ШЕСТИ за СЕДМИ и НВО по МАТЕМАТИКА

  • 23 987
  • 316
# 60
   Ами опитайте да проверите по тези критерии не познатите ви от квалифицираното обкръжение, а близки със средно образование - съседи, роднини, познати. Често помагам и на родители да решават задачите на децата си.  Затова си позволявам да направя някакви обобщения за себе си, които ако забелязвате не абсолютизирам, а давам като някаква извадка .  Всеки би могъл сам за себе си да установи и да си прави собствени изводи.
  Аз нямам готови отговори и не настоявам. Но се опитвам да не гледам само от едната страна, защото ми се налага да гледам и от другата.
Виж целия пост
# 61
г-н Иванов, подписали сте се като учител по математика, значи можете да предложите същите задачи с коректни (според Вас)  условия. Моля да ни запознаете с Вашата редакция на задачите, примерно така - цитирате условието и отдолу защо е подвеждащо, и какво е Вашето предложение.


Виж целия пост
# 62
Е, то ако хванеш някой случаен, може и едно CV по европейски модел да не може да ти направи. Иска се най-малкото да ти е показано преди това как става.
Само че децата не са хванати на случаен принцип. Те са в училище седма поредна година и се предполага, че трябва да имат натрупвания от знания и някакъв тренинг. На теория ходят на училище не само, за да се видят с приятелите си и да си изядат закуските, а и да научат нещо.
А човек, завършил средно образование преди 15+ години съвсем логично е да не може да се справи изведнъж с тези задачи. Но пък родител, който следи какво учи детето му в училище, трябва да може да се справи с теста поне за 3,00.
Аз лично се справям с ДЗИ по всички предмети поне за 3,00. А съм завършила средно преди 20+ години.

В крайна сметка явяването на НВО не е задължително, нали така? нито пък на ДЗИ. Въпрос на избор.  Peace
Виж целия пост
# 63
Има разлика между възрастен, завършил преди време и деца, които в момента изучават този материал. Не намирам сравнението за уместно. И аз сега вероятно бих изкарала двойки на обикновено контролно по биология и химия, а сигурно и по други предмети, въпреки отличните си оценки навремето.  И сигурно има и много други родители като мен. Но не бих си вадила от това заключения за степента им на трудност.

г-н Иванов, подписали сте се като учител по математика, значи можете да предложите същите задачи с коректни (според Вас)  условия. Моля да ни запознаете с Вашата редакция на задачите, примерно така - цитирате условието и отдолу защо е подвеждащо, и какво е Вашето предложение.
И аз, и русалката помолихме за същото, но отговор няма.  Simple Smile
Виж целия пост
# 64
  Аз, като възрастен, приключил преди 20+ години с математиката, реших да стана за резил и да пробвам  тази матура.
  Резултат: Време на работа: 20мин.
                 Нерешени: 6, 8, 13, 16, 18
                 Грешни (от решените): 0
 Някои предполагам бих могла да реша, но не ми се занимава. Със сигурност не знам как се решават поне 2-3 (не помня какво е симетрала, примерно), но пък изкарах 50т.  bowuu Остатъчни знания от езикова гимназия. И все пак вързах тройката!  hahaha
Виж целия пост
# 65
Иво Иванов,
прав сте, че така не може да продължава. Моето мнение по въпроса е следното: Да се допусне учител, който готви седмокласници да одобрява изпитните тестове е безобразие. То засяга най-вече добре подготвените деца, защото като знаеш типа задачи, които ще се паднат на изпита можеш да подготвиш своите ученици върху подобен тип задачи, което им дава предимство пред другите добре подготвени по математика деца. Не е необходимо да им даваш отговори на теста, достатъчно е да ги подготвиш върху правилните задачи. За най-желаните гимназии, където всяка стотна е от значение, това предимство е голямо. Това засяга и не добре подготвените деца, тъй като усложняването на условията на задачите ги прави напъно неразбираеми за тях. За едно недобре подготвено дете това е огромен шок и то не може да покаже и малкото на което е способно.
Условията на задачите от първия модул трябва да съответстват напълно на тези изучавани в училище, защото целта на този модул е да оцени подготовката в училище, а не да показва колко велики математици са добре подготвените от родители математици, школи и частни уроци деца.
Тъй като по презумпция училището трябва да дава равни шансове на всички деца, ако на теста в 7-ми клас ще се дават задачи тип Пиза, изучаването на такива следва да се въведе в учебния материал, за да може едно будно дете, от семейство без възможности да се подготви и за тях.
И на последно място часовете по математика в общообразователните училища трябва да се удвоят. За да може не само да се взимат уроци, а да се решават и задачи. Няма как иначе да се вдигне средното ниво в училище.
Подкрепям инициативата Ви да се говори по въпроса и да се търси решение. Но признавам, че за подготовката на децата си ползвам уроци и помощ от други хора.
Виж целия пост
# 66
Peve, никой не казва да не се говори по темата... Но нека е по същество, с нужната конкретика. Кои здачи от 1 модул според Вас надвишават като трудност заложения в учебниците материал?
Виж целия пост
# 67
Не съм математик, а юрист. Но ще взема мнение на дългогодишен преподавател и ще го напиша буквално.
Виж целия пост
# 68
Peve, никой не казва да не се говори по темата... Но нека е по същество, с нужната конкретика. Кои здачи от 1 модул според Вас надвишават като трудност заложения в учебниците материал?
Добре де, къде казах, че задачите са трудни? Няколко пъти писах, че задачите стават все по-лесни! Защо никой не прочете внимателно какво е мнението ми!
Виж целия пост
# 69
Иво Иванов,
прав сте, че така не може да продължава. Моето мнение по въпроса е следното: Да се допусне учител, който готви седмокласници да одобрява изпитните тестове е безобразие. То засяга най-вече добре подготвените деца, защото като знаеш типа задачи, които ще се паднат на изпита можеш да подготвиш своите ученици върху подобен тип задачи, което им дава предимство пред другите добре подготвени по математика деца. Не е необходимо да им даваш отговори на теста, достатъчно е да ги подготвиш върху правилните задачи. За най-желаните гимназии, където всяка стотна е от значение, това предимство е голямо. Това засяга и не добре подготвените деца, тъй като усложняването на условията на задачите ги прави напъно неразбираеми за тях. За едно недобре подготвено дете това е огромен шок и то не може да покаже и малкото на което е способно.
Условията на задачите от първия модул трябва да съответстват напълно на тези изучавани в училище, защото целта на този модул е да оцени подготовката в училище, а не да показва колко велики математици са добре подготвените от родители математици, школи и частни уроци деца.
Тъй като по презумпция училището трябва да дава равни шансове на всички деца, ако на теста в 7-ми клас ще се дават задачи тип Пиза, изучаването на такива следва да се въведе в учебния материал, за да може едно будно дете, от семейство без възможности да се подготви и за тях.
И на последно място часовете по математика в общообразователните училища трябва да се удвоят. За да може не само да се взимат уроци, а да се решават и задачи. Няма как иначе да се вдигне средното ниво в училище.
Подкрепям инициативата Ви да се говори по въпроса и да се търси решение. Но признавам, че за подготовката на децата си ползвам уроци и помощ от други хора.
Благодаря за това, че сте ме разбрали!
Всичко, което пишете е вярно.
Виж целия пост
# 70
Peve, никой не казва да не се говори по темата... Но нека е по същество, с нужната конкретика. Кои здачи от 1 модул според Вас надвишават като трудност заложения в учебниците материал?
Добре де, къде казах, че задачите са трудни? Няколко пъти писах, че задачите стават все по-лесни! Защо никой не прочете внимателно какво е мнението ми!

Напротив, прочетохме го доста внимателно и поне трима души ви помолихме едно и също нещо. Ще си позволя да цитирам ЕлиГ, защото тя най-добре го е формулирала.

г-н Иванов, подписали сте се като учител по математика, значи можете да предложите същите задачи с коректни (според Вас)  условия. Моля да ни запознаете с Вашата редакция на задачите, примерно така - цитирате условието и отдолу защо е подвеждащо, и какво е Вашето предложение.

Оставам с впечатлението, че подминавате мненията, на тези които не са съгласни с вас, но пък с радост ръкопляскате на тези, които ви подкрепят.
Виж целия пост
# 71
Скъпи колеги,
понеже явно не успявате да разберете какво твърдя ще се опитам да приложа следния пример:
Представете си, че седем години подготвяте едни спортисти по ДЪЛЪГ СКОК. Учите ги от начало на всичко, ден след ден ... с търпение и желание. Подготвяте ги за важното състезание.
Когато дойде денят на състезанието обаче се оказва, че организаторите са решили, че дългият скок не е достатъчно интересен, практичен и комплексен спорт и решават - състезанието ще е по ТРОЕН СКОК! Така де, който владее дългия скок ще е добър и на тройния и т.н и т.н. доводи безкрайни. Нищо че резултатите няма да толкова добри, важно е да има състезание. Нищо, че някои могат да си спънат краката още при първите две крачки, ами скачане е. Почти е същото!

Считам това за НЕКОРЕКТНО! Трудно ли е за разбиране?
Виж целия пост
# 72
Явно не четете внимателно... Peve е написала, че модулът НВО трябва да се решава с усвоеното в час, да са застъпени задачи като в учебниците. Нея попитах кои задачи й се виждат такива, които се отличават като сложност от разглежданите в учебниците. Обръщението го показва, написаното не беше  отпарвено към Вас.... В ответ  обаче Вие ми казвате, че не съм разбрала мнението Ви. Разбрах го и още как - не твърдите, че са трудни, а че сазасукани и неясни като формулировка условията. Помолих най-любезно да преформулирата няколко  от дадените от Дидева условия, за да илюстрирате превръщането им в по-разбираеми. Не го направихте, направихте някаква неподходящаза за мен аналогия. Толкова ли е трудно с конкретика, та това е мат...
Виж целия пост
# 73
Peve, никой не казва да не се говори по темата... Но нека е по същество, с нужната конкретика. Кои здачи от 1 модул според Вас надвишават като трудност заложения в учебниците материал?
Няма такава задача! Точно обратното, стават по-лесни, а резултатите, по-слаби.
Виж целия пост
# 74
Скъпи колеги,
понеже явно не успявате да разберете какво твърдя ще се опитам да приложа следния пример:
Представете си, че седем години подготвяте едни спортисти по ДЪЛЪГ СКОК. Учите ги от начало на всичко, ден след ден ... с търпение и желание. Подготвяте ги за важното състезание.
Когато дойде денят на състезанието обаче се оказва, че организаторите са решили, че дългият скок не е достатъчно интересен, практичен и комплексен спорт и решават - състезанието ще е по ТРОЕН СКОК! Така де, който владее дългия скок ще е добър и на тройния и т.н и т.н. доводи безкрайни. Нищо че резултатите няма да толкова добри, важно е да има състезание. Нищо, че някои могат да си спънат краката още при първите две крачки, ами скачане е. Почти е същото!

Считам това за НЕКОРЕКТНО! Трудно ли е за разбиране?


Не съм колега, но ако бяхте написали поста, за който сте коментирали, че сте разбран и всичко в него е вярно, щяхте да получите повече разбиране.

Да. Понеже не е вярно. И има викове. Не, не е това ситуацитя - дълъг и троен скок. Децата са готвени за състезание, а отиват на олимпиада. Това което се очаква да знаят и владеят изобщо не се преподава в училищата. Не други формулировки, а тактика, стратегия, тестове им трябват. И преди това целият включен материал и задачи за обигравенето им с него. Трябват им още часове математика /или опростяване на материала/. Училището е нещо като предсъстезателен лагер, а конкуренцията е извървяла олимпийския цикъл на уроци. С времето всички минават към частно наваксване, а учителите внимавам още по-малко защото има кой да готви децата, пък имат и други деца за готвене вероятно и те.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия