къса от дължината.

Задача 2: Едната страна на правоъгълник е 18 cm, а другата му страна е три пъти по-къса от нея. Обиколката на правоъгълника е....

Едната задача от НВО 2015 за четвърти клас, а другата от НВО 2015 за седми клас.

Ще Ви помоля от "  Н Е К О Р Е К Т Н И - усложнени, подвеждащи, объркващи, прекалено дълги и обяснителни! " да ги " преведете" на разбираем за седмокласниците език. Благодаря Ви предварително.
Виж целия пост
# 44
За мен основата на проблема е в тоталната демотивация на масите. Демотивация още на ниво семейство, гарнирана с простотия и ниско ниво пак на семейно ниво. От там тръгва всичко според мен - липса на ценности и сбъркана ценностна система. Липсата на отдадени на професията си учители може да е причина да няма отлични оценки, но този огромен процент двойки са си следствие на лична незаинтересованост. Всеки, ако си седне на задника, може да се научи и сам да решава задачи като за тройка. Замислете се бре, хора, 15% верни отговори да стигат за тройка??? Къде по света има такова безумие. 15% всеки тъпанар, който си е прочел учебника и е порешавал малко задачи, трябва да може да изкара. Няма какво да говорим, докато образованието не стане масова ценност нещата няма да се оправят, а малкият процент заинтересовани ще се спасяват поединично - с уроци, с частни и елитни училища и със следване в чужбина. И до утре да си приказваме това няма да се промени.

Абсолютно вярно!
Колкото и да е жалко да го кажем на глас....
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия