ШЕСТИ за СЕДМИ и НВО по МАТЕМАТИКА

  • 23 910
  • 316
# 300
Ами да де, именно. Затова и седмокласнта математика на моменти изглежда по-трудна от тази за големите. Нещо, което можеш да решиш по няколко  различни начина  в гимназиален курс, сега можеш да го направиш по един-два максимум, опирайки се на този овладян хрононологично, но все пак ограничен инструментариум.

ПП Загледах се в уравнението от 22 задача. По-голям ученик би могъл да стигне до корените му по доста начини - разлагайки по смесени методи, с отделяне на точен квадрат, със схема на Хорнер, с формулите с дискриминанта на квадратно уравнение, с метода за неопределените кофициенти, с формули на Виет и т.н... Не казвам, че всички те са рационални, но дават далеч повече възможности отколкото има седмокласникът, който може да се справи в масовия случай само с първите два.

Скрит текст:
Блага, уравнението в коментираната задача беше x^2-11x+18=0
С помощта на допълнително въведени  параметри разлагаш двучлена на (x-a)(x-b)=
x^2-bx-ax+ab=0
x^2-(a+b)x +ab= х^2-11x+18
Решаваш системата:
-a-b=-11  <=> a+b=11
ab=18

|a+b=11
|ab=18

Решаваш системата, намираш двата параметъра и имаш вече разлагането, оттам и корените на уравнението.

Виж целия пост
# 301
Ами да де, именно. Затова и седмокласнта математика на моменти изглежда по-трудна от тази за големите. Нещо, което можеш да решиш по няколко  различни начина  в гимназиален курс, сега можеш да го направиш по един-два максимум, опирайки се на този овладян хрононологично, но все пак ограничен инструментариум.

ПП Загледах се в уравнението от 22 задача. По-голям ученик би могъл да стигне до корените му по доста начини - разлагайки по смесени методи, с отделяне на точен квадрат, със схема на Хорнер, с формулите с дискриминанта на квадратно уравнение, с метода за неопределените кофициенти, с формули на Виет и т.н... Не казвам, че всички те са рационални, но дават далеч повече възможности отколкото има седмокласникът, който може да се справи в масовия случай само с първите два.

Така е, съгласна съм с теб. Само обяснявах на тази майка защо не вижда нужното решение за тази 13-та задача.
Виж целия пост
# 302
Русалке, какъв е този метод на неопределените коефициенти? Аз не помня такова нещо.
Виж целия пост
# 303
Светкавица, не съм обобщавала лично аз с 'Някога". Написала съм ясно периода, към края на 80-те. Освен това акцентът на дискусията беше по-скоро не върху това дали се е ходело или не на уроци,а върху факта, че форматът на изпитите винаги е бил ясен. Peace

Скрит текст:
В тази връзка се сетих за една случка . Децата ми пееха във вокална група. При едно телевизионно участие дете попита ръководителката какво ще пеят. Тя им отговори - каквото ви засвиря/пусна като интрументал Mr. Green

Само дето този номер с мат не става. Не е все едно дали ще ти се паднат тестови задачи или такива с пълно разписване, не е все едно дали си знаеш, че можеш да ползваш чертежите от листата на МОН или трябва да си ги пречертаваш, не е все едно дали ще се паднат логически задачи като през 2009 или ПИСА като тези от последните няколко години. Да попитам тогава  Химикал, сега се сещам, защо иначе подготвени деца, не се справиха добре през 2009-та и баловете бяха рекордно ниски. Едва ли децата са знаели по-малко от сегашните отличници. Но са се готвили за едно, а се падна И друго, неочаквано и незастъпено в учебния материал. Тоест тази добра подготовка трябва да е съобразена с формата и съдържанието на изпита, с изискванията за попълване/реашване  и  с допустимите действия.


Блага,
Скрит текст:
написах за метода в поста (най-горе на страницата), в който коментирах начините, които познава един гимназист. Не е рационален за случая, но просто ползвах квадратното уравнение от 22-ра зад.  като илюстрация. Тук изполван води до същото като формули  на Виет, интересно е приложението му при други многочлени, например по-късно при интеграли..Накратко казано е подход, при който се приравняват коефициентите пред еднаквите степени на х.
Виж целия пост
# 304
Светкавица, не съм обобщавала лично аз с 'Някога". Написала съм ясно периода, към края на 80-те. Освен това акцентът на дискусията беше по-скоро не върху това дали се е ходело или не на уроци,а върху факта, че форматът на изпитите винаги е бил ясен. Peace

Скрит текст:
В тази връзка се сетих за една случка . Децата ми пееха във вокална група. При едно телевизионно участие дете попита ръководителката какво ще пеят. Тя им отговори - каквото ви засвиря/пусна като интрументал Mr. Green

Само дето този номер с мат не става. Не е все едно дали ще ти се паднат тестови задачи или такива с пълно разписване, не е все едно дали си знаеш, че можеш да ползваш чертежите от листата на МОН или трябва да си ги пречертаваш, не е все едно дали ще се паднат логически задачи като през 2009 или ПИСА като тези от последните няколко години. Да попитам тогава  Химикал, сега се сещам, защо иначе подготвени деца, не се справиха добре през 2009-та и баловете бяха рекордно ниски. Едва ли децата са знаели по-малко от сегашните отличници. Но са се готвили за едно, а се падна И друго, неочаквано и незастъпено в учебния материал. Тоест тази добра подготовка трябва да е съобразена с формата и съдържанието на изпита, с изискванията за попълване/реашване  и  с допустимите действия.


Блага,
Скрит текст:
написах за метода в поста (най-горе на страницата), в който коментирах начините, които познава един гимназист. Не е рационален за случая, но просто ползвах квадратното уравнение от 22-ра зад.  като илюстрация. Тук изполван води до същото като формули  на Виет, интересно е приложението му при други многочлени, например по-късно при интеграли..Накратко казано е подход, при който се приравняват коефициентите пред еднаквите степени на х.

Благодаря.
Виж целия пост
# 305
Да попитам тогава  Химикал, сега се сещам, защо иначе подготвени деца, не се справиха добре през 2009-та и баловете бяха рекордно ниски. Едва ли децата са знаели по-малко от сегашните отличници. Но са се готвили за едно, а се падна И друго, неочаквано и незастъпено в учебния материал. Тоест тази добра подготовка трябва да е съобразена с формата и съдържанието на изпита, с изискванията за попълване/реашване  и  с допустимите действия.


Русалке, ти сама си си отговорила на въпроса Simple Smile Като се настроиш за определен формат, а той неочаквано се смени с друг, става това, което си описала. Затова ние бяхме готови на всичко - дори и на 50-те задачи от някоя от предните години. Готвенето за определен формат е нож с две остриета и поставя ученика в зависимо положение.
Виж целия пост
# 306
Да попитам тогава  Химикал, сега се сещам, защо иначе подготвени деца, не се справиха добре през 2009-та и баловете бяха рекордно ниски. Едва ли децата са знаели по-малко от сегашните отличници. Но са се готвили за едно, а се падна И друго, неочаквано и незастъпено в учебния материал. Тоест тази добра подготовка трябва да е съобразена с формата и съдържанието на изпита, с изискванията за попълване/реашване  и  с допустимите действия.


Русалке, ти сама си си отговорила на въпроса Simple Smile Като се настроиш за определен формат, а той неочаквано се смени с друг, става това, което си описала. Затова ние бяхме готови на всичко - дори и на 50-те задачи от някоя от предните години. Готвенето за определен формат е нож с две остриета и поставя ученика в зависимо положение.
Не, бъркаш, не съм си отговорила..

Няма как да се готвиш на случаен принцип  за задачи, за които не подозираш, че може да се паднат и които не си срещала освен в математическа читанка... Няма ги в учебника, няма ги в сборника. Как си настроена и готова и за тях? Виж сега как има помагала с ПИСА задачи, защото се знае, че се падат. Тоест не си ли в МГ, не си ли се готвил на малко по-друго ниво математика и с други помагала, няма как да се справиш толкова отлично, колкото си мислиш.... Във въпросната година относително лесно достижимият за сегашните отличници бал от 35+ беше постигнат преди всичко от деца в МГ, при това много семпли като бройка.  Нямаще НИТО една пълна шестица, само две служебни.
Виж целия пост
# 307
Виж сега как има помагала с ПИСА задачи, защото се знае, че се падат. Тоест не си ли в МГ, не си ли се готвил на малко по-друго ниво математика и с други помагала, няма как да се справиш толкова отлично, колкото си мислиш.... Във въпросната година относително лесно достижимият за сегашните отличници бал от 35+ беше постигнат преди всичко от деца в МГ, при това много семпли като бройка.  Нямаще НИТО една пълна шестица, само две служебни.
Но тези задачи не са по-особени от другите. Решават се с обичайните знания по математика. Освен това за конкурс не е важна конкретната оценка, а мястото ти сред другите.
Виж целия пост
# 308
Виж сега как има помагала с ПИСА задачи, защото се знае, че се падат. Тоест не си ли в МГ, не си ли се готвил на малко по-друго ниво математика и с други помагала, няма как да се справиш толкова отлично, колкото си мислиш.... Във въпросната година относително лесно достижимият за сегашните отличници бал от 35+ беше постигнат преди всичко от деца в МГ, при това много семпли като бройка.  Нямаще НИТО една пълна шестица, само две служебни.
Но тези задачи не са по-особени от другите. Решават се с обичайните знания по математика. Освен това за конкурс не е важна конкретната оценка, а мястото ти сред другите.

С маркираното съм напълно съгласна, но с предното не. Коментирах липсата на приличен брой отлични оценки не в аспекта стига или не стига балът, а като показател, че все пак задачите са се опънали масово на децата. И какво значи не са по-особени, изпит се дава на изучавано нещо. Самият факт, че алгоритъмът им на решаване с таблица, хиксчета и други отметки, не е застъпен никъде, вече ги превръща в неучени.... Че те и задачите със сериозни допълнителни построения са върху учен материал, ама не си позволяват да ги дават през последните години, нали?  В кой учебник има показани такива? Но тогава и такива имаше...
Виж целия пост
# 309
Химикал по тази логика може да се учиш да паркираш форд Ка и да се явиш на изпит с длъшък седан.
Ми не става така. Или детето ти се готви за олимпиада по мтематика, решавайки тестове? Отговори си сама на този въпрос и да приключим темата как формата нямал значение. Ако и това ти е малко 100м и маратон са все бягане... ама форматът  е друг.
Виж целия пост
# 310
Ами точно така ставаше. Също и на шофьорските курсове. На една кола си караш курсовете, но на изпита на полигона не беше същата. Каквато ти се паднеше. Е сега даже и полигон няма. Както и да е. Всеки има право на мнение.
Виж целия пост
# 311
Ами точно така ставаше. Също и на шофьорските курсове. На една кола си караш курсовете, но на изпита на полигона не беше същата. Каквато ти се паднеше. Е сега даже и полигон няма. Както и да е. Всеки има право на мнение.


Не знам кога е бил този курс, ама по мое време имаше полигон и на изпита си карах колата, на която си изкарах и курса.  Peace
Виж целия пост
# 312
Ами точно така ставаше. Също и на шофьорските курсове. На една кола си караш курсовете, но на изпита на полигона не беше същата. Каквато ти се паднеше. Е сега даже и полигон няма. Както и да е. Всеки има право на мнение.


Не знам кога е бил този курс, ама по мое време имаше полигон и на изпита си карах колата, на която си изкарах и курса.  Peace

Може би самият пример на Ом не беше най-точният, защото колата е средството.... Тоест неин аналог в математиката биха били теоремите, лемите, основните задачи. Но ако се позовем все пак на нейния пример, то той би звучал за мен така:  Взимате си теорията с листовките/респективно научавате дефинициите, правилата и теоремите по мат, карате доста часове градско като упражнение/респективно решавате много задачи от сборника на Коала... И се чувствате преди изпита сигурен в уменията си/ знанията си по мат. Отивате с чувството за добра и задълбочена подготовка, ала неочаквано се пада полигон/респективно логически задачи и тип PISA... Доста е спорно дали ще се справите успешно въпреки солидната си подготовка. Безсмислен ми се струва този спор, всеки изпит е с познат формат. Това едва ли е случайно.. Хванете изпит за езиков сертификат, за прием в гимназия, за прием в университет, за управление на МПС, за каквото се сетите...
Виж целия пост
# 313
Да, средство, за това добавих бягането - все се бяга Simple Smile

Там е работата, че всички знаем за какво говорим. Все пак Химикал е споменала олимпиада - за нея не се готвиш с тест - знаеш,ч е ще разписваш. Това е форматът. Има си изисквания - тест или не, отворени или затворени отговори, за какво се дават, къде се отнемат точки. Може и без да го познаваш, но не и ако тие важен резултата и си се готвил - тогава си се готвил и за формата.
Виж целия пост
# 314
Аз малко страни от, ама да си кажа, че след скандала реших да разгледам теста за 7 клас и наистина имаше задачи, на които ми се наложи да видя отговора, за да разбера какво точно ме питат (а аз имам претенции, че разбирам от математика).

Моето дете беше в шести клас тази година и не съм обръщала внимание на това дали е учено какво значи израз, многочлен или тъждествено равно. Но ако не е учено, тогава дори една малка неяснота губи много време на децата.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия