СЕДМИ клас - I класиране - 11 - Успех!/27.06.-03.07.2016 г./

  • 103 982
  • 763
# 510
Ние сме приети в 22 СОУ - английски/ испански език. Момче с бал 30.718
Днес като ходихме до 22ро, не останах очарована от у-щето. Доста е мизерно...дано поне учителите са добри. Първата година е подготвителна и учат само език, БЕЛ и математика; втората година учат три предмета на чужд език( история, география и биология)
Отиваме на второ класиране, въпреки че се съмнявам с този бал да влезне във Втора английска?!
Виж целия пост
# 511
Скрит текст:
      Поздравления за всички деца за успехите и за всички майки за търпението! bouquet

      Традиционно поднасям извинения за "нахлуването" в темата Simple Smile, защото съм още далече, но все пак се интересувам от движение на балове, качества на различни училища и т.н.

      Имам въпрос, ако е удобно някой да ми отговори- зная, че е много индивидуално, но кога и как децата се ориентират какво училище да изберат? Виждам, че често подготовката започва още от VІ клас, но подготовка в каква посока? Учен или нов език е по-добрият вариант? Математиката за изявени състезатели ли е или успешно биха се справили и деца с интерес, но без награди и медали? Ето такива неща ме вълнуват .

      Прави впечатление, че във всеки град горе-долу се знае "подредбата" на добрите училища, в нашия град/Варна/ няма кой знае какви промени. Същевременно, гледайки статистиката доста интересни неща правят впечатление:
      Детето, с най-висок бал в V гимназия, френска паралелка / която е сравнително нова като ЕГ и е предимно предпочитана за немски език/ е имало достатъчен бал за френска паралелка в ІVЕГ-френски.-гимназия с традиции.
      Детето, прието с най-висок бал в английската паралелка на 8 СОУПЧЕ, /руското училище/ е имало достатъчен бал за английски език в І ЕГ, десетилетия наред  най-добрата гимназия в града.
    Казвам "детето", защото гледам само статистиките, но не е изключено да става въпрос за повече от едно дете.
     

     Затова се чудя- кога и как се формират нагласите, от какви източници се черпи информация за училищата? От сайтовете, според мен не се научава много.

   

Светкавица, от 7 години следя тези теми заради моето дете и много близки деца.
От 30 години, когато аз кандидатствах в гимназия, за София няма промяна в рейтинга на училищата, може би само леки промени, но обичайните заподозрени са си все същите.
Децата на тази възраст в голямата си част не знаят какво точно ще правят в бъдеще, така че родителите и приятелите, както и модата са водещи. Моето мнение е, че в този случай най-добрият вариант е ЕГ и то с английски. В съвременния свят английският е задължителен на ниво С2, а много малко деца на 14 години са на ниво В2 или С1 и не биха имали проблем да постигнат С2 само с курсове. Ако са това ниво с английския прекрасна възможност е да научат втори език почти безплатно в задължителния гимназиален курс. Математиката естествено не е само за състезатели, та те са една шепа деца..... Ако в бъдеще детето има желание да се занимава с природни науки или инженерство МГ са един прекрасен вариант. Също вариант за деца насочили се към медицина са ПМГ с биология и химия. Хуманитарните гимназии пък са чудесен вариант за деца с такива интереси.
Хубавото на българското средно образование е, че в края му можеш да смениш интересите и да запишеш нещо тотално различно да следваш. Лично познавам успешен състезател от олимпиадите по физика и математика, който сега е щастлив студент по психология и занимаващ се с театър.
Виж целия пост
# 512
Dincho Много хубаво мнение, което подкрепям, но искам да направя известно уточнение, понеже се пита за гимназиите в гр. Варна. В нашия град за съжаление ПМГ не е особено добър избор, ако детето го влекат биология или химия или иска да следва медицина. В сравнение с езиковите и МГ разбира се. По мои наблюдения едно голямо ядро бъдещи медици излизат от езиковите гимназии и МГ.  Може и да има изключение, говоря като цяло. ПМГ във Варна далеч не може да се сравнява с НПМГ.
Виж целия пост
# 513
Светкавица, и аз мисля, че няма големи промени от времето на нашата гимназия. Добрите училища са известни. Малки промени според управлението, модата и местоположението има, но основното положение е същото. Немският изгря преди години и се задържа на гребена на вълната. Духът на училището и грижата за учениците е важна, а за някои хора и локацията е от огромно значение /транспорта до там поне/. Някои размсетсвания са резултат точно на локация.

Присъединявам се към вече даден съвет - гледай минималния бал. Много причини могат да накарат някой с бал 36, или почти толкова, да пожелае едно училищ. Важното е къде се удря чертата обаче.

Подготовката започва още от първи клас според мен - като отношение към ученето и умение да избираш. После в градовете с добри МГ, децата отишли там в ранния прием са наполовина влезли в желаната гимназия. Ако гледаш Варна, предполагам че конкретно за нея питаш, резултатите са красноречиви. Конкретно за изпита започва в пети клас с добре научен материал по двата предмета - да няма пропуски. После една подготовка само 7ми клас стига.

Какво ще учи детето и кой ще реши е въпрос на тип дете и тип семейство. Дали ще се влияе, дали ще му влият, дали ще има избор /или друг ще наложи/, дали ще има интереси - при всяко дете е различно.

За езика - може да е нов и безплатен, може да е стар и лесен. Може да се учи встрани друг..  Зависи какво търсиш. Езиците са чудно нещо, но не са единственото, което може да се учи.

За математиката/физиката, литературата и състезателите... шепа са състезателите. Обикновено са единици.

Източниците - ученици и учители, след това чак родители. Колкото по-встрани ти е от погледа от едно училище, толкова по-неточна ти е представата за него. Но сайтовете помагат - един подреден, информативен и удобен сайт е вероятно сайтът на едно подредено и добре управлявано училище.

Виж целия пост
# 514
Обсъждат отпадането на английския като официален език в Европа, заради последните събития....не знам дали не трябва преориентация.
Виж целия пост
# 515
Ери, на много неподходяща даата беше Брекзита, да. Simple Smile Първо редиха децата, после разбраха какъв е вота.
Но не се знае знае ли се какво ще стане. А и на бизнес ниво, няма да го изместят скоро.
Виж целия пост
# 516
Dincho Много хубаво мнение, което подкрепям, но искам да направя известно уточнение, понеже се пита за гимназиите в гр. Варна. В нашия град за съжаление ПМГ не е особено добър избор, ако детето го влекат биология или химия или иска да следва медицина. В сравнение с езиковите и МГ разбира се. По мои наблюдения едно голямо ядро бъдещи медици излизат от езиковите гимназии и МГ.  Може и да има изключение, говоря като цяло. ПМГ във Варна далеч не може да се сравнява с НПМГ.
От моя клас навремето в ПМГ, всички пожелали медицина(или фармация, или сродно), влязоха.
Но това беше отдавна. Сега не знам какво е нивото.
Виж целия пост
# 517
Да питам на втората година кои предмети се учат на чужд език в Немската гимназия?
Виж целия пост
# 518
Да питам на втората година кои предмети се учат на чужд език в Немската гимназия?

.. на Бургас Simple Smile /съща софиянка си във въпроса Simple Smile/

По-назад в темата имаше обянснени е, че за всяка гимназия, а и набор понякога, зависи какви учители има.
Виж целия пост
# 519
       Имам въпрос, ако е удобно някой да ми отговори- зная, че е много индивидуално, но кога и как децата се ориентират какво училище да изберат? Виждам, че често подготовката започва още от VІ клас, но подготовка в каква посока? Учен или нов език е по-добрият вариант? Математиката за изявени състезатели ли е или успешно биха се справили и деца с интерес, но без награди и медали? Ето такива неща ме вълнуват .
...
 Затова се чудя- кога и как се формират нагласите, от какви източници се черпи информация за училищата? От сайтовете, според мен не се научава много.
   

Според мен следвай детето, ако знае какво иска. Запиши го на курс за по-слабото му място, т.е. ако е силно по математика, записваш на курс по БЕЛ и обратно, а ако прецениш и имаш възможност, да ходи и на двете. Където и да реши да учи, високи оценки от НВО ще са му нужни и по двата предмета.
Математиката развива начин на мислене, не е само за състезатели. Но може да е мъчение за хора, които мислят в картини.
Относно езиците - според мен днешните деца трябва да излизат минимум с 2 езика от училище. Но ако за детето са трудни, няма смисъл да се мъчи 5 г., по-добре да отиде в профил, който харесва и да научи 1 език, другия може и след като завърши.

Преди да подреди желанията, след като вече имах информация от тук и сайтовете на училищата се разходихме до всяко от тях, за да придобием представа къде се намират, какво има наоколо, как изглеждат и колко време ще загуби в път всеки ден.

Виж целия пост
# 520
От моя клас навремето в ПМГ, всички пожелали медицина(или фармация, или сродно), влязоха.
Но това беше отдавна. Сега не знам какво е нивото.

Като гледам входящите балове и резултатите от ДЗИ, определено отстъпва на ЕГ и МГ. На олимпиади по биология и химия не съм забелязала някакви успехи.
А конкретно за медицина в БГ, всички наоколо ходят на курсове по биология и химия, никой не разчита само на училищна подготовка.
Виж целия пост
# 521
Обсъждат отпадането на английския като официален език в Европа, заради последните събития....не знам дали не трябва преориентация.
Това са много странни твърдения. Между другото популярността на английският не се дължи на Англия, а на Щатите. И не мога да си представя, че ще бъде заместен, след като целият интернет е на английски, хубавите филми са на английски, а децата го научават без да искат разговорно или до ниво Б2 без никакви усилия и уроци. Няма друг език в Европа, който да се говори от толкова много чужденци. Кой друг език би го заместил и защо?
Виж целия пост
# 522
Не става дума за замяна, а че официалните езици са тези на страните членки.
Въпросът е коя държава освен UK е с този офиациален език за да го декларира като такъв към членството.
Това след излизане, ако се случи.
Виж целия пост
# 523
Между официалните езици е и българският, нали. Това, че английският ще липсва от списъка, какво ни бърка нас? Това е един фиктивен списък, който по никакъв начин няма да намали популярността на английски.
Виж целия пост
# 524
Обърна темата на говорилня  Simple Smile
Скрит текст:
Мен не, но ако дете иска да работи в еворпейски /може и нашенските/ структури с англисйки първи език... малко по-различно е.  Вече няма да е работен вероятно.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия