ШЕСТИ за СЕДМИ и НВО по МАТЕМАТИКА

  • 24 027
  • 316
# 90
Скъпи колеги,
понеже явно не успявате да разберете какво твърдя ще се опитам да приложа следния пример:
Представете си, че седем години подготвяте едни спортисти по ДЪЛЪГ СКОК. Учите ги от начало на всичко, ден след ден ... с търпение и желание. Подготвяте ги за важното състезание.
Когато дойде денят на състезанието обаче се оказва, че организаторите са решили, че дългият скок не е достатъчно интересен, практичен и комплексен спорт и решават - състезанието ще е по ТРОЕН СКОК! Така де, който владее дългия скок ще е добър и на тройния и т.н и т.н. доводи безкрайни. Нищо че резултатите няма да толкова добри, важно е да има състезание. Нищо, че някои могат да си спънат краката още при първите две крачки, ами скачане е. Почти е същото!

Считам това за НЕКОРЕКТНО! Трудно ли е за разбиране?


Примерът е абсолютно несъответстващ. Според мен носите от девет дерета вода за да защитите тезата си с ирелевантни абстракции, понеже не можете да го направите с факти Naughty
Ако можехте, щяхте да дадете "правилна" редакция на текстовете на задачите, както ви помолиха n пъти. Щом не можете да направите това по-добре замълчете.

А това, че да се търси 4/5 вместо цялото било голямо усложнение ме разсмя искрено Joy Усложнение е за някой папагал, но за едно мислещо дете дали се тръси цялото или 4/5 от него няма никаква разлика.
Виж целия пост
# 91
Това че в учебниците има безумия не означава, че задачата е коректна. Колко процента са момчетата от момичетата. Естествено -0.

Да, ама не Mr. Green В онази задача не се пита "Колко процента са момчетата от момичетата", а "Колко процента е броят на момчетата от броя на момичетата.".
Иначе, че изказът е кофти не споря, но не е каквото вие казвате Wink

Цитат
Доста самонадеян пост. Професор по математика алармира за проблем в тестовете по математика, но нима неговите знания могат да се сравнят с тези на майките от бг мама.

А вие знаете ли кой е този професор по математика и за какво се бори той? Или за Вас е просто "професор по математика" и това казва всичко?

Този професор е нещо като "персона нон грата" в математическите среди понеже през 2003 година, когато той е ръководител на националния отбор по математика на България, се появяват основателни съмнения, че той е издал задачите на децата и в резултат България печели сума ти златни медали и абсолютното първо място, ставайки първа математическа сила в света. Естествено нищо не е доказано, но от тогава българският отбор винаги е под подозрение, в резултат на което ръководителите на отбора не смеят да защитават на 100% резултатите на децата ни за да не бъдат обвинени в некоректност, в резултат на което все губим по някой и друг медал. И от тогава този човек е махнат от длъжността си на ръководител на отбора и пак от тогава се опитва да очерни наследниците си. Та това за Вас явно е супер надеждният източник Twisted Evil
Виж целия пост
# 92
Това че в учебниците има безумия не означава, че задачата е коректна. Колко процента са момчетата от момичетата. Естествено -0.

Да, ама не Mr. Green В онази задача не се пита "Колко процента са момчетата от момичетата", а "Колко процента е броят на момчетата от броя на момичетата.".
Иначе, че изказът е кофти не споря, но не е каквото вие казвате Wink

Цитат
Доста самонадеян пост. Професор по математика алармира за проблем в тестовете по математика, но нима неговите знания могат да се сравнят с тези на майките от бг мама.

А вие знаете ли кой е този професор по математика и за какво се бори той? Или за Вас е просто "професор по математика" и това казва всичко?

Този професор е нещо като "персона нон грата" в математическите среди понеже през 2003 година, когато той е ръководител на националния отбор по математика на България, се появяват основателни съмнения, че той е издал задачите на децата и в резултат България печели сума ти златни медали и абсолютното първо място, ставайки първа математическа сила в света. Естествено нищо не е доказано, но от тогава българският отбор винаги е под подозрение, в резултат на което ръководителите на отбора не смеят да защитават на 100% резултатите на децата ни за да не бъдат обвинени в некоректност, в резултат на което все губим по някой и друг медал. И от тогава този човек е махнат от длъжността си на ръководител на отбора и пак от тогава се опитва да очерни наследниците си. Та това за Вас явно е супер надеждният източник Twisted Evil
Нали точно за лошият изказ е въпросът. Що се отнася за професора, не го познавам. Четох за изследванията му за начина на обучение на състезатели по математика. Това означава, че човекът е подготвен по материята.
Виж целия пост
# 93
За "сериозността" на професора говори факта, че се изказа неподготван в ефир... Та той не знаеше дори колко задачи съдържа 1 модул, живееше явно в заблудата, че  НВО частта както през 2010 и 2011, така и сега съдържа 25 задачи. Това показва много. Wink Видно е, че господинът имаше за цел да разчисти някакви сметки свои, но го направи на гърба на децата. Заблуди аудиторията  и с изказването си за 10 пълни шестици, а училището официално заяви, че само на едно дете оценката за кандидатстване е такава. Wink Ако пък е имал предвид пълни шестици на 1 модул, което не се подразбра от думите му, това е съвсем реалистична картина. В много класове в страната всяка година има немалко деца с безгрешен 1 модул, като дори не е задължително тези класове да са в МГ или в училища като 125-то, в които има засилено обучение по математика.
Виж целия пост
# 94
Нали точно за лошият изказ е въпросът. Що се отнася за професора, не го познавам. Четох за изследванията му за начина на обучение на състезатели по математика. Това означава, че човекът е подготвен по материята.

Лош изказ е едно, логически некоректен и грешен е друго. Първото подсказва неграмотност, а второто те обърква и даже може да направи задачата нерешима. Вие намеквахте именно това Wink


Че Сава Гроздев е вътре в нещата никой не отрича (вътре в нещата е за състезанията на гимназистите, за НВО май не чак до там). Отричам не професионалните, а моралните му качества и това дали точно той може да бъде съдник на другите. Да не говорим, че не е безпристрастен, а има мотив да очерня (нещо като конфликт на интереси се получава Twisted Evil)
Виж целия пост
# 95
За "сериозността" на професора говори факта, че се изказа неподготван в ефир... Та той не знаеше дори колко задачи съдържа 1 модул, живееше явно в заблудата, че  НВО частта както през 2010 и 2011, така и сега съдържа 25 задачи. Това показва много. Wink Видно е, че господинът имаше за цел да разчисти някакви сметки свои, но го направи на гърба на децата. Заблуди аудиторията  и с изказването си за 10 пълни шестици, а училището официално заяви, че само на едно дете оценката за кандидатстване е такава. Wink Ако пък е имал предвид пълни шестици на 1 модул, което не се подразбра от думите му, това е съвсем реалистична картина. В много класове в страната всяка година има немалко деца с безгрешен 1 модул, като дори не е задължително тези класове да са в МГ или в училища като 125-то, в които има засилено обучение по математика

Ето какво е написал Иво Иванов за 19-та задача.
" 19. От години се налагат такива глупави задачи, като че ли ги подготвят за гласоподаватели. Да разчитат резултати от избори. Конкретно:
(1) Безумно, самоцелно и подвеждащо условие - никой не пресмята такъв процент! Слаб от отличен! Цели се да не се усетят и да сгрешат! За какво мислене става дума?! Всеки пресмята процента двойки от всички явили се. При това това е материал от 5 клас, къде се яви в 19 задача?!"
Съгласна съм с това. Най-вероятно е прав и за другите неща. Кой ако не учителите имат наблюдение върху възможностите на едно 14 годишно дете да осмисли така поднесени условия. Така или иначе не мисля, че ще продължи да пише във форума.
Виж целия пост
# 96
Peve, губи ми се логиката, по която под поста ми за проф. Сава Гроздев и телевизионната му изява поставяте мнението на г-н Иванов за 19-та задача newsm78 Каква е връзката на едното с другото?

И какво значи, че мислите, че нямало да продължи господинът да пише във форума? Нима мненията, непокриващи се с неговото, толкова лесно ще го откажат да защити, но аргументирано, тезата си?
Виж целия пост
# 97
До Черна станция
Примерът е абсолютно несъответстващ. Според мен носите от девет дерета вода за да защитите тезата си с ирелевантни абстракции, понеже не можете да го направите с факти Naughty
Ако можехте, щяхте да дадете "правилна" редакция на текстовете на задачите, както ви помолиха n пъти. Щом не можете да направите това по-добре замълчете.


Снощи се пуснах моето мнение за първите 20 задачи. Не го ли видяхте?
Виж целия пост
# 98
Аз видях отговора Ви, прочетох го и след  това Ви попитах няколко нещица. Вие дали  ги видяхте? Wink
Виж целия пост
# 99
Скрит текст:
той е издал задачите на децата и в резултат България печели сума ти златни медали

Черна станция, гледам тук:
http://izho.kz/index.php/ct-menu-item-35
Въпросният професор е бил член на журито в началото на 2016 година. Отново България печели "сума ти златни медали". Да мисля ли, че задачите са били дадени предварително на децата? И как биха се почувствали те, ако някой в продължение на години поставя под съмнение техните успехи? Добре знаеш, че никой не е в състояние да докаже дали това, което пишеш, е истина, или не. Тогава?

Професорът е бил автор на тестовете за 7 клас. Мисля, че негова беше темата през 2009 г., когато нямаше нито една пълна шестица (само две служебни).

Не ме интересуват борбите между двата (а може и повече да са) лагера в математическите среди. Те най-добре си знаят какви ги творят. Аз пък чета, мисля, правя си изводи на база видяното и... мълча. Полза от раздухване никаква няма, не и в нашата държава. Някои неща са недоказуеми, пък и фактите бързо ги свалят от публичното пространство, а без тях си е чиста клевета.

Виж целия пост
# 100
Аз видях отговора Ви, прочетох го и след  това Ви попитах няколко нещица. Вие дали  ги видяхте? Wink

Отговорих Ви, но съм пропуснал да изпратя отговора. Прощавайте!
Ето какво мисля:
„И моля Ви, не излизайте с номера, че там се очаква разлагане на многочлен.”
Наистина е така – очаква се разлагане, защото всички отговори са във вид на многочлен, разложен на множители. В този „затворен „тип задачи, предложените отговори са част от условието.
„Не Ви харесва  в този тест, че се търсело времето, за което ще бъдат почистени 4/5 от булеварда, странно било. Не виждам нищо странно.”
За мен е странно, защото е нещо, което е неизмеримо. Ако на Вас Ви кажат да почистите 4/5 от една пътека, няма ли това да Ви озадачи?
„Беуманата според Вас 19-та задача с какво се отличава от тогавашната  24-та? Не се ли очаква и в двете разчитане на данни от хистограма?”
Не се отличава много, но поне е нужно да се състави уравнение и няма три безсмислени подусловия.
Виж целия пост
# 101
Аз не Ви питах това и точно затова направих уговорката да не коментираме разлагането, а формулировката на условието. А тя е  БУКВАЛНО една и съща в двете задачи. Оттам нататък става дума за коментари по решението, не за условието Peace  А акцентът, доколкото разбирам, са неясните условия, нали?

И не, не ми е странно, тъй като в даден момент, искам или не, заедно с колегата от другия снегорин  ще сме изчистили 4/5 от заснежения булевард. Защо да не попитат колко време е минало до точно този момент, а не до изчистването на целия?

И за 19-та отговаряте избирателно. В поста Ви стоеше твърдение, че е малоумно такава задача да е предпоследна. Попитах Ви тогава как одобрявате  поставянето на съвсем аналогична, даже по-лесна, под номер 24 в другия тест?
Виж целия пост
# 102
Peve, губи ми се логиката, по която под поста ми за проф. Сава Гроздев и телевизионната му изява поставяте мнението на г-н Иванов за 19-та задача newsm78 Каква е връзката на едното с другото?

И какво значи, че мислите, че нямало да продължи господинът да пише във форума? Нима мненията, непокриващи се с неговото, толкова лесно ще го откажат да защити, но аргументирано, тезата си?

Тъй като пиша от телефон и е малко неудобно съм качила грешен цитат. Съжалявам
Виж целия пост
# 103

Черна станция, гледам тук:
http://izho.kz/index.php/ct-menu-item-35
Въпросният професор е бил член на журито в началото на 2016 година. Отново България печели "сума ти златни медали". Да мисля ли, че задачите са били дадени предварително на децата? И как биха се почувствали те, ако някой в продължение на години поставя под съмнение техните успехи? Добре знаеш, че никой не е в състояние да докаже дали това, което пишеш, е истина, или не. Тогава?

Професорът е бил автор на тестовете за 7 клас. Мисля, че негова беше темата през 2009 г., когато нямаше нито една пълна шестица (само две служебни).

Не ме интересуват борбите между двата (а може и повече да са) лагера в математическите среди. Те най-добре си знаят какви ги творят. Аз пък чета, мисля, правя си изводи на база видяното и... мълча. Полза от раздухване никаква няма, не и в нашата държава. Някои неща са недоказуеми, пък и фактите бързо ги свалят от публичното пространство, а без тях си е чиста клевета.



Аз да не би да написах, че е доказано? Казах, че само има подозрения и сега ни следят под лупа. Ако пак вземем много златни медали на идващото IMO  някой веднага ще си спомни миналото и ще постави под съмнение резултатите ни. Не аз, други хора, които имат значение.  
Освен това ти даваш пример с Жаутиковската олимпиада, а аз говоря за IMO, което е нещо съвсем различно. А говорейки за IMO можеш да влезеш в разните математически форуми точно за IMO  и да видиш какво пишат за нас - случаят още се помни и напомня. И да, ако беше доказано щяха да ни изхвърлят от олимпиадите, а сега само се говори. Което обаче стига за да ни тежи , но не искам да разравям стари случки и да давам примери, защото това няма да е по темата. А и не ми е цел  да те убеждавам. Целта ми беше да призова да не се раздухва случката с въпросната учителка, защото си е инсинуация и за нея няма доказателства никакви. И точно този, който раздухва, съвсем не е сълза ненапита, че да го прави. А и учителката вече все едно я уволниха за да си спасят задниците други хора, та тя опра пешкира, както се казва, според мен без вина. Не я познавам, но както четох тя даже не е била учителка на 7 клас, а на 5 клас, но поради напускане са я накарали да замества за няколко месеца друга колежка и да води СИП. Ако не беше го направила позицията и щеше да е бетон и пак можеше да подскаже, ако иска. А кой не е догледал, та да я назначи да замества, може да се поспори.

П.П. Имам някакви спомени, че и на въпросната олимпиада са ни заподозрели в нечестна игра пак поради донос от българин Twisted Evil Дето с вика, българска работа, нали? И сега пак се повтарят нещата.

За мен е странно, защото е нещо, което е неизмеримо. Ако на Вас Ви кажат да почистите 4/5 от една пътека, няма ли това да Ви озадачи?

Ако съм чистач няма, защото работата ми е да чистя, а не да се озадачавам. Ако съм мениджър пак няма, защото ще имам опита да се сетя, че има някаква идея в цялата работа. Може бюджетът да стига само за почистване на 4/5. Може когато се почистят 4/5 от отсечката да е времето да започне последваща дейност и да тръгне колата за осоляване и опесъчаване. И много неща може.
И най-вече след като знаеш за колко време ще бъде почистено всичко да сметнеш за колко време ще се почистят 4/5 е задача за началния курс и не би трябвало да препъне седмокласници.
Виж целия пост
# 104
.....и не би трябвало да препъне седмокласници.


Ето тук е разковничето. Нормални задачи, които не би трябвало да затруднят седмокласниците. Но е факт, че това се случва с част от тях, резултатите го показват. Вместо да търсим причините в комбинацията от фактори като мързел, незаинтересованост на дете/родител/учител, натрупани сериозни пропуски през прогимназиалните години, малко часове, които не са достатъчни за усвояването на материала, ние сме зациклили в условията.  Убедена съм, че като махнем неточността в 20-та задача, картинката шеще да е същата и с  другояче зададени условия. Дали ще те попитат за колко време са изчистени 4/5 от булеварда или целият е все тая. Знаеш ли първото, ще се справиш точно толкова лесно и с намирането на второто.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия